Tak kdo není pokorný, ten se povyšuje. Pokora = nepovyšování se (nepřeceňování svého významu).
Tak kdo není pokorný, ten se povyšuje. Pokora = nepovyšování se (nepřeceňování svého významu).
Pokora je plazení se po břiše, jak před sutnášemi, tak před symboly
moci (kříže s mrtvolou). Prostě je to jednoduché, pane Pokorný.
Někdy je dobré vyváženost, můžeš být pokorný a však do jisté míry. Kde je ta hranice pokory a pýchy.
nikoli, pokora, coby opak pýchy, je nenadhodnocení vlastní osoby. Tak je
to jednoduché, pane Pyšný.
Tvá logika září svou nesmyslností.
Víceméně tvrdí, že opak utopení je uhoření.
Výrazy mají své významy, jak ty původní, tak ty nějakou ideologií
zprzněné.
Socha jako symbol pýchy znázorňuje načinčanou slečnu hledíci do
zrcadla na svou neskonale krásnou tvář.
Socha jako symbol pokory znázorňuje ubožáka s ohnutým hřbetem.
Jenže mezi těmito extrémy existují tisíce, miliony kombinací a
obměn.
To je jako kdyby mezi mládím a stářím nic nebylo, nebo mezi narozením a
úmrtím.
Plácáš nesmysl.
Proč bych byl pokorný před někým, kdo mi je rovný.
Všichni lidi jsou si rovní.
Tak ještě jinak. Psychologicky vzato:
Pýcha je vznášení nároků na svojí velikost (hodnotu, důležitost,
význam).
Zpokorňování je zbavování se takových nároků.
Pokora je nepřítomnost takových nároků.
Že člověk vznáší takovéto nároky, toho si většinou není vědom, nicméně existuje jistý ukazatel toho, že tak činí, kterým je pocit méněcennosti neboli pocit znehodnocení. Kdykoliv se ti v souvislosti s nějakou činností, osobou, předmětem, situací… dostaví pocit znehodnocení, pak je to znamení, že jsi pyšný.
Nezlob se, ale co je pyšného na tom, že preferuji rovnost mezi lidmi??
A proč bych měl být před rovnými pokorný??
Dalo by se také říct (vypůjčeno z OSELa):
Včely neztrácí čas vysvětlováním mouchám, že květy jsou lepší než
hov no.
Tomuto nerozumím, nebo spíš asi nechci rozumět, pokud jsi to napsal tak,
jak bych tomu rozumět měl.
Mě se ten bonmot líbil a nebylo to na nikoho mířeno.
Je to jen obdoba onoho "neházej perly sviním ..." , ale jaksi
slušnější.
Zkrátka nemá smysl někomu něco říkat, když nechce chápat, zablokován
nějakou ideologií.
Takhle
"Neházej perly sviním" - je pro mě věta urážející - pokud ji někdo
použije v nevhodnou chvíli, jako provokaci a pod.
Jedna věc je nechce chápat a druhá věc je provokovat někoho tvrzení o jeho
charakteru, když je daný charakter pomluvou, či násilným přisouzením -
lží, fabulací a pod.
Tak v původním použití nemělo slovo "svině" urážlivý význam, tak jak ho má dneska, takže ta věta by správně měla znít "neházej perly vepřům".
Na tom není pyšného nic. Ale platí, že jestliže je ti zatěžko něco udělat, protože by ses tím cítil znehodnocen, tak je to znakem toho, že jsi pyšný (tj. že se povyšuješ). Jinak by totiž k pocitu znehodnocení nebyl důvod. Být pokorný je normální, poněvadž duševní vyrovnanost (absence pocitu znehodnocení) je normální.
Ale platí, že jestliže je ti zatěžko
něco udělat, protože by ses tím cítil znehodnocen, tak je to znakem toho,
že jsi pyšný
Dáváš to na moc úzkou rovinu.
Pokora není jen to, že ti není zatěžko něco udělat, i když se potom
budeš cítit znehodnocen.
Naskýtá se, proč by tě někdo o to žádal, pokud vyloučím nadřízeného
v práci.
Asi to ne úplně správně chápeš.
Jakmile se cítíš znehodnocen, tak jsi pyšný. Tudíž: jestliže v tobě
pokoření se před druhými způsobuje pocit znehodnocení, pak se nad ně
povyšuješ. Když se nad druhého nepovyšuješ, pocit znehodnocení se
nedostavuje.
Znehodnocen čím?
Proč vytahuješ slova a přirovnání, které nedokážeš implementovat do
stavu, který by danou situaci prezentoval. Proč nekonkretizuješ, když
neznáš druhou stanu, protože pod pojmem znehodnocení se dá představit
cokoliv. Jiná situace je, když tě někdo tobě rovný chce pokořit. Má na
to právo?
Neber situaci nadřízený vs. podřízený.
Mluvím o pocitu znehodnocení neboli pocitu méněcennosti, jak jsem psal
už na začátku. Jestli si ho neuvědomuješ, tak si odpověz na otázky:
Co ti brání v tom, aby ses před druhými pokořil? Proč je ti to
zatěžko?
Proč "protože ego"??
Nemyl si ego s egoismem.
Ego pracuje s realitou - bez ega bys nepoznal nebezpečí - ego vyhledává
bezpečí a řeší problémy.
Křest nebyl dobrovolný ani vědomý a k ničemu tedy nezavazuje. Nemohu zradit něco, o čem jsem přesvědčen, že neexistuje.
každý je nejakej, ale je hrozné, keď je krstený a zradí Boha...
A co když je krstěný bez jeho vědomí jako mimino?
no vždyť to je...
visitor zase mele nesmysly v náboženským zápalu...
ak je krstený, krstom získal milosť od Boha - a tak si to má uvedomiť, o to sa zaviazali aj jeho rodičia a krstní rodičia, a tak sa v pozdejšom živote správať, vyznávať Boha v Kristovi -ak to nie, tak aspoň v pokore mlčať - a tak nezradiť...je zradcom viery v Boha ten, kto zradí krstnú milosť, pečať Božieho Ducha v ňom...a nesprávať sa verbálne drze (tobôž v živote), posmešne a zradcovsky proti Bohu...
Co když se narodí do jehovistické rodiny? Taky platí jednou jehovista - navždy jehovista?
...na tom nezáleží, aj SJ má slobodu, vôľu a rozum - a tak od nich mnohí odchádzajú, i preto, že tam nie je platný krst...a krst je rozhodujúci pre spásu...
Pro jehovisty zase není platný křesťanský křest.
Co to je za logiku.
Nejlepší je počkat a nechat se ukřtít až po smrti, podle toho do kterého nebe té-které církve odletí duše.
oni od nich neodcházejí kvůli nějakému neplatnému křestu, ale protože prohlédli...
Je malé ego a velké ego , když je umíš rozeznat umíš s nimi pracovat a
ohýbat.
Něco jako "ohýbej stromek, dokud je mladý". Asi moudrost pro učitele nějaké ideologie, aby nevyrostl rovný člověk. Ano, potlačovat EGO, dokud to jde.
V běžné, lidové řeči se odkazem na ego poukazuje na nadměrnou velikost ega, např. když se řekne "ten má ego", "ach to jeho ego", "řekni to bez ega", "před vstupem nechte ego venku" apod. Odkazuje se tím tedy na nafouklé ego.
Proč bych měl být někým sebe rovným být pokořován - nemám pocit
méněcennosti.
Jednoduše neznám pocit - pokořit se - pokud se o to někdo snažil, tak jsem
to jednoduše nepřipustil.
Proč bych měl?
A pokud to pokládáš za povyšovaní, tak to máš zařazené jak to je(u
mnoha) a ne jak by to mělo být.
Takže se pokoříš před někým, kdo ti u dveří zazvoní a řekne ti ať z
bytu vypadneš?
A ty nechceš být povýšenecký, tak se pokoříš a odejdeš z bytu.
To se mají Ukrajinci nechat pokořit Putinem??
Slovo pokorný patří jenom k věřícím - v reálním životě nemůže
platit.
Všeho moc škodí Stoicismus učí že dobrakem být je správné do té
doby, než nás někdo zneužívá ve svůj prospěch. Učme se být
dobrosrdecni a však umět se mít rád. Nenechat se v naší dobrotě s námi
orat.
No ono právě ta láska k sobě bývá překážkou té dobrosrdečnosti. Protože láska k sobě představuje dávání sobě, a dobrosrdečnost představuje dávání druhým, takže jsou to protichůdné "pohyby", protichůdné směry zájmu. Když je člověk pokorný, tak se má rád přiměřeně.
Všeho moc škodí Stoicismus učí právě mít se rád a pomoci druhým ale nenechat se zneužít. Být pokorný mít se rád,pak nikdo nezneuzije naší dobroty to je i v té bajce, nemusíš kousnout, stačí vrcet.
být pyšný (ve svém srdci) = mít nafouklé ego
být pokorný (ve svém srdci) = mít splasklé ego
To splaskle bych pozměnil kontrolované, ohýbající tak ,abych rozeznal co
je moc škodlivé. Jo hold Ondi to má pomotane.
Splasklý je správné slovo coby opak nafouklého. Ale je pravda, že takové ego je ohybné, přizpůsobivé, normální narozdíl od strnulého, tvrdošíjného nafouklého.
Když jsem jako puberťák byl blázen do bojových umění, tak jsem měl na zdi plakát, na němž byl zasněžený strom a u něj takovýto text:
„Jeden mistr (nějakého jména co už si nepamatuju) se procházel v zasněžené krajině a spatřil, jak třešeň, mající tvrdé větve, je má pod náporem sněhu polámané, zatímco větve vrby, která je má měkké a ohebné, se pod náporem sněhu ohnuly, ale zůstaly nepoškozené.“
A pod tím byl verš z Tao te ting:
„co je slabé překonává to, co je silné,
co je poddajné překonává to, co je pevné“
I když to bylo uvedeno jako ilustrace principů boje, tak je tu řeč o egu.
pokorný neznamená skromný...Skromný znamená že si nenárokuje...
Pokorný zase že si nevyskakuje a nedělá stres pokud nemusí. Dokáze zkousnout drobná příkoří, protože prostě nemá nafouklé ego a nemusí si honít péra na ocasu.
K čemuž stačí doplnit: Miluj bližní tak jako sebe a je vystaráno?
A nebo jak chceš aby lidi jednali z tebou jednej ty s nimi, o tom je
evangelium?
To jo, protože láska k bližnímu, tedy láska zaměřená ven na objekt kompenzuje lásku k sobě a zabraňuje vzniku výslovné či přehnané sebelásky. V psychice to funguje tak, že tak jako se spolu s pýchou (sebeláskou) dostavují pocity méněcennosti či znehodnocení, tak se spolu s pokorou (láskou k bližnímu) dostavují pocity sebepotvrzování či sebezhodnocení, čili člověk by svou lásku měl zaměřit na bližního a tím se přirozeně do správného stupně upraví láska k sobě.
No, psal jsem souctovi:
Pokora je plazení se po břiše, jak před sutnášemi, tak před symboly moci
(kříže s mrtvolou). Prostě je to jednoduché, pane Pokorný.
Takovéhle věci ty považuješ za pokoření? Normálně se považují za hloupost. Pokoření se je třeba, když někomu, kdo se nad tebe povyšuje, nezištně prokážeš službu, když budeš vlídnej k člověku, který je na tebe hrubý, když v zaměstnání uděláš společnou práci i za svého kolegu, který je flink (a navíc tě třebas pomlouvá), když po hádce uznáš svůj omyl, když sneseš, že ti nespravedlivě nejsou přiřknuty zásluhy apod.
Pýcha je vznášení nároků na svojí
velikost (hodnotu, důležitost, význam).
Takže visitor??
Přesně tak. Visitor, rusko...
Visitor tu dokazuje, že z té bible nepochopil vůbec nic. A že křesťanství
vůbec ani nepraktikuje.
Všichni lidé jsou rovní, tvrdí i náboženská a komunistické ideologie. Jenže prakticky jsou někteří více rovní a někteří méně rovní.
I v příběhu "Tankový prapor " je líčena situace: "soudruh generál je jiný soudruh než soudruh vojín".
No pro mě to ale platí.
Život mě naučil.
Když se mnou nadřízený jednal slušně, byl jsem slušný, když zvýšil
hlas - zvýšil jsem ho taky.
Život jsem měl v tomto směru těžký.
Ale okolí si většinou "zvyklo".