Rozcestník >> Politika >> Diskuze k aktuálním zprávám

Informace

Název: Diskuze k aktuálním zprávám
Kategorie: Politika
Založil: Potua
Správci: Potua , Honza-Vichr
Založeno: 31.03.2020 21:23
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 5485911x
Příspěvků:
149487

Předmět diskuze: Diskuze k aktuálním zprávám - Vlastní názor na aktuální téma, možno i s vložením odkazu na související článek.Samozřejmě bez osobních útoků,vulgarit a komolení jmen i nicků.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #78300

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 13:59:08 | #78300
Reakce na příspěvek #78277

Investice do úspor? Nešlo by šetřit bez investic? Nebudou ty investice prodělkem? Někde a v něčem ano, někde a v něčem ne. Ono to šetření je v Česku někdy docela na hlavičku postavené. Člověk šetří elektřinou, šetří vodou, netopítolik, atd a ejhle!!! Máme tady další topnou sezónu a ač jsme opět šetřili, ba ještě víc jsme "ušetřili" , platíme víc, páč firmy zdražily teplo, vodu, protože jsme moc šetřili a jim klesly zisky. Manažeři přinesli domů místo 300 milionů jen 200 milionů a jejich manželky zuřily!!! *27179*
Jde v Česku vůbec šetřit? Zatím je vidět, že nejde, páč co letos ušetříme, o to nás příští rok dvojnásobně oberou. Můžou. Je to právně OK. Je tržní ekonomika. Nic s tím nenaděláme, protože nikdo nechce v bytě umrznout, koupat se je taky třeba. Holt některé firmy mají k dispozici mocný nástroj a to Vydírání. Buď cáluj jak naše rodiny chtějí /samozřejmě firmy, ale ty vlastní rodiny, nebo členové rodin, tak že ve výsledku jdou ty peníze do několika málo rodinných pokladniček/, nebo si umrzni, taky si můžeš vybrat možnost shnít ve vlastní šťávě a špíně. Nejspíš obojí v souběhu. Něco je špatně.


 #78277 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 15:01:05 | #78305 (1)

Včera byl v televizi krátký šot o nějaké sídlištní výtopně, která jede na zemní plyn. Šlo by ji předělat na lehký topný olej, představuje to však několika milionovou investici.
Podobně doprava. Kdyby se v aglomeracích velkých měst, Praha,Brno,Ostrava, Plzeň zhotovila síť cyklostezek, stáhlo by to část dopravy do zaměstnání na (elektro)kola.
Ve zprávách proběhlo, že na Frýdlantsku chtějí postavit větrný park. Část místních je samozřejmě proti. I tak se to začne stavět nejdříve za 10 let. S tou energetickou krizí to asi není tak horké, když tady vše probíhá neuvěřitelně pomalu.
Může za to Babiš ? Anebo vláda Fialy ?


 #78300 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 15:53:20 | #78309 (2)

Můžeme za to všichni, protože jsme prostě takoví.
Stavět se nedá téměř nic, protože úplně všechno vždy někomu vadí a navíc máme takové zákony, že každá žížala, nebo zajíc dokáže zastavit stavbu čehokoliv na desítky let. Zvířátka za to pochopitelně nemůžou, ale máme zde stovky dementů, kteří si na vyrábění potíží založili úžasný byznys. Přitom řešení je tak prosté. U soudů vždy platilo, že veškeré náklady platí ten, co soud prohraje. Kdyby se toto pravidlo zavedlo i pro profesionální soudiče okolo staveb, rázem by jich ubylo.
Ale jinak, co se týče cyklostezek a větrníků, pak zde si dovolím nesouhlasit.
Cyklostezky by sice "stáhly" pár cvoků ochotných mrznout a zmokat na bicyklu, ovšem nevěřím, že by se to nějak výrazně projevilo na dopravní zátěži vellých měst. Jinými slovy, astronomické náklady by neodpovídaly dosaženému efektu. Vždy, když jedu po Brně v poloprázdné šalině, doslova zírám na tisíce auto poskakujích na jedničku v kolonách a nechápu, proč alespoň půlka těch lidí nejde se mnou v té šalině. Už vidím ty davy nadšených cyklistů, kteří nejsou ochotni jet veřejnou dopravou, ale pohodlí svého klimatizovaného a vytápěného SUV vymění za bicykl. Zrovna já si kolo na stará kolena určitě pořizovat nebudu a předražený krám na baterky už vůbec ne.
Pokud jde o větrníky, nic proti, jen stále podle mě nemají valný význam, prorotož když nefouká, tak je musí něco nahradit. Je to úplně stejné, jako u těch cyklostezek, vedle kterých stejně bude silnice pro auta a ještě k tomu pojeda ta šalina. Vedle větráku tak stále hoří kotel na uhlí, či jaderný reaktor, protože větrník není spolehlivý zdroj. Zde je obrovský dluh v podbě akumulace alektřiny, zatím jeefektivnější jsou přečerpávací elektrárny, jenže ty se také nestaví. Tudíž větrníky jo, ale čistě na své triko, žádné dotace.
Fiala zdědil otřesně zaostalou energetiku a to jak po Babišovi, tak po všech jeho předchůdcích.


1  
 #78305 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 17:50:20 | #78325 (3)

Pokud se týče dojíždění do práce na kole, je to u nás ojedinělý jev. Ne kvůli pohodlí automobilu, ale protože není síť cyklostezek a kolaři tak jezdí na silnici mezi auty, což je v dnešním provozu vyložený hazard.
Cyklostezek se postavilo hodně, ale pro rekreační účely. Třebas cyklostezka kolem Bečvy. S tím, že by se na kolech mohlo masově jezdit do práce, s tím se asi nepočítalo. V 60.letech se alespoň na Hané jezdilo na kolech do práce hodně. A v Pardubicích přímo masově. Tam taky byly cyklostezky třebas do Semtína.
Pokud se týče větrníků, je to spíš záležitost emocí. V Rakousku kolem Vídně je jich spousta. Na Slovensku, v Maďarsku dál od hranice s Rakouskem skoro žádné.
Naši národní socialisté se budou pohoršovat nad tím, že se rajčata vozí kamiony ze Španělska, ale transporty zemního plynu až kdesi od hranic Asie jim vůbec nevadí. A přitom tady se nabízí hodně energie ze slunce, větru či biomasy.


 #78309 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 18:05:46 | #78327 (4)

Ano, souhlasím jsou v tom i emoce.
Mě to určtě dokáže zvednout ze židle, kolik nás pumpičkáři stojí peněz. Já bydlím na dědině a klidně bych mohl jezdit do práce na kole, stejně jako tisíce ostatních z okolí. Nejezdíme a určitě ne kvůli cyklostezkám za miliardy, při zdejším provozu nejsou potřeba, ale protože prostě drtivá většina lidí na bicyklu moknout, nebo se potit nebude.
V Rakousku mají tisíce větrníků, to je pravda. Můžou si to dovolit, protože mimo nich mají také kolem stovky přečerpávacích akumulačních elektráren a hlavně, za humny stojí Temelín a Dukovany, proti kterým sice občas demonstrují, ale nebýt jich, tak za bezvětří doma sedí potmě. ČR, stejně tak Slovensko ani Maďarsko nemáme dostatek akumulačních nádrží, protože jsme na investování do smysluplných věcí celá léta kašlali a peníze rozházeli za kraviny, například cyklostezky pro rekreační účely, či stojánky se sáčky na psí exrementy.


 #78325 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 20:50:02 | #78357 (5)

V takovém Holandsku jezdí do práce na kolech davy lidí. A když tam začne pršet, tak doopravdy leje. Mají na sobě takové kombinézy, že jedou v suchu. I s dítětem které za sebou táhnou na vozíku.
Kdyby alespoň na Hané, kde žije a pracuje značná koncentrace obyvatel na trase Olomouc-Prostějov-Přerov-Zlín, byly zbudovány cyklostezky poblíž páteřních komunikací, začaly by do práce jezdit možná desetitisíce lidí.


1  
 #78327 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 08:23:39 | #78401 (6)

To je obdobný argument jako s tím implantováním švýcarské přímé demokracie,nebo třeba neutrality.
ČR není zemí rovinatou,s letitou a masově rozšířenou cyklistickou tradicí.


 #78357 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 08:58:40 | #78404 (7)

Okamura chce švýcarský typ demokracie řízený diktátorem.


1  

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 10:26:11 | #78407 (7)

Cyklistická tradice tady kdysi, ještě v 60.letech byla. Jenže tehdy byl malý automobilový provoz, a když někdo vyhýbal měl od cyklisty značný odstup. Protože v protisměru nikdo nejel.
Dnes jsou elektrokola a to co chybí jsou stezky, které by kolaře oddělily od automobilů.
Nedávno jsem četl studii, že jedno auto musí mít nejméně tři stání. Kola jsou na parkování mnohem úspornější.


 #78401 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 11:41:57 | #78414 (8)

Tahle tradice fungovala na vesnicích,ale ne ve městech.Snad kromě Pardubic a Hradce.
Pokud máme na kola přesednout kvůli energetické krizi,je elektrokolo i elektroauto velká nedomyšlenost.


 #78407 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 12:46:08 | #78420 (7)

Navíc to švýcarské není přímá, ale polopřímá demorkacie a naše země hlavně nemá na to, aby to mohla realizovat. v podstatě žádná země na to nemá finance, proto to nikde jinde nemají. (Polo)přímá demokracieje hrozně drhá. já myslím, že si to uvědomuje i švýcarsko se svýma penězma zadarmo z bankovnictví.
a současně ten systém přináší docela velká rizika i pro samotnou demokracii.


 #78401 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 16:02:58 | #78312 (2)

Neposlouchal jste pozorně,protože změna provozu na LTO se nezadrhla kvůli žádným investicím(brněnští naopak nepožadují po státu ani korunu!),ale na devítiměsíčním schvalovacím řízení.
Elektrokola a elektrokoloběž­ky,jsou ptákovina.Plzeň rozumně investovala do rozsáhlého obchvatu města a do sítě MHD.
Větrníky nás nespasí,mohou být pouze doplňkem.Někde je chtějí,jinde holt naopak.


1  
 #78305 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 17:10:57 | #78320 (2)

Nevím jak v jiných městech, ale Praze ti nikdo do práce na kole jezdit nebude, někde jsem četl že je to tak necelý 1%. V létě sice trošku pumpiček potkáš, ale většinou na cyklostezkách mířících ven z Prahy, nebo mají kola na autech a táhnou taky ven.
Jezdím po Praze autem každej den, i přes centrum a cyklistu potkáš zřídka, přes zimu vůbec kromě pár mesengerů. Horší problém v centru jsou v létě ožralí turisti jezdící na e-koloběžkách, je jim jedno kde jedou...chodník, jednosměrka v protisměru, klidně ti skočí z chodníku před auto.....nemám rád zákazy, ale tohle bych teda utnul, stejně jako před časem segwaye.


 #78305 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 17:55:54 | #78326 (3)

Nikde nebude jezdit významný podíl cestujících na kole, myslím hlavně pravidelně do práce. Víkendové rekreační projíždky městských lidiček, kteří nemají co na práci, nelze počítat jako úlevu dopravy, to je volnočasová aktivita, ne doprava. Cyklostezky pro zanedbatelný zlomek nadšenců požírají miliardy, které by šlo využít určitě lépe. Nejlépe třeba na modernizaci celé naší energetické soustavy, tedy hlavně budování elektráren, čímž myslím spolehlivé stabilní zdroje, ne nějaký větrák, jehož výkon je zavislý na počasí, nebo solár, který je v prosinci šestnáct hodin denně úplně k ničemu. A nebo ano, pojďme budovat tyto momentálně směšné zdroje, ale k nim budujme i potřebné rezervoáry k akumulaci elektřiny pro doby, kdy nesvítí slunce a nefouká vítr. Jaderné elektrárny také jedou s symbioze s přečerpávacími, ovšem u jádra je opačný problém, než u solárů, jaderný reaktor, pokud je spuštěn, vyrábí energii neustále a pořád, ve dne v noci i za bezvětří, takže není špatné ji ukládat v době, kdy se není spotřeba celého jejich výkonu.
Jo a na cyklostezkách by se mělo vybírat mýto, jako na dálnici. Kdo takové nesmysly potřebuje, ať si to platí.


1  
 #78320 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 18:46:47 | #78337 (4)

My skutečně nejsme rovinatou zemí,jako třeba Holandsko,kde je kolo přirozenou a letitou součástí životního stylu.


 #78326 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 18:52:14 | #78339 (5)

a dřeváky !!!!


1  
 #78337 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 21:47:57 | #78358 (5)

Elektrokolem se dá bez nějaké zvláštní námahy jet i 20 - 30 km v kopcovitém terénu.


1  
 #78337 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 01:40:30 | #78367 (6)

To máš jistě pravdu, ale speciálně v Praze (nemám zkušnosti z jiných měst, z 95% jezdím autem výhradně po Praze, občas i mhd) nikdo (až na to cca 1%) nebude používat kolo, ani e-kolo jako dopravní prostředek. Jako volnočasovou aktivitu hlavně v létě ano, jenže jezdí po těch "cyklodálnících" a snaží se vyjet z Prahy ven. Po těch cyklopruzích co nechal namalovat Hřibův magistrát nejezdí téměř nikdo.
Další věc jsou nesmyslně rozšířený chodníky a to nemyslím pěší zóny v úzkém centru, tam bych to i chápal. Chodník širokej jak kráva kde projde pár lidí na úkor pruhu pro auta. Navíc všude dávají kostky jak kočičí hlavy a světlý že musím nosit sluneční brejle jak se od nich světlo odráží. Zlatej asfalt nebo i ta zámková dlažba....


 #78358 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 08:40:30 | #78403 (6)

I zde se projevují dopady krize-jak ve výši pořizovací ceny,tak v provozu(např.ne­dostatek náhr.komponent vyráběných v Asii) Opět jsme též u baterií a dobíjecí infrastruktury..A málo platné,tuzemská města nejsou nafukovací- i kdyby nechyběly peníze,chybí prostor pro bezpečné i účelné cyklistické stezky.
https://www.fintag.cz/2022/01/12/prumerna-cena-elektrokola-loni-byla-v-cr-od-45-do-65-tisic-kc/


 #78358 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 10:28:44 | #78408 (7)

Elektrokola jsou ekologickým dopravním prostředkem. Proč má řidič jedoucí do práce s sebou táhnout desetinásobek toho co sám váží ?


1  
 #78403 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 10:43:18 | #78410 (8)

Kolo je radost, ten , kdo si vybere kolo jako dopravni prostredek, musi mit vseobecne radost z pohybu!


 #78408 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 11:46:39 | #78415 (9)

Tuhle radost mohu dosyta i lépe naplnit jako volnočasovou aktivitu.Nikoliv při cestě do práce,kdy cestou rozvážím děti(či vnoučata) do škol a školek.


 #78410 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 12:31:43 | #78417 (8)

Velmi často s sebou veze i další lidi nebo materiál, nářadí.
Navíc, člověk má chodit urvanej Z práce, ne DO práce
Dále pokud to není čistě kancelářská krysa, tak i v průběhu pracovní doby musí jezdit na schůzky ap.
V neposlední řadě si může po práci hned dojet na nakápy nebo něco vyřídit, př. v autě něco přenechat, co by jinak nebylo kam dát.

Já osobně jsme na kolem jezdil do práce do -5 C skoro 16 let. Ve chvíli, kdy jsme přešel po revoluci na OSVČ, už to prostě nebylo možné, nejen ohromná ztráta času (a to paltí i pro MHD), ale hlavně fakt, že po ujetí 16 km na stavbu člověk potřeboval na hodinu kyslíkovou dotaci ..... a věčně nestíhal.

Musel by život a svět celý notně zpomalit. Kdo dělá od 7 do 15:30, ten asi může, pokud si ostatní provozní věci rodiny zajistí jinak ...

elektorkolo to asi lehce zjednodušuje, minimálně co do toho vysílení člověka, ale prostě většina pracovních pozic to neumož%nuje nebo toprostě není dostatečně v(ý)hodné


 #78408 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 20:02:16 | #78476 (8)

Cokoli je elektro,tak úplně ekologické to taky není.Do hry se nám dostávají problémy s bateriemi a nabíjením-elektřinou. *33018*


 #78408 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.09.22 21:56:21 | #78697 (9)

Je to rozhodně ekologičtější než stovky kilogramů vážící auto.
Co by se mělo podporovat je právě ta elektromobilita. A sdílená ekonomika. Vypůjčit si (elektro)auto tak jak si půjčím na ulici koloběžku.
Samozřejmě, že to u nás je hudba daleké budoucnosti. Asi jako euro.

Před pěti lety se měla u nás v ulici na vsi začít rekonstrukce vodovodu. Teď už je to jisté, bude to příští rok ! S Rakouskem sdílíme stejné časové pásmo, ale čas samotný se tady vleče neuvěřitelně pomalu.


 #78476