Přirozená úcta se rozhodně nevyjadřuje de facto hanobením ostatků
Je to stejně hrozný zvyk jako vystavování ostatků sv. Václava
to nie je hanobenie ostatkov/relikvií, naopak, skrze ne (ch sprítomnenie skrze ostatky) je to úcta k hrdinom viery a lásky...
dá, a robí sa to, sv. Ludmila je objektom prosieb o prímluvné modlitby všetkých katolíkov, i na Slovensku, miesto (spolu so sv. Anežkou Českou/Přemyslovnou - moja žena sa k nej modlí deviatnik) má aj v mojej rodine - ale vystavenie ostatkov je akési "zosilnenie sprítomnenia" tejto veľkej svätice všeobecnej Cirkvi, obzvlášť v našich národoch...sv. Ludmila, oroduj za nás u Boha/Krista! - denne ju vzývam...
a nebylo by lepší se nejdřív modlit k jejímu komorníkovi, aby za nás orodoval u té Ludmily, aby ona orodovala u panenky Marie, která by orodovala u syna Ježíše, který by orodoval u Hospodina?
proč provokace? vždyť přímluvců není nikdy dost, Pánbů se musí nechat přemlouvat orodováním co nejvíce svatých, jinak nic nebude...
Skoro se bojím zeptat, co že se to tvá žena modlí. Deviatník?
Česky to zní asi jinak než visitore zamýšlíš
nebudem vám to vysvetľovať (poznáte o evanjeliové o "perlách a..."? , už vidím, ako by ste reagovali...
ale ale, zase povýšenecký tón, křesťane...
další věc, kterou ten Ježíš vůbec nekázal, nějaké ty naučené
říkanky, zdrávasy, růžence, devítníky
6 Když se modlíš, vejdi do svého pokojíku, zavři za sebou dveře a
modli se k svému Otci, který zůstává skryt; a tvůj Otec, který vidí, co
je skryto, ti odplatí.
7 Při modlitbě pak nemluvte naprázdno jako pohané; oni si myslí, že budou
vyslyšeni pro množství svých slov.
no vida, v tom texte sa hovorí, že "nehovorte veľa, váš Otec nebeský vás pozná" - modlitba je individuálny čin každého, pestrosť modlitby závisí od viery a pôsobenia Ducha Svätého v nás, preto, čo človek, to iná modlitba, i keď je j ciele sú podobné (nikde nie je napísané, aká dlhá má byť modlitba) ...je jedno, aká dlhá je modlitba, - poznáme rôzne druhy modlitieb, rýchle a krátke modlitby, ako aj dlhé meditačné modlitby...čo človek, to iná modlitba, - je jasné, že ateista sa nedokáže modliť, je to účinkovanie Ducha Svätého -bez neho sa nikto nedokáže modliť...
sv. Ludmila, oroduj za nás u Boha/Krista! - denne ju vzývam
A oroduje? A jak se pozná, že orodovala?
svätí a blahoslavení Cirkvou sú už v nebi u Krista, prihovárajú sa za nás v problémoch, ktoré im vo viere predložíme - vyskúšajte to (každý má nejaký vážny problém osobný, rodinný, spoločenský...v neviere sa to však nedá vyskúšať, je to vždy len provokácia:-)
Ano, každý má nějakej ten problém.
Minulý týden nemohla manželka najít zdroj a místo zápachu v kuchyni. Aniž bych žádal slovutné svaté v nebi o přímluvu u boha jsem se podíval pod ledničku a tu zdechlou bezduchou myš našel. Vzal jsem ji bez pomoci boží a vyhodil do kompostu. Tím prakticky mizí s povrchu zemského i bez použití kříže, modliteb a svěcené vody.
Dalším problémem tohoto týdne byla pokažená mikrovlnka, Tu jsem za sakrování, ale bez pomoci boží opravil a dokonce vylepšil.
Problémy jsou běžné zádrhely na hladké ceště životem a většina z nich se nechá jednoduše a bez nebeské pomoci odstranit, nebo zvládnout.
Ty musíš mať hrozný život, keď sa modlíš ku všetkým svatým.
Máš čas i na niečo iné?
A čo pomáha, pomáha??
Asi nie, čo??
každý veriaci v Cirkvi má nejakého "obľúbeného" svätého, vyberie si z nich niekoho, ktorý ho svojím životom najviac oslovil, a k nemu sa vo viere utieka...mňa napr. oslovil sv. ap. Pavel (inteligencia, múdrosť), sv. Jan Vianey (pokora, jednoduchosť), sv. Anežka Česká (pokora, služba iným) sv. Ludmila (riešenie sporov pri nenávisti a krivdách v rodine), sv. Barbora (sila viery, čistota tela a srdca, zmierenie, dobrá smrť), sv. Rita (pomoc iným, zmierenie v sporoch), sv. Ružena z Limy (osobné/rodinné spory, uzdravenie), a i. ktorých životopisy poznám...každý svätec je v niečom charakteristický, vo svojom živote riešil/mal nejaký problém, ktoré máme i my - a oni, ak im vo viere predložíme svoje problémy (osobné, rodinné, spoločenské) , orodujú za nás u Krista, a môžu v spolupráci s nami vyriešiť náš problém tak, ako to ani neočakávame - hneď, za nejaký čas, niekedy aj roky...
je to viera Cirkvi, a ona si stanovuje v moci udelenej jej Kristom (Mt 16, 19), čo je vhodné/nevhodné/dobré/zlé pre vieru Cirkvi...
církev se nadřazuje nad Boha skrze nějaký veršík z nějaké "svaté
knihy" církví cenzurované...
nic než rouhání, pohanské pověry...
ad.: Písmo nie je jediným zdrojom viery - je to aj Tradícia viery (vývoj vierouky a všetko spojené s ńou - cirkevné koncily, dejiny pápežstva ), a tradície pospolitého veriaceho ľudu (náboženské prejavy v Cirkvi) v celých kresťanských dejinách...
pohanské pověry jsou ve vašem Písmu vždy kritizované, vaše pohanská tradice je samozřejmě balí do křesťanského hávu, modlení se k mrtvým lidem, víra v magickou moc mrtvých kostí, to vůbec nekázal Ježíš, to jsou pohanské pověry!
Jasně, vyřeší se to za roky díky modlitbě ke svatému… A co když se něco naopak podělá – proč neberete v úvahu, že vám třeba před lety přeběhla přes cestu černá kočka? Proč je jedno pověra, a druhé ne? Možnost, že se ty [problémy vyřešily||věci podělaly] zcela nezávisle na nějakém svatém nebo kočce, tu považujete u kočky za samozřejmou a u svatého ji vůbec neberete v potaz… Prostě pouhá víra! A takhle je to bohužel i se všemi vašimi argumenty a „nepřímými důkazy“ na podporu víry – stačí jim neuvěřit, a jsou naprosto k ničemu! Vše, co tu uvádíte jako argumenty pro víru, stojí a padá s tím, že odmítáte připustit možnost, že to nemusí být pravda. Přitom tahle možnost je naprosto samozřejmá pro každého, kdo není lapen v ohrádce víry, nebo se z ní nebojí podívat ven. (Přičemž ten, kdo se nebojí podívat ven, není lapen, ani když je uvnitř, ale to se vás netýká.)
nezrovnávajte čiernu kočku so svätcom Cirkvi (modlitba k nemu)...o tých modlitbách som sa vyjadril jasne, je to vec viery, a len vo viere (KC, pravoslávnej) sa modlím k určitému svätcovi - ak tam nie je viera (ateista). tak je to všetko márne...sú milióny dôkazov, že modlitby (o prímluvy a prosby) k svätým a blahoslaveným v Cirkvi sú nejakým spôsobom za určitý (krátky/dlhší/dlhý) čas vyslyšané spôsobom, ktorý často pochopíme až v meditácii s Kristom - napr. riešim nejaký problém osobný alebo v rodine, a chcem ho riešiť určitým svojským spôsobom, o ktorom som presvedčený, že je správny - ALE v modlitbe k svätcovi môžem v duchu dostať vnuknutie a "návrh" na celkom iný (efektívnejší, ľudskejší, morálnejší) postup riešenia problému (v pokore a trpezlivosti)...najefektívnejšie sú vo viere modlitby k Panne Márii, je to stáročná skúsenosť národov...
No a Ty víš, CO TO ZNAMENÁ, když Ti přeběhne přes cestu černá kočka?? Víš to nebo nevíš??
Jasně že vím! Znamená to, že se potřebovala (nebo jen chtěla) dostat na druhou stranu cesty. Jsou ale lidé, kteří věří, že je to zlé znamení. A když se jim něco zlého stane, dají si to do souvislosti. Jiní si zase, když je potká něco dobrého, úplně stejně vytvoří souvislost s nějakou modlitbou. Ale že by mohla za všechno špatné, co se jim třeba stalo mezi ní a tím šťastným okamžikem, to je kupodivu nenapadne…
myslím že ne, ale na druhé straně mě víra vnitřně uklidňuje. Někoho jiného může uklidnit kočka :-))
Co? Že u dobrého souvislost je, u špatného ne? V tom žádný rozdíl není.
sorry, ale miešate nemiešateľné, ale u ateistu je to zrejme systém myslenia - viera (i v modlitby k svätým) nie je povera, je to súčasť viery všeobecnej KC a pravoslávia...a vieru vs poveru sme si tu mnohokrát definovali....
Jediný rozdíl z vašich definic je ten, že i když jde v principu o totéž, je to pověra, pokud to není dle vaší věrouky. Třeba souvislost kočka-neštěstí. Pokud to dle vaší věrouky je, pověra to není, jako třeba souvislost modlitba-šťastná událost. Při pohledu zvenčí je to definice naprosto směšná.
Z pohledu ateistu. řekněme že máš nemocné dítě, a vše děláš pro to aby vyzdravělo, sedíš u něj, říkáš si kéž je zdravé, dáváš mu napít a hladíš ho po tváři, zpíváš mu a konějšíš ho. Nakonec se vyléčí, ty zde necítíš souvislost... touha aby se uzdravil (u nás modlitba) a uzdravení?
Pokud ta touha vedla k lepší péči a hlavně k jeho lepší psychické kondici, pak tu souvislost je. Jiná ne. Protože jinak bys musela připustit i souvislost mezi naprosto stejnou touhou, případně modlitbou, a zcela opačným výsledkem…
Ano, modlitba vede k lepší psychické kondici a to jak v případě modlícího tak toho komu je určena. Psychik je duchovní nadstavba. A tato duchovní nadstavba vede i ke konání které jde směrem správným (pokud si přejeme dobro) nebo opačným (pokud jsme zahlceni negativními emocemi)
Uhýbáš! Psal jsem o naprosto stejné touze, případně modlitbě, a opačném výsledku. Že na psychice není nic duchovního, to nechám stranou. Ale ty máš pocit, že dítě vroucně se modlícího člověka nemůže umřít?
K poslendí větě. To určitě nemám! Můj názor je, stane se to co se stane. Jde také o akceptaci toho co se děje, o schopnost přijmout věci tak jak jsou.
Modlitba ovlivní prostředí v kterém se nějaký proces odehrává. člověk to vnitřně intuitivně cítí ... a je jasné že pokud je vnitřně naladěn pozitivně, dobře a přejícně a takovýchto přejícných lidí je hodně tak i to prostředí je jiné než když vládne pocit zoufalství a zmaru. Je to jako když přijdeš do domácnosti kde vládne napětí nebo je tam pohoda a klid. Pokud se modlí a vntřně přejí uzdravení třeba stovky či tisíce lidí, mohou vytvořit příznivé prostředí pro uzdravování ale to vůbec neznamená že se tak stane. Jen že v příznivém prostředí je to příjemnější :-) tedy doufám :-))) můj manžel byl na smrt nemocný, měl to padesát na padesát, mohla jsem k němu den i noc kteroukoliv chvlíku. Povzbuzovala jsem ho, držela za ruku, a když jsem s ním nebyla tak jsem se modlila abych měla sílu být dobře naladěna. Přežil to, ale byla jsem vnitřně připravena i na opak
To je v téhle souvislosti o ničem. Psychická pohoda je důležitá. Tisíce lidí modlících se někde jinde než u pacienta neovlivní nic, pokud to on sám není schopen jako podporu pochopit. Takže je úplně jedno, jestli se ti lidé modlí, nebo jen doufají, jde jen o tu atmosféru. Nikde není řečeno, že se lze buď jen modlit, nebo zoufat.
Otázka ale zněla jinak a mířila právě na ten váš dvojí metr: Pokud se modlíš a dítě přežije, modlitba pomohla. Pokud nepřežije, modlitba za to rozhodně nemůže! Nikoho ani nenapadne, že se modlit neměl, protože by třeba bez toho přežilo… To je ten váš selektivní výběr „faktů“ na podporu víry.
Nic proti víře, ale nevydávejte ji za vědění!
já bych si nikdy netroufla říct, že pomohla modlitba. Opravdu ne! To bych cítila jako rouhání. jsou věci kterým nerozumíme nebo nevíme proč se to děje. Proč malé dítě onemocní a zemře. Prostě jsou věci které musíme přijmout tak jak jsou. nebo je neprijmout a trápit se či obviňovat sebe nebo druhé. Protože jsme lidé tak furt hledáme nějaké důvody a příčiny a máme v sobě neklid že za něco můžeme nebo za něco může ten druhý. Akceptace a přijetí toho co je přináší klid. Jak k tomu dojít? Existuje spousta všelijaké literatury, a osobní rozvoj a já nevím co. Poctivá víra je nejschůdnější cesotu (pro mě) k přijetí věcí tak jak jsou a pohlédnutí pravdě do očí.
To jsem si mohl myslet. Ti, co vědí, že jsou Napoleon, ti se mezi ně počítají taky…
Pavlo nevědí - není k tomu žádný reálný základ - jen si to hodně
přejí a vše dobré, co se kolem nich stane, považují za dílo boha
Hospodina.
Já vám to všem přeju a "PO" ne/zjistíme realitu.
No vidíš, jak jsme si názorově blízcí.
Myslíš, že ateista to má jinak.
Ne nemyslím. Jen si přeji být akceptována i ateistou taková jaká jsem. Moji blízcí mě takhle přijímají i s mým kostelem a jinými podivnostmi. Dokonce se synové vyptávají na moji víru, zatím ji odmítají ale nakonec se mnou souhlasí. V etických otázkách a názorech máme absolutní shodu. A proč tedy "potřebuji" ten kostel? Protože si moc přeji aby to takhle bylo, abycho mohla vyjádřit vděčnost za svůj život a abych se i sama sebe ujistila že je dobře tak jak to je. Uvěřila že je vše dobře a moje intuice běží na plné obrátky když se zklidním. Dostanu třeba dobrou radu, přemítám, přemítám a najednou vím co mám dělat nebo nedělat. V tomhle mi pomáhá moje víra.
Ratko - jsi zde asi nejvíc ateisty akceptovaná věřící ze všech
věřících, co zde chodí, protože máš "zdravé názory".
To, že se někdy neshodneme?
Vždyť to je normální - život není "med lízať" - život je
nevyzpytatelný.
Nevyzpytatelný. Ano. Pro mě to kolikrát znamenalo že nevím co mám dělat. Byla jsem úplně zasekaná obavou že to co udělám nebude to optimální (dobré) pro danou situaci. Furt někdo vyremcával že to nebo ono není nebo je špatně a já byla nejistá ve svých názorech.
Tohle teď nemám, z nějakého důvodu jsem mnohem pevnější a jasnější i ve svém chtění i odmítání, tohle ano a tohle ne. Můj život se proměnil a projasnil, a i když moje "nevím" či zmatenost přetrvává, umím s ní zacházet. zasmát se sama sobě. vím že se nic neděje, že věci josu dobré tak jak jsou i když vypadají úplně pos...aně, stačí vytrvat a ono se to zase uspořádá. TAkže něco se změnilo v mé hlavě. Nejsem tak vyplašená, nebo furt jsem vyplašená ale neberu se tak vážně. a někdo mi přispěchá na pomoc když nevím :-)
takže zatím si myslím, že mi ke klidu a vnitřní rozvaze pomáhá má víra.
Já to mám podobný - ale mě se to upravilo až jsem poznal "boha" jménem
Důchod.
Konečně jsem mimo stres z práce - jestli vše co dělám v ní je OK.
To chápu :-) u mě hráli roli i vztahové věci, jak správně vychovat děti a co jim poradit, jak se postarat o mámu, c os příbuznými manžela etc tak aby to bylo správně a já nebyla moc podbízivá či dominantní.
No to je už rodinný život - to se nějak dá.
Děti jsou už samostatné - mají svůj život.
A už se jen postarat o naše mámy - zatím to stres není je to v
pohode(zatím)
Je to tak. Ze všech nejvíc totiž víru bereš jako víru a ze všech nejmíň se ji snažíš povyšovat na faktickou pravdu. Ostatní to sice o sobě prohlašují taky, ale neřídí se tím ani v nejmenším.
Bez kosti, nebo bez zubu, bez obrázku, nebo bez sošky by svatí neměli tu správnou vážnost. Ostatky svatých byly visitore magnetem pro pověrčivé lidičky a zdrojem blabobytu pro majitele ostatku. Sochy svatých pjsou postaveny na veřejných místech aby připomínali a zastrašovaly lidi demostrací síly vládnoucích ideologů. Proto jsme měli na každém kroku nějakého Lenina, Stálina a jim podobné.
Proto byly ostatky ve Středověké době temna ve velkém vyráběny. Proto byla mrtvola Lenina mnoho desetiletí vystavána publiku. Proto byla účast v davu holdujícímu dané mrtvole povinným důkazem podřízenosti dotyčného hříšníka. Ostatky byly, jsou a budou součástmi jarmarečního představení. Tím nechci podsouvat, že ta dotyčná lebka třeba té Ludmile nepatřila, ale je tu pochopitelně možnost, že originál se třeba ztratil a tak musel být nahrazen. Tu identitu lebky nelze dokázat.
Ty víš visitore, že ateisté jsou z principu nepověrčiví a tak nad věcmi a událostmi přemýšlejí a neakceptují nedoložená tvrzení. Teisté mají z principu důvěřivost ke tvrzenému, které obsahuje klíčová slova jako bůh, nebe, svatý, Ježíš, bible ... a co já vím, co ještě. Proto si sami zvolili označení "věřící", protože věří nekriticky kdejakému tvrzení a kdejakým povídkám. Označuji to důvěřivou naivitou.
JE hanobenie ostatkov!!
Pre svoju moc ste schopný aj vykrádať hroby pozostalých.
To tyhle uctívají rovno celou mrtvolu https://www.novinky.cz/historie/clanek/mumie-jeptisky-z-hradu-zazrak-nebo-hricka-prirody-40339967
je to děsuplné
na tom není nic děsuplné prostě múmie zázračně zachovalá,
myslíš, že tě večer bude strašit?
nebo ti vleze pod postel a ráno, jak dáš nohy z postele, tě za ně
chytne?
ano ,katolická církev má morbidní zájem o mrtvoly a ostatky
je to primitivní zvyk
ano, ostatky předků si nechávali už v pravěku, z náboženských
důvodů...
kde bylo křesťanství a katolicismus? na houbách...
no a co. i sloupy se vztyčovaly, dodnes je v kdejaké vesnici majka. Proč řešíš furt nějaké tradice. Pokud se ti nelíbí tak je ignoruj. Já jsem ráda za nějakou původní tradiční kulturu.
Pro někoho je to úchylka a pro někoho je to způsob jak si zpřítomnit historickou osobu a dostat ji do povědomí lidí a to i těch které to nezajímá. Všimnou si.
Jo to sem si všimla, dřív jsem si myslela o bosých karmelitánek že to může být u nich dobrý ale když jsem se dočetla o té mrtvole která prý i zapáchá tak to byl konec,
Bereš to moc povrchně... stačí ti přečíst si nějakou drobnost a hned odsoudíš. Pak to není dobrý nikde.
U nás v kostele je celá kostra svatého oblečena do vyšívaného oblečku, který utkaly klarisky. A každý kdo jde do kostela si této kostřičky všimne a zajímá se. I když je to ateista :-)) Jsou věci které ostatní zajímají. Třeba tohleto
Už by jsem tam víckrát nešla:
Mt 8:22: Ježíš mu však řekl: „Následuj mě a nech mrtvé, ať pohřbí
své mrtvé.“
L 9:60: Řekl mu: „Nech mrtvé pohřbít jejich mrtvé; ty však jdi a
rozhlašuj Boží království.“
Ale to jsem my všichni přece... nikoliv jen kostra. Je třeba si uvědomit vlasntí smrtelnost. Neošklíbat se jen nad jinými.
Vlastní smrtelnost si uvědomuje hodně lidí, ne však blázni za volantem,
nebo za řídítky motocyklu, či věrní pobožní. Ti poslední nikdy neumřou
a budou žít věčně a to ještě v nebi a pak na Zemi v božím
království.
A zazvonil zvonec a pohádky je konec. Ne pro všechny.
Nedáte mrtvému pokoj ani po smrti.
Ani se nemůže bránit a ani v prach proměnit - je to úchylné.
Ale Ratko, no.
Není potřeba to přehánět.
Je to proste propagace církvi - historie je v tomto případě druhořadá.
Václava si připomeneš pokaždé, když jsi v Praze na Václaváku - není
potřeba vidět ostatky
Ovšem nikoliv masově :-) řeč je o nějakém sdružování z důvodu XY. Klidně je možné navrhnout jiný důvod i jiný způsob. Nic proti.
Zjevení 22
14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo
k dřevu života a aby branami vešli do města.
15 Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a
modláři, i každý, kdož miluje a činí lež.
A vystavovači ostatků asi patří do té druhé skupiny.
Zjevení 21„ Stalo se. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec. Já dám žíznivému zadarmo napít z pramene vody života. 7Kdo vítězí, dostane toto jako dědictví; budu mu Bohem a on mi bude synem. 8Avšak bázliví, nevěřící, ti, kdo propadli modlářské ohavnosti, vrahové, smilníci, kouzelníci, modloslužebníci a všichni lháři mají svůj díl v jezeře, které hoří ohněm a sírou, což je smrt druhá.“
Je třeba pít z pramene života, který dává Ježíš. Takže otázkou není negace... co je všecko špatně, tou otázkou je JAK z pramene pít. Tedy pozitivní přístup k Ježíši, jeho absolutní přijetí, akceptace, zvnitřnění.
Mrtvoly patřejí do hrobu, to jinak nejde, tak jsou šílení vrazi co maj mrtvoly doma třeba v lednici.., a jsou s tím v pohodě.
No jo no to jo ale vidím to jako ohavnost:-)vystavovat mrtvoly, to jako kde
tímto to křesťanství je?
Někde v černé mágii?
Pak vidíš ohavnost a mizí ti Kristus. Je mnohem účinnější se divat na Krista než řešit ohavnosti.
a jak s tím Kristem souvisí to uctívání ostatků? je to čistě pohanský zvyk...
no a co? Lidé mají pořád hodně v sobě animálního... je třeba s tím pracovat. Zrovna dnes mě napadlo, že obecně chybí nějaký regulerní a neškodný způsob vyžití pudů, to přece taky patří do sirpituality. Pudy mají tendenci překážet, je třeba je chytnout pod krkem.
jo, s pudy je třeba pracovat, ne je zakazovat, potlačovat nebo chytat pod krkem, celibát by měl být nepovinný, dobrovolný, aby se nestávalo, že potlačovaná sexualita propukne v pedofilii...
ale otázka zůstala nezodpovězena, když tedy je tak potřeba vyznávat Krista, jak s tím souvisí to uctívání ostatků? on ten Kristus něco takového dělal nebo kázal dělat?
pudy je třeba především poznat... vědět o nich, pokud něco potlačuješ, nevíš vůbec nic o vlastních pohnutkách... člověk si něco nalhává o sobě.
Některé pudy jsou však nezbytné pro přežití.
Pud sebezáchovy a s tím spojený pud strachu (z neznáma).
Pud sexuality podporuje růst obyvatelstva.
No a lidé mají v sobě vše animálního, neboť jsou "animalové", tedy
zvířata.
Lidé se liší od ostatních zvířat podstatně větší kapacitou mozku,
umožňující dokonalou komunikaci a abstrakci předmětů a dějů. Ruku v
ruce k tomu patří i dokonalá motorika horních končetin.
nemám důvod něco říkat kněžím, rozhlídni se kolem sebe a třeba i do své rodiny a kruhu známých. Určitě tam nějaké pedofily objevíš. Kdo hledá ten najde.
lituju, v naší rodině žádní nejsou, stejně jako ani katoličtí kněží...
Pedofilie a incest jsou bolestivá témata, viz odporný případ Fritzl, tady v Rakousku.
Jaký je podíl kněží v obyvatelstvu?
Jaký je podíl pošahaných chlapů v obyvatelstvu?
Neboli, proč si pošahaní vybírají povolání usnadňující ovládání dětí a mladistvých svojí úřadem propůjčenou autoritou?
Určitě jsou někde statistiky, vyhledej si je. Nedávno taby byly nějaké statistiky z francie. VYpadalo to na první pohled hodně, ale na druhý slabý průměr... podprůměr.
já si myslím ( a nemám to ze své hlavy), že oni jako mladí doufají, že když se oddají víře a podvolí se celibátu, tak je Pánbůh té úchylky zbaví, jenže to se nestane, potlačovaný pud se později projeví ještě v horší podobě...
Si myslím, že si patnáctiletí, když je rozhodováno, nebo se rozhodují o povolání, žádné ůchylky neuvědomují. Spíš si myslím, že ty "přehmaty" z titulu absolutní autority jsou následkem situace zmíněné ve rčerní "příležitost dělá zloděje".
Nevím to, ale dovedu si představit, že když se pedofilové dopustí "přehmatu" (nazvu to tak), tak se oběť samou úctou k autoritě neodváží odporovat a "přehmatatel" to vnímá jako tichý souhlas a svolení.
Si myslím, že by lidé "pracující" s dětmi a s mládeží měli projít pravidelné a občasné kontrole psychiky a ne pasívně čekat, až se něco stane a provalí. Nevím, jestli je to relevantní, ale kdysi, už dost dávno, jsem četl, že i fyziologický stav zkoumaného (něco na způsob detektoru lži), tedy vlhkost pokožky, krevní tlak, dýchání, frekvence tepu ... , se zkoumá při promítání "choulostivých" fotek, obrázků a při čtení účelově napsaných textů s erotickým nábojem.
no jde spíš o osmnáctileté, když se rozhodnou jít studovat na kněze...
ti už si to o sobě asi uvědomují...
tohle platí obecně, i pro hetero. I hetero pud je nutné přetavit do pozitivní aktivní podoby. A platí to přece i pro partnery, pro věrnost, pro dlouhodobý vztah. Lidé se vymlouvají že někdo jiný je lepší nebo že partner již ve vztahu nebaví, ale vidavida jinde je to zajímavé. To vše je o nezpracovaných pudech. Zásadně se to netýká jen lidí s "úchylkou" Týká se to úplně všech.
To jo, ale pudy mají u lidí různou dominanci, kterou lze, ale také nelze ovládat intelektem a výchovou v moráce.
Jako příklad nezvladatelnosti můžeme vzít ten sexuální pud u
některých jedinců.
Nebo pud "alfa - samce".
Asi to sem nepatří jako téma, je to spíše věcí psychologů... ale pudy dominují lidské chtění, toužení a dodávají energii jejích konání. Tedy v důsledku jsou důležité aby se z nás nestali apatičtí zombíci nýbrž aktivní lidé. To špatné je, když nám pudy překážejí ve smysluplném žití, likvidují naše dobré vztahy a nakonec nám život svojí naléhavostí (nevyslyšeností) ničí :-)) Tey je dobré je znát, správně usměrnit a využít jejích energiii. říká se tomu osedlat koně nebo tigra. Pudy jsou naším zdrojem energie.
I proto jsou často staří lidé takoví studení, bez chuti ... otrávení. Chybí jim energie a také radost ze života. Jíst nemohou, sex stojí za starou belu, furt jsou unavení tak co mají dělat aby je to těšilo. To vše je o pudech.
ratka, nebola to adekvátna odpoveď na "ostatky", skôr pohoršujúca...
Však visitor77 se vrátil ke 14 staré témě s ostatky proč ?
Že jsem tu řešila ženský rod v Bohu?
To jen že jsem si toho všimla, vo co tady komu šlo, na mně to svádět
nemusíš:-)
Ja ráda diskutuji o Bohu i o Kristu :-)
A tak bys se měla vyhnout hodnocením diskutníků a diskuzi o jejich názorech s jinými diskutníky.
Do křestanství ne, a nebo snad Ježíš kázal vystavujte ostatky a nebo mrtvoly ?
Lidé dělají spoustu věcí, které v Bibli nejsou popsány. A nikdo nemá
monopol na Krista aby si mohl říct: já nedělám toto nebo ono (například
netancuji u majky nebo se neúčastním pochodu k svaté Libuši) a proto jsme
dobrá nebo dokonce lepší než ti druzí.
Víra a spriritualita má jiné cesty než to vnější, ale to vnější
patří taky k lidskému životu, a pokud to sjednocuje, lidi trochu zabaví a
vlastně je zbaví nudy a neuškodí, je to taky OK.
Není nutné být za každou cenu jen podle Bible... nebo za každou cenu proti,
vymezovat se proti. Neexistuje ideál vpraktickém životě. to by byla utopie.
žijme si svůj život jak nejlépe umíme, buďme šťastní jak nejlépe
umíme a pokud s průvodem, s tancem, ale i s filmem nebo s vycházkou do
přírody nebo klidně i na nákup. Všecko je v pořádku. Je zbytečná
řevnivost že ten je blbý protože.... doplň tisíc věcí co nám na "těch
druhých" překáží.
Promin ale vystavovat ostatky a nebo mrtvoly je něco odporného, nabalilo se to na křesťanství někdy ve středověku s kdovi jakého fetišizmu.
Nepřijde mi to o odporné. My máme u nás ve městě relikvie v třech kostelích, a patří to k historii. Nikdo je neodstraňuje, zůstávají ve svých relikviářích a jsou předmětem dost velkého zájmu. Ti co se zajímají, mohou se i pohoršovat jistě... ale nakonec se zeptají a pamatují si.
Nepohoršuji se ani nad politiky :-) Protože život je díkybohu pestrý a nikdo mi nezakazuje co smím a co nesmím vidět, čeho se nesmím účastnit a co je fujfuj.
Jo pamatují, jsou pozitivní a negativní vzpomínky a tyhle jsou negativní.
Ne fetišismus přímo, ale finanční přínos majiteli ostatků z nalákaného publika. Obchod s ostatky a jejich velkovýroba je datována od desátého až do dvanáctého století. V různých zemích s obměnami.
Jde o pověrčivot prostých lidí, že ostatky mají zázračnou moc, zahánějí choroby a přinášejí štěstí a prosperitu. Pochopitelně byla provázena zneužitím jejich náboženskými pastýři. To přerůstalo až do extrémů, že si lidé přikládali schránky s ostatky na bolestivá místa a léčili si tak zlomeniny a nehojící se zranění, bolesti hlavy, slepotu, nebo i neplodnost a impotenci. Byl praktikován i přenos zázračné síly ostatků na předměty, na nářadí, na zbraně a na škapulíře nošené na šňůrce na hrudi.
Nemyslím si to.
Obelisky jsou značkami v krajině, mohou tak být označena historicky
důležitá místa, třeba jako dějiště nějaké katastrofy (války, bitvy).
Obelisky mohou upozorňovat na hranice státu (království, říše), mohou
být i demonstrací síly onoho státu a tak varovnými značkami pro
eventuální nájezdníky.
Pochopitelně mohou mít i nějaký duchovní význam, mám na mysli Moai na
Velikonočním ostrově. Pravý význam upadl v zapomenutí, takže máme jen
spekulace.
Kosti zemřelého velmože, nebo velmožky nejsou přímo vystavovány, ale jsou zahalovány do různých oděvů a zdobeny zlatem a drahokamy, protože kosti samotné skýtají neestetický pohled. Takže při jejich větrání vyndáním z krypty, nebo z rakve a slavnostní průvody mají nalákat publikum a být přínosem pro pokladničky vlastníků relikvie. Těch lidí, kteří nějakou tu úctu k ostatkům cítí, nebude mnoho.
však já se vzdálím, a opět si fajn pokecáte o těch blbých věřících jak to mají špatně :-)