Rozcestník >> Věda a technika >> ELEKTŘINA

Informace

Název: ELEKTŘINA
Kategorie: Věda a technika
Založil: Ondi
Správci: Ondi
Založeno: 10.01.2020 18:05
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 31960x
Příspěvků:
154

Toto téma sledují (5):


Předmět diskuze: ELEKTŘINA - Pro všechny, které fascinuje tento druh energie, potýkají se s jejími zákoutími a chtějí sdělit své poznatky.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #100

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: Skladování Li-Ion baterií
23.07.20 12:05:04 | #100
Reakce na příspěvek #98

Např. baterie Li-Pol NANO Tech 4200mAh 6S 35C trvalá zátěž, 70C krátkodobě cca 10s se při nabíjení proudem 3C nezahřívá. Je ale dost teplá až horká po přistání když překračuje proud v náročných stoupavých figurách 120A.
Nabíjet by se měla až zcela vychladne. Rychlé ochlazení vodou by asi nebylo vhodné, jelikož vnější část článků by se ochladila rychle oproti těm vnitřním v packu. To neví, pouze úvaha, ale už dříve jsem na doporučení ve snaze zlikvidovat mechanicky poškozený 3S 2200 mAh (nahrnutý roh jednoho článku) nechal přes noc ve sklenici s vodou a druhý den měl původní kapacitu, takže voda mu neuškodila. Pro zkušební účely ho stále používám.


 #98 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Skladování Li-Ion…
23.07.20 12:42:34 | #101 (1)

Je jasné, že v modelu používat vodní chlazení akumulátoru asi nebude snadné, ale při nabíjení by to možná šlo. Kdysi jsem četl od jednoho modeláře, že nabíjí své akumulátory v lednici a že se mu to osvědčuje. Je to už delší dobu a jednalo se o NiCd.

Také bych nepovažoval rozumné nějaké "kalení" horkého článku ve studené vodě za rozumné.

Ještě mne napadlo, jestli má akumulátor v modelu větrání, ovívání povrchu akumulátoru proudem vzduchu.

Teda, to jsou parametry - trvalá zátěž 35C, krátkodobě 70C. To jinak, než krátkodobě ani nejde. 70C znamená v ideálním případě provoz po dobu 50 sekund, při 35C 100 sekund.

Ještě dotaz, ta tvá inventorová cenrála také DC výstup?


 #100 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Skladování Li-Ion…
23.07.20 13:44:38 | #103 (2)

Ofukování baterie, motoru i regulátoru vzduchem od vrtule i náporově je velmi důmyslně vyřešeno. Vzduch je u kuželu vháněn od vrtule pod kapotu a výstup aerodynamicky uspořádán tak, že dochází k podtlaku.
Jinak reálný čas letu je 6 až 8 minut (velký akrobatický model), jelikož v sestupných obratech je motor zcela vypnut, nebo v přímém letu odebírá velmi malý proud. Větroň o rozpětí 3,5 m 15 až 30 minut. Při termice i déle jak hodinu a na svahu i několik hodin, když je jeho sklon a vítr příznivý.
Co se týká DC výstupu elektrocentrály, tak původní Scheppach SG 2 000 (2 000 W) tento měla, ale pro napájení nabíječky nepoužitelný (už při malém zatížení klesalo napětí). Nyní tu mám pouze Stanley SIG 1200S která váží pouhých 12 kg a DC výstup nemá. Používám zdroj pro servery HP / 230 V AC vstup a DC výstup 2x 47A 12V (upraven na 14V).


 #101 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skladování Li…
23.07.20 13:46:28 | #104 (3)

Díky za zajímavé info.


 #103