To je víra Izraele coby reforma pohanství. Pohané také dělali lidské oběti - to nežádalo reformu? Židovství jí dává zákon. Křesťanství víru v 1 Boha nevymyslelo, ale převzalo a přidalo k ní zákon svobody.
To je víra Izraele coby reforma pohanství. Pohané také dělali lidské oběti - to nežádalo reformu? Židovství jí dává zákon. Křesťanství víru v 1 Boha nevymyslelo, ale převzalo a přidalo k ní zákon svobody.
Zákon svobody bych opravdu s křesťanstvím nespojoval. Už z hlediska
celé historie středověku a novověku.
Pokud jde o lidské oběti, je to samozřejmě zavrženíhodné. Ovšem pokud
bychom mohli srovnat počet lidských obětí, které praktikovali v některých
pohanských společenstvích, s obětmi křesťanských tažení proti
jinověrcům, s upalováním kacířů a tzv. čarodějnic, tak křesťané v
této smutné statistice určitě výrazně vedou.
A co s tím dnes? Je člověk zachráněn ze svého vnitřního zajetí tím, že bude dodržovat zákony ČR, nebo tím, že bude milovat bližního jako sebe? To je zákon svobody.
Řekl bych, že se to nevylučuje. Můžu dodržovat zákony i milovat svého
bližního. S křesťanstvím to vůbec nemusí souviset.
Té potřebě zachránit se ze svého vnitřního zajetí moc nerozumím...
Ten který dělal hříchy tím, že někoho sprovodil ze světa není
křesťan.
Měl by si si nastudovat křesťanskou morálku, která nemá žádnou lepší
alternativu, je to vrchol lidství.
Většina lidí se dříve považovala za křesťany. Skoro každý, kdo
někoho sprovodil ze světa, byl tedy křesťan.
Křesťanská morálka je jen navenek hlásaná teorie, která se ale velmi
často liší od praxe. Studovat křesťanskou morálku není ani tak potřebné
jako spíš uvést její některé všeobecné zásady do praktického
života.
Většina lidí se dříve - za minulého režimu - považovala za ateisty.
Skoro každý, kdo někoho sprovodil ze světa, byl tedy ateista.
Ateistická morálka je jen navenek hlásaná teorie, která se ale velmi často
liší od praxe. Studovat ateistickou morálku není ani tak potřebné jako
spíš uvést její některé všeobecné zásady do praktického života.
je rozdíl se považovat (na oko protože je to výhodné) za křesťana. to není křesťan.
Křesťanský morálka není teorie
Jonatáne, s tímhle už jdi do hajzlu, buď tak hodný! Smiř se konečně s
tím, že křesťan je ten, kdo věří v biblického boha a pokládá Bibli za
jeho slovo. Jak se chová, to je úplně jedno. To by se ti hodilo, abys o
každém, kdo křesťanům dělá ostudu, prostě prohlásil, že to není
křesťan! Ale to máš smůlu – kdo se ke křesťanství hlásí, je
křesťan.
Křesťanská morálka nemá oproti obecné vůbec nic přínosného navíc. Jen
předepisuje nesmyslnou povinnost věřit hovadinám. Vrchol lidství? No, je
fakt, že člověk je mezi všemi zvířaty ta největší svině…
Naprostý souhlas.
Příslušnost k nějaké náboženské, nebo jiné organizaci, nedělá z
misantropa nějakého filantropa, nebo naopak.
Pochopitelně je tu principielní cíl rodičů a společnosti vychovat (ohýbat
stromek, dokud je mladý) z dítěte slušného, pracovitého ... prostě
hodného člověka, užitečného člena lidské společnosti.
Lidé jsou prostě různí - s různě "zadrátovaným mozkem" a to se
zakrátko projeví u dětí, u prvňáčků ve škole. Z jednoho dítěte bude
farář, z jiného bachař, z jednoho pracant, z druhého lajdák, poctivec -
podvodník ...
Náboženská výchova na tom absolutně nic nezmění, akorát poskytne
hajzlíkům výmluvy typu "bůh mne navedl, dal mi svobodnou vůli, tak jsem
kradl". Nebo dokonce deformuje humanitu a z normálního člověka udělá
nenávistného vraha, vynálezce metod jak mučením a terorem přinutit jiné k
poslušnosti.
Kdysi jsem zachytil kdesi poznámku jednoho filosofa ve smyslu "lidé jsou
jen duševně nemocné opice".
Připojil bych "neví co činí".
Sociální situace v Rusku, v Palestíně, v Jemenu ... to názorně
demostrují.
Ale kdo se nechová slušně, tak není křesťan.
Sv. Jan Sarkander vidí i do tvého srdce.
Zajisté je ten bystrozrakej svatej zaměstnanej v kardiologii, přece nenechá svůj talent práchnivět.
Ne, to už není potřeba. Jak říká staré přísloví: co na srdci, to na elektrokardiogramu.
sarkandra sen nedávej, ateisti ani neví že Bible je kniha, natož nějakej magor z Ostravska nebo odkud je.
Jan Sarkander je velmi rozporuplná osobnost a jeho svatořečení vyvolalo
odpor u evangelických církví i v místech, kde působil. Samotný Vatikán
několikrát v průběhu staletí odmítl jej svatořečit ( i když každý
mučedník se hodí a svatých není po katolickou církev nikdy dost), neboť
důvody jeho útrpných výslechů a následné smrti nebyly ani tak
náboženské, ale politické. Sám proslul hlavně zaváděním násilné
rekatolizace, často tak brutální, že byl na svých farnostech neoblíben a
často překládán na jiná místa.
Napsal o něm i můj známý, redaktor a historik, autor několika knih o
historii Moravy, Josef Špidla:https://www.josefspidla.cz/news/jan-sarkander-rozdeluje-spolecnost-i-po-400-letech/
Malá ukázka o činnosti svatořečeného Jana Sarkandera:
V roce 1616 povolává Jana Sarkandera do Holešova Ladislav Lobkovic, bratr
nejvyššího kancléře Zdeňka Vojtěcha Popela. A nový kněz se činí. O
tom, co se zde dělo, podává svědectví i Jan Ámos Komenský ve své
„Historii o těžkých protivenstvích církve české“. Do klecí tzv.
„kabátů“ byli strkáni zatvrzelí kacíři, kteří se odmítali vzdát
své víry, "…aby kdo tam byl strčen, ani ležeti, ani seděti, ani státi
nemohl pro úzkost, ale sehnutý a zkřivený, k odpolu ležícímu podobný, s
přihrbeným hřbetem, jakoby na poly visel, takže sotva bylo možno na dvě
nebo tři hodiny to sevření trpěti, když žíly křehly, oudové všickni se
třásli, mysl pak teskností a strachem mdlela. Přicházeli mezitím, kteří
se doptávali, chtěl-li by dobrovolně katolické náboženství přijíti?
Mnozí vidouce, že ti klamem spokojeni býti chtějí, odpovídali, že tak
ano. Prostější a horlivější odpírali a zas do té mučírny musili, dokud
by, že již dobrovolně přestupují, neselhali…"
Není divu, že se Sarkander brzy stal nenáviděným knězem i zde ....
Jeho podíl na nucené rekatolizaci je nesporný. Do jaké míry se na ní v jednotlivých případech podílel přesně nevíme, ale jeho horlivost byla v tomto směru až přehnaná, i pro jeho nadřízené.
Jak psal jonatán : Neexistuje nic dokonalejšího a nic dokonalejšího existovat nikdy nebude.
Vskutku - dokonalá, dokonalejší, nejdokonalejší ... tedy katolická morálka.
přesně tak konečně s tebou souhlasím je to totiž i s technického hlediska nemožné ,když je něco na vrcholu, aby bylo něco výše.
Akorát maličký problémek. vlastně 2.
To bychom museli odsouhlasit, že krym, donbas, zaporoží a cherson jsou ruské.
Vrchol? Já to odvozují od Boha, který je nejdokonalejší bytost a
inteligence.
On vytvořil morální pravidla.
Která jsou v bodech napsána v desateru. S toho desatera se odvozují další
morální postoje.
Samozřejmě přes desaterem byla morální pravidla díky lidskému
svědomí.
Desatero je zdokonalilo a Ježíš podle nich vytvořil křesťanskou morálku,
která je tou nejdokonalejší, kterou je člověk schopen žít.
A ve své dokonalosti stvořil to svoje dílo - člověka?
Tak to se moc nevytáhl.
Potopa - smrt Syna - Armageddon.
V každém pohádkovém příběhu se jedná o konflikt "zla" s "dobrem",
přičemž to "dobro" musí zvítězit nad "zlem".
V biblických pohádkách je to mírně komplikované, protože kráčí o
neindefikovatelnou všemocnou a vševědoucí entitu, která nesmí být
kritizována.
Například pohádkový Abel byl zlomyslný ničitel a kazil bráchovi Kainovi jeho dílo. Vševědoucí bůh o tom nic nevěděl, nepřevychoval Abela a tak Kainovi nezbylo, než vzít Abela motyčkou po hlavě. Dokonce musíme uznat, že biblický bůh je zlomyslný hajzlík a baví s tím jak bratr sužuje bratra. Normální otec by dávno zasáhl a nastolil mezi bratry mír.
Nebo ta Potopa - bůh stvořil dokonalé lidi, ale ti se začali hned kazit. Ale nejen lidé se kazili, ale i zvířata a rostliny se bohovi zkazili tak se rozhodl všechno zabít a zničit. Byl ovšem líný se znova pustit do čtyřdenního tvoření tentokrát dokonalých rostlin a zvířat. A tak nařídil Noemu, který se denně modlil k bohovi o milost a denní chleba, aby sehnal po párku nezkažených z těch milionů druhů zvířat a rostlin a tak usnadnil bohovi jeho práci.
... Každá pohádka má morální poučení, biblické pohádky mají poučení "nezlob dědka boha, jinak ten cholerik všechno zničí a zabije tě".
Člověk jak jej Bůh stvořil byl dokonalý. Problém nastal po vyhnání z ráje
Myslím, že ten začal už v Ráji.
Proč vlastně Bůh zakazoval jíst ze stromu poznání?
Na to nikdy nepřijdeš.
Protože z něho bohové sami pojedli ?
Genezis 3
22I řekl Hospodin Bůh: „Teď je člověk jako jeden z nás, zná dobré i
zlé.
Pokud měl být člověk dokonalý, tak měl poznat dobro i zlo.
Bez poznání nebyl dokonalý.
Jako člověk byl člověk dokonalý. Srovnávat ho Bohem nedává smysl,
protože to je jiná úroveň.
V tom příběhu o stromu šlo o něco naprosto jiného. Člověk se chtěl
stát Bohem sám ze své vůle. Chtěl se s ním srovnávat. Chtěl být sám
sobě vládcem a soudcem. A ten strom mu k tomu měl dopomoci. To je přesně
chování ďábla a ďábel v podobě hada se v tom také patřičně
angažoval.
„Vrchol? Já to odvozují od Boha, který je nejdokonalejší bytost a inteligence.“
No a to je právě problém. Od pouhé víry odvozuješ
něco, co pak pokládáš za fakt. A to nejde.
Spíš bys měl říct, v čem konkrétně je křesťanská morálka lepší
než ta obecná, ze které vzešla.
A taky v Bibli není napsáno že Bůh je bytost, to si Jonatan asi že jenom vymyslel.
Podle české gramatiky je bůh pohádkovou (bájnou) bytostí, asi jako třeba Děda Vševěda, nebo vodník, či kentaur.
To jsou jenom lidské fantazie, zadala jsem slovo "bytost" do biblického
vyhledávače a bytosti v Bibli jsou ale Bůh tak nazván není, ba dokonce je
psáno:
Deuteronomium 4
Dt 4:12
יהוה k vám mluvil z ohně. Slyšeli jste zvuk slov, ovšem podobu jste
neviděli, nic než hlas.
Podívej kroky, bible a její překlady / interpretace / vysvětlivky jsou
dílem mnoha generací lidí. Je to poslepované dílo, které je vyvíjeno,
opravováno, doplňováno i proškrtáváno. Bible je nakupenej písemnej
materiál plnej rozporů a nesmyslů.
Její účel je poskytnout lidem, kteří nemají dost odvahy používat svůj
vlastní mozek na volbu cesty svým životem a raděj používají trajektorii
předepsanou nějakými samozvanými plánovači, přesvědčenými, že
objevili kolo a že ví vše nejlépe.
Bůh nemůže být bytost i z toho jednoduchého důvodu že člověk, muž a žena jsou obraz a podoba Boha.
Osobně rozeznám (aspoň většinou) na první pohled jestli je osoba žena,
nebo muž. A to i na obrazu. Takže bůh, muž a žena vypadají v bibli stejně
???
Není to tak, že bůh je zapálený a čmoudící keř vydávající jakési
zvuky?
No, psal jsem : Osobně rozeznám (aspoň většinou) na první pohled jestli je osoba žena, nebo muž. a myslím si, že to je schopnost většiny lidí.
Ano. S věrohodností údajů v Bibli je to stejné jako třeba s příběhem
tří králů.
https://www.ctidoma.cz/zajimavosti/nebyli-tri-nebyli-kralove-kdo-vi-jak-se-ti-chlapi-jmenovali-historie-zamavala-i-s?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Obsah Bibli je porád věrohodnější než povídačky které se o Bohu povídají :-).
Tak to spíš o Vinnetouovi - mel asi předlohu ve skutečné bytosti -
skutečného indiána.
To "ASI" je věrohodnější než ty povídačky o Bohu v Bibli.
Takže když slyšíš někoho z rádia, tak ten někdo neexistuje a nemluví?
Obvykle za mikrofonem je člověk, muž a nebo žena a nějako vypadají, mají svoji podobu ale s Bohem je to tak že člověk, muž a žena je obraz a podoba Boha.
čili bůh vypadá jako člověk. jako bytost :-))) minimálně vypadá jako bytost. a seděl za mikrákem s reprákem v hořícím křoví. i když prý tam byl vidět anděl, to byl ten reprák .-))))
Je psáno že Boha nikdy nikdo neviděl:
1 Jan 4 : 12Boha nikdy nikdo neviděl, ale jestliže se milujeme navzájem, Bůh
v nás zůstává a jeho láska v nás dosáhla svého cíle.
Ano. Ale sám Bůh nám sdělil, že člověka stvořil "ku obrazu
svému".
Existuje minimální pravděpodobnost, že to bylo "ku obrazu svéme" jen v jeho
"předsravách", tedy možná má Bůh 15 chapadel, 4 tlamy, levituje, je to jen
obláček dosud neznámé energie ap. a jen si vytvořil nějakou představu,
podle které stvořil člověka.
Ale z mnoha míst v Bibli ("teď jsi jako já", ...) lze spíš dovozovat, že
podobnost člověka k bohu je minimálně ve svých charakteristických
vlastnostech, láska ap., které mi přisuzujeme bytostem. Označení bytost je
samozřejmě lidský konstrukt pro "něco nějak definované".
Proto nevidím sebemenší problém boha označovat jako bytost, ničemu to
nevadí.
Ono je psáno i k obrazu našemu, někoho Bůh oslovuje :
G1: 26I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší
podoby..
Tak že i proto nemůže být Bůh nazván bytostí neb je množné číslo.
Dnes jsem si všimla že jsi tu dlouho nebyl a tak jsem se koukla a byl jsi přihlášený naposledy 24.12. 23 :-).
a jak si na to přišla? a za jak dlouho si na to přišla kdy byl přihlášený?
Takže nemáme tušení o jeho tvaru, hmotnosti a chemickém složení. Nevíme ani jestli má bradavice a netopýří blány, či kachní zobák.
V jednom překladu "Studijní překlad Miloše Pavlíka" se objevilo :
Gn 1:27
MPCZ I stvořil Bůh člověka v svůj obraz, stvořil ho v obraz Boha, stvořil
je mužským pohlavím a ženským pohlavím.
Jak může být tolik rozdílných překladů Bile?
rozdílné překlady pohádek, to chápu.
No a když je jim bůh podobný a lidé jsou bytosti, proč není bytost i Bůh, když člověk je udělanej jím ku obrazu svému? -))))))))))))
Potom by to museli být Bohové když člověk je muž a žena, to jsou dvě podoby.
Ale houbeles. Podoba neni stejnost. I dite kluk se muze podobat matce a naopak. U podobnosti nemuzes vyzadovat striktnost vseho, ale jen zakladni charakteristicke prvky
Stboril CLOVEKA ku obrazu svemu, muze a zenu ku obrazu svemu. Muz a zena jsou si podobni ve vsemmkrome genitalu a sex znaku a lehce odlisnem mydleni
Muz je vytost zena je bytost druhy muz je bytost druha zena je bytost to uz jsou 4 bytosti. Na zemi je 8 mld vytosti. Chapes vo ti pisu? Buh je 8.000.000.001. bytost
Jo to taky tvrdím že Bůh je množina tak jako člověk alias lidstvo a množina asi že nemůže být bytostí a nebo jo ?
Jestli muze byt mnozina bytosti lidstvo tak i bohu 🤣🤣😂 takze ty uz jsi u 8 mld bytosti nohu😂😂🤣😁 vyborne 😁
Vubec ne. Prave slovo BYTOST vse “redi” - buh i vlovek jsou bytosti. V tom se dobr pifobaji 🤪😃😃
To jeni mohe vira. To jsou moje myslenkove uvahy o tve zabednenosti 😁😁
Tvoje myslenkove uvahy si můžeš strčit někam a nebo sem do diskuze to je fakt, ale nic na nich nestojí, nic jimi nezměníš.
Já jimi nepotřebuji nic měnit, mně jako ateistovi stačí jimi zpochybnit tvoje dětinské dedukce a to se očividně daří :-)))
To právě že přemýšlím nad Slovem Božím na rozdíl od Tebe.
Ty jsi jenom taková plašmuška :-).
Kluk asi po matce dědičně nezíská její pohlavní orgány a dcera po otci.
A tim ztrati pofobu CLOVEKA, ze ma trochu jind pojlavi? Milovhodem klitotis je pozustatek penidu, ale to jiste bis 😀😀😀
Na to cim jsme se nemudime pofobat, to hsme. Pifobsme se bohu, bytosti (protoze my jsme bytost).
No a Bůh se čímsi promítá do člověka ale Bůh dle informací z Bible bytost není.
V bibli neni ingormace, ze juh vytosti neni. Bebo ji cykopirujes h zoho tveho ponateneho prekladu?
No ano Bůh je Duch, to je v Jan 4:24 napsaný, ale není bytost či osoba, bytosti i osoby v Bibli jsou ale Bůh v Bibli tímto a takto pojmenován není.
Už jsme ti to vysvětloval - jelikož autorem Bible JE BŮH, samozřejmě že se nebude sám autor popisovat. Znáš nějaký jiný životopis, kde se autor popisuje jako osoba, bytost?
Bytost je jedinec jevící známky života a vlastního myšlení.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bytost
Kroky si myslí že je Bůh mrtvý a nemyslící. Nemá Ducha rozumět Bibli
Ta Tvoje poslední věta je blud bludů, za prvé nemůžeš vědět co si myslím, tak že je to od Tebe jenom lež a pomluva a potom ty o tom nerozhoduješ kdo má Ducha rozumět Bibli a nebo nemá.
Zato ty si neoprávněně rozhodla, že ty toho Ducha máš
Pokud Bůh není bytost, tak je mrtvý a i kdyby nebyl mrtvý, tak je
nemyslící tvor.
Otázka zní, PROČ by to o sobě měl říkat. On se označuje jako "Bůh". Proč by měl do bible inspirovat, že je bytost? .-))))))))))))
Kdyby o sobě hlásal že je bytost tak by ho někteří lidi chtěli polapit ?
Vše co je živé a myslí je bytost. Je to pracovní označení toho co je
živé a myslí nemusí se to stále dokola psát stačí napsat bytost a
každý ví o co jde. S Bibli to nemá nic společné jen kroky to nechápe a
stále to spojuje s Biblí a machruje se svým PC žer umí vyhledávat slova v
Bibli.
Jenže to dokáže i můj PC ale s tím na diskuzi nemachruju jako Kroky a
ještě ty schopnosti PC považuji za Ducha svatého
O Bohu se píše, že je živý tvor:
V Bibli se nehovoří že je v nás to jsem ti dokázal že si překroutila význam slov jednALO SE O CELÝ NÁROD NE O JEDNOTLIVÉ LIDI.
Panteismus nebo pantheismus (řec. πάν (pan) = vše a θεός (theos) =
bůh) je filosofický či světový názor, založený na přesvědčení, že
všechno, co jest, tvoří jeden celek, který je božské povahy.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Panteismus
To však není pravda a důkazem si přímo ty.
V tobě je Bůh stejně jako v kravském vemenu pivo.
Lidi co uráží víru v Boha dalších lidí považuji za fanatiky.
Tak jako v nás může být zlý duch, tak v nás může být Duch svatý. Jak je to konkrétně uděláno, Bible neřeší, stejně jako neřeší, jak je uděláno, že je Bůh nesmrtelný nebo že může stvořit svět.
A Duch je živý tvor. Nějak, nevysvětleno jak, může vstupovat do lidí.
Pokud mabzamer, tak ano, pokud zamer nema, tak ne a je to jen nejaky energeticky mrak
Duchové, ať už ti zlí (démoni) nebo dobří (andělé), jsou bytosti. Jsou to jednající subjekty. Živí tvorové. Včetně jejich vůdců, Satana a Boha.
Může být ve tvé hlavě, ne přímo, ale jako produkt tvé mysli. jeho vlastnosti, tužby, přání a rozkazy
Desatero nezdokonalilo nic ,maximálně tak okopírovalo z Egyptské knihy mrtvých
Exodus 19:25, 20:1-17 CEP[2] Deuteronomium 5:1-22 CEP
Mojžíš tedy sestoupil k lidu a řekl jim to.
Bůh vyhlásil všechna tato přikázání:
Mojžíš svolal celý Izrael a řekl jim: Slyš, Izraeli, nařízení a
práva, která vám dnes vyhlašuji. Učte se jim a bedlivě je dodržujte.
Hospodin, náš Bůh, s námi uzavřel na Chorébu smlouvu. Tuto smlouvu
neuzavřel Hospodin jen s našimi otci, ale s námi všemi, kteří jsme tu dnes
naživu. Tváří v tvář mluvil s vámi Hospodin na hoře zprostředku ohně.
Já jsem stál v oné době mezi Hospodinem a vámi, abych vám oznámil
Hospodinovo slovo, protože jste se báli ohně a nevystoupili jste na horu.
Řekl:
"Já jsem Hospodin, tvůj Bůh; já jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu
otroctví. 1/1/1 "Já jsem Hospodin, tvůj Bůh; já jsem tě vyvedl z egyptské
země, z domu otroctví.
Nebudeš mít jiného boha mimo mne. 2/1/1 Nebudeš mít jiného boha mimo
mne.
Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi
nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu
sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující. Stíhám
vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě
nenávidí, ale prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě
milují a má přikázání zachovávají. 2/1/2 Nezobrazíš si Boha
zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod
zemí.
Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já Hospodin, tvůj
Bůh, jsem Bůh žárlivě milující. Stíhám vinu otců na synech i do
třetího a čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí, ale prokazuji
milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě milují a má
přikázání zachovávají.
Nezneužiješ jména Hospodina, svého Boha. Hospodin nenechá bez trestu toho,
kdo by jeho jména zneužíval. 3/2/3 Nezneužiješ jména Hospodina, svého
Boha. Hospodin nenechá bez trestu toho, kdo by jeho jména zneužíval.
Pamatuj na den odpočinku, že ti má být svatý. Šest dní budeš pracovat a
dělat všechnu svou práci. Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina,
tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera
ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije
v tvých branách. V šesti dnech učinil Hospodin nebe i zemi, moře a
všechno, co je v nich, a sedmého dne odpočinul. Proto požehnal Hospodin den
odpočinku a oddělil jej jako svatý. 4/3/4 Dbej na den odpočinku, aby ti byl
svatý, jak ti přikázal Hospodin, tvůj Bůh. Šest dní budeš pracovat a
dělat všechnu svou práci. Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina,
tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera
ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvůj býk a tvůj osel, žádné tvé
dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách, aby odpočinul tvůj
otrok a tvá otrokyně tak jako ty. Pamatuj, že jsi byl otrokem v egyptské
zemi a že tě Hospodin, tvůj Bůh, odtud vyvedl pevnou rukou a vztaženou
paží. Proto ti přikázal Hospodin, tvůj Bůh, dodržovat den odpočinku.
Cti svého otce i matku, abys byl dlouho živ na zemi, kterou ti dává
Hospodin, tvůj Bůh. 5/4/5 Cti svého otce i matku, jak ti přikázal Hospodin,
tvůj Bůh, abys byl dlouho živ a dobře se ti vedlo na zemi, kterou ti dává
Hospodin, tvůj Bůh.
Nezabiješ.
6/5/6 Nezabiješ.
Nesesmilníš. 7/6/7 Nesesmilníš.
Nepokradeš. 8/7/8 Nepokradeš.
Nevydáš proti svému bližnímu křivé svědectví. 9/8/9 Nevydáš proti
svému bližnímu falešné svědectví.
Nebudeš dychtit po domě svého bližního. 10/9/10 Nebudeš dychtit po ženě
svého bližního.
Nebudeš dychtit po ženě svého bližního ani po jeho otroku ani po jeho
otrokyni ani po jeho býku ani po jeho oslu, vůbec po ničem, co patří tvému
bližnímu." 10/10/10 Nebudeš toužit po domě svého bližního ani po jeho
poli ani po jeho otroku ani po jeho otrokyni ani po jeho býku ani po jeho oslu,
vůbec po ničem, co patří tvému bližnímu."
Haha Kniha mrtvých se sepisovala ještě v 11 století před našim
letopočtem.
Kdežto Bible vznikala v 20 století před našim letopočtem.
Je otázka kdo od koho opisoval
Blbost nad blbost.
.
Knihy Mojžíšovi.
Kdy začal psát?
Kolik se dožil let?
Kdy odešli z Egyptu?
Pokud si dokážeš odpovědět na tyto otázky, tak zjistíš, co za hovadiny
píšeš.
Kniha mrtvých vychází z Knihy rakví a ta vychází z Knihy pyramid -
takže cca 2300 let p.n.l.
Starý zákon vznikal zhruba mezi 9. - 1. stoletím před n.l. Kanonizován byl ve 2. stol.
„…je to totiž i s technického hlediska nemožné ,když je něco na vrcholu, aby bylo něco výše.“
To je sice hezké, ale aby ti to k něčemu bylo, muselo by se to zakládat na faktu, že je křesťanská morálka vrcholem lidské morálky. Ono se to ale zakládá na pouhé víře, že to tak je. Takže tvoje úvaha, jakkoliv logicky může vypadat, je k ničemu, protože nevychází z ověřeného, ale jen z věřeného. Úplně stejně oprávněně (nebo úplně stejně neoprávněně, jestli chceš) se dá z téhle tvé věty logicky vyvodit, že nikdy nebude existovat nikdo hloupější, než jsi ty. Protože přece „když je něco na vrcholu, nic už nemůže být výše“, že?
to že to je nejdokonalejší morálka se dá poznat zpětně. Jak se říká
strom poznáš po ovoci.
V tomto ohledu křesťanská morálka za víc jak 2000let nikdy nezklamala.
Je tedy víc jak dobře ověřena.
Takže vést války, zabíjet lidi, ničit hodnoty je podle tebe vrchol morálky? Po ovoci poznáš strom a křesťanské ovoce je smrduté a jedovaté.
To o tom vrcholu morálky a zabíjení říkáš ty a je to blábol hodný
obráceného kentaura.
Vrchol křesťanské morálky obnáší daleko jiné parametry
Jedna věc je jaký mají parametry a druhá věc je to, jak tu morálku
dodržují.
No a jak koukám kolem, tak křesťané mezi sebou válčí, kouří,
chlastají, kradou, pomlouvají a atd.. To je jako vrchol
morálky?
Ve svém příspěvku máš několik podstatných nepřesností.
V Biblického Boha věří i satan a ten určitě není křesťan a není v
nebi.
Pravý křesťan koná dobro a tím se zbavuje zla.
Kdo toto nečiní není křesťan. V pekle žádný křesťan není a nebude
přesto se řada bývalých takzvaných křesťanu do pekla dostane.
Křesťanská morálka přinesla tu obecnou, je vrchol dokonalosti a nad nim nic
není.
Kdo se hlásí ke křesťanství nemusí být křesťan stejně tak kdo se
hlásí k ekologii nemusí být ekologický viz? Greta Thunbergová
„Křesťanská morálka přinesla tu obecnou, je vrchol dokonalosti a nad nim nic není.“
Ne, křesťanská morálka nepřinesla obecnou. Obecnou morálku vyvinuli lidé, protože potřebovali jednoduchá pravidla, jak společně existovat a nepozabíjet se. Křesťanství ji jen vzalo, přidalo k ní pár nepodstatných detailů a hovadin a prohlásilo ji za svůj vynález a svou zásluhu.
dobře křesťanství morálku pozvedlo na nejdokonalejší úroveň.
Neexistuje ve světě nikdo, kdo by byl lepší a existovat nikdy nebude.
Protože neznáš křesťanskou morálku nemůžeš se k ní vyjadřovat, leda s
pozice ateistické ideologie vzhledem k tomu že k ateizmu se hlásí mizivé
procento lidí, nemá tato ideologie negativní vliv na společnost. Kréťané
Evropě přinesli a formulovali základní listinu práv a svobod. A co lidstvu
přinesli ateisté?
Myslíš tu dokonalou morálku, co dovoluje pedofilním kněžím, prznit
ministranty?
Proč je morálka, která má nejdokonalejší úroveň, nezastavila??
Asi proto, že píšeš totální píčoviny a lži nejhrubšího zrna.
asi si pleteš dojmy a pojmy. Pleteš si distribuční síť s energií co v
ní proudí.
Pedofilní kněží prakticky neexistuji nikdo z vás tu diskutujících, se s
nimi nesetkal.
Navíc pedofilie není trestná. Rodiče vyhledávají pedofilní učitele
protože jejich děti umí nejlépe učit.
Tito lidé učitelskou práci neberou jako práci protože svoje žáky opravdu
milují. A mají nadprůměrné výsledky. Proto jsou pedofilní učitelé u
všech vážení.
Samozřejmě, že pedofilie není trestná – pedofil je pouze člověk, který má tu velkou smůlu, že své sexuální orientaci nesmí vyhovět. A nesmí jí vyhovět proto, že by tím překročil hranici práv jiných lidí (dětí). To je jediný (ale zásadní) rozdíl oproti jiným nestandardním orientacím, kde si může najít svéprávného partnera a kde nám to tedy může být fuk, protože je to jen jejich věc. Trestné je, když své orientaci vyhoví. Tedy být pedofil trestné není (zcela správně), ale praktikovat pedofilní sex samozřejmě trestné je (taky zcela správně). S výjimkou těch, kteří mají to štěstí v neštěstí, že si najdou někoho, kdo si (třeba kvůli nějaké hormonální poruše), zachová některé dětské rysy i v dospělosti.
Ty si opravdu myslíš, že učitelský entusiasmus je způsoben tím, že dotyčného děti sexuálně přitahují? A co ti nejlepší křesťané – ti by si to taky s bohem nejradši rozdali, ale nemůžou?
Dobře.
Tak vynechám pedofilní.
Myslíš tu skvělou morálku knězů, co prznili ministranty?
Jak zmiňuje arečuk - pedofilie samozřejmě není amorální, nebo
trestná. Konec konců ji "trpí" všichni normální lidé, od rodičů a
prarodičů po ostatní dospělé. Pedofilie je vlastností většiny zvířat,
tedy nejen lidí.
Trestné je ubližování lidem a zejména bezbraným lidem, jakými jsou
děti.
Ten výraz "pedofilie" je bohužel nešťastně a nevhodně volené označení
pro sexuální zneužívání dětí. Jde o nerespektování intimní sféry
jedince, je to nemorální u dospělců a je to zločinem v případu
pachatelství autoritou vůči dětem a jinak závislým osobám.
Z tebe čiší neznalost oplodněná křesťanským fanatismem, jonatáne.
Křesťanská morálka je odvozena od té židovské a ta má kořeny kulturním
kruhu arabů, semitů a tatarů, tedy Asiatů. A součástí téhle morálky
jsou také pindy o bohem vyvolených národech. Jenže ouvej je to morálka o
rasizmu, o nadřazenosti jedněch a podřazenosti jinejch. Nezapomeňme
otrokářství, to jest vlastnictví lidí a absolutní moc panstva nad těmito
ubožáky, i to patří do té tvé židovsko- muslimsko-křesťanské
morálky.
To, že si tuhle křesťanskou morálku pozměnili a aplikovali i nacisti, vesměs křesťané vedeni katolíkem Hitlerem. Křesťan putin pouze kráčí ve šlépějích Hitlera.
Nacismus, založený na nadřazenosti germánské rasy byl založen a veden křesťany. Hitler byl katolíkem, Henlein také a Haydrich katolíkem po své matce. A víš co plánovali tihle křesťané s Čechy? Češi měli být nevzdělanými služebníky panské rasy, proto plánovali tihle pánové školní docházku pro Čechy redukovat na základní stupeň, to jest se naučit němčinu, počítat, číst a psát. Vyšší vzdělání (od čtvrté třídy) mělo být vyhrazeno pouze křesťanským bohem vyvolenému národu Germánů.
Jdi si jonatáne s tou tvou lživou porpagandou křesťanství k šípku. Jseš směšný svým vyzdvihováním Temného středověku na období rozvoje vzdělání a vědy.
Člověk má svědomí. Podle kterého je povinen se řídit za všech
okolností.
Křesťanství se svou nejdokonalejší morálkou toto svědomí formuje k
dokonalosti.
Neexistuje nic dokonalejšího a nic dokonalejšího existovat nikdy nebude.
Neexistuje nic dokonalejšího než Hitler, jeho banda, putin a jeho banda ... a nic dokonalejšího existovat nikdy nebude. ???
Máš naprosto podivnou morálku, jonatáne. Vrahové, podvodníci, lháři, sadisti a jiní zločinci s křížem na krku jsou podle tebedokonalí moralisté. I ti co vraždili civilisty měli na přesce opasku tvrzení "bůh je s námi" (Gott mit uns).
Křesťané blábolí občas o barbarství nekřesťanů obětující lidské životy. Nikdy ti nedošlo kolik lidských živoitů obětovali katolíci a jiní křesťané.
další ateista co si plete pojmy a dojmy.
morálka a svědomí je něco naprosto jiného. Když má někdo svědomí
nškoho zavraždit a nic mu to nedělá má problém s tím svědomím, které
je nemorálně formované. Takže jde tu o míru viny v tom formování
svědomí. Když z děcek vychováš zabijáky, tak ty děcka až budou
zabíjet, za to nemohou, můžeš za to ty. Do pekla jdeš ty, vrazi půjdou do
nebe.
Už asi věřím, že Bůh existuje.
Protože tenhle tvůj blábol, ten není z normálního střízlivého
světa.
Ten musí být od Boha.
Ty sám rozumíš tomu, co jsi napsal, ty vole, jonatáne? :-)))))))))))))))
Pokud ti říká tvoje svědomí, aby si někoho zabil, tak je tvoje
povinnost to udělat!
Zda to je, nebo není morální čin, jde objektivně posoudit podle pravidel
křesťanské morálky.
Například lidé oslavují Palacha který se upálil. Palach zavraždil
člověka sebe a udělal nemorální čin. V desateru je přikázáni Nezabiješ
. Proto je třeba tyto činy neoslavovat, ale zavrhovat.
Svědomí nikdy nikomu neříká, že má někoho zabít.
Svědomí ti bude předme říkat jen to, jestli je to dobré nebo špatně
člověk se se svědomím nerodí, tudíž svědomí není od boha. tudíž
ani morálka. to je záležitost výchovy a působení společnosti.
ta údajná křesťanská morálka kromě toho, že se vyvíjela a dovyvinula
už v době, kdy křesťanství a bůj ještě ani nevěděli, že "budou", tak
samozřejmě křesťanská morálka je dávno alespoň trochu mimo realitu,
když pominu ti již řečené, že se jí ani věřící pořádně
neřídí.
svědomí každého člověka je dáno od Boha morálka je také dána od Boha. Morálka od Boha je takový jednodušší návod, jak by se mělo chovat svědomí. Jenže i křesťanská morálka neodpovídá na různé situace jak se máš přesně zachovat a od toho je svědomí které když je dobře formované křesťanskou morálkou mělo by i dobře reagovat.
pokud se zde některý ateista chová podle křesťanské morálky, tedy dobře a správně, je to dáno tím, že křesťanská morálka zformovala Evropu.
Já se chovám podle morálky společnosti, ve které žiju, a kterou jsem pochopil a uznal jako "cestu nejmenšího odporu životem", což ve skutečnosti morálka je.
Ne, je to dáno tím, že křesťanská morálka jen vzala tu obecnou a přidala si k ní pár hovadin o tom, že nemorální je nevěřit v boha. A to je jediný rozdíl. Jenže věřit v něco, co neexistuje, není ani morální, ani nemorální, je to morálně neutrální – takže vlastně křesťanská morálka, pokud ji oprostíme od těch přidaných ozdobiček (protože nic jiného to není), se rovná té obecné, kterou jen přijala. Proto máš dojem, že slušní ateisté se řídí křesťanskou morálkou, i když se řídí pouze tou obecnou. Jenže tobě holt církevní učení nakukalo, že to bylo obráceně… Je to stejné znásilnění autorských práv, jako kdybych si usmyslel, že nějakou lidovou píseň složil nějaký můj praprapra…dědeček a vyžadoval bych, aby to všichni uznávali.
Z tebe sálá nevědomost, jonatáne.
Každé společenství zvířat, tedy i lidí, má a musí mít základní
pravidla chování k okolí, které můžeme nazvat morálkou. To neznamená nic
jiného, než že i mravenci a včeličky mají svou morálku a mají ji i
vodní živočichové a ptáci. Morálka jedinců je nezbytná pro fungování
společnosti a živočišného druhu.
Jedinci nejsou ale stejní na 100% a to platí i pro chápání a akceptanci morálky.
problém je v tom že pravidla chování nemaji s morálkou nic, ale lautr nic společné
Kdepak, není.
Malé dítě tak do 4 let v klidu flákne "kolegovi" na pískovišti po hlavě
lopatkou, rozšlape bábovičku, jeho hračky považuje za své, šlape na
broučky ap.
svědomí se formuje až zkušenostmi.
a i proto je morálka těch, co třeba psy žerou a co ne jiná. japonci jsou
třeba dneska v tom pozvolném přechodu od morálky, která psy žere, k
moálce, která to začíná považovat za nevhodné - 2000 let po té údajné
křestanské morálce, která se ale sama nakrmila a vykradla (nejen morálku)
staroegyptskou, keltskou (ty přívlastky morálce v podstatě ani
nepřísluší) - no vykradla - morálka je formována životními zkušenostmi,
ne bohem nebo blábolením faráře, ti už jen popisují životní zkušenosti.
I proto ta "tvoje" morálka nedává odpověď na všechno - protože je to jen
myšlenkový konstrukt na základě zkušeností, proto nepostihuje cele nebo
vůbec zkušenosti nové a je to zas a opět život sám, který nové
zkušenosti nějakým způsobem zapasuje do morálky dané společnosti a stalo
by se tak, i kdyby ŽÁDNÉ NÁBOŽENSTVÍ A BŮH eexistovali.