ano ,katolická církev má morbidní zájem o mrtvoly a ostatky
je to primitivní zvyk
ano, ostatky předků si nechávali už v pravěku, z náboženských
důvodů...
kde bylo křesťanství a katolicismus? na houbách...
no a co. i sloupy se vztyčovaly, dodnes je v kdejaké vesnici majka. Proč řešíš furt nějaké tradice. Pokud se ti nelíbí tak je ignoruj. Já jsem ráda za nějakou původní tradiční kulturu.
Pro někoho je to úchylka a pro někoho je to způsob jak si zpřítomnit historickou osobu a dostat ji do povědomí lidí a to i těch které to nezajímá. Všimnou si.
Jo to sem si všimla, dřív jsem si myslela o bosých karmelitánek že to může být u nich dobrý ale když jsem se dočetla o té mrtvole která prý i zapáchá tak to byl konec,
Bereš to moc povrchně... stačí ti přečíst si nějakou drobnost a hned odsoudíš. Pak to není dobrý nikde.
U nás v kostele je celá kostra svatého oblečena do vyšívaného oblečku, který utkaly klarisky. A každý kdo jde do kostela si této kostřičky všimne a zajímá se. I když je to ateista :-)) Jsou věci které ostatní zajímají. Třeba tohleto
Už by jsem tam víckrát nešla:
Mt 8:22: Ježíš mu však řekl: „Následuj mě a nech mrtvé, ať pohřbí
své mrtvé.“
L 9:60: Řekl mu: „Nech mrtvé pohřbít jejich mrtvé; ty však jdi a
rozhlašuj Boží království.“
Ale to jsem my všichni přece... nikoliv jen kostra. Je třeba si uvědomit vlasntí smrtelnost. Neošklíbat se jen nad jinými.
Vlastní smrtelnost si uvědomuje hodně lidí, ne však blázni za volantem,
nebo za řídítky motocyklu, či věrní pobožní. Ti poslední nikdy neumřou
a budou žít věčně a to ještě v nebi a pak na Zemi v božím
království.
A zazvonil zvonec a pohádky je konec. Ne pro všechny.
Nedáte mrtvému pokoj ani po smrti.
Ani se nemůže bránit a ani v prach proměnit - je to úchylné.
Ale Ratko, no.
Není potřeba to přehánět.
Je to proste propagace církvi - historie je v tomto případě druhořadá.
Václava si připomeneš pokaždé, když jsi v Praze na Václaváku - není
potřeba vidět ostatky
Ovšem nikoliv masově :-) řeč je o nějakém sdružování z důvodu XY. Klidně je možné navrhnout jiný důvod i jiný způsob. Nic proti.
Zjevení 22
14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo
k dřevu života a aby branami vešli do města.
15 Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a
modláři, i každý, kdož miluje a činí lež.
A vystavovači ostatků asi patří do té druhé skupiny.
Zjevení 21„ Stalo se. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec. Já dám žíznivému zadarmo napít z pramene vody života. 7Kdo vítězí, dostane toto jako dědictví; budu mu Bohem a on mi bude synem. 8Avšak bázliví, nevěřící, ti, kdo propadli modlářské ohavnosti, vrahové, smilníci, kouzelníci, modloslužebníci a všichni lháři mají svůj díl v jezeře, které hoří ohněm a sírou, což je smrt druhá.“
Je třeba pít z pramene života, který dává Ježíš. Takže otázkou není negace... co je všecko špatně, tou otázkou je JAK z pramene pít. Tedy pozitivní přístup k Ježíši, jeho absolutní přijetí, akceptace, zvnitřnění.
Mrtvoly patřejí do hrobu, to jinak nejde, tak jsou šílení vrazi co maj mrtvoly doma třeba v lednici.., a jsou s tím v pohodě.
No jo no to jo ale vidím to jako ohavnost:-)vystavovat mrtvoly, to jako kde
tímto to křesťanství je?
Někde v černé mágii?
Pak vidíš ohavnost a mizí ti Kristus. Je mnohem účinnější se divat na Krista než řešit ohavnosti.
a jak s tím Kristem souvisí to uctívání ostatků? je to čistě pohanský zvyk...
no a co? Lidé mají pořád hodně v sobě animálního... je třeba s tím pracovat. Zrovna dnes mě napadlo, že obecně chybí nějaký regulerní a neškodný způsob vyžití pudů, to přece taky patří do sirpituality. Pudy mají tendenci překážet, je třeba je chytnout pod krkem.
jo, s pudy je třeba pracovat, ne je zakazovat, potlačovat nebo chytat pod krkem, celibát by měl být nepovinný, dobrovolný, aby se nestávalo, že potlačovaná sexualita propukne v pedofilii...
ale otázka zůstala nezodpovězena, když tedy je tak potřeba vyznávat Krista, jak s tím souvisí to uctívání ostatků? on ten Kristus něco takového dělal nebo kázal dělat?
pudy je třeba především poznat... vědět o nich, pokud něco potlačuješ, nevíš vůbec nic o vlastních pohnutkách... člověk si něco nalhává o sobě.
Některé pudy jsou však nezbytné pro přežití.
Pud sebezáchovy a s tím spojený pud strachu (z neznáma).
Pud sexuality podporuje růst obyvatelstva.
No a lidé mají v sobě vše animálního, neboť jsou "animalové", tedy
zvířata.
Lidé se liší od ostatních zvířat podstatně větší kapacitou mozku,
umožňující dokonalou komunikaci a abstrakci předmětů a dějů. Ruku v
ruce k tomu patří i dokonalá motorika horních končetin.
nemám důvod něco říkat kněžím, rozhlídni se kolem sebe a třeba i do své rodiny a kruhu známých. Určitě tam nějaké pedofily objevíš. Kdo hledá ten najde.
lituju, v naší rodině žádní nejsou, stejně jako ani katoličtí kněží...
Pedofilie a incest jsou bolestivá témata, viz odporný případ Fritzl, tady v Rakousku.
Jaký je podíl kněží v obyvatelstvu?
Jaký je podíl pošahaných chlapů v obyvatelstvu?
Neboli, proč si pošahaní vybírají povolání usnadňující ovládání dětí a mladistvých svojí úřadem propůjčenou autoritou?
Určitě jsou někde statistiky, vyhledej si je. Nedávno taby byly nějaké statistiky z francie. VYpadalo to na první pohled hodně, ale na druhý slabý průměr... podprůměr.
já si myslím ( a nemám to ze své hlavy), že oni jako mladí doufají, že když se oddají víře a podvolí se celibátu, tak je Pánbůh té úchylky zbaví, jenže to se nestane, potlačovaný pud se později projeví ještě v horší podobě...
Si myslím, že si patnáctiletí, když je rozhodováno, nebo se rozhodují o povolání, žádné ůchylky neuvědomují. Spíš si myslím, že ty "přehmaty" z titulu absolutní autority jsou následkem situace zmíněné ve rčerní "příležitost dělá zloděje".
Nevím to, ale dovedu si představit, že když se pedofilové dopustí "přehmatu" (nazvu to tak), tak se oběť samou úctou k autoritě neodváží odporovat a "přehmatatel" to vnímá jako tichý souhlas a svolení.
Si myslím, že by lidé "pracující" s dětmi a s mládeží měli projít pravidelné a občasné kontrole psychiky a ne pasívně čekat, až se něco stane a provalí. Nevím, jestli je to relevantní, ale kdysi, už dost dávno, jsem četl, že i fyziologický stav zkoumaného (něco na způsob detektoru lži), tedy vlhkost pokožky, krevní tlak, dýchání, frekvence tepu ... , se zkoumá při promítání "choulostivých" fotek, obrázků a při čtení účelově napsaných textů s erotickým nábojem.
no jde spíš o osmnáctileté, když se rozhodnou jít studovat na kněze...
ti už si to o sobě asi uvědomují...
tohle platí obecně, i pro hetero. I hetero pud je nutné přetavit do pozitivní aktivní podoby. A platí to přece i pro partnery, pro věrnost, pro dlouhodobý vztah. Lidé se vymlouvají že někdo jiný je lepší nebo že partner již ve vztahu nebaví, ale vidavida jinde je to zajímavé. To vše je o nezpracovaných pudech. Zásadně se to netýká jen lidí s "úchylkou" Týká se to úplně všech.
To jo, ale pudy mají u lidí různou dominanci, kterou lze, ale také nelze ovládat intelektem a výchovou v moráce.
Jako příklad nezvladatelnosti můžeme vzít ten sexuální pud u
některých jedinců.
Nebo pud "alfa - samce".
Asi to sem nepatří jako téma, je to spíše věcí psychologů... ale pudy dominují lidské chtění, toužení a dodávají energii jejích konání. Tedy v důsledku jsou důležité aby se z nás nestali apatičtí zombíci nýbrž aktivní lidé. To špatné je, když nám pudy překážejí ve smysluplném žití, likvidují naše dobré vztahy a nakonec nám život svojí naléhavostí (nevyslyšeností) ničí :-)) Tey je dobré je znát, správně usměrnit a využít jejích energiii. říká se tomu osedlat koně nebo tigra. Pudy jsou naším zdrojem energie.
I proto jsou často staří lidé takoví studení, bez chuti ... otrávení. Chybí jim energie a také radost ze života. Jíst nemohou, sex stojí za starou belu, furt jsou unavení tak co mají dělat aby je to těšilo. To vše je o pudech.
ratka, nebola to adekvátna odpoveď na "ostatky", skôr pohoršujúca...
Však visitor77 se vrátil ke 14 staré témě s ostatky proč ?
Že jsem tu řešila ženský rod v Bohu?
To jen že jsem si toho všimla, vo co tady komu šlo, na mně to svádět
nemusíš:-)
Ja ráda diskutuji o Bohu i o Kristu :-)
A tak bys se měla vyhnout hodnocením diskutníků a diskuzi o jejich názorech s jinými diskutníky.
Do křestanství ne, a nebo snad Ježíš kázal vystavujte ostatky a nebo mrtvoly ?
Lidé dělají spoustu věcí, které v Bibli nejsou popsány. A nikdo nemá
monopol na Krista aby si mohl říct: já nedělám toto nebo ono (například
netancuji u majky nebo se neúčastním pochodu k svaté Libuši) a proto jsme
dobrá nebo dokonce lepší než ti druzí.
Víra a spriritualita má jiné cesty než to vnější, ale to vnější
patří taky k lidskému životu, a pokud to sjednocuje, lidi trochu zabaví a
vlastně je zbaví nudy a neuškodí, je to taky OK.
Není nutné být za každou cenu jen podle Bible... nebo za každou cenu proti,
vymezovat se proti. Neexistuje ideál vpraktickém životě. to by byla utopie.
žijme si svůj život jak nejlépe umíme, buďme šťastní jak nejlépe
umíme a pokud s průvodem, s tancem, ale i s filmem nebo s vycházkou do
přírody nebo klidně i na nákup. Všecko je v pořádku. Je zbytečná
řevnivost že ten je blbý protože.... doplň tisíc věcí co nám na "těch
druhých" překáží.
Promin ale vystavovat ostatky a nebo mrtvoly je něco odporného, nabalilo se to na křesťanství někdy ve středověku s kdovi jakého fetišizmu.
Nepřijde mi to o odporné. My máme u nás ve městě relikvie v třech kostelích, a patří to k historii. Nikdo je neodstraňuje, zůstávají ve svých relikviářích a jsou předmětem dost velkého zájmu. Ti co se zajímají, mohou se i pohoršovat jistě... ale nakonec se zeptají a pamatují si.
Nepohoršuji se ani nad politiky :-) Protože život je díkybohu pestrý a nikdo mi nezakazuje co smím a co nesmím vidět, čeho se nesmím účastnit a co je fujfuj.
Jo pamatují, jsou pozitivní a negativní vzpomínky a tyhle jsou negativní.
Ne fetišismus přímo, ale finanční přínos majiteli ostatků z nalákaného publika. Obchod s ostatky a jejich velkovýroba je datována od desátého až do dvanáctého století. V různých zemích s obměnami.
Jde o pověrčivot prostých lidí, že ostatky mají zázračnou moc, zahánějí choroby a přinášejí štěstí a prosperitu. Pochopitelně byla provázena zneužitím jejich náboženskými pastýři. To přerůstalo až do extrémů, že si lidé přikládali schránky s ostatky na bolestivá místa a léčili si tak zlomeniny a nehojící se zranění, bolesti hlavy, slepotu, nebo i neplodnost a impotenci. Byl praktikován i přenos zázračné síly ostatků na předměty, na nářadí, na zbraně a na škapulíře nošené na šňůrce na hrudi.
Nemyslím si to.
Obelisky jsou značkami v krajině, mohou tak být označena historicky
důležitá místa, třeba jako dějiště nějaké katastrofy (války, bitvy).
Obelisky mohou upozorňovat na hranice státu (království, říše), mohou
být i demonstrací síly onoho státu a tak varovnými značkami pro
eventuální nájezdníky.
Pochopitelně mohou mít i nějaký duchovní význam, mám na mysli Moai na
Velikonočním ostrově. Pravý význam upadl v zapomenutí, takže máme jen
spekulace.
Kosti zemřelého velmože, nebo velmožky nejsou přímo vystavovány, ale jsou zahalovány do různých oděvů a zdobeny zlatem a drahokamy, protože kosti samotné skýtají neestetický pohled. Takže při jejich větrání vyndáním z krypty, nebo z rakve a slavnostní průvody mají nalákat publikum a být přínosem pro pokladničky vlastníků relikvie. Těch lidí, kteří nějakou tu úctu k ostatkům cítí, nebude mnoho.
však já se vzdálím, a opět si fajn pokecáte o těch blbých věřících jak to mají špatně :-)