U nás peklem nestraší, tedy netýkalo se to ŘKC. Možná nějaké denominace která si na tom zakládá.
U nás peklem nestraší, tedy netýkalo se to ŘKC. Možná nějaké denominace která si na tom zakládá.
peklo je realita Písma, to nikto, kto pozná Bibliu, nevyvráti, nespochybn - Ježiš viackrát o ňom hovoril (Mt 25) a vystríhal pred ním, kde je záhuba duše...peklo nie je nosná téma RKC, ale vystríha pred ním, ako to robil Ježiš...
V díle Collier’s Encyclopedia (1986, sv. 12, s. 28) je o slově „peklo“ napsáno: „Především ve Starém zákoně nahrazuje hebrejské slovo Šeol a v Septuagintě a v Novém zákoně řecké slovo Hádes. V době Starého zákona šeol prostě znamenal místo, kde přebývají mrtví, a nebylo jím míněno žádné morální rozdělování, a proto slovo ‚peklo‘, jak je chápáno dnes, není šťastný překlad.“
ale prdlačku, v sz je to šeol - podzemí, říše stínů, kde ovšem nikdo
nikoho nemučí ohněm pekelným, pouze tam čekají na vzkříšení na konci
věků...
teprve později se objevuje peklo tak, jak jej známe z křesťanství, snad až
v NZ!
v Bibli je "gehenna" čo znamená peklo v zmysle, ako sa o ňom vyjadruje Ježiš (Mt 25)...
ta je až v 1. královské, ne tedy od začátku, takže v Bibli vidíme
vývoj představ, samozřejmě lidských, nejprve šeol - podsvětí, potom
gehena (to je ovšem konkrétní místo v Judei - údolí Hinom), nakonec peklo,
kde utrpení v Hinomu je přeneseno do podzemí a trvá na věky...
takový postupný vývoj brutality, s jídlem roste chuť...
vyjadrujem sa v zmysle "gehenna", ako ho definuje a vyjadruje sa o ňom viackrát Ježiš (hlavne v Mt 25), to je podstatné, nie všelijaké špekulácie mudrlantov (zľahčovanie a komediálne predstavy pekla, - je to typické aj v českej ľudovej tvorbe/pohádkach) ...
Ježíš je až v NZ, do té doby, kdy byl sepsán, se už "vyvinulo" peklo s hořícím jezerem, skřípějícími zuby a věčnými mukami, jak milé, samá láska, milosrdenství a odpuštění...
zaujíma nás len Ježiš a jeho slovo-pravdy, on je vrcholom Zjvenia, jeho slovo, je slovo Otca, jeho slovo, je slovo pravdy, - SZ špekulácie o pekle (a jeho variantách) nás nezaujímajú, resp. berieme ich z rezervou...
nezavrhujeme, rešpektujeme jo, je to predobraz NZ (príprava/výchova Židov ku Kristovi)...
Když Ježíš popisoval gehennu jako místo, „kde jejich larva neumírá a oheň nehasne“ (Mr 9:47, 48), zjevně narážel na Izajáše 66:24. To, že ten symbolický obraz není obrazem mučení, nýbrž úplného zničení, je zřejmé z toho, že Izajášova slova se netýkala osob, které byly naživu, ale ‚mrtvol lidí, kteří přestupovali‘ proti Bohu. Pokud údolí Hinnom bylo místem, kam se vyhazoval odpad a mrtvoly — a tomu dostupné doklady nasvědčují —, snad jediným vhodným prostředkem, který takový odpad likvidoval, byl oheň, možná ještě podpořený sírou. (Srovnej Iz 30:33.) Kam oheň nedosáhl, tam se množili červi neboli larvy a strávili všechno, co nezničil oheň. Na základě toho by Ježíšova slova znamenala, že ničivý účinek Božího nepříznivého rozsudku neustane, dokud zničení nebude úplné.
Ježiš hovoril o pekle/gehenna v Mt 25 ako o mieste/stave večného utrpenia, ako o večnom ohni pre tých, ktorí sa za života spreneverili jeho prikázaniu lásky k Bohu a blížnemu, a v takomto stave, bez pokánia, v zatvrdlivosti srdca zomreli - sú to jasné Ježišove slová o pekle, a všelijaké špekulácie jeho zľahčoovania, odmietania, prekrúcaním jeho podstaty, sú len úbohé pokusy na odvrátenie tejto situácie, v ktorej sa ocitne zatvrdlivá hriešna duša a duch po pozemskej smrti...
Biblické doklady o gehenně tedy v podstatě odpovídají tradičnímu názoru rabínských a jiných pramenů. Tím názorem je to, že údolí Hinnom se používalo jako skládka odpadků z Jeruzaléma. (U Mt 5:30, Ph, je výraz geʹen·na přeložen jako „hromada odpadků“.) O pojmu „Gehinnom“ podává židovský komentátor David Kimhi (1160–1235?) v komentáři k Žalmu 27:13 tuto historickou informaci: „A je to místo v zemi přiléhající k Jeruzalému a je to odporné místo a házejí tam nečisté věci a mrtvoly. Také tam byl neustálý oheň, aby spaloval nečisté věci a kosti mrtvol. Proto je soud nad ničemnými obrazně nazýván Gehinnom.“
Kaz. 9:5, 10: „Živí si. . . uvědomují, že zemřou; ale mrtví, ti si neuvědomují naprosto nic. . . Všechno, co chce činit tvá ruka, konej právě svou silou, protože není práce ani vymýšlení ani poznání ani moudrost v šeolu*, v místě, k němuž jdeš.“ (Jestliže si nejsou ničeho vědomi, samozřejmě necítí žádnou bolest.) (*„Šeol“, He, JB, NE, RS; „hrob“, KB; „říše mrtvých“, EP.)
Žalm 146:4: „Jeho duch vychází, on jde zpět do své zemské půdy; v ten den opravdu zanikají jeho myšlenky*.“ (*„Myšlení“, KB; „plány“, EP.)
sme veriaci kresťania, kresťania NZ - a tak veríme a sme viazaní NZ, o pekle/gehenna textom Mt 25...predstavy pekla v SZ sú predstavy SZ, nie sme viazaní SZ-om...
A muslimská džehena se rozkládá pod mostem do nebe, tenkým jako ostří šavle a dlouhým jeden den, po kterém čerstvě umrlí balancují za pomoci Aláha. No a ten kdo byl za živa nevěřícím psem, není podporován a veden Aláhem za ruku. Prostě se zřítí do té džeheny.
Docela hezkej příspěvek, ja by jsem si ho ani nevšimla kdyby jste ho neoznačil:-).
iste, peklo neriešime, aby sme sa v ńom vyžívali - ale vieme o ňom z Kristových slov evanjelia, a vieme, čo máme robiť, aby sme sa mu vyhli - Ježiš nám dáva x-(evanjeliových) rád, v ktorých nás vystríha pred peklom, a jasne stanovuje, čo máme robiť, aby sme sa mu vyhli...peklo je proste realita pre zatratenú dušu (a rovnako Ježiš o nej hovorí) - takže máme dve možnosti: 1. rešpektovať Písmo alebo 2. nie - a vytvárať si svoje poľahčujúce a komediálne predstavy a príbehy o pekle...niekde som čítal, že neexistuje národ vo svete, okrem Čechov, ktorý by tak zľahčoval peklo, ktorý by mal tolik komediálních a pohádkových přběhů o pekle (tisíce čertů v českých pohádkách, loutkárství, divadlách pre deti a dospelých, vtipoch, sloganoch, povestiach, a v inej literature)- jednoducho povedané, v českom kultúrnom prostredí sa peklo neskutočne zľahčuje, odmieta....- preto sú Češi vraj najnevereckejší národ (v Boha) v zozname kultúrnych národov sveta, a to nie je dobré...
odmítají se parodické představy, ty odmítal i ten episkopálný biskup.
..ten "biskup" - nie je to biskup v apoštolskej postupnosti (i vizuálne sa oblieka ako civil) neverí v peklo vôbec, ignoruje výroky evanjelia...
Z těla pojídá mnoho lidí.Někdo pojídá ze slepice, jiný z vepře a ještě jiný z brambory.
No jistě a mají postupnost slepičí, vepřovou, bramborovou a mně bylo odlomeno ze Slunce, což bylo zřejmě tělo Kristovo.
Máte o tom v PNS taky:
Jan 6
48 Jsem chléb+ života. 49 Vaši praotcové jedli v pustině mannu,+ a přesto
zemřeli. 50 To je ten chléb, který sestupuje z nebe, aby z něho kdokoli mohl
jíst a nezemřel. 51 Jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe; jestliže
někdo jí z tohoto chleba, bude žít navždy; a vskutku chléb, který dám,
je mé tělo+ ve prospěch života světa.“+
To dokáže i Satan.....
a zblbne lidem hlavu. Když netusis, ze on ja bohem tohoto sveta...
Ja přicházím s tím že Bůh je i rodu ženského v ženách, což je život světa, Bůh není nějaká modla támhle někde a nebo v šesti písmenkách, ale Bůh je v nás a v ženách se projevuje žensky, mateřsky.
Máte to rose66 v PNS taky:
Exodus 3
13 Mojžíš nicméně řekl [pravému] Bohu: „Dejme tomu, že jsem nyní
přišel k izraelským synům a opravdu jim říkám: ‚Poslal mě k vám BŮH
vašich praotců‘, a oni mi řeknou: ‚Jak se jmenuje?‘+ Co jim mám
říci?“ 14 Na to Bůh řekl Mojžíšovi: „PROKÁŽI SE BÝT TÍM, ČÍM SE
PROKÁŽI BÝT.“*+ A dodal: „Tak máš říci izraelským synům:
‚PROKÁŽI SE BÝT mě k vám poslal.‘“+
Milá kroky, bůh je při veškeré genderové toleranci mužského rodu, jako třeba vodník, nebo čert. Ženského rodu máme pak bohyni, čertici, jezinku, polednici, klekánici, ježibabu ...
Také by mohli muži požodovat ke klekánice partnera klekána, nebo k ježibabě mít povoleného ježidědka.
Si myslím, že ta genderová neutralita by neměla jít tak daleko, že by
byly zrušeny mužské rody.
Příklad : to důležité, co člověk potřebuje je dům, byt, přístřešek,
nepotřebujeme domici, bytici ....
Opakovaně požaduješ ale bohyni místo boha. Osobně je mi to jedno, pohádky zůstanou pohádkami, i když se zamění rod nějaké postavičky. Ale uvědom si, že bůh byl stvořen lidmi v dobách, kdy společnost potřebovala na svou ochranu silnou a hroznou, prakticky všemocnou bytost. I z toho důvodu produkuje Hollywood Supermany a ne Superbaby.
A v praxi potřebujeme také přísné a nesmlouvané soudce a policisty vzbuzující už na několik kroků respekt.
Milovati máme Boha svého(svou) celým svým srdcem, celou svoji duší, celou svoji myslí i celou svoji silou(celým svým životem) a bližní své tak jako sebe.
Zkus se nad tím zamyslet nikoliv z pohledu pozorovatele bohů na Olympu.
Matouš 22
34Když se farizeové doslechli, že umlčel saduceje, smluvili se
35a jeden jejich zákoník se ho otázal, aby ho pokoušel:
36„Mistře, které přikázání je v zákoně největší?“
37On mu řekl: „‚Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou
svou duší a celou svou myslí.‘
38To je největší a první přikázání.
39Druhé je mu podobné: ‚Miluj svého bližního jako sám sebe.‘
40Na těch dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci.“
Lidé prosili bohy o pomoc v případu nouze. Například o pomoc ve válce proti nepřátelům, o uzdravení z choroby, o vlahý déšť a podobně. Co si kdo do bohů promítne je jeho věc, ale rozumní lidé ví, že pomocnou ruku najdeš na konci své paže. To je pochopitelně jen částečná pravda a proto se tvořily pospolné společnosti, komunity, pod vedením silného jedince, který v sobě sdružoval jak fyzickou sílu, tak i inteligenci a moudrost. A v komunitě musí panovat i duch solidarity.
Ano, rozumní lidé ví, že pomocnou ruku najdou na konci své paže, proto
taky Ježíš učí:
Matouš 25
35Neboť jsem hladověl, a dali jste mi jíst, žíznil jsem, a dali jste mi
pít, byl jsem na cestách, a ujali jste se mne,
36byl jsem nahý, a oblékli jste mě, byl jsem nemocen, a navštívili jste
mě, byl jsem ve vězení, a přišli jste za mnou.‘
37Tu mu ti spravedliví odpovědí: ‚Pane, kdy jsme tě viděli hladového, a
nasytili jsme tě, nebo žíznivého, a dali jsme ti pít?
38Kdy jsme tě viděli jako pocestného, a ujali jsme se tě, nebo nahého, a
oblékli jsme tě?
39Kdy jsme tě viděli nemocného nebo ve vězení, a přišli jsme za
tebou?‘
40Král odpoví a řekne jim: ‚Amen, pravím vám, cokoliv jste učinili
jednomu z těchto mých nepatrných bratří, mně jste učinili.‘
Ty se asi bez předžvejkanejch odpovědí neobejdeš. Jo to pochopitelně tvá volba svůj život ovvlivňovat výšplechty nějakých neznámých lidiček dávné minulosti.
Snažím se, lidsky se snažím. Zajisté nepotřebuji nějaký návod na jednání napsané ani Karlem Mayem a ani neznámým pisálkem ze Starověku.
Když víš ja jsem si uvědomila že ta tvoje věta "rozumní lidé ví, že pomocnou ruku najdeš na konci své paže." na kterou jsem reagovala, není s Tvoji hlavy, taky ti to někdo jenom "předžvýkal".
Uvědom si, že ideologové manipulují lidmi, až tihle podlehnou a stanou se otroky oné ideologie. To je dost podobné drogové a jiné závislosti. Takové pak zotročí droga, třeba alkohol, nebo hrací automat. Lidský život nabízí víc možností než jen šlapat ve vyšlapané pěšince a nepodívat se po okolí.
Bůh živých se jmenuje JSEM, dle většiny českých překladů až na PNS a ženy taky jsou, tak jako mužové..s tím asi že nijako nikam nepohneme :-)
Odlamuje se většinou od křehkého útvaru, třeba od suchého rohlíku, nebo od tabulky čokolády. Od plynné koule nelze odlamovat, muselo by se odsávat, ale bacha, jde o plyn o velmi vysoké teplotě. Odsávač by byl zpopelněn dřív, něž by se dostal ke Slunci za účelem odsávání. Ta nevyhnutelná kremace by nastala už ve vzdálenosti menší než takových 20 milionů kilometrů. Na upečení postačí vzdálenost 50 milionů kilometrů. Teda nehledě na vysoce energetické záření, které by pojídače zabilo na ještě větší vzdálenost.
Ondi, nejdřív vše zmizelo, celý tenhle svět a potom jsem viděla kulaté světlo a někdo mi z něho odlomil a dal pojíst a nebylo to studené ani horké :-).
To že ty píšeš o halucinacích, to mne nijak ničím neznepokojuje:-), psát si můžeš co jen chceš:-).
Nepíši to pro tvé znepokojování, ale jako informaci vysvětlující
zřídkavé efekty mozkové činnosti.
Autizmus je také vrozené postižení a rozumný člověk jednání autisty
neodsuzuje. Také tu máme ve sbírce mozkových anomálií třeba epilepsii,
koktavost, somnambulismus, hlucho-němotu, tourette-Syndrom a stovky fobií.
Lidé nejsou dokonalí.
Jenom že ja měla potom několik dní stav absolutní blaženosti který se ale pomalu vytrácel a četla jsem od té doby už jenom Bibli, které mi dávalo něco rozumět.
To sem ještě nevěděla že bude existovat internet, počítače(o nich se už něco proslýchalo), že se na nich naučím psát a že skončím tady v diskuzích, ovšem že.
To, co píšeš mi připadá logické. Důležitá je tvá spokojenost (chuť
žít).
Myslím, že to stačilo, změňme téma.
Obě části Bible jsou od Boha a musí souviset. Pokud jednu vynechas,
může si kdo chce, vyrobit nesmyslnou nauku o pekle a pak s ni strašit babky v
kostele.....
Když zemřel Jezisuv přítel Laza0rř, Ježíš neříkal, ze je s Bohem v
nebi. Proč? Nabízení nebicka platící divakum v kostele, je další lež!
Kde je dnes David?
Žádné nebe....
Máš to ve Skutcích. I kdyz ho Buh schvalil, zadne nebe.....Vsechno NZ.
Vzkříšení Lyžař ani slovo, jak bylo v nebi......
Obě části bible nesou otisky prstů boha, tím je dokázáno jejich autorství.
Jedno je rose99 jasné, s kreacionistickým fanatikem nelze o Evoluci diskutovat.
Evoluce není víc než pouhá hypotéza
Současné empirické pojetí vědy s jejím metodologickým naturalismem má
své důsledky i pro evoluční teorii. Budeme-li ji totiž poměřovat stejně
přísným metrem jako ID, nezbude nám nakonec nic jiného, než ji buď z
vědy vyřadit, anebo alespoň uznat, že jde jen o neprokázanou hypotézu.
Alespoň ve stručnosti se tedy nyní zastavme u důvodů, pro něž ani
evoluční teorie neobstojí před nároky součstručnosti
Ke čtení zde:http://www.distance.cz/rocnik-2006/2-cislo/evoluce-a-americky-soud-o-teorii-inteligentniho-designu-zaver
Potom platí, že ve stejných podmínkách, nevznikla jenom jedna samo replikující se buňka, ale vznikly jich miliony, navzájem různých. A ty už se dále vyvíjely podle okolních podmínek.
Víš vůbec co je buňka a jaká je pravděpodobnost jejího vzniku
náhodné?
A její oživení z ničeho? Pan Paster dokázal nemožnost! !!!
Zase předvádíš, jak velký kulový o tom víš! Pasteur nic takového nedokázal. Nemá s tím vůbec nic společného. A těmi ksichty tlemícími se vlastní blbosti to jen podtrhuješ…
Víš jak se to říká - "pejsankové (kreacionistové) hafají a karavana (vědecká obec) jde nerušeně dál.
Ty jsi napsal :* já evoluci dost studoval......*
Možná, že jsi si přeslabikoval nějaký kreacionistický článek, který
prznil práci tisíců vědců. Ze tvou uváděného příkladu o
samorozmnožujících se šroubků je zřejmé, že tvůj kreacionismem
zahnojený mozek nepochopil rozdíl, mezi živým a neživým.
Ono se rose66 také říká "kdybys byl mlčel, mohli tě považovat za inteligentního".
Pejsánky či psy bejvaj označováni nevěrci, Ti nevěřící psi, je to nadávka pro nevěrce.
Muslimové by ti to vysvětlili, nevěřící psi, to je celý "západní" svět..
V Bibli se nadávka psa ale také vyskytuje, v Kralickém překladu ve Zjevení 22/ 15 Psi, čarodějové, smilníci, vrahové. modláři a všichni ti co lžou..
Už jsem ti jednou psal, že zjevení jsou halucinace chorého mozku a nelze je považovat za nic jimého, než za chorobný výplod.
Halucinace mohou být i jen dočasné vyvolané nějakým jedem (nebo narkózou), prostě ve stavu osoby na pokraji smrti. A nebo smrtelným strachem a jiným šokem.
Promiň ale mně přijdeš být chorobný ty, není tu řeč o knize Zjevení jako takové ale o tom že se nadávka "pes" používala, pro nehodné lidi, je to použito i ve Filipským 3/2, Žalmu 22/17 atd.
Májovky a Wernerovky to se číst může:-).
Zmínila jsi "zjevení" a na to jsem reagoval poznámkou, že jde o halucinace a nebo o prostý podvod a lež. Vše vlastnosti mozku, který má o kolečko víc.
Si myslím, že jsi nečetla ani jednu mayovku. Hlavní hrdina je v ní propagátorem křesťanství, náruživým misionářem na volné noze. V pohádkách Maye je protagonista neustále ohrožován čerty v lidské podobě a zachraňován svou vírou ve své boží poslání šířit křesťanství flintou a svou vševědoucností po Zemi široké. Nedostatkem skromnosti Kája May teda netrpěl.
Verne, to máš pravdu, se o bohovi prakticky nezmiňuje a Dumas mladší jen velmi okrajově. Viktor Hugo je k bohovi už vstřícnější. Po Karlu Mayovi používá boha často ještě Daniel Defoe. Jinak najdeš boha i v pohádkách od Haška. Dokonce j v K. Čapkovi najdeš pohádku o bohu, sice trochu zakukleném, ale jinak pilném.
Kecáš! Nebo jsi to studoval v nějakém jazyce, kterému nerozumíš. Nebo je tu ještě třetí možnost – studoval jsi to podle jehovistických instrukcí.
„Vzkříšení Lyžař ani slovo, jak bylo v nebi......“
Víš, oni lyžaři, i když to někdy tak vypadá, nesjíždějí až z nebe.
Koukni na to někdy třeba v telce!
Říká Bible, že ničemní jdou do pekla?
Žalm 9:18, KB: „Obráceni buďte bezbožníci do pekla*, všickni národové, kteříž se zapomínají nad Bohem.“ (*„Podsvětí“, EP; „šeol“, NS, RS, NE, JB.)
Říká Bible také, že přímí lidé jdou do pekla?
Job 14:13, Dy: „[Job se modlil:] Kdo mi zaručí toto, abys mě ochraňoval v pekle*, a skryl mě, dokud nepřejde tvá zloba, a určil mi čas, kdy na mne vzpomeneš?“ (Bůh sám řekl, že Job byl „muž bezúhonný a přímý, který se bojí Boha a odvrací se od špatného“. — Job 1:8.) (*„Hrob“, KB, ČB; „podsvětí“, EP; „šeol“, He, NS, JB, RS, NE.)
Sk. 2:25–27, KB: „Nebo David praví o něm [o Ježíši Kristu]:. . . Nebo nenecháš duše mé v pekle*, aniž dáš viděti svatému svému porušení.“ (Skutečnost, že Bůh ‚nenechá‘ Ježíše v pekle, naznačuje, že Ježíš alespoň po nějaký čas byl v pekle neboli hádu.) (*„Peklo“, Dy; „říše smrti“, EP; „podsvětí“, Pe, Ži; „hádes“, NS, JB, RS.)
A teď si představ, že Ježíš na kříži nezemřel, a tu šarádu ze
vzkříšením dlouhodobě připravoval.Důkazy jako vždy, jsou opět v
Bibli:
Matouš 17, 9 Když sestupovali z hory, přikázal jim Ježíš:
"Nikomu o tom vidění neříkejte, dokud Syn člověka nebude
vzkříšen z mrtvých."
Další indicie: Na Kříži se umíralo několik dní, ale Ježíš "umřel" za
pár hodin. Zřejmě proto, aby mu nezpřeráželi kosti.
Další indicie: Jeho tělo si vyžádal jeho tajný učedník Josef z Arimatie
a šaráda ze vzkříšením mohla začít.
Při posledních dokazování evoluce jde zkrátka o postup, který se beznadějně točí v kruhu: tvrdím, že teorie je pravdivá, protože přesvědčivě vysvětluje skutečnost, a skutečnost vysvětluje přesvědčivě, protože předpokládám, že je pravdivá. Má-li však ve vědě platit, že o pravdivosti teorií rozhoduje jejich shoda se skutečností a nikoliv jen přesvědčivost z nich vyvozených vysvětlení, musejí se teorie nejprve dokázat a teprve až pak má smysl aplikovat je na fakta. Ta jsou totiž zcela bezmocná vůči interpretační libovůli a při „dokazování" pouhým vysvětlováním se nikdy nemohou dostat s teorií do rozporu. Maximálně se nějaké vysvětlení nepodaří, protože konkrétní člověk udělá chybu v logice. To však nemá s pravdivostí teorie samotné nic společného. Jedině tak s lidskými schopnostmi vymyslet dostatečně přesvědčivé teoretické vysvětlení konkrétního faktu.
Až dokazes náhodný vznik, samo replikujicich šroubů, ktere se za miliony
let náhodné sesypou zemětřesením do Mercedesu - máš vyhráno, dokázal si
část evoluce.....
Můžeš vstoupit na pole vědy!
Až ten Mercedes ozivne, máš i dukaz vzniku člověka!
To je na Nobelovku!