Jaképak aniímozity? Pražáci, ale i ostatní občané by se měli starat,
co se děje s penězi odvedenými státu do Prahy. protože právě a jedině
tam se odvádějí peníze, že. Dá se to přirovnat k hromadě obilí, kterou
tam povinně navezli všichni sedlácí a v té hromadě teď hospodaří a
dělají si cestičky a nory různí šibalové, hraboši a krysy,
Brněnské výstaviště je v majetku města, ale to si ho muselo za skoro
čtvrt miliardy koupit zpět od Messe Dusseldorf, kam ho prodali komunističtí
privatizátoři Surka a Mohorita. Teď ho část dává k dispozici zadarmo
státu (statní nemocnici, a to přesto, že má několik svých městských
nemocnic, což by mělo větší logiku). Proč to podobně neudělá Praha?
Proč se Praha chová velkopansky a rozhazuje peníze vidlemi, taková
Vídeň je větší, rakouský stát je menší a nedělá se to tam. Všichni
to vidí a vznikají ony animozity. Jak je možné, že Praha si vybudovala
tunel za 43 miliard, (to je dvojnásobek ceny opravy celé dálnice D1) a Turci
ve stejné době postavili čtyřpatrový podmořský tunel přes bosporskou
úžinu jen za 32 miliard?
My nemáme ani ten kousek dálnice do Vídně, kterou už Rakušané dávno
postavili a nechtěj mi tvrdit, že za to může Jihomoravský kraj, ten je
stejně tak státní jako ta dálnice. O dálnici, kterou už skoro postavil
Hitler ani nemluvě, toho tělesa je hotovo 160 km a my necháme severojižní
obchodní cestu Vídeň-Brno-Hradec-Náchod, ještě v podobě z dob
císařství, jezdí po ní přes obce (a přes Brno) 16000 kamionů denně.
V Praze je to všem jedno, jde predevším o to, aby byl postaven tunel do
Ruzyně a spojení do Německa a jiné předražené stavby, zadané firmám s
německými vlastníky. Morava, pokud vůbec nějaká je, tak je strašně
daleko, že. Druhá dálnice D35 tím směrem ještě ani není
doprojektovaná.
Přehrada Velké Heřminovy se plánuje 70 let a možná se začne stavět v
roce 2035. Nechápu, jak mohlo Město Brno postavit 15 km dlouhou Kníničskou
přehradu za 4 roky i s kompletní novou vesnicí Kníničky a 20 km silnice s
mosty. Možná to bylo tím, že ještě bylo samostatným zemským hlavním
městem a mělo v rukou svoje peníze. Zmíněné Výstaviště mohlo město
postavit za jediný rok (1927) byť s pomocí státu, to dnes by v takovém
termínu nedostalo z Prahy ani stanovisko EIA.