??? pravda o Husovi poskládaná z pomluv jeho nepřátel?
Každý vědec, každý inteligentní člověk, milý visitore, musí být vybaven skepsí a nedůvěrou ke starým "pravdám".
??? pravda o Husovi poskládaná z pomluv jeho nepřátel?
Každý vědec, každý inteligentní člověk, milý visitore, musí být vybaven skepsí a nedůvěrou ke starým "pravdám".
iste, skepsa je na mieste v profánnych veciach/informáciách, keď je možnosť dôkazu, ale my hovoríme o biblickej viere formulovanej v dogmách Cirkvi (po stáročných znalostiach Biblie), a tam je skepsa irelevantná...ono v rámci kresťanstva je absurdné spochybňovať vieroučné dogmy, lebo sú to axiomy viery, a tie nikto nikdy nespochybnil, a nespochybní...ateista nemôže hovoriť do- , polemizovať a spochybňovať dogmy Cirkvi, lebo nevie (ani nemôže vedieť) , o čo podstatne ide...
Jasně, stejně jako je skepse irelevantní ve víře, že jsem Kryštof Kolumbus. Jsi snad taky Kryštof Kolumbus? Ne? No tak pak do toho nemáš co mluvit a zpochybňovat to, protože tomu nerozumíš!
Nejsi německý nacista? Pak nemůžeš dogmata nacismu zpochybňovat, protože nevíš (ani nemůžeš vědět), o co tam jde…
Kraviny, co? Já vím, ale jsou stejně „logické“ jako to, co jste napsal vy.
no, spájate nespojiteľné, - je predsa rozdiel medzi biblickými doktrínami viery (ako Božieho slova) zameraných na transcendentného Boha vs svetskými historickými reáliami a doktrínami vymyslenými človekom, ktoré sú pod kontrolou histórie, svetského práva a ľudských morálnych princípov...Kolumbus je realita, nacismus je realita...viera v Boha je viera, je to charisma, nedá sa experimentálne dokázať, nedá sa spájať s realitou, nie je predmetom výskumu...
Víra v pravdivost dogmat nacismu, nebo pacientova víra, že je Kolumbus, je stejná realita, jako víra v pravdivost dogmat křesťanství. Všechny tyto víry existují, jsou tedy realita. Jestli je realita i obsah jejich dogmat, to je jiná otázka. Vy tu tvrdíte, že kdo danou víru nemá, nemá nárok tato dogmata zpochybňovat. Chcete po nás, abychom respektovali dogmata vaší víry. Vy respektujete dogmata nacistů, coby někdo zvenčí, kdo „tomu nemůže rozumět“? Uznáváte, že zmíněný psychiatrický pacient je opravdu Kolumbus, protože jeko někdo, kdo jeho víru nesdílí, nemáte nárok posuzovat její pravdivost?
zova, spájate nespojiteľné, miešate nemiešateľné, vyjadril som sa k tomu...nerozlišujete...
nuž keď spájate realitu Kolumbusa, ideológiu nacismu (ľudské diabolské doktríny) s doktrínami Cirkvi (predkladané veriacemu skrze evanjelium pre jeho spásu - teda, postavené na Písme ako Božom slove, tak je jasné, že nerozlišujete...ako to ide ks sebe?
Jen ukazuji společnou logiku těchto věcí. Pokud přijmu váš přístup, že kdo nepřijal víru za svou, nemůže jí rozumět, a tedy ji nemůže ani podloženě zpochybňovat, pak to platí o jakékoliv víře, protože to znamená, že pouze její přívrženci mají privilegium ji posuzovat a kdokoliv zvenčí (tedy např. křesťan pro jakoukoliv jinou víru) na to nemá schopnosti. Tedy když jako nekřesťan nemůžu křesťanství rozumět a platně ho zpochybňovat, pak jako nenacista nemám toto právo pro nacismus a jako někdo, kdo se necítí být Kryštofem Kolumbem, ho nemám ani na to, abych mohl prohlašovat, že onen Jarda Holub z léčebny není skutečně objevitelem Ameriky. Já vím, že je to nesmyslná logika, proto ji tu předvádím na takovýchto příkladech, když to na tom vašem nerozpoznáte.
tam nie je logika, tak rozdielne logicky myslíme...je pravda, že kto nemá vieru, tak jej logicky nem§že rozumieť, spochybňovať samozrejme môže., lenže to spochybňovanie nemá nejaký základ...nekresťan nemôže rozumieť kresťanstvu do jeho hĺbky, principiálne, lebo vidí na ňom len Krista ako svetského človeka danej doby, revolucionára, rebela, svetského učiteľa, či filozofa, - avšak Kristus je principiálne o niečom inom, je hlavne tým, o kom hovorím v kauze trojjediného Boha...mimochodom, videli ste film/bestseller "Kauza Kristus"? - skutočný prípad amerického novinára - ateistu, ktorého manželka prijala kresťanstvo, dala sa pokrstiť, čo však viedlo takmer k rozkladu jeho manželstva, rodiny (hoci ona o svojej viere takmer nič nehovorila, ale on to nemohol zniesť, že má ženu kresťanku) - tento človek však nechcel skrze vieru rozbiť svoje manželstvo (i kvôli jeho milujúcej žene a deťom), tak sa rozhodol urobiť podrobnú analýzu kresťanstva, menovite Krista - spojil sa dokonca s vedeckými inštitúciami, univerzitami, lekármi, filozofmi, učencami, overoval si všetky historické a biblické informácie o Kristovi, podstatu a úlohu jeho osoby, jeho misie - bol to u neho krutý boj medzi prijatím svetského Krista vs biblického Krista - viete ako to skončilo?:-)
... lebo sú to axiomy viery, a tie nikto nikdy nespochybnil, a nespochybní.
Víry v co?
Že po noci příjde den? Víry v to, že se každým dnem krátí náš život
o jeden den? Musím v to věřit a nebo to smím považovat za faktum?
A co takhle víra v to, že Slunce je ve středu Slunneční soustavy a Země
pouhou mrňavou a pro Slunce bezvýznamnou planetou. Lze to považovat za
faktum?
Víry v to, že bohové a ostatní pohádkové bytosti jsou produkty lidské
fantazie? Řekl bych v tomto případu, že je to dnes pro mnohé lidi faktum.
Na druhé straně mi připadá víra v posmrtný život velmi naivní a
politováníhodná. Ale osobám slabým a ustrašeným se musí ze zdravotních
důvodů lhát, nebo podávat sedativa.
Věřit a důvěřovat musí lidé od jakživa, tedy už v dobách, kdy bohové ještě neexistovali. Děti věří svým rodičúm, jako i koťátka své mámě kočce.
Pro osoby slabé a ustrašené je Bůh posilou, nepotřebují sedativa a jsou schopny se pravdě dívat přímo do očí. Osoby silné a odvážné samy o sobě (bez Boha) jistě nepotřebují nikoho a nic, vystačí si. Otázkou je zda furt
Otázkou je zda furt
Ano do budoucnosti nikdo nevidí.
Lidé hledají různé úniky před realitou. Ideologie jsou jednou z
možností, ale i pohádky, fantastické příběhy ... Každý zajisté četl
román Tulák po hvězdách. Zkrátka jde o to zaměstnat svou mysl (intelekt) a
odklonit ji, aspoň dočasně, od životních problémů.
Někdo volí jinou cestu, konstruktivní cestu. Takový se vrhne do práce
třeba na zahradě, nebo do úklidu bytu, či se naplno věnuje nějaké
zálibě.
No a ti slabší a neschopnější z nás volí únik z reality drogami. Z jednoho problému do druhého, z bláta do louže.
Pro osoby slabé a ustrašené je Bůh posilou, nepotřebují sedativa a jsou
schopny se pravdě dívat přímo do očí.
Otázkou je zda furt.
A další - jaké pravdě?
Té pravé nebo té, co chtějí slyšet?
kdo to má vědět? čím jasnější máš hlavu, čím méně předsudků a klidnější mysl, tím lépe a čistěji se ti v mysli otiskne realita, také pravdivěji reaguješ... jistě že to není aboslutní. Ale dokážeš se smát když je něco směšné, být smutný když je něco smutné, soucitit když druhý trpí, jednoduše tvé vnímání je schopno pojmout okolitý svět a reagovat na něj pravdivě - čistě. protože tvoje mysl a srdce jsou čísté.
Pravda je pro mě přítomná realita, to co právě žiješ, jak na to reaguješ, v jakých vztazích, zda je pravdivé to co žiješ, cítíš, i to jak na danou situaci reaguješ. Je to celý komplex okamžitých vztahů a reakcí. to je pravda.
to nie pravda, to je skutočnosť, realita, vzhľadom na niečo/niekoho,
...
pravda tak môže byť (podľa dvoch kritérií):
Podľa Tomáša Akvinského podľa ľudského úsudku pravda je je zhoda veci a rozumu (veritas est adaequatio rei et intellectus), a podľa neho môže byť pravda iba jedna, - tá, ktorá pochádza od Boha...preto sa Ježiš deklaroval ako pravda: "som cesta, pravda a život!...takže mi (zvlášť ak žijeme mimo viery v Boha) nikdy nemáme pravdu, lebo je to vždy len naša osobná pravda - vzhľadom na náš život, postoje, činy - ale to môže byť parciálne alebo úplne mimo pravdy, ktorá je len v Bohu...
...začneme žiť v pravde - to vyplýva z uvedených slov...ap. Pavel: už nežiju já, ale žije ve mne Kristus! - v týchto slovách je to, o čo ide pri hľadaní pravdy, keďže vieme, že Kristus je pravda - ak žijem v Kristovi (čím viac tým viac) , som človek pravdy, žijem v pravde...- lebo len on je pravda...
To je jen ilustrace toho, co jsem napsal. Vy totiž nevíte, že Kristus je pravda, vy tomu jen věříte. A snažíte se od této pouhé víry odvíjet posuzování toho, co skutečně pravda je a co není.
arecuk -- jako ilustrace to neni spatne -- co jsi napsal -- prosim pochop -- vira neni pravda -- kazdy verici v neco prosazuje svou viru za pravdu -- to je uplne normalni vec -- takze kdyz nekdo prosazuje treba nesmysl jako svoji viru a prosazuje ji za pravdu - tak je to normalni - nebo si myslis, ze ateista je jiny? NE NE vsichni jsme stejni - jak jsme byli stvoreni pro obraz Bozi -- je jedno co delas ty nebo ja proto - proti
Odvážné tvrzení. Hlavně když vezmeš v úvahu, že to byl jenom podvodník, který na svoje "zázraky", používal hypnózu.
:-))))))))))))) nic proti tobe - muzes napsat kdo a hlavne kdy to napsal o te hypnoze?
To tvrdím já, a důkaz je v samotné Bibli:
Český ekumenický překlad— Proměnění na hoře
Matouš 17,
1 Po šesti dnech vzal s sebou Ježíš Petra, Jakuba a jeho bratra Jana a
vyvedl je na vysokou horu, kde byli sami.
2 A byl proměněn před jejich očima; jeho tvář zářila jako slunce a
jeho šat byl oslnivě bílý.
3 A hle, zjevil se jim Mojžíš a Eliáš, jak s ním rozmlouvají.
4 Nato promluvil Petr a řekl Ježíšovi: „Pane, je dobré, že jsme zde;
chceš-li, udělám tu tři stany, jeden tobě, jeden Mojžíšovi a jeden
Eliášovi.“
5 Ještě nedomluvil, a hle, světlý oblak je zastínil a z oblaku promluvil
hlas: „To jest můj milovaný Syn, kterého jsem si vyvolil; toho
poslouchejte.“
6 Když to učedníci uslyšeli, padli tváří k zemi a velmi se báli.
7 Ale Ježíš přistoupil, dotkl se jich a řekl: „Vstaňte a nebojte
se.“
8 Oni pozvedli oči a neviděli už nikoho jiného než Ježíše
samotného.
To je přesný popis hypnotické seance, včetně vyvedení z transu -
dotykem.
Nezlob se koleniku - víš, že nic proti tobě, ale už i mně to neustálé
opakování těchto "věcí" leze na city.
Kdybys to aspoň nějak měnil, ale je to pořád to stejný .Zkus nějakou novou
hypnózu.
Toto už všetci poznáme i o těch vymyšlených božích s čím souhlasím.
Některým jedincům se to musí opakovat vícekrát, než to vůbec pochopí. Už několikrát jsem je vyzval, ať dokáží, že pravdu mají oni, a pořád nic.
Jo jo pokud člověk nežije ve snech a nebo v představách, tak žije v pravdě :-)
Kdo žije v představách, že představy nejsou pravdivé, nežije v pravdě.
Takže ten, kdo žije v představě, že je Kryštof Kolumbus, a věří tomu, ten žije v pravdě? Nebo ten, kdo má představu, že nemuslimy je třeba vyhubit, a té představě věří? Nebo se to týká jen katolických představ a pro všechny ostatní je tu nějaká jiná definice pravdy?
Pravda nemůže být závislá na tvých pocitech a reakcích. Pokud tedy nemáš na mysli jen pravdu o tom, co cítíš a prožíváš.
Ja vim co to je pravda a co to je vira --- vzdy jsem mezi nima delal rozdil --
Kdybys opravdu věděl, co je víra, pak za ni nebudeš považovat ateismus, který je ve skutečnosti prostě nevíra.
arecuk -- pochop prosim jednoduchou vec , ze nevira je vira v to v co neveris - vira je to v co veris - je to proste jedno a to same -- vira v neco
ad kiwiman:
.."nevira je vira v to v co neveris".. tak tohle je fakt
absolutni blabol.. co se viry atheistu tyce, odpoved na tvuj dotaz je paradoxne
obsazena v samotnem vyznamu onoho vyrazu.. atheista je fakt jen osoba, ktera je
nepresvedcena tvrzenimi, jenz theiste predkladaji - povetsinou se jedna o neviru
v existenci nadprirozenych fenomenu (zmrtvychvstani, stvoreni apod.),
nadprirozenych entit (Buh, demoni apod.) ci alternativnich realit (posmr**tny
zivot, reinkarnace apod.).. ve vsem ostatnim je proto predmet "viry" neformovan
nevirou, ale tim, jake konkretni pozice dany atheista zastava.. opravdu totiz
vubec nezalezi na tom, zda-li je konkretni neverici nihilista, sentientista,
symbolismus preferujici satanista, sekularni humanista atd. atd. atd., protoze
jedine, co nas spojuje, je skepticismus a jakasi snaha iracionalne neverit v
pokud mozno co nejvice nicim nepodlozenych tvrzeni a naopak verit v co nejvice
demonstrovatelnych a logicky vyargumentovatelnych.. takze placat tady
nesmysly o tom, ze "nevira je vira v to v co neveris", je nejen
tragikomicky, ale predevsim hloupy az to boli..
Jenže tak to právě není.
Víra v něco je přesvědčení o tom, že to je pravda. Jenže pokud nejsem o něčem přesvědčen, že to je pravda, ještě to neznamená, že jsem přesvědčen o tom, že to pravda není. Jako s tím Jardou Vopičkou – že nejsem přesvědčen, že ten zločin spáchal, ještě neznamená, že jsem přesvědčen, že ho nespáchal. Pouze to nevím. Ale vzhledem k tomu, že důkazy nejsou a kolem se v inkriminované době motalo tisíc dalších lidí, mám za to, že to nejspíš nebyl on.
Je to jasnější?
ad arecuk:
fakt hezky!! tebou pouzita analogie z repertoaru primeru odkazujicich na vykon
soudni moci ci procesni pravo, totiz "pasuje jak prdel na hrnec" - za "Boha" si
ted sice nemuzu vzpomenout, ktery filosof tento typ kontra-argumentu ve sve
knize dovedl k naproste dokonalosti, ale o vikendu jedu na chalupu, takze se ji
pokusim dohledat - pamatuji si predevsim analogii procesu s Jezisem, ktery byl
obvinen z neexistence ackoliv se paradoxne jedna o opak tebou uvedene analogie, tak
fakt ze i za pouziti snad vsech moznych mutaci apologetickych argumentu byl
Jezis i v tomto pripade nakonec vzdy shledan vinnym
Čím víc toho dotyčný ví o fungování Země, přírody a i biologii, tím snadněj třídí zrno od plev, rozpozná pravdu od nepravdy. Na to je potřeba studia přírodních věd a ne pohádek vydávaných za boží spis.
To ja slyšela už dva biology co říkali že uvěřili v Boha skrz krásy přírody :-)
Jsou lidé, kteří mají potřebu „jistoty“ i za cenu, že je klamná. U těch je jedno, co studují a jak dobří jsou ve svém oboru. Víra v boha je totiž vždycky až za hranicí vědění.
No asi se takový člověk s bohem setkal ... v nějaké halucinaci. Že to byla halucinace bude ovšem popírat.
Zajisté jsou v ústavech, pro typický druh pacientů, lidé přesvědčeni o tom, že nejsou králové tohoto světa, nýbrž králové na nebesích. Prostě bohové.
arecuk -- presne tak -- ateisti potrebujou prave tu jistotu ktera je klamna --- u takovych jak pises je to uplne jeno, co studuji a dobri jsou pouze v tom co je jejich ( studia) vedouci nauci. Dobrym prikladem jsou SJ - jsou to presne oni jak pises -- maji potrebu jistoty i za cenu, ze je klamna -- Ja proti SJ nic osobne nemam - pouze je lituji, ze se nechaji.
Naopak – ateisté jsou ti, kteří vědí, že nevědí. A dokážou s tím v pohodě žít. Na rozdíl od teistů, kteří věří, že vědí, i když vědí taky prd.
arecuk - muzu vedet? nemusis odpovedet je to osobni otazka -- v co veris? --- Hlavem bych chet vedet jak je natom tva vira? -- Jedna se o pravdu nebo o viru?
arecuk: kde máte istotu, že vaša tvrdenia, vaše ateistické presvedčenie nie sú klamlivé? Boh nie ste, aby ste to tvrdili...vo viere v Boha/Krista máme nádej, ale v ateisme nie je žiadna nádej...mimoiného aj o to ide...ak sa smejete nad mojou vierou, tvrdeniami, presvedčením, tak sa smeje - viete, ako sa hovorí: Boh sa pyšným protiví, pkorných zahrňuje svojou milosťou,...alebo medzi ľuďmi: kto sa smeje naposledy, ten sa smeje nejlíp...úloha veriaceho nie je súdiť z neviery, ale ponúknout jedinou naději....
Jak už napsal Arecuk - ateisté vědí, že nevědí...
Podle vás má víra - ponúknout jedinou naději
Jinými slovy (podle K.J.Erbena) : "je lépe v mylné naději sníti, před
sebou čirou temnotu, než budoucnost odhaliti, strašlivou poznati
jistotu"...
Ateista pravdu hledá, své poznání považuje za neúplné, relativní...
Věřící se domnívá, že už pravdu zná, považuje ji (tu svou) za
absolutní.
V kterém postoji je tedy větší pokora?
komanc -- vim, ze nic nevim -- Sokrates
Presne co jsi napsal tak sedi uplne a vysledek je uplne stejny --- bez dukazu
pravdy
Jenže my žádnou definitivní pravdu nepostulujeme, na rozdíl od vás, protože víme, že není z čeho.
promin arecuk -- zase pises sam proti svemu presvedceni -- proc teda rikate - tvrdite - ze my jako verici (RKC) nemame pravdu? - Kdyz na rozdil od nas moc dobre vite, ze neni z ceho definovat co je pravdou?
Protože za pravdu vydáváte pouhou víru. Konstruujete „vědění“ tam,
kde není na základě čeho něco vědět. A to, že my bychom si něco tak
nepokorného nikdy nedovolili, prezentujete jako naši neschopnost dodat
vlastní pravdu a zneužíváte toho ke shazování našeho názoru.
Typická je v tomto otázka, jak tedy dle nás vznikl život. „No? Nevíte,
co?“ Přitom vůči vašemu „stvořil ho bůh“ je naprosto dostačující
naše „nejspíš vznikl sám“. Protože abyste měli nárok požadovat
odpověď jak tedy vznikl, museli byste vědět,
jak ho bůh stvořil…
Takže jednoduchá odpověď zní: Protože kdo vydává za pravdu něco, co z principu nelze ověřit, nejspíš pravdu nemá.
Nemáte pravdu, hned z několika důvodů:
Víra založená na lžích a podvodech, je tedy nesmyslná.
Kolenik -- chapes to jinak nemuze stvrdit, ze pisatel knihy (mojzis) je lhar
- to nejde na nepotvrzuji pravdivost Mojzise jako takovou. Zkusim jinak -
Nemuzes rict nebo napsat, ze Karel May byl lhar protoze napsal knihu
Winnetou.
Je to jedno a to same - mnozi lide co to cetli tak veri, ze to tak bylo -- a jak
vsichni vime tak K.May nikdy nebyl v americe a nikdy nevidel indiana -- uzes
napsat, ze neveris v to co napsal Mojzis - ( ja v hodne vecech taky neverim) ale
to mne neopravnuuje onem tvrdit, ze je lhar - to nejde
Jak - nejde? Jestli je v Bibli tvrzení, že vydržel čtyřicet dní a nocí, a to opakovaně, bez jídla a pití, je to nehorázná lež. A okecávání na tom nic nezmění.
Ber to tak, že v pohádkách je možné cokoliv. Ryby mluví, Jonáš velrybou zachráněn před utonutím a v jejím žaludku stráví tři dny, než ho velryba vysadila na pevninu. V pohádkách máme vedle perníkové chaloupky také kouzelné zrcadlo, vykládající zlé královně jak je krásná, teda kromě Sněhurky. Aladin našel svou lampu ve ktré se zašíval Džin a Old Šetrhend každému nafackoval, měl nejrychlejšího koně a na padesár metrů mohl mouše ustřelit tykadlo. Proč by pak nemohl pohádkový Mojšíš hloubat nad osudem Israelitů po 40 dní v poušti, když za 40 dnů mohlo napršet 8 kilometrů vody a jejich mono-bůh stvořil Vesmír z ničeho za šest dní. To je jediné, co nechápu, proč zrovna jen šest dní? Já bych v té pohádce O stvoření zajisté použil číslovku 40.
ale my nie sme stvorení preto, aby jsme pořád nevěďeli, my musíme stále hledat a najít! - čím rychleji, tím lépe...my musíme prostě hledat, najít a vědět! - věřící věří, ale i ví...
vo viere v Krista je pravda...takže kresťan pravdu našiel...ateista j(ak ostane v ateisme) ju nikdy neobjaví, nikdy nenájde a zomiera v tvrdení, že pravdu hľadal, ale nenašiel - a tak zomiera v absencii pravdy - v nepravde...a víme, kdo je knížetěm nepravdy/lži, který nás odpoutává od pravdy, aby nás sežral....
Jo ale to se musí zůstat v jeho Slovu:
Jan 8
„Zůstanete-li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky.
32 Poznáte pravdu a pravda vás učiní svobodnými.“
Což je o tom nevymýšlet si nějaké jiné slovo :-).
Jo ale to není o nanebevzetí Panny Marie ani o jejím neposkvrněném
početí ani o Trojjediném Bohu ve třech osobách atd.
To všechno si někdo přimyslel, to nejsou Slova Ježíše Krista, tedy kdo jim
věří je v bludu:-)..
kdo ví, ten ví, kdo neví, ten neví...- lebo má oči i rozum zamlženy! - nie každému je dané viďět, slyšet, chápat a dělat závěry....
Všechna náboženství jsou produkty lidské fantazie a lidské
tvořivosti.
Základy byly položeny kdysi dávno a od té doby další fantastové
vylepšovali a vylepšují tyhle vzdušné zámky náboženstvích dalšími a
dalšími detaily, kudrlinkami a "okrasami".
„vo viere v Krista je pravda…“
To je zase jen vaše víra. Není co dodat. Snad jen díky za neustálou ilustraci toho, co tu píšu.
arecuk -- prosim zkus pochopit jednu lidskou vlasnot -- vira v neco -- - zakladem viry je prave to co pise visitor -- vira v Jezise a je uplne jedno jak si Jezise vybavis -- treba jako neviru v Jezise -- ale stejne zustava zakladem Jezis - Jezis je totiz vira -- i treba tvoje vira v to, ze jsem blbec a pisu nesmysli -- to vse je soucasti te viry v Jezise
No tak pokud je Ježíš cokoliv, pak je správným křesťanem každý a za všech okolností.
Promiň, ale opakuješ jako kolovrátek : vo viere v Krista je pravda
Správně by to mělo znít : věřím, že vo viere v Krista je pravda
Jde o víru v něco, i o víru v PRAVDU. Víra v něco není jistotou, že jo. Víra je akceptancí něčeho nejistého, nebo něčeho nepotvrzeného.
Spojení jako - jsme stvoření...a musíme hledat a najít... jsou
pro mě poněkud polemická.
Já to beru tak, že právě to poznávání a nalézání, zlepšování a
zdokonalování a radost z těchto činností je samo o sobě cílem (cesta je
cíl). Nějakou absolutní pravdu nikdy zcela nenajdeme - a to je na tom to
nejlepší (jinak by byl konec všeho). Pořád bude co objevovat a
tvořit...představuju si to jako nekonečný proces.
Věřící to vnímá jen jako individuum, jde mu za každou cenu o jakési
posmrtné pokračování vlastního života a tak se jako tonoucí chytá
stébla - chimérické naděje. Já vidím smysl v rozvoji člověka jako
společenského tvora, v pokračování lidského rodu, ve vytváření stále
lepších podmínek pro život.
čo je/nie je chiméra, to vy nemôžete posúdiť...ano, ide aj o pokračovanie života po telesnej smrti ako zásluha za vieru a skutky z viery v tomto živote- ...avšak len pokračovanie ľudského rodu je v rámci prirodzeného zákona nie je žiadna zásluha, je to prirodzenosť, ľudská povinnosť - pozn.: a čo tí, ktorí z rôznych dôvodov nemali, a ani nemohli mať rodinu? potomstvo?...každý rozumný predsa nechce, aby to, čo v živote dosiahol (rodina, talenty, vedomosti, skutky lásky a milosrdenstva, a ani moja duša/duch) zahynulo, bolo z pamäti nasledujúcich generácií i Boha vymazané, nihilizované...je ilúziou, že to bude pokračovať v mojom potomstve, - deti si často na rodičov, starých rodičov ani nespomenú...jednoduchú pokračovanie rodu nie je zásluhovosť u Boha, u Boha sú záslužné viera, nádej/dávanie nádeje i v ťažkých situáciách a skutky lásky, včetne milosti a milosrdenstva - viera i nádej však pominú, ale všetko, čo bolo vykonané v láske nepominie, ostane a bude pokračovať u Boha...o tom je podstatne viera...
...každý rozumný predsa nechce, aby to, čo v živote dosiahol (rodina, talenty, vedomosti, skutky lásky a milosrdenstva, a ani moja duša/duch) zahynulo
Jak zahynulo?
Po nás zůstane to, co jsme stvořili. Pochopitelně jsou lidské výtvory většiny lidí jen dočasné, stromy uschnou, domy se rozpadnou, přehrady zboří ... ale mnoho zůstane, možna na věky, jako třeba pohádky bratří Grimmů, Darwinova Evoluce, Koperníkova teorie Heliocentrizmu, dokonale vypracovaná a potvrzená Galileem a Keplerem, jako i teorie relativity Einsteina ... a poznatky dalších vědců.
Některá jména těchto pionýrů vědy, troufám si tvrdit, zůstanou
nesmrtelná, jako třeba Alessandro Volta, Ampére, Watt, James Prescott Joule,
Galvani ... a další a další, i Nikola Tesla, Gaus, Oersted, Maxwell, Linne
...
Abych odbočil od přírodních věd, tak nesmrtelná jsou jména Buonarroti
Michelangelo, Leonardo da Vinchi, Bedřich Smetana, Karel Gott, Mozart, ale i
Cervantes, Karl May, Dumasové ... Možná nezapomenou lidi ani Ježíše,
Mikuláše, Radegasta, Manitoua, Višnu, Ra, Dia ... Jana Husa, Martina Luthera
...
A ví i to, že bohy si lidé začali vymýšlet už od úsvitu dějin? To je totiž dost podstatná informace.
Jak už napsal Arecuk - ateisté vědí, že nevědí...- iste, to vieme, že tak myslí ateista...ale kresťan hľadá a nachádza pravdu, - vie, že už vie, lebo poznal pravdu tým, že spoznal a prijal Krista...iste, môže sa mýliťv mnohých svetských veciach, každý je omylný, - ale vie, vie, za akou pravdou ide, má smerovku smerom k pravde, vie, akú pravdu hľadá a prijímal...Kristus, ako pravda, dáva pravdu i do svetského života, a tým nás vedie v pravde do večného života - v pravde...je smutné celý život hľadať pravdu, - iste, o pravdu sa treba usilovať, ju hľadať, ale hlavne ju nájsť! - čo má človek z toho, že celý život hľadá pravdu? - a zomrie tak, že je nepoznal, že som ju nenašiel - aký to má význam?
Visitore, sorry, ale všude, kde používáte sloveso vědět, ve skutečnosti patří věřit. Vaše „hledání pravdy“ ve skutečnosti spočívá v zaměňování těchto slov dle vaší libovůle.
Jen pro jistotu – tím „všude“ jsem měl na mysli všude, kde to slovo používá v daném příspěvku.
viera je u kresťana vědění/poznání/spoznání...(viackrát som o tom písal v téme "co znamená víra") - je to intelektuální poznání, vědění, pochopení Božích věcí,záměrů k jedinému cíli...ako hovorí slávny G.K, Chesterton: "vědec nic neobjevuje, věděc jen dokazuje to, co už je..."...
…což ale nijak neznamená, že to, co už tu je, je tu díky nějakému bohu.
„viera je u kresťana vědění/poznání/spoznání…“
Není. Je to jen další z líbivých písniček, které ptáčku zpívají, když ho lapají. Nebo když ho chtějí udržet v kleci.
arecuk :-)))))))))))) rad te ctu pro zasmani :-))) - neber to jako vysmivani
to ne --
visitor napsal jasne -- // viera je u kresťana věděni \\ to jeste neznamena,
ze ty podle tebe libive pisnicky jsou urceny pro tebe nebo nekoho kdo neni
katolik -- Jak jasne pise visitor jsou urceni pro ti co vedi co to je vedeni a
poznani -- neber to osobne to je urceno uplne jinym :-))
Přesně řečeno „pro ty, kdo věří, že poznání je víra v boha a Krista“. Protože skutečné poznání není možné založit na předem přijaté víře v něco, co z principu nelze prokázat. A zkus se zeptat Visitora, co si myslí o těch, kteří by za takový výchozí bod vzali nějakou jinou víru…
A navíc – proč tím tedy argumentuje vůči nám na tomto fóru?
arekus - zkus pochopit i to, ze verici se chodi branit tam kde jsou proti nemu -- kdyby sem visitor neprisel tak neznate druhou stranku mince -- mel by jsi byt jeho pritomnosti podsten -- i z jineho nazoru se muzes poucit.
arecuk -- uz opravdu musim do hajan --ja treba zacal chodit na diskuze k SJ abych se ponaucil neco onich a jejich mysleni a vire. Nakonec to zkoncilo moji blokaci na jejich dvou forech -- to neni zadny problem pouze potvrzeni co jsou zac - ja neporusil v zadnem pripade pravidla zdejsiho fora --- ale musim uznat porusil jsem to, ze jsem nepsal co chteji oni cist -- moje chyba uznavam -- Bohuzel neumim tokat a pritakavat - radeji napisu slusne co mam na srdci a jak to vidim ja - vse ve slusnosti -- Kiwi
Pak ale nemůže používat argumenty, které vyžadují, aby oponent věřil v to, v co věří on. Pokud je základním argumentem nakonec vždy jen to, že „moje víra je pravdivá a z toho vycházejme při posuzování, zda je pravdivá“, pak je úplně jedno, jestli diskutuju s křesťanem, budhistou, nacistou, komunistou, placatozemcem nebo hrabošem.
nie je to jedno, - ide o to, aká je to viera, čo je jej níáplňou, k čomu vedie, čo je je (pozemským i eschatologickým) cieľom, akú dáva nádej pre mňa osobne..nie je viera ako viera, je viera a je aj (mýtus) povera...predsa bežný rozumný človek, vedec, i laureát NC nebude veriť v mýty/povery, - verí v to, čo indukuje a otvára jeho obzory, čo ho fascinuje ako "nepochopiteľné" i transcendentné, v ktorom je však našim zmyslom skrytá í otvorená vrcholná múdrosť - usporiadaný systém), čo mu dáva odpovede na jeho otázky...
Jestli vám víra dává naději, nebo nedává, nemá naprosto žádný vztah k tomu, zda je, nebo není pravdivá. Na tom závisí pouze to, jak moc bude líbivá. Všechno ostatní ve vašem příspěvku jen potvrzuje, že jste v domečku své víry zabednil okna a odmítáte se podívat do jiných domečků nebo prostě jenom ven.
pravda je blíž k tomu, co dává naději, jako k tomu, co naději nedává....ap. Pavel: nádej predpokladá a vyžaduje vieru a obe (viera a nádej) lásku...prvé dve telesnou smrťou končia, už nie sú potrebné, ale láska nikdy nezahynie, pokračuje u Boha v inej dimenzii života...a každý vo viere má túto nádej, bez viery táto nádej nie je....
„pravda je blíž k tomu, co dává naději, jako k tomu, co naději nedává…“
Tomu zase jenom věříte.
Kdo si myslí, že nic neví, bude vlasti chlouba. Kdo si myslí, že vše
umí, začíná být trouba. (K.H.Borovský)
Trefil to přesně, že?
Dokonale.
Proto K H Borovského uklidil katolický mocnář a katolická vláda
rakouského císařství do exilu v Brixenu.
Visitore, nesměju se vaší víře. Směju se tomu, jak ji ztotožňujete s objektivní pravdou, a hlavně argumentům, kterými se snažíte ukázat, že obsah vaší víry je pravda. Protože trvale zapomínáte (nebo jste si spíš nikdy nepřipustil), že pokud chcete ukázat, že něco je pravda, nemůžete používat argumenty, které platí pouze tehdy, pokud to pravda skutečně je. Jejich platnost pak závisí na tom, že příjemce vašich argumentů už vaši víru sdílí. Nejste schopen pochopit pohled zvenčí. A uchylujete se k tomu, že nevíru spojujete s pýchou a dalšími špatnými vlastnostmi, čemuž ale zase jen a pouze věříte, takže se pohybujete v bludném kruhu.
arecuk -- pises visitorovi - muj nazor -- mas pravdu otom v cem pises --
nezlob se ale je to pouze tva pravda
-
nechci se zastavat visitora to vubec ne - ale to co pise je pravda v kterou on
veri -- jenom tak mezi nama dvema -- veris, ze existujou na stejnou ve dve
pravdy? Ktere se muzou v urcitem podani od sebe lizit?
Pravda o objektivní existenci čehokoliv je jen jedna. Subjektivní věci, jako třeba co je v určitém okamžiku a kontextu správné, to je jiná věc.
Vzpomněl jsem si na starý vtip, kde si Brežněv a Reagan dají závod v běhu. Americké noviny píší, že Reagan vyhrál a Brežněv byl druhý. Sovětské, že Brežněv skončil na skvělém druhém místě, zatímco Reagan byl až předposlední… To je ale pořád stejná pravda, jen trochu jinak podaná.
Právě to, že pravdivost posuzujete skrz subjektivní potřebu naděje na věčný život, ukazuje na nepravdivost vaší víry. Nikde není dáno, že by taková naděje musela existovat.
To je zcela irelevantní otázka. Zase se točí jen na tom, že naděje = pravda, což ale neplatí.
Mám spoustu nadějí, které se zakládají na tom, co vidím v reálném světě a na tom, o co se snažím. Naději založenou na uvěření staré knize, která obsahuje evidentní nepravdy, považuji za iluzi.
to nie je nádej, to je realita tohto sveta, ktorá je faktom, nic víc...naděje je o něčem jiném....
Ne, naděje v rámci toho, co umožňuje realita, je stále nadějí, reálnou nadějí. O ničem jiném naděje není. Naděje v posmrtný život tedy ano, ta je o iluzi.
Dovol, abych ti připomněl, že "lidskou duši", si vymysleli starověcí neználci, protože neměli ani ponětí o tom, že všechno to, na co si tu "duši" vymysleli, je všechno jenom činnost mozku. Z toho plyne: Není duše, není co zachraňovat před peklem, a posmrtný život, je potom jenom jeden veliký nesmysl.
Co to ta "naděje" vlastně je?
Naděje je emocionální pohled na pozitivní vývoj, tudíž na
budoucnost.
V naději je opimismus a to, že je neoprávněný, je potlačeno. Naděje
může být doprovázena i nejistotou a obavami, že se ta pozitivní vize
nenaplní.
V případu naděje, podobně jako v případu víry musíme definovat k čemu se vztahuje. To, aby nebylo mýlky.
Tvá otázka by měla být formulována třeba " jakou máš naději, že se dožiješ 100. narozenin? "
Jde o to, koli ti tví biologevé o biologii věděli. Třeba si koupili diplomy v Plzni.
Znáš to, že se po týdnu setkají v hospodě kamarádi Voloďa s Nikolou. Voloďa povídá : "Nikolko, takle univerzita, to je ti fantastická škola, ještě před týdnem jsem nevěděl, co je inginýr a jak se to píše ... a teď jsem sám už inginýrem"
„Ale dokážeš se smát když je něco směšné…“
Jako se třeba já směju nad Visitorovými příspěvky?
smějte se, ak vám to dobre robí....je smutné, že niekto sa smeje nad tým, čomu absolútne nerozumie...
Jenže spousta rozumných lidí si odvodí jak a proč vznikají ideologie, včetně těch náboženských.
Takže se útrpně usmívají nad naivitou lidí takovým ideologiím propadlých.
visitor: Vidím, že ti nějak uniklo, že zpochybnění základů
křesťanství, jde odvodit ze samotné Bible. Tak ještě jednou:
Křesťanství stojí na lžích prolhaného Mojžíše, a na podvodech
podvodníka Ježíše,, Nikdo, ani Mojžíš, nevydrží 40 dní a nocí bez
vody a jídla. A potvrzení, že Ježíš používal hypnózu, je v Bibli.
Matouš 17, verše 1 -- 8.
Takže neplatí, že axiomy víry nikdo nezpochybnil. Já je
zpochybňuji, protože Mojžíš byl jednoznačně prolhanec prolhaný, a
Ježíš zase podvodník, který pro svoje "zázraky", používal hypnózu. Už
si to zapamatuješ?
nemyslím si, že sa dá na vás reagovať, rozbolela by ma hlava, - tvrdíte proti tvrdeniam, nič nedokazujete...
Tak si to přečti ještě jednou: Důkazy pro moje tvrzení, jsou v samotné Bibli.
To myslíš vážně? Tak ještě jednou, doufám že naposled.
Dt 9,18 Pak jsem se vrhl před Hospodinem k zemi jako poprvé a ležel jsem
čtyřicet dní a čtyřicet nocí, chleba jsem nejedl a vodu nepil, pro
všechen váš hřích, kterým jste zhřešili, když jste se dopustili toho,
co je zlé v Hospodinových očích, a tak jste ho urazili.
To je nehorázná lež. V tamních polopouštních podmínkách, by za
šest dní, umřel žízní.
Ježíš na svoje "zázraky", používal hypnózu:
Proměnění na hoře
1 Po šesti dnech vzal s sebou Ježíš Petra, Jakuba a jeho bratra Jana a
vyvedl je na vysokou horu, kde byli sami.
2 A byl proměněn před jejich očima; jeho tvář zářila jako slunce a
jeho šat byl oslnivě bílý.
3 A hle, zjevil se jim Mojžíš a Eliáš, jak s ním rozmlouvají.
4 Nato promluvil Petr a řekl Ježíšovi: „Pane, je dobré, že jsme zde;
chceš-li, udělám tu tři stany, jeden tobě, jeden Mojžíšovi a jeden
Eliášovi.“
5 Ještě nedomluvil, a hle, světlý oblak je zastínil a z oblaku promluvil
hlas: „To jest můj milovaný Syn, kterého jsem si vyvolil; toho
poslouchejte.“
6 Když to učedníci uslyšeli, padli tváří k zemi a velmi se báli.
7 Ale Ježíš přistoupil, dotkl se jich a řekl: „Vstaňte a nebojte
se.“
8 Oni pozvedli oči a neviděli už nikoho jiného než Ježíše
samotného.
Tohle je přesný popis hypnotické seance, včetně vyvedení z transu
-dotykem.
Pořád chceš popírat, to co je v Bibli?