stará vyčpělá hláška - žádný důkaz to není...
velkýma písmenama je to proto, že je to zkopírované:
https://is.muni.cz/el/1421/podzim2016/RLB405/um/Satanismus_a_nasili_podzim_2016.pdf
stará vyčpělá hláška - žádný důkaz to není...
velkýma písmenama je to proto, že je to zkopírované:
https://is.muni.cz/el/1421/podzim2016/RLB405/um/Satanismus_a_nasili_podzim_2016.pdf
je to tak, tá hláška má reálny základ...sú milióny, ktorí ho videli, videli jeho prejavy, pocítili ho aj na sebe, pod jeho vplyvom konali veľké "zázračné" skutky...a Ježiš nie je lhář, v Písme sú desiatky veršov o jeho existencii a činoch...a každý sa o ňom môže veľmi ľahko presvedčiť...
Pravděpodobnost existence satana je přesně stejná jako existence vodníka nebo hejkala...
iste, ale evanjeliá s slová Krista v priamej reči, ktoré napísali, resp. sú ich autori jeho učeníci, ktorí s ním chodili (Matúš a Ján), ako a ich spolupracovníci (Marek a Lukáš...Marek sa spoznal s apoštolmi, a v Mk je s ním aj príhoda s Kristom - videl na vlastné oči Krista)...apoštolské listy sú autorstvom ap. Pavla, Kristom vyvoleného a právoplatného apoštola a Skutky apoštolov sú dielom Lukáša, lekára a maliara, spolupracovníka ap. Pavla, ktorý sa poznal aj po vzkriesení Krista s Markom, Petrom a Máriou...
Jan a Matúš s ním chodili, Marek ho videl osobne raz, Lukáš, spolupracovník ap. Pavla (napísal Skutky apoštolov), Pavel komunikoval duchovne i osobne s Kristom, stretával sa apoštolmi, mal autentické informácie od apoštolov...všetko sa to odohrávalo v priebehu 10-15 rokov, všetko pamätníci + apoštoskí cirkevní otcovia, rovnako pamätníci apoštolov! - autentické svedectvá ako hrom! - čo ešte chcete? kto chce zámerne (proti svedeckým dôkazom) niečo spochybniť, vždy spochybní, vždy si nájde a vypichne si hnidy, blchy, muchy..začítajte sa občas do portálu Theofil, a zmĺknete (https://revue.theofil.cz/revue-clanky.php?sekce=5)...
Protože autorem původního textu knihy obvykle nebyl ten, kdo na knihu
napsal název nebo heslo na vnější stranu svitku, případně kdo tento titul
zapsal na začátek a konec (anebo i na začátek i na konec) traktátu, který
kodex obsahoval, často narážíme na určité neshody mezi samotným textem
traktátu a dodatečně připsaným titulem. Je to také případ čtyř
„evangelií“ obsažených v Novém zákoně.
Tituly oznamují, že jsou to Evangelia podle Matouše, Marka, Lukáše a Jana.
Jenže všechny texty těchto čtyř traktátů jsou anonymní. V Janovi (21:24)
nám oznamují, že tento traktát napsal milovaný učedník, a proto
docházíme k přesvědčení, že ho napsal Jan – dokud si nevšimneme, že
jako milovaný učedník v nich Jan není vůbec zmiňován. Dokonce není Jan v
Evangeliu podle Jana zmiňován vůbec!
Možná existují důvody, pro než byla evangelia s určitými apoštoly
spojována. Povolání celníka Leviho v Markovi (2:13-17) se v Matoušovi
(9,9-13) stává povoláním Matouše, a tak se v Matoušově seznamu Dvanácti
apoštol Matouš (Marek 3:18) promění v „celníka Matouše“ (Matouš
10:3). Možná to skutečný autor evangelia mínil jen jako náznak, nebo mu
vůbec nezáleželo na tom, zda byl celníkem Levi nebo Matouš. V každém
případě byla tato skutečnost pokládána za dostatečný důvod k tomu, aby
bylo celé evangelium připsáno Matoušovi. Ale v evangeliu nenajdeme jediné
místo, a nenajdeme ho ani v ostatních evangeliích, kde by bylo výslovně
řečeno, že jméno evangelisty je i jménem autora evangelia. Docházíme
spíše k závěru, že jméno apoštola, k němuž se křesťanské
společenství obracelo kvůli své vlastní „apoštolnosti“, bylo
připisováno k evangeliu, jež společenství používalo a které uznávalo
jako autoritu. V oněch dobách však už sotvakdo věděl, kdo je původním
autorem textu.
https://hledani.gnosis.cz/evangelia-a-jejich-autori-ukazka-z-knihy-jidasova-tajemstvi/
James McConkey Robinson (*1924) je americký religionista, emeritní profesor na Claremont Graduate University v Kalifornii, zakladatel Institutu pro antiku a křesťanství (Institute for Antiquity and Christianity). Dlouhodobě působil ve funkci stálého tajemníka Mezinárodního výboru UNESCO pro kodexy v Nag Hammádí. Robinson je považován za nejvýznamnějšího experta na problematiku původních zdrojů novozákonních evangelií (pramen Q) a za průkopníka výzkumu Nag Hammádské sbírky. Je autorem nebo spoluautorem 14 knih, mj. Nové pátrání po historickém Ježíši (1959), Páté evangelium (1998), Jidášova tajemství (2006), Ježíš podle nejstarších svědectví (2007).
je jedno, že evanjeliá sú "podle" - podstatné je to, že evanjelisti sú ich pôvodcami - iste, mohli mať (a isto mali) aj svojich zapisovateľov...ani králi (ani Ježiš, ani Boh-Otec) nič nepísali, ich myšlienky, rozkazy, dekréty, vyhlásenia, zapisovali ich zapisovatelia/pisári, resp. k tomu vyvolení proroci, resp ich pisári - o čo vám ide?...
mě o pravdu, o čo vám? chcete mě obrátit na katolickou víru? není
šance...
evangelia dělají z Ježíše Boha, to ale neznamená, že jím byl i ve
skutečnosti...
evangelia byla přepisována, doplňována, měla spousty redakcí, původní
texty neznáme...
:-) vás na katolícku vieru? zázraky sa dejú, ale až také? - to by bol výkon desaťročia...ale konvertita geniálny G.K. Chesterton, zatvrdlivý v anglikanizme, prijal KC vieru, a zdôvodnil to vo svojich knihách, hlavne v knihe "Ortodoxie" :-)
evanjeliá nedělají z Ježiíše Boha, ale zdôvodňujú. definujú a deklarujú božstvo Krista...
V Bibli je to napsané jak to říkám ale Vám se to nehodí do krámu :-).
ad: niekto (nejaká katolícky hierarcha) povedal, že omnoho ľahšie je presvedčiť ateistu/agnostika/filizofujúceho gnostika ku katolicizmu, ako napr. pravoslávneho alebo anglikána, ktorí sú doktrinárne zabetónovaní...takže s vami to bude vraj jednoduchšie:-) ...mimochodom, Chesterton to dokázal štúdiom katolicizmu, aj neschopnosťou dišputnej argumentácie v prostredí anglikanizmu a katolicizmu (anlikanizmus = de facto značne katolicizmus, ale zmanipulovaný/pokrútený od čias Henricha VIII.), a bol úspešný:-)
jo, jednodušší je zlanařit na fanatickou víru nevzdělaného, než
někoho, kdo se vyzná v religionistice, např. mě...
mě nepřesvědčíte na pohádky, když vím, že jsou to pohádky...
Dobre rano vsem - Krudoxi ja jsem se uz vyspal ted je rada na tobe at se
stoho vyspis ty.
Ja osobne a nepamatuji se na nikoho , ze bychom te presvedcovali cemu mas verit.
Podle mne je to osobni vec kazdeho vericiho at v to nebo ono. Hlavni podstatou
rozumneho cloveka je neurazet nekoho jeho viru. Tim nechci rict, ze se nema
napsat i jiny pohled na danou viru ze svojim konkretnim nazorem . Napsat to jsou
blbosti nebo to jsou pohadky je argumence uplne k nicemu - tera poukazuje pouze
na inteligenci a znalosti diskutujiciho. Ja verim, ze ty nato mas aby jsi nasal
nejaky konkretni nazor- proc Bibli vidis jako pohadkovou knizku -- konkretne v
cem. Dik
tady je 8.13 rano sobota - tak brzo bych nejstaval pokud nejdu na ryby nabo
si strelit divokeho krajika - zajice.
Jinak stavam v prumeru okolo 7 rani
:-) predpokladal som, že medzi strednou Európou vs New Zeeland je 9-10 hod rozdiel, a ono je to ž 12 hod...
krudox -- ja te nepresvedcuji nemam k cemu - stejne jsi nepresveciteny a klidne zustan takovy jaky jsi -- mne to nevadi.