Rozcestník >> Politika >> Diskuze k aktuálním zprávám

Informace

Název: Diskuze k aktuálním zprávám
Kategorie: Politika
Založil: Potua
Správci: Potua , Honza-Vichr
Založeno: 31.03.2020 21:23
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 5384717x
Příspěvků:
148785

Předmět diskuze: Diskuze k aktuálním zprávám - Vlastní názor na aktuální téma, možno i s vložením odkazu na související článek.Samozřejmě bez osobních útoků,vulgarit a komolení jmen i nicků.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #11539

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: V.Bělohradský
09.11.20 14:04:15 | #11539
Reakce na příspěvek #11533

Pokud se týče toho národního ponížení a ohnuté páteře tak

  • český národ v roce 1620 neexistoval, podobně jako národ německý.
  • protože národní identita nebyla, byla identita náboženská. Katolíci, utrakvisté a protestanté.

Z těchto identit se postupně formovalo národní vědomí. U protestantů německé u katolíků a utrakvistů české.

Národ vznikal jako produkt státní existence. Protože středověký český stát po Bílé Hoře postupně zanikal, bylo zformování moderního národa obtížné. Složitější než u Poláků a Madarů, kde zbytky existence států přetrvaly déle než v Cechách.

"Nářek koruny české" je produktem naší slovanské mentality a k té nám Bílá Hora přišla jako na zavolanou. Před 100 lety , kdy lidem v Praze přišlo, že nastal obrat a po 300 letech poroby přišlo zadostiučinění, bylo vysloveno mnoho slíbů a zaříkání. Ze se to už nikdy nebude opakovat, že otvíráme novou kapitolu národních dějin....atd.­..Nakonec , jak poznamenala ta Brdečková, to zase skončilo u knedlíků...
Sté výročí založení suverénního českého státu by nás mohlo dovést k závěru, že svůj osud svou budoucnost máme ve svých rukou. To znamená, že si taky uvědomujeme vlastní odpovědnost.
Jenže tak daleko jsme se nedostali a tak z poklesky , které po roce 1918 nastaly, můžeme svést na tu bitvu.


 #11533 

| Předmět: RE: RE: RE: V.Bělohradský
09.11.20 15:19:18 | #11542 (1)

Obsah příspěvku byl smazán.



| Předmět: RE: RE: RE: V.Bělohradský
09.11.20 15:20:28 | #11543 (1)

Však jsem upozornila,že to nemá nic společného s nějakým česko-německým potýkáním,ale s násilnou změnou víry z protestanské na katolickou,která se odehrávala právě na tomto území a sklon k ohýbání byl geneticky předán potomkům.
Kdybyste si toho Bělohradského poslechl,bylo by jasno.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
09.11.20 15:53:59 | #11546 (2)

Ještě včera mně můj brácha přesvědčoval, že všichni co mluví německy jsou Němci a přece Rakušáci taky, vždyť vítali Hitlera. Zeptal jsem se na Švýcary a neodpověděl. Prostě co je německé, zavání revanšismem, zradou a porobou Čechů v Sudetech, i když na jižní Moravě nikdy Sudety nebyly, ty prohlásil až Hitler při záboru 1938.

Brácha to ovšem slyšet nechtěl, Němci jsou u něho zrádci a utlačovatelé našeho národa (i na Moravě). Že ještě moje maminka a babička mluvila normálně německy, ač obě rodem Moravanky z Brna nebral v úvahu, a že dnes celá Evropa mluví anglicky, přestože národ "anglický" se od ní právě odtrhl, to mu divné nepřijde. Je jenom jediný stát v Evropě, který dnes má angličtinu jako druhý úřední jazyk, je to Nizozemí. Proto je definice národa na jazykovém základu víc než na vodě.


 #11543 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
09.11.20 16:19:58 | #11548 (2)

Jasno v tom vůbec není. Bělohradský se drží Masarykovy teze, že Ceši byli před Bílou Horou převážně protestanté a že český národ má protestantskou náturu a to přes vnější katolický nátěr, který dostal po Bílé Hoře.
Bělohradský v tom vidí příčinu zaostávnání českého (potažmo Habsburského) světa za světem protestantským ve kterém se zrodil kapitalismus.
Jenže Ceši byli před Bílou Horou většinově utrakvisté a katolíci , protestantů mezi nimi bylo málo. Ceských bratří prý bylo asi 20 - 30 tisíc. Rekatolizace se opírala o utrakvistické kněze, kteří si mohli ponechat faru i manželku s tím, že ona nemohla po jejich smrti dědit, stejně jako jejich děti.
Výsledkem této "transformace" bylo, že za deset let od vydání dekretu "Obnovené řízení zemské" nebylo na Táborsku jediné protestantské fary, zatímco v kraji Loket byly protestantské fary ještě 100 let po tomto dekretu a Aš a jeho okolí bylo z platnosti tohoto dekretu vyjmuto.
Masarykovu myšlenku o protestantské podstatě českého národa převzala řada intelektuálních elit , jako třebas Klaus. Pokud jsme protestanté neměl by být problém u nás zavést ekonomické principy z anglosaských (kalvinistických) ekonomik, třebas USA. Jenže Klaus musel brzy s těmito pokusy přestat.
Duchovní dějiny českých zemí nejsou jen zábavou pro hrstku religionistů a pár exotů. Mají - jak ukázaly klausovy ekonomické experimenty - svůj dopad na každodenní život a stály nás už hodně peněz.


 #11543 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
10.11.20 07:11:05 | #11556 (3)

Obsah příspěvku byl smazán.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
10.11.20 07:12:47 | #11557 (3)

V.Bělohradský připomíná kázání kardinála Berana na 2. vatikánském sněmu v souvislosti s upálením
Mistra Jana Husa a s násilím při rekatolizaci Čech v době pobělohorské.Kar­dinál Beran promluvil o svobodě svědomí a říká tam doslova - pokud je svoboda svědomí nějakým způsobem potlačována, lidi to pokřivuje.Vzpo­mínal, že v našem národě události kolem Jana Husa a násilná rekatolizace v dalších staletích přinesla pokřivení českého národa a takovou jizvu, která se nikdy nezhojila. A to se potom promítá do vztahu společnosti k církvi.
https://temata.rozhlas.cz/pred-70-lety-byl-na-prazskeho-arcibiskupa-vysvecen-vezen-dvou-totalitnich-rezimu-7989077



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
10.11.20 10:20:19 | #11562 (4)

Jaksi se zapomnělo na to, že Jan Hus byl KATOLICKÝ KNĚZ a přídomek Mistr bychom dnes mohli srovnat s titulem profesor, protože měl právo přednášet (kázat) a to dělal. Protože byl stoupencem reformace podle Johna Viklefa, tak byl něco jako katolickým disidentem. Ale ani husitské, ani další náboženské války přímo nezpůsobil, na to byli později náboženští fanatici a válečníci jako třeba Želivský. Hus byl naprosto mírumilovný člověk a věřil v obrodu katolické církve zevnitř.


 #11557 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V…
12.11.20 07:09:04 | #11606 (5)

Obsah příspěvku byl smazán.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V…
12.11.20 07:12:46 | #11607 (6)

A proč bychom mu ten přídomek upírali,když na pražské univerzitě obdržel titul bakaláře a po dalších třech letech studia i titul mistr svobodných umění? *833* Teprve posléze byl vysvěcen na kněze a začal kázat.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
10.11.20 12:01:18 | #11566 (4)

Dnešní ateismus se nedá vysvětlit rekatolizací po Bílé Hoře. "Odnáboženštění" české společnosti odstartovalo na přelomu 19/20 století a vše urychlila první válka. Po roce 1918 z katolické církve vystoupilo přes milion lidí, část z nich vstoupila do nově vzniklé čs. církve. Tento milion se stal základem českého atheismu.

Bílá Hora byla začátkem 30.leté války, která skončila Vestfálským mírem. Vesfválský mír zakotvil zásadu koho panství toho náboženství. Takže od tehdy vrchnost rozhodovala o tom, čemu mají poddané věřit. V celé Střední Evropě, nikoliv jen v Cechách.


 #11557 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V…
10.11.20 12:16:51 | #11567 (5)

Ten český ateismus bych nebral nutně jen jako záporný jev. Může to být i snaha o osvobození myšlení, což je sympatické. Samozřejmě to může vést i k bezduchému životu, urvat co nejvíc pro sebe, nacpat si bachor obloženými chlebíčky a co mi kdo může.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V…
10.11.20 12:41:34 | #11569 (6)

Vliv katolické církve a církví všeobecně v 19.století upadal v celé Evropě. Více v německy mluvícím prostředí než v česky hovořícím. Vlivem německých filosofů jako třebas Nietzeho. To se dnes ( v Cechách) nějak nevidí.
Katolická církev měla v Rakousku-Uhersku největší podporu u Slovanů, kteří tvořili většinu obyvatel monarchie. Proto se taky snažil Vatikán spojit rakouské Slovany pod katolickým praporem proti rakouským Velkoněmcům, kteří koketovali s protestantismem. Celá akce nevyšla, zbylo na ni několik drobných památek ,jako třebas Strossmayerovo náměstí v Praze.
K dalšímu propadu popularity církví v Evropě došlo v 60.letech, krátce po Vatikánském koncilu. Jak na východě tak i na západě Evropy bez ohledu na vojensko-politické bloky. Upadek vlivu církví se tehdy stále bral jako positivní věc, jako osvobození lidské mysli.
Přelom začal nastávat až v osmdesátých letech a i dnes je vidět rostoucí nejistotu a strach z (ateistické) budoucnosti. V celé Evropě. Jak se v tomto ohledu bude celá společnost ubírat je těžko představitelné. Navzdory tomu, že to bylo před 40 lety marxistům ( taky v západní Evropě) celkem jasné.


 #11567 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V…
10.11.20 13:04:47 | #11572 (7)

Děj ve společnosti vždy určoval jeden tzv. správný směr myšlení a ti, co byli proti němu, byli ti špatní. Po letech se dospělo k tomu, že blíže k pravdě byli ti špatní a obrátilo se to a tak dále a dále. Nejlepší by byla otevřená společnost svobodně uvažujících lidí, ale bohužel to zatím nevidím jako reálné.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.11.20 14:29:57 | #11576 (8)

Každé společenství musí mít nějakou myšlenku, která jej sjednocuje. Politická strana, stát i národ.
Za ranného středověku (pro stát) to bylo křestanství, za renesance konfese, v 19.století to byla myšlenka národa.
Ti kteří tuto myšlenku nesdíleli, byli menšinou a stali se nepřátelé státu.
Dnešní doba nemůže být a zůstat ideově sterilní. Musí být nějaká myšlenka, kterou většina společnosti vezme za svou. V Evropě i v Ceské republice. Jaká myšlenka to bude je ve hvězdách. Evropa má svou rozmanitost a my Ceši minulost plnou nejrůznějších konfliktů.


 #11572 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.11.20 17:05:22 | #11579 (9)

Nejvic sblizuje spolecny nepritel.


 #11576 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.11.20 19:15:40 | #11580 (10)

*29716* Tuhle úvahu vyjádřil i J.Schneider: "Alternativním nebezpečím teď je, že se Američané budou snažit předejít rozpadu a sjednotí se jako obvykle na tom, že dají do držky někomu třetímu."



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.11.20 19:18:39 | #11581 (9)

To si vůbec nemyslím, všechny ty velké ideje skončily krachem, někdy válkou, nebo genocidou. Ta současná idea "dobroty ke všemu a všem" a bezpohlavní politické korektnosti také hrozí podle mě dalším velkým krachem.
Po roce 1989 jsem si myslel, že Evropu ovládne západní kapitalismus, národní státy na bázi ekonomické spolupráce a individuální svoboda,.Ale tak to nevypadá, lidé asi chtějí něco jiného. Mně by to stačilo. 😊



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.11.20 21:31:33 | #11584 (10)

Lidi dávaly dohromady velké myšlenky. Jako byl ten komunismus. Samozřejmě se ví jak to všechno dopadlo. Jenže není možné bez takových myšlenek společnost slepit. Individuální svoboda společnost atomisuje a staví jednoho proti druhému. Společnost vyžaduje jednotu.
Jak napsal Victor Hugo : Není na světě větší síly, než myšlenka jejíž čas nadešel.


 #11581 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.11.20 07:05:07 | #11585 (11)

Nic proti velkým myšlenkám-jen nesmí být vnucovány násilím.A o tom celé moje pojednání bylo.
Mimochodem,tvrze­ní,že protestanté tu bývali početně přehlédnutelní,je mylné.
https://www.stoplusjednicka.cz/dva-svety-v-jedne-zemi-katolici-protestanti-v-cechach
České království v průběhu třicetileté války opustily statisíce Čechů. Byli to vesměs lidé, kteří nechtěli konvertovat k vítězící katolické víře. Tedy protestanti všech vyznání – čeští bratři, luteráni, utrakvisté, kalvinisté. Ze země odešla nejvzdělanější část národa a také nejvýznamnější část české šlechty.Pozemkové držby v zemi se na základě rozhodnutí habsburského(ka­tolického) panovníka zmocnila vesměs cizí šlechta, která k nám přišla z mnoha zemí střední a západní Evropy a jejíž mužští příslušníci bojovali na straně Habsburků v jejich vojscích proti protestantům.Ka­tolická církev se v Čechách z celkem nevážené instituce z počátku 17. století(tedy z doby před třicetiletou válkou), stala v Čechách a na Moravě dominantní hospodářskou a politickou silou.V r.1650 katolická církev rozhodla o vybudování Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí, a to nedaleko místa popravy dvaceti sedmi českých pánů.Není divu,že to bylo vnímáno jako provokace. (Masaryk charakterizoval sloup jako politickou potupu pro český národ.)
Mě ale v této diskuzi nešlo o nic jiného,než zdůraznění potřeby vzájemné tolerance,svo­bodného rozhodování ve věci ideí.A co s národem udělá opak.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.11.20 11:20:30 | #11588 (12)

Jistě, ale kalvinisti a luteráni se dokázali dohodnout, Češi udělali vzpouru a s rozkoší házeli z oken svoje politiky (pány). Taky ti co přišli o hlavu (27 vybraných, dalších přes 60 přišlo o majetek, když nechtěli konvertovat (ti "pánové" nebyli žádní vrcholoví politici, bychom dnes řekli, ale ctihodní měšťané, takže to bylo jen pro výstrahu) . To bylo jistě od nich hrdinské počínání, i když nakonec přece jen někteří konvertovali, i dnes je to stejné, o peníze jde až v první řadě. Ale ta bitva byla zpackaná, naprosto zbytečná a otočila naše dějiny jinam, než naši protestantští předkové zamýšleli, když si za krále zvolili neschopného cizince.


 #11585 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.11.20 11:29:30 | #11589 (13)

Znovu opakuji,že smyslem mého příspěvku bylo pouze konstatování,že sebelepší myšlenka nesmí být vnucována násilím-účel nesmí světit prostředky.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.11.20 11:56:56 | #11594 (12)

Citovaný článek zcela pomíjí utrakvisty, kteří byli potomky Husitů a byli nejpočetnější konfesí v Cechách. Teologicky měli nejblíže ke katolíkům. Nejvíce rozšířeni byli mezi slovanským obyvatelstvem.
Protestanté žili ve městech a většinou hovořili německy. Náboženské rozdíly dost kopírovaly ty pozdější národnostní.
Mezi katolíky a protestanty před Bílou Horou rostlo soupeření, které postupně vyústilo v konflikt. Samozřejmě především ve městech, tak třebas v Brně žila početná italská kolonie obchodníků vedle početnější německé. Tak tomu bylo ve většině měst, třebas v Kutné Hoře.
Napětí mezi katolíky a protestanty tehdy narůstalo v celé Evropě a zvláště ve Svaté Ríši Rímské (národa německého). Ke stavovskému povstátní ponoukali protestanty v državách Habsburků protestanté ze Saska. Habsburkovům se sice podařilo obnovit svou suverenitu nad českým královstvím v bitvě na Bílé Hoře, jiskra tohoto povstání však přeskočila do okolních protestantských zemí, třebas do Slezska a zažehla všude válečný konflikt mezi katolíky a protestanty, který známe jako Třicetiletou válku.
Náboženství a konfese od ranného středověku tvořilo základní princip existence státu. V důsledku přijetí křestanství vznikl přemyslovský stát podobně jako okolní státy v Evropě. Stát a náboženství tak o samého začátku tvořily nerozlučnou dvojici. Situace se zkomplikovala vystoupením Lutera. Která z těch dvou konfesí má být tou, na které se zakládá stát ? Výsledkem byla válka, která Evropu rozdělila na protestantský sever a katolický jih. Jenže hranice mezi konfesemi nebyla nijak ostrá a katolíci byli na severu a protestanté na jihu. Výsledkem byla náboženská unifikace států, z nichž byli menšinové konfese vyhnány.
Další vývoj vedl k oslabení vlivu církví a k posílení vlivu občanských složek v provozu státu. Na scéně se tak objevil lid, národ. Ten církev , konfesi nahradil. Protože národ nebyl jednotný, v některých královstvích ( v Habsburské monarchii) se národů objevilo povícero, rozběhl se boj, tentokrát mezi národy znovu.


 #11585 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V…
12.11.20 07:19:16 | #11609 (6)

Obsah příspěvku byl smazán.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V…
12.11.20 07:23:35 | #11610 (7)

Neřekla bych,že je Česko ateistické,ale že k náboženské víře přistupuje-až na výjimky- pragmaticky.(Neh­rozí pokrytectví,či dokonce fanatismus.) Pokládám to tedy spíš za klad,než zápor.Žebříček hodnot je věcí výchovy i dobrého příkladu rodičů a společenských elit.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
10.11.20 13:01:17 | #11570 (3)

Pánové,stále mluvíte o něčem jiném,než V.Bělohradský,nebo kardinál Beran,též římskokatolický kněz,jakým byl i reformátor J.Hus.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
10.11.20 15:43:34 | #11577 (4)

Beran s Husem byli kněží. Masaryk kdysi napsal, že česká otázka jest otázkou náboženskou.To napsal kdysi za Rakouska a málokdo se tehdy nad tímto názorem pozastavil. S tímto Masarykovým názorem by dnes - v atheistických Cechách - však málokdo souhlasil. Avšak budoucnost může přinést kdoví co. Když dojde k Evropě k teroristickému útoku, tak je během hodiny je na Novinkach.cz i 500 reakcí. Slovo islám v nich má asi takovou frekvenci a budí takové emoce, jako před tou Bílou Horou slovo kacíř.

Z výše uvedeného plyne, jak zásadně se změnila situace ve 20.století , pokud se týče náboženské otázky v Cechách. A že může k podobným změnám dojít i v tom 21.století.
Já bych doporučoval dějinné události vnímat v jejich kontinuitě a nikoliv původ stávajícího stavu vidět v událostech před 400 a 500 lety.


 #11570 

| Předmět: RE: RE: RE: V.Bělohradský
09.11.20 15:55:37 | #11547 (1)

České nacionalisty (pardon, vlastence) ale nepřesvědčíš Vitásku.


 #11539 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
10.11.20 00:35:04 | #11553 (2)

Kdyby nám v 17.století vládli Romanovci a ne Habsburci, bylo by stavovské povstání takovým (pra)Majdanem a poprava 27.českých pánů by byla (pouhým) následkem této (ohavné) rebelie.


 #11547 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
10.11.20 07:23:46 | #11558 (3)

Sorry,ale v bitvě na Bílé hoře nebyl jediný Romanovec.Utkalo se vojsko Katolické ligy s vojskem stavovským.Tato bitva znamenala konec českého stavovského odboje proti císaři Ferdinandu II. a svými důsledky ovlivnila další značnou část naší historie.(Stavovské povstání ale odstartovala již pražská defenestrace.)



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
10.11.20 10:30:06 | #11564 (4)

Stavovský odboj? Vždyť se ani neujednotili na tom (ti čeští stavové - tedy měšťané, proti komu vlastně), jenom s oblibou vyhazovali lidi z oken, místo toho, aby s nimi jednali. Vojsko na Bílé Hoře bylo složené ze špatně vycvičených žoldnéřů a Fridrich byl nešťastná (nebo strategická) chyba. A moravští stavové to dělali taky, myslím ty defenestrace? Nebo jenom zaplatili asi 2000 žoldnéřů Čechům?


 #11558 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V…
10.11.20 12:20:49 | #11568 (5)

Zajímavý a docela realistický názor na Bílou Horu měli komunisté. Alespon jak si na to vzpomínám z učebnic dějepisu na základní a střední škole. Tvrdili v něm, že stavové prohráli, protože svůj boj nespojili s bojem širokých vrstev národa a tedy že ta potyčka na Bílé Hoře byla strážkou jednoho panstva s tím druhým. Jako by to dnes byla nějaká potyčka v pražské kavárně, přičemž většina "obyčejných lidí" se tou dobou koukala na hokej.
Na stavovském povstání se podílely elity (jako třebas ten Komenský), "obyčejní lidé" nemohli tuto událost vůbec sledovat protože nežili v digitální době. Takže většina lidí tehdy asi vůbec nevěděla, že stavy vystoupily proti Habsburkovi a že už mají jiného panovníka. Po prohrané bitvě začala dlouhá válka, přičemž krajinou křižovaly různé tlupy žoldnéřů a pro poddané bylo těžké odhadnout co jiného (kromě výpalného) ti žoldnéři chtějí a ke komu vlastně patří.
Období rekatolizace je tak možné z moderních dějin přirovnat k výměně členských legitimací KSC v roce 1970. Tehdy celá akce zahrnovala pouze členy Strany a většinu společenských elit, přičemž "obyčejní lidé" o celé akci ani nemuseli vědět. Třebas moji rodiče nebyli vůbec pozváni před prověrkovou komisi.


 #11564 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V…
10.11.20 13:04:36 | #11571 (5)

Tyhle technikálie jsou už úplně o něčem jiném,oč jsem se v úvodním příspěvku a pomocí odkazu,marně snažila.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
10.11.20 07:27:30 | #11559 (2)

Honzo,mnohem horší je to s těmi moravskými.Ostatně stále mi dlužíš odpověď,jaký že to děláme bordel ve světě a jaká katarze nám ještě chybí. *33789*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
10.11.20 10:22:30 | #11563 (3)

Co je s nimi horší? A kdo jsou to moravští nacionalisté? Ti co chtějí svoje moravská města a obce řídit sami jako to bylo za Rakouska a odmítají komunistický pražský centralismus?


 #11559 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V.Bělohradský
10.11.20 13:11:47 | #11573 (4)

Tuhle vizi si musí umět Moravané prosadit.Vždyť ti -pražští centralisté- zhusta pocházejí právě z Moravy.
A pokud se já zastávám našinců,pak tím míním komplet všechny-Slezany,Morava­ny,Čechy i všechny národnostní menšiny zde žijící.V tom je ten rozdíl.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V…
10.11.20 20:00:54 | #11583 (5)

U koho si mají něco prosadit? Kdo je tu protivníkem, u něhož se má prosadit něco, co bylo až do roku 1949 naprostou samozřejmostí (i pro Plzeň), dokonce i za těch proklínaných Habsburků? Moravané v centru Prahy jsou možná ti, kteří to zkoušejí, ale víc Moravanů tam nalezlo kvůli penězům.

Například všech 360 suprmarketů v ČR má sídlo v Praze a odvádí daně tam, stejně tak importéři aut ale i výrobci pizzy nebo rozvozová firma Rohlík (Velká pecka s.r.o.) a spousta dalších, třeba na odpady, elektroniku atd. Proč asi? Pro Prahu je Morava strašně daleko, je to už skoro orient. Nač tam cpát nějaké peníze, ne? Už ani ten fotbal a hokej jim moc nejde a motorky zrušíme, další zbytečné peníze. Sice potřebují asi tak jen tolik, co stojí jeden hráč Slavie, ale proč, když je to tak daleko od Prahy, ne?


 #11573 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V…
11.11.20 07:10:28 | #11586 (6)

Skutečně nevíš,kde se prosazují veškeré zákonné změny? Jen k tomu holt musíš nalézt většinu.Zrovna v tomhle volebním období jste k tomu měli ideální podmínky.Vždyť jeden z nejschopnějších lobbistů,mistr zákulisních i nezákulisních intrik Faltýnek,pochází právě z Moravy. *33789*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: V…
11.11.20 08:03:35 | #11587 (7)

V kapitulách? :)



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.11.20 11:32:11 | #11590 (8)

V kapitulách se evidentně redukce krajů,resp.zemské zřízení,neřešilo. *3770*