Jo proč by mělo že :-).
No tak vidíš, že mám celou dobu pravdu. Vůbec není nutné, aby bylo v Bibli výslovně uváděno, že je Bůh bytost, když je bytost.
Je to Tvoje víra, ja takovou víru nemám protože se to o Bohu v Bibli
nepíše, zřejmě by jsme se měli navzájem respektovat, neboť je svoboda
vyznání :-)
Ale těší mne že mám biblickou víru :-).
Co mi je po ostatních, at si mají svoje náboženství, je to jejich věc
:-)
Není to žádná víra je to logický fakt. Na který jsi nakonec i sama
přišla
Jenže jsi ke své smůle zatvrzelá v nějakých svých představách a
nebiblické víře, proto ten fakt nedovedeš přijmout a radši ho budeš
ignorovat.
Je o tom Nový zákon že Bůh je a nebo může být v nás, to je evangelium Ježíše Krista : Jan 17: "Aby všichni jedno byli, Ty Otče ve mně ja v nich, oni v nás"
1. Jan 4. celé je o tom, to možná jsi jenom zaspal :-).
i Efezským 4 je také o tom.
To je spasení, že může být Bůh v nás, proto se i jedí ty oplatky v
kostelech, to je toho symbol.
Že nesdílím s Tebou tvůj NovoZelandský katechizmus :-) ?
Slovu Božímu ale mohu rozumět neb je ve mně kousek z toho Slunce, z Kristova
těla, tak to Slovo Boží mohu znát trochu jinak než vy ostatní zaostalí
:-).
kroky mne je uplne jedno jaky kousek a ceko mas v sobe -- ja to vidim jinak
co ten kousek stebou dela
hlavne kde ho mas misto toho co by tam melo bit --- nevis co to je modla -
nevis, ze bytost je od byt - zit - existovat -- jestli popiras Boha jako bytost
- byt - existenxi - tak neuznavas Boha a jeho existenci -
Bůh živých nemůže být bytost když je v nás a mi jsme těmi bytostmi
:
Efezkým 4
3a usilovně hleďte zachovat jednotu Ducha, spojeni svazkem pokoje.
4Jedno tělo a jeden Duch, k jedné naději jste byli povoláni;
5jeden je Pán, jedna víra, jeden křest,
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
7Každému z nás byla dána milost podle míry Kristova obdarování.
kroky proc jsi porad tak mimo normalni mysleni - Buh je v nas ale ne jako bytost -- kdyz ti nekdo taky napise ted jsem kroky stebou tak je vedle tebe?? Jak velke mas ty boty to snad vis nebo ne?
kroky - no vidis to ted jsi se odkopala naletela jsi na me prirovnani -- ty jsi prestavujes bytost jak cloveka tak jak vekou mas tu nohu ?? Bytost neni clovek jako takovy
Genezis 2
7 Hospodin Bůh pak z prachu země zformoval člověka a do jeho chřípí
vdechl dech života. Tak se člověk stal živou bytostí.
Našla jsem pro soucta :
Gn 9,10 i s každou živou bytostí, jež je s vámi – s ptactvem, dobytkem i
se vší zemskou zvěří, která je s vámi..
Nějaká Hierarchie by být měla, jestli že tedy Bůh tvoří bytosti tak by Bůh měl být něco víc než ony stvořené bytosti, možná si lidi Boha polidštili a začali mu říkat bytost, což by mohlo být i o tom proč v Bibli Bůh bytostí nazván, pojmenován není.
Proč by tam tak měl být výslovně nazván, když to samovolně vyplývá z toho, jak se Bůh chová?
Protože bytost se nedá vylít ?
Přeci není v každém člověkovi bytost Boha když mi jsme bytostí od Boha,
díky Bohu, jeli Bůh bytost tak potom je to jenom někdo jako mi, ale mi
neumíme stvořit svět, mi jej umíme jenom zničit, v tom je mezi Bohem a
bytostmi rozdíl.
Ne není v každém člověku bytost Boha, ale působnost Boha. Už jsem ti
to vysvětloval.
Když je Bůh bytost, tak je něco jako my ve smyslu, že je živý tvor.
Není-li živý tvor, tak je pak nějaký neživý mechanismus. Jiná možnost
není.
Jan 4: 24Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě.“
Rozhodně není vhodné ani uctivé nazvat moc nejvyššího bytostí, to by Ježíše mohl splodit taky Rarášek :-).
Neptám se na moc nejvyššího, ale na samotného nejvyššího. Je nejvyšší něčím živým, nebo není a je to něco neživého?
Ptát se jestli je Bůh něco neživého je hloupá otázka, mně se až na
tak retardované otázky odpovídat nechce.
Zkus se s mířit s tím že Bůh v Bibli bytostí nazván není, asi to má
svůj pádný důvod, možná tím Boha ponižuješ když ho chceš napasovat do
role nějaké bytosti.
Ta otázka není hloupá, ale je naopak zásadní. Hloupé je tvrdit, že biblický Bůh nemůže být bytost, protože tak není nazván. Bůh může být buď živý, anebo neživý, přičemž ty jsi vyloučila obě tyto možnosti - to je projev opravdové retardace.
Už to, že o něm tvrdíš, že není ani živý ani neživý, ukazuje na to, že nemáš pravdu.
Ale napsala. Napsala jsi, že není ani živá bytost, ani neživá věc. To je známka retardace.
Zpátky v několika příspěvcích. Napsala jsi to o Bohu i o duchu. Vyloučila jsi obě možnosti.
Aha v několika příspěvcích :-)
Tak že jsi si něco vysumíroval ve svoji hlavě a máš to za moje slovo, za
můj napsaný text?
Tak to sem okopíruj, to nemůže být problémem když to tu někde ode mne napsané je.
To právě že vím co píšu :-)
Kdyby to tu bylo to co jsi si vymyslels tak by jsi to sem bez průtahů dal.
Myslíš si že mne tím odpálkuješ ale tvoje výmysly jsem opravdu nenapsala.
Napsala. Tady je jeden příklad:
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=52123#p52123
To že jsi mne atakoval neživejma věcima ?
Roluj a uvidíš že diskutuješ se svými myšlenkami.
Poslyš, ty nejsi schopná napsat něco smysldávajícího. Vychodila jsi aspoň základní školu?
Ja Bibli respektuji a když v Bibli Bůh bytostí nazván není ale kde kdo ostatní jo tak to beru jako závazek.
Tady je vyjádřen rozdíl mezi bytostmi a Bohem:
Iz 40„Všechno tvorstvo (všeliké tělo, Každé tělo, Vše, co má tělo)
je tráva a všechna jeho spolehlivost jak polní kvítí.
7 Tráva usychá, květ vadne, zavane-li na něj vítr Hospodinův. Věru, lid
je pouhá tráva.
8 Tráva usychá, květ vadne, ale slovo Boha našeho je stálé
navěky.“
Zvířata taky nejsou nazvány bytostmi. Není to žádný závazek, Bible se k ničemu takové nezavazuje.
kroky Uživatel je online | Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
RE:…
před 9 hodinami | #52092
Reakce na příspěvek #52091
Našla jsem pro soucta :
Gn 9,10 i s každou živou bytostí, jež je s vámi – s ptactvem, dobytkem i
se vší zemskou zvěří, která je s vámi..
ekumenický překlad to má jinak
Genesis 9:8 Bůh řekl Noemu a jeho synům:
Genesis 9:9 "Hle, já ustavuji svou smlouvu s vámi a s vaším potomstvem
Genesis 9:10 i s každým živým tvorem, který je s vámi, s ptactvem, s dobytkem i s veškerou zemskou zvěří, která je s vámi, se všemi, kdo vyšli z archy, včetně zemské zvěře.
i Biblenet
Genesis 9:8 Bůh řekl Noemu a jeho synům:
Genesis 9:9 "Hle, já ustavuji svou smlouvu s vámi a s vaším potomstvem
Genesis 9:10 i s každým živým tvorem, který je s vámi, s ptactvem, s dobytkem i s veškerou zemskou zvěří, která je s vámi, se všemi, kdo vyšli z archy, včetně zemské zvěře.
tam jsou i vysvětlivky, výklad (to je samozřejmě špatně, ale :)
Gn 9,8-17: Bůh pak ustanovil smlouvu - nejen s Noem, ale s každým živým tvorem. Proto se jí někdy říká "smlouva se stvořením" (se vším živým, co bylo stvořeno). Pod smlouvou rozumím viditelné potvrzení trvalého vztahu dvou stran. V této souvislosti je zde slovo "smlouva" poněkud bizarní, protože od Noeho a jeho rodiny už nevyžadovala nic - Bůh slíbil, že už nikdy nevyhladí vše živé, navzdory tomu, že srdce člověka je zlé (Gn 8,21).
Slovo "Bůh" je v první kapitole překladem hebrejského elohim. Toto slovo působí někomu gramatické potíže, protože se jedná o množné číslo (tzv. plurál) a jsou takoví, co si pokládají otázku, zda se tedy nejednalo o více "bohů" nebo bytostí. Odpověď leží opět v gramatické oblasti: i když kromě překladu "Bůh" je možný také překlad "bohové", "soudcové" nebo "andělé", tak asi ze 2570 výskytů slova elohim v Bibli se jich méně než deset pojí s množným číslem, zatímco většina je doprovázena přídavným jménem nebo slovesem v jednotném čísle. Z toho je jasné, že tento termín ve většině případů označuje jedinou bytost, a sice tu, o které se píše v Genesis 1: Boha mocného, nejmocnějšího z mocných - on jediný byl schopen vytvořit vesmír, on jako velký soudce určil celému vesmíru hranice. Tato jedinečnost a moc se někdy označuje slovem "svrchovaný" (= On jediný je nekonečný, vyvýšený nade všechny, jemu není rovného). Proto je zde gramatický "majestátní plurál" na místě.
Ale tam není napsáno ani že bytostí není, takže je to jen na logice a úsudku, nelze odmítat, že bytostí je, když bible neříká, že není.
Má to pádný důvod : Bibli psal Bůh a ne o sobě, tudíž uvedené napsat nemohl. Nebyl důvod. Pokud by označkoval sám sebe, nebylo by to sepsáno v první osobě jednotného čísla, tedy z pozice Boha.
My musíme vycházet z toho, že tam nide není napsáno ani to, že Bůh
bytostí rozhodně není a být nemůže (takže může) a z toho, že
člověka-bytost stvořil
"Genesis 1:26 I řekl Bůh: "Učiňme člověka, aby byl naším obrazem
podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad
nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem
plazícím se po zemi."
27Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem
Božím, jako muže a ženu je stvořil."
Tedy jednoznačně se v Bibli přiznává, že člověka tvořil podle sebe.
Že je Bůh v člověku je sice možné, i bych chápal tvoje odmítání, že v bytosti-člověku může být jiná bytost-Bůh, ale přesto to nelze uznat, protože možné to jednoznačně je : je naprosto jisté, že Bůh byl nejméně 5 dní zcela mimo člověka, protože ho stvořil až 6. den. Tudíž je zcela liché tvrzení, že tím, že je Bůh v každém z nás je vyloučena jeho samostatná existence třeba jako bytosti.
A ty člověk-bytost kroky umíš udělat hodiny jako člověk-bytost hodinář?
A víš že mi na preventivní prohlídce dali namalovat hodiny a povedlo se mi to ?
Na který pokus?
Neměla si jen označit čas na "pomyselných "hodinkách na čistém
papíru??
To byl test na Alzheimera, kroky. Buď ráda, že se ti to povedlo. Já ale nepsal o namalovaných hodinách, ale vyrobených a funkčních
To Bůh má soudit jak se chováme a ne mi lidi soudit Boha jak se chová :-)
Ano, to píšu, ale tím ho nesoudím. Pouze si dávám 1 a 1 dohromady na základě logiky a všeobecné empirie.
Jo odsoudil jsi Boha na bytost, dal jsi mu takovou škatulku :-), což ja na rozdíl o Tebe nedělám :-)
Ne? A co to teda duch je, když to není ani živý tvor ani neživá
věc?
Že tě něco v minulosti piclo, je dobře patrné.
Bible nelže, a jestli Bůh v Bibli bytostí nazván není tak se s tím zkus
nějako smířit, nevím proč se musíš vzpěčovat proti Slovu božímu, k
čemu Ti to je dobré ?
Přísloví 30, 6 K jeho slovům nic nepřidávej, jinak tě potrestá a budeš
shledán lhářem.
Já nemám problém, že tak není nazván, tudíž se Bibli nijak nezpěčuju. Jsem zcela v souladu s Biblí, jestliže Boha považuji za bytost, když se Bůh v celé Bibli jako bytost projevuje.
Neodpověděla jsi na otázku, co to teda duch je, jestliže není ani živý tvor, ani neživá věc, jak jsi psala. Odpovíš na ní?
Bůh bytostí v Bibli nazván není a tak že je to pro Boha nevhodný ale i lživý přívlastek.
A podle hesla na wikipedii jsou i Důchové označováni za Bytost.
Necítim se jako duch - jsem k vidění a když na mě skočí kotě ze střechy
auta, tak nepropadne na zem.
I když pokud je v nás jako Duch, tak je v nás jako bytost, dle vyčtené definice ve wivli.
Ale i kdyby V NÁS jako bytost nebyl, proč by nemohl být jako bytost MIMO NÁS, bytost, která stvořila člověka.
BYTOST je přeci podstatné jméno od slovesa být, existovat. Teoreticky
vše, co existuje, je bytost. Máme tam omezení existence na živoucí
existenci.
Takže podle tebe tedy Bůh není bytost, tedy neexistuje? Nebo není
živý?
Bůh v Bibli bytostí nazván není, zkuste to přijat jako realitu a nebo přepište Bibli?
Zjevení Janovo 4 :
9 A kdykoli ty bytosti vzdají čest, slávu a díky tomu, který sedí
na trůnu a je živ na věky věků,
A kdo tam sedí - nebytost?
Tak kdo tam sedí?
Tobě vládne nebytost?
Nejde o to jestli to tam napsané je, nebo není ale jak ho vnímáš.
Vím že to není otázka na mě, ale třeba jeporsonifikace boha špatně. Tedy obecně ho personifikovat a dělat z něj osobu ve smylsu bytosti. Pokud je prazáklad veškeré existence a potažmo všeho živého nemusí být bytostí a ani nebytostí. Jednoduše si ho nedovedeme představit ale známe Jeho působení... v personifikované (bytostní) podobě se stal člověkem - Ježíšem Kristem.
Bavíme se o tom, jak je Bůh vylíčen v Bibli. A tam je vylíčen jako bytost. Bytost, jejíž podobu si nedovedeme představit. Žádné personifikace se tím nedopouštíme. Všechno, co se vykazuje životem a vlastním myšlením, je bytost.
To je samotná definice slova bytost či živý tvor, že je to živé a vykazuje se to vlastním myšlením. A tomuhle přesně odpovídá Bůh v Bibli.
No ale v Bibli Bůh bytostí nazván není :-).
Což je zásadní, že Boha bytostí nazývá kde kdo, to není podstatné..
Je o něm řečeno, že je živ navěky, je tudíž živá bytost:
Zjevení Janovo 4,9: A kdykoli ty bytosti vzdají čest, slávu a díky tomu, který sedí na trůnu a je živ na věky věků,
To je sice tvoje přesvědčení ale Bůh v Bibli bytostí nazván není a ja to hodlám respektovat.
To není přesvědčení, to je text Bible a ten já hodlám respektovat. Bůh je v Bibli nazván živým na věky věků. Jakožto živý může být buď rostlina anebo bytost. Můžeš si vybrat.
To je text Bible a logika. Vzhledem k tomu (nejen), že se o verš dál o Bohu píše, že má vůli, tak je jasné, že je bytost.
Nebereš. Nebereš v potaz to, že je o Bohu v Bibli řečeno, že je živý na věky věků a že má vůli.
To beru v potaz ale ne to že by měl být Bůh bytostí a Wikinou mne neutlučeš :-).
A co je v Bibli? Je v Bibli napsáno, že Bůh bytost je s nerbo že Bůh bytost není?
No jo ona ta bytost je ženského rodu a to by patriarchální náboženství nemuselo unést :-).
Dojem budila otcovský. Samotná ta bytost žádného rodu není - nebo kde má duch genitálie?
Ty jsi jedna veliká genitálie a to úplně stačí, když už chceš mermomocí vést o nich debatu.
jak si potom vysvětlit biblické :
26I řekl Bůh: "Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem plazícím se po zemi."
Genesis 1:26 I řekl Bůh: "Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem plazícím se po zemi."
Vnímám Boha tak že je v nás jako Duch Boží ale někteří lidi mají Boha za nějakou bytost ale v Bibli se to nedočetli.
V Bibli se ale nedočetl nikdo ani to, že Bůh bytostí není.
Takže klidně může být.
Až mi budeš chtít koupit boty tak ti prozradím číslo ale tady je to OF Topic, tak že si s tím jdi na vzkazník :-)!!!!
Zohledni i fakt, že v Bibli Bůh jako bytost není ani vyloučen. Zohledníš to?
Jak je něco v "bytí", co nemá rozměr - nic - nemá čím myslet,
působit.
To naše, že je vše z ničeho - dobře no - nevíme jak, ale tak to zatím
bereme.
Ale to vaše, že vše stvořilo Nic z ničeho, tak to je už na pováženou.
No vždyť to bytí/existenci zpochybňuji.
Nic - "něco" bez rozměru - to je bez myslení - nic, nic, nic - 0.0.0.0.0.
To nemůže být bytí/existence.
Bití není existence. Je to činnost, kterou by si občas někdo víc nebo míň
zasloužil.
Slovo jsoucno bych nahradil spíš slovem bytí ( být = existovat).
Dalko proto je to stvoreni -- neco z niceho - jinak by to bylo rozmnozeni evoluce
Ale někteří lidi to ještě nepřijali a tak mají vztah k Bohu jako k nějaké bytosti a nebo i jako k nějaké modle a tak mají Boha někde daleko a nebo i blízko od sebe, ale "milovati Boha svého celým svým ... a bližní své tak jako sebe", je už také o tom že Bůh je v nás.
Milovat Boha = mít láskyplný vztah k Bohu.
Milovat bližního = mít láskyplný vztah k bližnímu.
Bůh je bytost, poněvadž tak jak se v Bibli projevuje, tak se projevuje
výhradně bytost.
No a proč jsi vypustil od Boha to přivlastňovací zájmeno "svého":
Milovati Boha svého.
To tak dělají skoro všichni, že to přivlastňovací zájmeno "svého"
odstřihnou od Boha v tom přikázání a potom ty výsledky ale:-) které z
toho plynou :-).
To že mám milovat Boha svého vyznání a ne Boha cizích vyznání, je nepodstatný detail.
A ty snad z toho slova „svého“ usuzuješ, že má každý věřící svého vlastního, osobního boha? Jako že kolik je věřících, tolik je i bohů?
Pokud jsi to tak nemyslela, pak přece přítomnost nebo nepřítomnost toho slova nehraje žádnou roli – věřící křesťan věří, že bůh je jen jeden, a tudíž když každý miluje svého boha, tak milují všichni téhož, svého společného.
No a pokud jsi to tak myslela, pak je tu každé silné slovo příliš slabé.
Efezským 4
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
Tak když je ve všech, tak má každý Boha svého/svou, jak by to jinak mělo
a nebo mohlo být?
Aha tak že ty miluješ všechny svoje bližní: Boha i ty ostatní :-).
Neb jsou všichni někde poblíž :-)
No, to by mne taky zajímalo, jsou dvě interpretace toho "milujte bližního svého"
já jsem pro verzi 1
Tedy jako že mám milovat třeba vraha svých dětí nebo i svého?
to je šílený.
nesouhlasím
Bůh je něco, co si lidé představují jako toho, co vše stvořil a
někteří "vyčuřánci" to využili ve svůj prospěch - jednoduše měli
touhu ovládat masy - někteří si dokonce na bohy hráli - Egypt, Jižní
Amerika a atd..
nebo Japonsko či Čína. Nevim jestli to byli zrovna vyčuránci, oni prostě mohli pociťovat potřebu stanovení legitimity vladařského úřadu.
"oni v nás" - jako lidé v ježíšovi a bohu?
lidé jsou bytosti, když mophou být v Bohu, může Bůh být bytost a být v člověku
myslím, že se nám snažíš vsugerovat, že "Bůh v nás" je o fyzickém
bytí boha v nás .-)))))))))))))))))))
píše se to v bibli, že bůh v nás je fyzicky, on sám přímo někde v
našem těle?
Dej Hledej a napiš :-))))
Efezským 4
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
Jan 17
21aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli
v nás, aby tak svět uvěřil, že ty jsi mě poslal.
22Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno
–
23já v nich a ty ve mně; aby byli uvedeni v dokonalost jednoty a svět aby
poznal, že ty jsi mě poslal a zamiloval sis je tak jako mne.