Krymský dvojmost je snem několika předchozích generací. O jeho
výstavbě probíhala diskuse mezi odborníky UA a RF, v roce 2013 došlo k
dohodě o místě, kde bude most postaven a o jeho financování s tím, že
termín zahájení výstavby zatím není určen. Po anexi Krymu vláda UA
připustila odpojení EE pro Krym a realizovala dodávku vody do zavlažovacích
kanálů. Rusko most velmi potřebovalo, aby zajistilo nezávislou silniční a
železniční dopravu. Urychleně tedy dokončili projekt a zahájili stavbu.
Silniční doprava byla zahájena za tři roky, železniční za čtyři roky od
zahájení stavby. (Prosinec 2018).
zároveň se stavbou mostu RF zahájila stavbu dvou elektráren na Krymu,
kabelové přívody EE z RF, nové letiště v Symferopolu a spojovací dálnici
Kerč-Symferopol-Sevastopol. (Pokiud vím, zatím není dokončeno).