krudoxi -- ale ja se Satanem nestrasim - je to bozi sluzebnik -- strasit se da pouze s tema co mu slouzi - myslim satanovi co se nechaji odneho nejak ovlivnit - treba urazenim druhych lidi. Takovy jsou daleko horsi nez satan ten dela svoji praci.
krudoxi -- ale ja se Satanem nestrasim - je to bozi sluzebnik -- strasit se da pouze s tema co mu slouzi - myslim satanovi co se nechaji odneho nejak ovlivnit - treba urazenim druhych lidi. Takovy jsou daleko horsi nez satan ten dela svoji praci.
čítaj po sebe! satan nie je Boží služobník, satan je úhlavný nepriateľ Boha a človeka!
a jak si satana představuješ? myslím že tady je hodně mýtů....pokud tedy byl satan stvořený ještě před stvořením člověka a pobýval na zemi ve formě hada nebo zvířete obecně. Jaká byla jeho funkce? Ono se to tak trochu nabízí... jako pýcha, pocit moci a síly. Ale zajímalo by mě to. Co tedy je satan a jaký je rozdíl mezi přirozeným lidským chováním (instinkty, pudy, touhy) a již zvráceným (satanským) Kudy vede ta linie a jak ji postřehnout.
Moc bych se nesmála, pro mě to má opravdu nádych lidského omylu, zamlžení smyslů a přikreslování reality dle vlastních představ. Od toho je krůček k chybným úsudkům a chybným činům, které mohou ublížit jak tomu kdo činí jak tomu druhému.
Kdybych to srovnala s přírodou, pak příroda je krutá ale přímočará. zvíře má okruh omezených informací které využívá na 100% v souladu se svými instinkty. TEdy jde přímou cesotu. Člověk má tendenci uhýbat a kličkovat (obrazně) a hledat výhody tam kde tyto výhody ve skutečnosti nejsou a tím způsobovat problémy jak sobě tak druhým. No teď jsem to trochu zmotala ale kolikrát sama tápu a hledám.
No já se směju právě tomu co jsi teď napsala.
Satan s tím nic nemá - vše je v člověku - Satan je jenom výmluvou.
Tak jako i Bůh, když se v jeho jméně vraždilo, vraždí a vraždit bude.
Je to alegorie... snaha o rozlišení mezi ideálem (jak to m být) a odchylkou. Existuje tedy odchylka nebo je vše ideálně jak má být? Pokud ta odchylka existuje, pak by bylo dobré ji dát nějaké označení a to se historicky stalo
Dalko ty si myslis, ze se celkove lidi ted mene boji nez se bali rekneme v
dobe Jezise? Nebo pozdeji?
Lidsky strach z neceho je uplne normani - strasilo se satanem - peklem a ted to
ma pouze jiny nazev to strasidlo lidi. Duleite je udrzovat lid ve stavu strachu
potom se snim lip manypuluje a ovlada se. Podivej se na SJ nic jineho tam nectes
nez mejte strach z naseho boha Jehowah -- zijou cely zivot ve strachu aby se
tesili na lepsi zivot az nebudou zit a nic znamenat.
Ale princip je stejný - nedělej to nebo to, nebo skončíš v pekle.
Bible jako taková je vlastně celá o tom - vyzdvihnout Boha na vrchol
samovlády a kdo nebude poslouchat Boží příkazy bude "zadupán".
Možná ze začátku, aby bylo možné vytvořit ve společnosti řád a umožnit lidem klid k soužití a tvorbě vztahů.
Dalko satan je prirovnani k necemu co je nelidske. V prvni rade musis pochopit co je lidske.?
Smilnit, lhát, vraždit, ukradnout a atd - je nelidské??
Myslím, že až moc "lidské".
satan existuje, napr. pátrovi Piovi zdemoloval miestnosť a dobil ho takmer na smrť...Ježiš o ňom mnohokrát hovoril...a mimochodom, každý ho pocíti, keď sa obráti k viere, sú mnohí, ktorým sa zjavil vo sne alebo priamo, videl som ho aj ja vo sne...
a kolik měl rohů? a byl očí pln po celém těle?
SATAN A JEHO VÝVOJ
• POČÁTEK SATANA LZE VYSLEDOVAT VE VLIVU DUALISTICKÉHO ZOROASTRISMU NA
JUDAISMUS.
• POSTUPNÁ HYBRIDIZACE VÍCE POSTAV V JEDNU KONKRÉTNÍ BYTOST, KTERÁ
VLÁDNE HORDÁM
DÉMONŮ, TVOŘÍ MOCNÝ PROTIPÓL KŘESŤANSKÉHO BOHA A JE ASOCIOVANÁ SE
ZLEM.
• VÝVOJ POSTAVY SATANA JE MOŽNÉ SLEDOVAT I V BIBLI. VIZ SATAN V RAJSKÉ
ZAHRADĚ (JDE O
ZPĚTNOU REINTERPRETACI HADA JAKO SATANA), SATAN A JÓB, SATAN VE ZJEVENÍ
SVATÉHO
JANA.
• POSTUPNÁ CHRISTIANIZACE ROZSÁHLÝCH ÚZEMÍ A DÉMONIZACE POSTAV Z
RŮZNÝCH
PANTEONŮ
• ROZDÍL MEZI TEOLOGICKÝM POJETÍM SATANA A DÉMONŮ A LIDOVÝMI
PŘEDSTAVAMI
• V LIDOVÉM KŘESŤANSTVÍ MIXOVÁNÍ PŘEDKŘESŤANSKÝCH FOLKLORNÍCH
PRVKŮ A POSTAV (NAPŘ.
POHANSKÝCH BOŽSTEV, TROLLŮ ČI SKŘÍTKŮ) S KŘESŤANSKÝMI PŘEDSTAVAMI O
ĎÁBLU A
DÉMONECH. ODRAZ V LIDOVÉ MAGII
nemusíte písať veľkými písmenami, ešte dostatočne vidíme,...je tam aj kapitola " ROZDÍL MEZI TEOLOGICKÝM POJETÍM SATANA A DÉMONŮ A LIDOVÝMI PŘEDSTAVAMI:..viete, aký je relevantný dôkaz existencie knížetě lži u človeka, ktorý popiera jeho existenciu a je pod jeho vplyvom?, - keď tvrdí, že satan neexistuje...
stará vyčpělá hláška - žádný důkaz to není...
velkýma písmenama je to proto, že je to zkopírované:
https://is.muni.cz/el/1421/podzim2016/RLB405/um/Satanismus_a_nasili_podzim_2016.pdf
je to tak, tá hláška má reálny základ...sú milióny, ktorí ho videli, videli jeho prejavy, pocítili ho aj na sebe, pod jeho vplyvom konali veľké "zázračné" skutky...a Ježiš nie je lhář, v Písme sú desiatky veršov o jeho existencii a činoch...a každý sa o ňom môže veľmi ľahko presvedčiť...
Pravděpodobnost existence satana je přesně stejná jako existence vodníka nebo hejkala...
iste, ale evanjeliá s slová Krista v priamej reči, ktoré napísali, resp. sú ich autori jeho učeníci, ktorí s ním chodili (Matúš a Ján), ako a ich spolupracovníci (Marek a Lukáš...Marek sa spoznal s apoštolmi, a v Mk je s ním aj príhoda s Kristom - videl na vlastné oči Krista)...apoštolské listy sú autorstvom ap. Pavla, Kristom vyvoleného a právoplatného apoštola a Skutky apoštolov sú dielom Lukáša, lekára a maliara, spolupracovníka ap. Pavla, ktorý sa poznal aj po vzkriesení Krista s Markom, Petrom a Máriou...
Jan a Matúš s ním chodili, Marek ho videl osobne raz, Lukáš, spolupracovník ap. Pavla (napísal Skutky apoštolov), Pavel komunikoval duchovne i osobne s Kristom, stretával sa apoštolmi, mal autentické informácie od apoštolov...všetko sa to odohrávalo v priebehu 10-15 rokov, všetko pamätníci + apoštoskí cirkevní otcovia, rovnako pamätníci apoštolov! - autentické svedectvá ako hrom! - čo ešte chcete? kto chce zámerne (proti svedeckým dôkazom) niečo spochybniť, vždy spochybní, vždy si nájde a vypichne si hnidy, blchy, muchy..začítajte sa občas do portálu Theofil, a zmĺknete (https://revue.theofil.cz/revue-clanky.php?sekce=5)...
Protože autorem původního textu knihy obvykle nebyl ten, kdo na knihu
napsal název nebo heslo na vnější stranu svitku, případně kdo tento titul
zapsal na začátek a konec (anebo i na začátek i na konec) traktátu, který
kodex obsahoval, často narážíme na určité neshody mezi samotným textem
traktátu a dodatečně připsaným titulem. Je to také případ čtyř
„evangelií“ obsažených v Novém zákoně.
Tituly oznamují, že jsou to Evangelia podle Matouše, Marka, Lukáše a Jana.
Jenže všechny texty těchto čtyř traktátů jsou anonymní. V Janovi (21:24)
nám oznamují, že tento traktát napsal milovaný učedník, a proto
docházíme k přesvědčení, že ho napsal Jan – dokud si nevšimneme, že
jako milovaný učedník v nich Jan není vůbec zmiňován. Dokonce není Jan v
Evangeliu podle Jana zmiňován vůbec!
Možná existují důvody, pro než byla evangelia s určitými apoštoly
spojována. Povolání celníka Leviho v Markovi (2:13-17) se v Matoušovi
(9,9-13) stává povoláním Matouše, a tak se v Matoušově seznamu Dvanácti
apoštol Matouš (Marek 3:18) promění v „celníka Matouše“ (Matouš
10:3). Možná to skutečný autor evangelia mínil jen jako náznak, nebo mu
vůbec nezáleželo na tom, zda byl celníkem Levi nebo Matouš. V každém
případě byla tato skutečnost pokládána za dostatečný důvod k tomu, aby
bylo celé evangelium připsáno Matoušovi. Ale v evangeliu nenajdeme jediné
místo, a nenajdeme ho ani v ostatních evangeliích, kde by bylo výslovně
řečeno, že jméno evangelisty je i jménem autora evangelia. Docházíme
spíše k závěru, že jméno apoštola, k němuž se křesťanské
společenství obracelo kvůli své vlastní „apoštolnosti“, bylo
připisováno k evangeliu, jež společenství používalo a které uznávalo
jako autoritu. V oněch dobách však už sotvakdo věděl, kdo je původním
autorem textu.
https://hledani.gnosis.cz/evangelia-a-jejich-autori-ukazka-z-knihy-jidasova-tajemstvi/
James McConkey Robinson (*1924) je americký religionista, emeritní profesor na Claremont Graduate University v Kalifornii, zakladatel Institutu pro antiku a křesťanství (Institute for Antiquity and Christianity). Dlouhodobě působil ve funkci stálého tajemníka Mezinárodního výboru UNESCO pro kodexy v Nag Hammádí. Robinson je považován za nejvýznamnějšího experta na problematiku původních zdrojů novozákonních evangelií (pramen Q) a za průkopníka výzkumu Nag Hammádské sbírky. Je autorem nebo spoluautorem 14 knih, mj. Nové pátrání po historickém Ježíši (1959), Páté evangelium (1998), Jidášova tajemství (2006), Ježíš podle nejstarších svědectví (2007).
je jedno, že evanjeliá sú "podle" - podstatné je to, že evanjelisti sú ich pôvodcami - iste, mohli mať (a isto mali) aj svojich zapisovateľov...ani králi (ani Ježiš, ani Boh-Otec) nič nepísali, ich myšlienky, rozkazy, dekréty, vyhlásenia, zapisovali ich zapisovatelia/pisári, resp. k tomu vyvolení proroci, resp ich pisári - o čo vám ide?...
mě o pravdu, o čo vám? chcete mě obrátit na katolickou víru? není
šance...
evangelia dělají z Ježíše Boha, to ale neznamená, že jím byl i ve
skutečnosti...
evangelia byla přepisována, doplňována, měla spousty redakcí, původní
texty neznáme...
:-) vás na katolícku vieru? zázraky sa dejú, ale až také? - to by bol výkon desaťročia...ale konvertita geniálny G.K. Chesterton, zatvrdlivý v anglikanizme, prijal KC vieru, a zdôvodnil to vo svojich knihách, hlavne v knihe "Ortodoxie" :-)
evanjeliá nedělají z Ježiíše Boha, ale zdôvodňujú. definujú a deklarujú božstvo Krista...
V Bibli je to napsané jak to říkám ale Vám se to nehodí do krámu :-).
ad: niekto (nejaká katolícky hierarcha) povedal, že omnoho ľahšie je presvedčiť ateistu/agnostika/filizofujúceho gnostika ku katolicizmu, ako napr. pravoslávneho alebo anglikána, ktorí sú doktrinárne zabetónovaní...takže s vami to bude vraj jednoduchšie:-) ...mimochodom, Chesterton to dokázal štúdiom katolicizmu, aj neschopnosťou dišputnej argumentácie v prostredí anglikanizmu a katolicizmu (anlikanizmus = de facto značne katolicizmus, ale zmanipulovaný/pokrútený od čias Henricha VIII.), a bol úspešný:-)
jo, jednodušší je zlanařit na fanatickou víru nevzdělaného, než
někoho, kdo se vyzná v religionistice, např. mě...
mě nepřesvědčíte na pohádky, když vím, že jsou to pohádky...
Dobre rano vsem - Krudoxi ja jsem se uz vyspal ted je rada na tobe at se
stoho vyspis ty.
Ja osobne a nepamatuji se na nikoho , ze bychom te presvedcovali cemu mas verit.
Podle mne je to osobni vec kazdeho vericiho at v to nebo ono. Hlavni podstatou
rozumneho cloveka je neurazet nekoho jeho viru. Tim nechci rict, ze se nema
napsat i jiny pohled na danou viru ze svojim konkretnim nazorem . Napsat to jsou
blbosti nebo to jsou pohadky je argumence uplne k nicemu - tera poukazuje pouze
na inteligenci a znalosti diskutujiciho. Ja verim, ze ty nato mas aby jsi nasal
nejaky konkretni nazor- proc Bibli vidis jako pohadkovou knizku -- konkretne v
cem. Dik
tady je 8.13 rano sobota - tak brzo bych nejstaval pokud nejdu na ryby nabo
si strelit divokeho krajika - zajice.
Jinak stavam v prumeru okolo 7 rani
:-) predpokladal som, že medzi strednou Európou vs New Zeeland je 9-10 hod rozdiel, a ono je to ž 12 hod...
krudox -- ja te nepresvedcuji nemam k cemu - stejne jsi nepresveciteny a klidne zustan takovy jaky jsi -- mne to nevadi.