Vlak RegioJetu projel návěstidlo na červenou. Dosud nebylo aktivováno
zabezpečení, jež může vlak zastavit.
Tam to je černé na bílém. Modernizace nádraží nijak nesouvisí s
neštěstím, nebo že by něco modernizovaného selhalo. Ono to chce opravdu
pořádně číst a nevymýšlet blbosti a nedezinformovat.
Odkaz na modernizaci je mimo mísu, madam
Stručně řečeno: Vyšetřování drážní inspekce ukazuje na vinu mašinfíry. To jsou FAKTA, ne dezinformace.
Faktem je, že nefungovalo zabezpečovací zařízení , které musí být
prioritou každé modernizace.
Teda já zprávu o tom pochopil tak, že ještě nefunguje nějaké NOVÉ zabezpečovací zařízení, to že bude až od listopadu, ale stávající že fungovalo normálně a mašinfira dopravního že ho nerespektoval.
" Chybu nenapravil ani automatický vlakový zabezpečovací systém ETCS,
který v nedávno rekonstruovaném úseku trati momentálně nefunguje."
https://www.info.cz/zpravodajstvi-a-komentare/nefunkcni-zabezpeceni-i-stare-vagony-odbornici-popisuji-mozne-priciny-nehody-u-pardubic
Z tohoto článku:
„Aby se vyrušily vlivy jednotlivých stanic a chybovost, tak všechno už je
to centralizované a řídí se z Prahy. Otázkou je, kdo sestavoval tuto cestu
a jestli někdo tam odsud nezavedl jeden z těch vlaků na jinou kolej,“
přemýšlí nahlas bývalý strojvedoucí.
Že se všechny dálkové tratě řídí z Prahy jsem nevěděl, ale potvrdil mi to známý strojvedoucí, kterému jsem ze zvědavosti zavolal. Mimo jiné tím zdůvodnil chaos dálkovách spojů (Víděň, Budapešť) na nádraží v Brně.
Nějak se mi nezdá že by nákladní vlak dostal přednost před vjezdem na
nádraží.. mám za to že jízdní řad osobní a obzvláště rychlíkové
přepravy má přednost , vždyť nedodržení grafikonu musí stát správu
dopravní cesty hromadu peněz
To je vidět, že vlakem nejezdíš.
Všechno má přednost před cestujícími lidmi.
Dost často, stojíc smutně na peróně, vídám projíždět náklaďáky s
auty, dřevem, či kontejnery. Po nich prosviští rychlík, ty žluté mají
přednost.
Teprve až se najde díra mezi tím vším, pustí nám tam ten osobák.
Rychlíky jsou na tom o něco líp, ale občas taky musí počkat, až projede
lokomotiva s třemi prázdnými vogóny.
Ale je to už lepší jak za komunistů, většinou se do čvrt hodiny
zpoždění vejdou.
Ty žluté mají přednost ,to mě zaujalo jinak máš pravdu
vlakem nejezdím naposledy cca p4ed 5 lety z Ostravy do Břeclavi .
Nevím, jestli mají přednost, nikde jsem to napsané neviděl. Ale mě se
to tak jeví.
Když je někde výluka jedné koleje, nebo zasekaná trať, tak jsem ještě
nikdy neviděl, že by zastavili žlutý vlak, aby mohl pojet modrý, nebo
červený, vždycky je to naopak, České Dráhy vždycky musí čekat. Možná
je to ale náhoda, že jsem to vždy viděl takto.
Vlakem jezdím tak třikrát do měsíce, denně už ne. Mám ale s cestováním
po železnici několik desítek let zkušeností, asi 20 let jsem denně
dojížděl do práce vlakem. Kultura ve vlacích se výrazně zvedla, vlaky
jsou čistější, rychlejší, dochvilnější a taky jich jezdí víc, tedy
alespoň tady u nás. Jinde se naopak ruší, což je škoda.
Naopak kvalita zázemí, tedy nádraží a hlavně venkovských zastávek šla
úplně do kopru, zastávky jsou hnusné, špinavé, bez obsluhy, bez WC,
nádraží bez hospod, naprostý nelidský hnus.
Párkrát jsem vyzvedával bráchu v porubě a na hlavním v Ostravě ty vypadají opravdu pěkně , naopak ve Vítkovicích je to ještě horší než píšeš.
Ono nejde jen o to, jak to vypadá. Třeba hlavní nádraží v Brně je
čerstvě zrekonstruované a vypadá na první pohled velmi pěkně. Co se
vzhledu týče, tak tam historickou budovu akorát brutálně a necitlivě
doslova zprasili přístavbou jakéhosi skleněného hnusu, je v něm kavárna
Costa, ale vůbec se to k té nádherné secesní stavbě nehodí. Jinak je ale
tam vše docela pěkné a čisté.
Jenže co je hezké, ještě nemusí být lidské. Z nádražní haly zmizely
veškeré lavičky, není si kam sednout. Hlavně zmizela nádražní
restaurace, takže si tam už člověk nemůže dát žádné normální jídlo,
třeba polívku, nebo guláš, jak to bývalo cca 150 let před tím. Je tam
sice několik prodejen, kde mají bagety, hambáče, sladkosti a podobný
blivajs, taky tu kavárnu s předraženým odporným kafem, ale to nikdy
nenahradí tradiční nádražní hospodu. Točený pivo taky není, to je
naprostá ubohost. Pivo limo do kelímku a taky přeba párky bývalo k mání i
ve stáncích přímo na perónech, to je všechno pryč. Na perónoech je teď
několik "sedadel", kde se dá sednout, ale jsou to železné jakési studené
drátěné nesmysly, posadil bych na to toho vola, který to tam objednal.
V centru haly je velký panel s odjezdy vlaků. Býval tam ten starý
"listovací" a ten byl velmi dobře čitelný už od vchodu, teď byl nahrazen
novým a moderním, jenže ten má menší písmena, hodně lidem se to špatně
čte a někdo na to už nevidí vůbec, další hnus, co nemyslí na lidi. Před
halou, kam se chodí kouřit, je stanovoviště půjčovny kol, takže je to tam
všechno zarovnané bicykly, takže je tam brajgl, která tam nikdy nebyl.
Prostě zlaté staré a špinavé nádraží, to nové není pro lidi.
U nás na dědině je zastávka, tam bývala za časů parních a motorových
lokomotiv výdejna jízdenek, prostorná čekárna a kadibudka. Po
"modernizaci", kdy vlaky už nejezdí po trati, ale po tzv. koridoru, už
nemáme nic. Jen nástupiště a na něm přístřešek, kam se vejdou tři a ti
stejně zmoknou, protože je ze všech stran otevřený a fučí tam. Takže
moderní, krásné, elektrické a rychlé vláčky nám zastavují na
ošuntělé nelidské zastávce. Ale ono se není čemu divit, vlakem dnes
jezdí zlomek cestujích, než před třeba třiceti lety. Pamatuju, jak nás z
vlaku šlo třeba i dvacet, dnes vystupuju někdy sám. Takže si nejsem jistý,
jestli vůbec má smysl do železnice investovat, když na ni lidi vyloženě
kašlou. Za mě by to byla velká škoda, protože pohodlnější cestování
než vlakem neznám.
A to je ještě ta lepší varianta. Taky mohli zrušit vaši zastávku
úplně. A kdyby nešlo o ten koridor , mohla by být trať zlikvidovaná
úplně. 🫢
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/503464-ma-smysl-si-vydrzovat-lokalky-cesko-nema-plan-mozna-je-budeme-potrebovat-rika-odbornik
To nádraží je tam od roku 1839 bez větší změny, jedno z prvních nádraží v českých zemích (spolu s Břeclaví). Dochovaná budova je z roku 1849 přestavěná do dnešní podoby roku 1904, jen tomu chybí levá věž, kterou zasáhlo bombardování v listopadu 1944 a dodnes ji nikdo nepostavil. Už roku 1869 na nádraží vedla koněspřežná tramvaj. Už je to celé nejspíš vzácný muzejní exponát i s vedlejší poštou od Bohuslava Fichse.
Já to samozřejmě vím, jde o jednu z nejstarších tratí u nás, kterou
nám nechal vybudovat moudrý císař pán.
Je geniálně navržena, byla rychle postavena a to historické nádraží je v
Brně skvěle umístěno. Bohužel už dávno kapacitně nevyhovuje, tak
pražáci rozhodli o stavbě nového brněnského nádraží, ale zatím se o
tom asi sto let jen kecá a nic se nestaví. Běžná praxe v panování
centrálního molocha vůči jižní Moravě, jen sliby a kecy. V tomto
případě jsem ale rád. Dá-li pán Bůh, tak to snad ještě několik let
vydrží, já na to nové nádraží kdesi 2 km od centra kašlu, tam ať si
jezdí pražští kreténští úředníci, co o tom rozhodují.
Trať 260 byla vybudována za necelých sedm let, včetně náročného úseku s
deseti tunely, ty vystříleli a vysekali ve skalách italští mistři
stavitelé. Dnešní termíny a hlavně ceny staveb podobného typu made in
zkorumpovaný Metrostav jsou směšné, zejména při porovnání současné
techniky a té z poloviny devatenáctého století. Tedy jestli lze palicu,
majzl, krumpáč a lopatu vůbec nazývat technikou.
V současnosti naprosto nemožné, jen stavební řízení a úřadování
pražských lemplů s razítky kolem takové stavby by trvalo minimálně
dvakrát tak dlouho.
Ta nádražní budova v Brně je samozřejmě muzejní exponát, krásný
exponát, jenže třeba to pražské hlavní nádraží je na tom úplně
stejně. Taktéž nádherná secesní stavba z dob monarchie, přesto pražští
úředníci neuvažují o zrušení tohoto nádraží a přestěhování jinam,
někam daleko od centra Prahy, tak jak to poroučí udělat nám v Brně.
Jedna z největších výhod železnice spočívá právě v tom, že díky
historii svého vzniku, má možnost zavézt cestující přímo do samých
center měst a to nejen Prahy, nebo Brna.
A nač se zmůže vltavokřtěnec? Prý mám být pražské honoraci vděčný,
že mě nezrušila zastávku, nebo rovnou celou trať. Co k tomu říct? Rači
nic. Zase se mi chce zvracet.
No v tom se asi neshodneme. První trať byla postavená v roce 1836 na tzv. fortifikačních pozemcích po zbořených hradbách a polohou už nevyhovovala ani za první republiky, museli přistavět slepé koleje - 5. nástupiště zvané Přerovské nádraží za poštou.
Město se mezitím rozrostlo a pod nádražím je několik hektarů státních pozemků a opuštěné kolejiště někdejšího tzv. Rosického (uhelného) nádraží, kterému teď pyšně říkáme Dolní nádraží, přestože to vůbec nádraží není.
Já bych byl pro zachování té krásné secesní budovy jako jakési vstupní brány ze strany historické části města do nového železničního uzlu s moderním kolejištěm právě na místě toho Rosického, tam nikdo nebydlí a je to jen zarostlý náletem. Pozemky i kolejiště jsou samozřejmě státní.
K tomu se dá lehce přivést MHD a autobusové nádraží už je z opačné strany, vznikne tak uzel dost podobný vídeňskému Südbanhoff, jenom oni k tomu přivedli i metro.
Možná neshodneme, ale mě se líbí umístění toho starého
nádraží.
Vylezu z vlaku a za pár minut su na Zelňáku, nebo Svoboďáku, v divadle,
...bez použití šaliny.
Hektary státních pozemků sice leží ladem, ale nevidím důvod proč bych se
měl trmácet do města takový kus. To staré nádraží to pořád ještě
zvládá a taky existovaly jiné varianty nového, třeba kousek vedle, někde
kolem Nových sadů, ale neznám detaily, hledat to nebudu, nemá to smysl. O
umístění nádraží proběhla i nějaká referenda, ani nevím, zda
závazná, myslím že ne, protože se zcela nepochopitelně týkala jen
obyvatel Brna a ti jak známo mají nějaké nádraží na háku, vlakem
nejezdí. Nádraží je pro nás, venkovany ze širokého okolí, kteří do
Brna dojíždí za prací, do škol, či za kulturou.
Hektary nevyužitých pozemků mohly být dávno využity, nemuselo by se Brno
rozlézat po okolní krajině, jako mor. Například v Bystrci, kde už je z
těch paneláků na blití. Bývala to klidná dědinka na periferii Brna, dnes
je Bystrc město samo o sobě s asi čtyřiceti tisíci lidmi a skoro všichni
jezdí za prací někam do centra. Mohli bydlet tam.
Evidentně jsi nepochopil, že šlo o ironii! Řadu let už kritizuju právě
to, cos popsal. Důsledky jsou totiž větší, než se na první pohled zdá ,
souvisí i z vylidňováním venkova , chybějícímu vztahu k půdě atd.
Tvoje alergie na vše , co zavání něčím pražským , je ovšem na
pováženou. Dodnes máš osypky z nevinného výroku - křtěný Vltavou -
jakoby na něm bylo něco nemravného a nabubřelého ! Kdybych se narodila v
Berouně, obdobně bych se hlásila k Berounce atp. Pro tebe jsem odporný
Pražák ,ačkoliv už dvě třetiny života žiju jinde a tvoje averze jde
dokonce tak daleko , že jedinou reakcí na moje příspěvky jsou smajlíky ,
většinou výsměšné-i tak se dá člověk vyfakovat a ani nemusí
zvracet.🤡
V Praze bejvávalo blaze, než rodilý Pražáci začli obsazovat vesnice do Prahy vyhnali lidí z vesnice a nyní,vesnice vládne v politice.
Aby se to dalo centrálně řídit, musí to v těch Pardubicích fungovat.
To právě zatím nevíme. Nejblíž pravdě je asi technik od správy železnic, který řekl, že jednoznačně je podle něho na vině lidský faktor, jak se to označuje. Tedy buď strojvedoucí nebo ten, kdo mu sestavoval vlakovou cestu. A to je údajně v Praze, ne v Pardubicích.
Ale budeme muset počkat, už vzhledem k tomu, že havaroval vlak soukromé společnosti sotva půjde něco utajit, jako by to bylo jenom ve státním. Jde o obrovské sumy peněz z pojištění.
Ne, nic mi nepodsouvej. To že se údajně cesta sestavuje v Praze ještě neznamená, že ji tam skutečně nekdo pro ten express sestavil a že to neudělal někdo někde jinde. Nic o tom nevíme, je lepší mlčet a počkat, třeba nám to řeknou..
Je to stejný druh podsouvání , jaké máš v úvodním příspěvku. Ale k věci.Teď
nám v TV potvrzují, že zabezpečovací zařízení skutečně nefungovalo,
protože bude zapnuté až po dokončení někdy v listopadu.( Což jistě
indiána opět pobaví.) 🤡
Ale Sašo, já jsem se přeci o Praze ani nezmínil, co tě to chytá? Ten strojvedoucí, který je citován v tom článku, ten řekl, že vlaková ceta se sestavuje v Praze. Já jsem se jen podivil, ale protože nejsem ajznboňák, tak jsem se jen zeptal. No a prý je to tak, je tam asi nějaký obrovský dipečink, nevím o tom nic, musíme se znovu zeptat a nekecat, protože nevíme jak se to dělá a jestli to v Pardubicích vůbec šlo. .
Napsal jsi, že na vině je "buď strojvedoucí nebo ten, kdo mu sestavoval
vlakovou cestu. A to je údajně v Praze, ne v Pardubicích." No a já tvrdím,
že Praha v tom nehraje absolutně žádnou roli, protože na vině je souběh
lidského pochybení (přehlédnutí návěstidla) i trestuhodná absence
zabezpečovacího zařízení , která to dokáže napravit.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-nehoda-v-pardubicich-to-by-se-s-etcs-nestalo-40475104#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Vypadá to, že strojvedoucí nic nepřehlédl. A že cesta byla sestavena špatně, přinejmenším v čase. Ale to se uvidí, všechno je na záznamech.
Ale to je přece jedno, kde se sestavuje vlaková cesta, to jen řekl jistý nezúčastněný strojvedoucí, že se sestavuje v Praze, ale já o tom nic nevím. Jseš na tu Prahu nějak přecitlivělá.
Já ale taky, zrovna musím, psát do Prahy něco kolem brněnských staveb a pozemků. Představ si, že teď Pražáci kupují pozemky v katastru města Brna od státu, který je jejich vlastníkem a který je dosud nechtěl převést na město Brno ani prodat, dokonce za některé stát vybírá od města nájemné .
Tomu vůbec nerozumím, brňáci si taky kupují od státu pozemky v Holešovicích například? Podle mně je to bordel. Ale jednou bude celý Brno patřit Praze a bude konečně pokoj, třeba k nám povede i metro.
To tedy je.
A proč, v Praze jsem 5let bydlel na Bulharské, firmu jsme měli v Olšinách
hned na Kubánském náměstí, bylo to fajn. Dnes je Praha odporné město, už
jenom ráno když pražský rozhlas ohlásí celé republice, že vydatně
prší a u nás pěče zoncna (slunko).
Každou chvíli narazím na něco, co mi komplikuje Praha, přestože je dvěsta kilometrů daleko. Třeba na důležitou informaci v TV, že tramvaje (v Praze) nepojedou přes Holešovice, jako by to zbývajících 90% obyvatel zajímalo. Už mně to nebaví, ani se mi tam nechce jet. Ovšem to město samotné za to nemůže.
Město asi ne, ale kdo? Pražáci prý taky ne, vždyť jsou to samé
náplavy, hlásají Vltavou křtění nadřazení nadlidé.
Já tomu fakt nerozumím, kdo za ten neskutečný pražský centralistický
nadutý sebestředný papalášký brajgl může. Všechen švajnerajn jde z
Prahy, ale Praha za nic nemůže, to mě hlava nebere.
Jinak těm zprávám, které mají být pro všechny, ale jsou jen pro pražáky, se taky musím smát. Koho asi tak zajímá nějaká podělaná jižní spojka, kterou v rádiu omílají téměř denně? Kolony před Prahou na D1, nic jiného v létě žádná celoplošná televize v neděli večer nacancá, jako by to někoho tady zajímalo. Nikde jinde žádná kolona není a všichni jsme jak na trní, jaký je provoz v Praze, který most tam mají ti namyšlenci zavřený a která tramvaj v sobotu odpoledne nepojede. A pak se Pepíci ještě diví, že na ně nadáváme.
Pokud zazněl výraz "náplava" , pak právě jen v souvislosti s onou
"nadřazeností" , která bývá typická právě pro ně. Normální Pražan si
je totiž až příliš dobře vědom všech místních negativ ,včetně toho
,jak je vnímán některými našinci ze zbytku republiky. Místo svého
narození nikterak neovlivnil , nepokládá jej za žádné privilegium a
obvykle o něm raději ani nemluví .
Pražané ale skutečně nemohou za to , že právě tohle město je centrem
většiny vládních budov i úřadů a pokud by o tom mohli rozhodovat ,ihned
by se tohoto pochybného privilegia vzdali. Decentralizovaná státní správa
by prospěla všem - místní radnice by dokázaly být pružnější , městu
by se uvolnila řada bytů a život by se zlevnil.
Můžou za to pohrobci komunistů, kteří se naplavili do Prahy nebo tam už byli, a kteří tam vytvořili systém podle sovětského vzoru. Ten máme dodnes i s některými zákony.
Budu označen za cynika, ale musím to napsat. Změní se to, až tyhle kreatury vymřou aspoň do třřetí generace. Všude, v justici, ve vládě a státní správě, v exekutivě, školství, zdravotnictví a co já vím kde ještě. Proč třeba ještě máme akademii věd podle sovětského vzoru a vědci už dávno nejsou součástí univerzit jako na vyspělém Západě?
Z tebe by byl vynikající voják. Nepřemýšlíš a plníš zadání. Máš
to v životě jednoduché.
Zajímavá úvaha. Jen ji chybí vysvětlení, proč to jde v Česku po
hospodářské stránce do prdele. Proč je tak obrovsky zadlužený stát,
proč jsou banky, spořitelny, pojišťovny v rukou zahraničního kapitálu
stejně, jako zbývající průmyslové podniky. Proč už vynikající české
zemědělství které nám záviděli i Rakušáci už není schopno zajistit
potravinovou soběstačnost, Proč se zlikvidovaly nové mlékárny, jatka,
podniky zpracovávající domácí ovoce a zeleninu? V poválečných letech se
ve velkém stavěly levné byty, rodinné domky, jaderné elektrárny, dálnice
... . Životní úroveň Čechů i Slováků se průběžně zvyšovala. Nebyli
tu bezdomovci, nezaměstnaní, lidé na sociálních dávkách.
Minulost bych neřešila...V současnosti je náš největší problém, že
zaostáváme - již nemůže konkurovat na mezinárodní úrovni.
Odpovědí je automatizace, robotizace a digitalizace všech odvětví - tzv.
průmysl 4.0., který vyřeší otázku chybějící pracovní sílu, přinese
vyšší přidanou hodnotu a zvýší životní úroveň.
Nemůžeme mít mzdu jak v Německu a přitom stále stát u pásu a bouchat do plechu (jsou státy s mnohem levnější pracovní silou, kde to zvládnou taky). Firmám rostou mzdové náklady je logické, že by zároveň měli vytvářet vyšší přidanou hodnotu, což se u nás neděje. Musíme dělat něco jiného. Rutinní práci musí převzít stroje. Jinak je to začarovaný kruh.
Obávám se, že se to nezmění, v dohledné době určitě ne.
Ty kreatury mají zase děti a opět je vychovávají ve stejném duchu. Asi ani
pět generací nepomůže.
Židé museli na cestě z Egypta čtyřicet let bloudit pouští, než mohli
vstoupit do země zaslíbené. Nám už k těm čtyřiceti letům bloudění moc
nechybí, brzy bude doba od plyšové revoluce delší, než doba komunistické
devastace země. Žádný náznak odklonu od centralismu ale není na dohled.
Na vině nejsou jen pohrobci komunistů, byť na tom mají zásadní podíl.
Ovšem začalo to už vznikem Československa, už tehdy se zbytečně moc
pravcomocí a moci přeneslo do Prahy. Komunisti to pak jen přivedli k
dokonalosti.
Pořád nejsme vyspělý západ, pořád jsme jen postkomunistická maličká
zemička bloudící pouští.
Chceme být v Evropě, nechceme Euro. Chceme brát, nechceme dávat.
Snad se z toho další pokolení vymaní, ale moc tomu nevěřím,
nejschopnější mladí odchází do vyspělého světa. Zde zůstavají ti
pohrobci komunistů, trubci a paraziti z rodinek privilegovaných napakunků. To
spíš přijde nějaký další přelomový zlom ve vývoji, jak země, tak
Evropy, či světa a teprve pak se něco změní. A nikdo neví, jestli k
lepšímu, nebo k horšímu.
Až se rozsype na prach a popel EUrosvaz tak věřím že se něco změní
....já tam bejt
(v EU) nechci a nechtěl jsem tam bejt už v devadesátkách.....prej
vyspělej Západ
- vymaštěný degéni
jsou ten "slavnej" Západ, pryč od nich
Na počasí mi stačí pohled z okna a že hlásí jak je co v Praze ucpaný
je právě pro ty mimopražský....já dobře vím kudy mám jet abych někde
nezůstal trčet v zácpě.... v tv koukám jen na sport, rádio v autě sice
poslouchám, ale pouze muziku která mě netahá za uši, jakmile začnou kecat
tak přeladím, českej rozhlas ale neposlouchám nikdy
Neznám nikoho kdo by na nás Pepíky nadával kromě vás dvou s Vichrem
MHD se dá u vás dostat všude většinou jsme nechali u obchoďáku na černým mostě auto a jeli MHD
Proč bych měl jezdit MHD, čekat a s někým se tam mačkat? ...v autě sedím,
poslouchám muziku a můžu i kouřit
....někdy taky
jedu MHD, třeba do práce kam to mám do centra 10min tramvají a vylezu z ní
skoro přímo před vchodem
Což je nejrozumnější. Je to rychlejší a nemusíš se starat, kde
zaparkovat, trčet v zácpách, apod. Pokud ovšem jedeš pracovně a vozíš
nářadí a matroš, musíš autem až do cíle. Metrem těžko něco dopravíš
No vím když jsem někoho z jedné části Prahy stěhoval na druhý a malý nákladní vůz se hodil na dopravu,jinak opravdu se všude dá rychle dostat MHD
Taky vím kudy a kam jet, vždy minimálně 100 km od Prahy.
Vaše zácpy jsou mi u řiti.
Vše co je řízeno z Prahy nemůže nikdy fungovat.
100 let už to víme.
To už je moravofóbie. A to byl T.G. Masaryk dokonce až z Hodonína.
Nikdy jsem nepochopil, proč na tu rodnou Moravu Masaryk tak zanevřel, či jak si mám vysvětlit to jeho centralistické pojetí správy země. Zničit zemské uspořádání považuji za zločin proti státu.
Po stu letech to mohlo být už dávno napraveno. Jenomže když chybí
poptávka...Jediný, kdo s tím za celá ta léta dokázal aspoň trochu pohnout
,byl B.Bárta. Ostatní jen takhle brblají a zbytečně se vymezují proti
Pražákům.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/boleslav-barta-morava-bojovnik-politika-moravismus.A210607_611795_brno-zpravy_mos1
Docent Boleslav Bárta byl lékař, v roce 1968 předložil návrh na trojdílné uspořádání československé federace, které by identifikovalo i Moravu. Komunisté ho za to semleli a odnesl to zdravím. Ovšem doc. Bárta se mýlil v odhadu slovenských ambicí, Slováci už tehdy nechtěli žádnou federaci, chtěli mít samostatný stát.
I v roce 1990, kdy se tato otázka opět vynořila opět neodhadl (podobně jako Pitfart), že Slováci mu nepomůžou, že chtějí mít svůj stát. Svým způsobem je to logické, dějinný příběh Slovenska se zásadně liší od dějin zemi Koruny české.
Dnes už jsou podobné projekty minulostí, protože jsme členy EU. Uspořádání státu musí být takové, aby respektovalo regionální správu (podle Aristelovských obcí). a takové vzory v EU už dávno jsou, není třeba mávat vlajkami, ale stačí pozorně opisovat.
Nevím co tím docentováním chceš říct a dokonce si ani nejsem jistá , zda s indiánem usilujete o totéž. Shodnete se akorát v nadávání na Prahu , ať už si pod tím představujete město, obyvatele , nebo politiky s jejich úřady. Pravděpodobně všechno dohromady. 🫢
Docela bych ocenil, kdyby ses vyjádřila k tomu, co jsem napsal a nesoustředila se jenom na "docenta", byť se tak Bártovi obecně říkalo. Místo toho jsi zařadila mně a Vinetua mezi notorické stěžovatele na Prahu, ergo dá se z toho vyrozumět, že zde otravují zbylí dva hlupáci, kteří ještě nepochopili že jejich stát je Czechia a otravují se separatismem, nacionalismem a odtržením té jejich jakési vzdálené gubernie se zatáčkou do Vídně.
Absolutně netuším k čemu se mám vyjádřit. K vaší averzi na Prahu jsem se už vyjádřila , že bych uvítala větší decentralizaci taky ,ale obávám se ,že tohle by vám dvěma nestačilo. I kdyby Morava získala velkorysou autonomii , stejně bych tu četla věty opovržení vůči Praze a Pražanům. Jediná klika je, že většina Moravanů takhle postižená není.
Tak jo. Zde otravují zbylí dva hlupáci, kteří ještě nepochopili že jejich stát je Czechia. Všichni ostatní už pochopili kde je střed světa. A příští oficiální rasa je Homo Pragensis a rodí se pouze kdesi v Edenu nebo na Žižkově. A prosím nepoužívat slovo "nadbytečné", to jsi vyhradila už dřív pro mně.
Ty sis vyhradil výraz - hrubost. Ale pokud chceš i -nadbytečné- klidně
ti to přenechám. Tohle je fórum diskuzní , ne přehlídka videí , takže
mohu psát přebytečné.
Na téma- Praha- už se nikdy nachytat nenechám a mrzí mě, že jsem to vůbec
dopustila.
OK :-)) beru.
Ale tím nezmizí skutečnost, že Praha je dnes pro mnoho lidí (i v Čechách)
synonymem spíše špatných věcí a rozhodntí než těch dobrých.
To je už od padesátek, kdy komouši soustředili do Prahy všechno co mohli, lékaře, konstruktéry, architekty i umělce (do zámku na Dobříši), i tvůj obor například (z Pardubic a Přelouče). Když se nedalo cokoliv sehnat, třeba německý brufen pro revmatiky, tak v Praze k sehnání byl.
Moje tehdejší žena mně posílala stát do fronty v Jindřišské, byla tam prodejna Paříž-Praha, kde se jedině dal koupit camemebert, který týdně kromě jiného přivážela papalášům do Prahy správa diplomatických služeb a zbytky dávali do prodeje tam.
To jsou začátky dehonestace vztahů. Za první republiky byla Praha naopak místem vážené prezentace, například brněnští funkcionalisté si cenili možnosti postavit v Praze Barrandovské terasy.
Pamatuji moje babička žijící v Praze jezdila do Krkonoš za bolševika i asi 10 let po a vždy kupovala kvásek na naše kyselo že se nikde jinde nedalo sehnat.
A co s tím má kdokoliv z nás společného?
Stále jsi mi neodpověděl na otázku , komu to máš vlastně za zlé. Městu
Praze , nebo jeho obyvatelům? Krakovi jsi napsal , že jeho neobviňuješ z
ničeho, neboť neadoruje Prahu. A kdo z nás ji tady adoruje? Jsem to snad já,
která žije v Plzni od r.1978 a předtím téměř deset let v severočeském
pohraničí?
Vy pořád řešíte jednu ptákovinu za druhou. Ve všech městech žijí
dobří/ zlí lidé. Čím větší město, tím více dobrých/zlých lidí.
Vezměte si takové Kozlovice. Tam žije jenom jeden dobrý člověk. Proč jen
jeden? Ubytovali ho pod mostem a on si nestěžuje
To buď rád že bydlíš pod mostem, já žiju ve zdejším rybníku a už z toho mám rýmu a regma.
To je dobrý nápad jen musím vymyslet jak se zbavit těch tichých bláznů, už mě nebaví být zaháčkovany
Je třeba naučit se ne s nimi, ale mezi nimi žít. Nechat je vykecat,
uznat, že jsou nejlepší a máš klid i v rybníce....
teď nevím zda jsem neporušil stanovy zdejší diskuze. ...asi mám trošku
jiné inteligenční myšlení
...promiň Poutko. Raději odejdu
Tož to já jím z dálky nadloucham jak brblaji,ale pusa od háčků furt
bolí
No ještě aby jsi mě řadila mezi místní "odborníky" To bych se okamžitě
ubíral k lesu, vybrat si vhodnou větev
Musíš říct Guru Járovi, ten tě odháčkuje
....jen nevím jestli
zrovna nebručí
Píšu to pořád dokola a píšu to zase. Vinu na bordelu nese systém a ten systém vytvořili komunisti za jediný rok 1949 podle sovětského vzoru. Praze, resp. pražským úředníkům lze vyčítat jen to, že nespěchají s jeho změnami, ale spíš si v něm rochní. Většině z nich to vyhovuje, protože mají v rukou peníze, někteří i moc.
To je třeba naše státní/nestátní zdravotnictví, podobně školství, taky ta akademie věd a pod. A k tomu chudnoucí regiony, jak se teď krajům a obcím vědecky říká. Z toho vyplývá jedna zásadní otázka: Jak se to dá změnit?
To nemá nic společného s Moravou, která se jen ozývá o maličko víc než třeba Jižní Čechy nebo Liberecko, a má na to několik spolků. Je otázka, jestli ke změně systému tzv. demokratického centralismu (oficiální název) je zapotřebí revoluce nebo politická dohoda. Nebo něco jiného, nevím.
Mantra pražských úředníků ale je nic neměnit, vyhovuje jim to. Vyhovuje to i těm, kteří přijdou jako náplavy, strana nestrana, prostě kopie ruského systému samoděržaví.
Jistě víš, hoši jsou z Prahy a tahle pecka je skvělou ukázkou
schopnosti udělat si srandu sám ze sebe a nebrat se příliš vážně.
Ale nezanevřel, on udělal maximum toho, co udělat mohl, zřídil stát, 880 km dlouhý, kde měl 7 národností a na hranicích maďarské, polské a německé vojáky. A souhlas musel mít i od amerických Slováků, kteří ve zřízení tohoto monstra RČS viděli oprávněně svou jedinou naději. Takový útvar centrum mít musel ve stylu Vídně, proto zůstalo zemské uspořádání.
Centrální formu tomu dali až komunisti v roce 1949, kdy podle sovětského vzoru zrušili všschno a přestěhovali to do Prahy, demokratický centralismus se to oficiálně jmeovalo.
Však já se na něj nezlobím, udělal zde kus práce.
Že se v něčem mýlil, to mu nelze mít za zlé.
Ve tvém případě jde o klasickou záměnu příčiny a následku. Sorry, ale toto téma tady zásadně otevíráte jenom vy dva.
Dokud si budou v Praze myslet, že stát je Praha a Praha že je stát, tak se nic nezlepší. Je úplně fuk, kdo tam zasedne ve vládě, je to komunistický centralistický systém podle pravidel samoděržaví.
A za to může město jako takové, jeho obyvatelé , nebo vládní politici se svými úřady? 🤔
Twl to je vážně averze, nebo už snad i nemoc ...tak to
neřes,..... mne v Praze nejvíc kromě všude namalovanejch nesmyslnejch
cyklopruhů, v Praze totiž skoro nikdo kromě různejch Woltů, Boltů atd.
kolo jako dopravní prostředek nepoužívá sere rozšiřování chodníků.
Chápal bych to třeba na Václaváku kde chodí mraky lidí, ale na co
takovýhle nesmyslně široký chodníky kde chodí pár lidí samozřejmě
rozšířený na úkor jízdních pruhů takže auta teď např. na Nuselský
jezdí po tram. kolejích
. Navíc všude dávají žulový kostky téměř bílý barvy
od kterejch když svítí slunce bolí oči jako kráva, takže sluneční
brejle jsou nezbytnost...navíc kdo po těch kočičích hlavách má chodit
, lituji
ženský na kramflecích....zlatej asfalt nebo i ta zámková dlažba...
Jenže s tím nic neudělám, tak se tím nerozčiluju a volby nepomůžou,
vždycky tam budou sedět vymaštěný hovada, ani nevím koho máme na P4 za
starostu
Já jsem "Pražák" kdo je víc? Proto se tam naplavuje spousta neschopných "venkovanů" Rodilý Pražák, byť solidní člověk, to odskáče spolu s nimi.
Žil jsem tam dvě léta, ještě za "komára" . Za hranice se tenkrát moc
nemohlo. Říkám si půjdu do "Světa" na zkušenou, coby hloupý Hona. Vždyť
v Praze je blaze....pravdou je, že pověst Pražanů kazí převážně
"náplavy"....jak rád jsem se vracel na "vesnici"....
To je pravda kdysi mniši z Tibetu jeli do USA za jinými mnichy a vraceli se s údivem a vyprávěli,tolik lesku a pozlátka krásné,jen by jsme tam neuměli žít, lidé tam v tom žijí zrychleně.To samé když jedu do Prahy, někdy stačí chvilka a člověk se těší domů do hor.
Řekl bych že je to jen o zvyku, ale v mým věku bych si na život někde
na vesnici už nezvykl
V Plzni sice žiju většinu svého života (46 let) a přesto vždy zůstanu
náplavou , k čemuž se ale bez problémů hlásím.