Rozcestník >> Politika >> Diskuze k aktuálním zprávám

Informace

Název: Diskuze k aktuálním zprávám
Kategorie: Politika
Založil: Potua
Správci: Potua , Honza-Vichr
Založeno: 31.03.2020 21:23
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 5507107x
Příspěvků:
149621

Předmět diskuze: Diskuze k aktuálním zprávám - Vlastní názor na aktuální téma, možno i s vložením odkazu na související článek.Samozřejmě bez osobních útoků,vulgarit a komolení jmen i nicků.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #101523

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
07.04.23 21:03:00 | #101523
Reakce na příspěvek #101520

No a co zamyslet se bez na první pohled patrné averse k Praze a vzít v potaz skutečnou hustotu dopravy, potřeby napojení na zahraničí, reálné zdroje a ekonomickou rozvahu o tom, co má přednost? Já tu situaci nijak nesleduji, (ne)zdraví mě drží doma na zadku. Ale pokud vím, zlepšilo se dálniční spojení s Prahou, máte spojení s Ostravou a Polskem (odtud do Německa), Bratislavou, dostavbu spojení s Vídní (soudě dle výroků HV) brzdí jeden zdatný zelený se stovkou žalob na kdeco.


 #101520 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.23 21:33:04 | #101533 (1)

Jsem zvědav, jak D11 bude plnit funkci dopravy z jihu na sever do polských přístavů. Zatím se jezdí přes Svitavy a Náchod. Zato budou mít Pražáci dálnici D11 až do Krkonoš. Roztomilé je pražské označení D1 a D2 jako obchvatu Brna, dnes jsou tyto dvě dálniční křižovatky dávno rovnou ve městě, za nimi je několik obchodních center, ale to je už tzv. Brno venkov. Je to jako kdyby Černý Most už nebyl v Praze.

Do Prahy dnes vede 10 dálnic, na Moravu a na Slovensko či Rakousko jenom jedna a tu ještě postavili komunisti, byl to tehdy vojenský úkol včetně čtyř záložních letišť. Zato do Německa vedou nebo se budují dálnice čtyři a do Rakouska jedna, ovšem v místě, kde Rakušané s tím provozem nepočítají.

Koncepce nikoliv nepodobná té komunistické, to když si soudruzi zavedli dálnici D1 rovnou do středu města na Štrossmajerák a vybourali kvůli tomu dvě čtvrti. A na letiště se muselo přes Korunovační.

Koncepce veškerá žádná.


1  
 #101523 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.23 22:06:43 | #101552 (2)

 #101533 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.23 23:08:48 | #101555 (2)

Do Krkonoš jezdí Pražáci po dálnici do Turnova, odkud to mají do Krkonoš nejblíže. Od Brna bude nejrychlejší spojení po D11. Dvacet let má ta dálnice zpoždění, protože si jedna paní postavila hlavu. Tu jsi zde obhajoval.
Nevím, proč se zde oháníš komunisty. Byl jsem náhodným svědkem telefonního rozhovoru, ve kterém se význačný matematik bavil o výstavbě dálnic s kolegy - řešili modelové situace výstavby zcela komplexně. Jim byli komunisté "ukradení", ty to bavilo a opravdu hledali nejlepší řešení. Mimochodem, podobné modely dělali i v jiných velkoměstech Evropy, protože to uměli.
Jistěže se po sametu ledasco v dopravě změnilo, ale ti lidé nepochybně pracovali dál a mají své následovníky.
Obecně, bylo by dobré, kdybyste vy Brňáci přestali argumentovat pražským centralismem a začali argumentovat výpočty vzniklými z hodnověrných podkladů. Ono totiž uvést 12000 aut za den a neuvést, že jinde je to 18000 aut není fér. Stejně jako tvrzení, že D11 je pro Pražáky na cestování do Krkonoš. (Nejsem Pražák).


 #101533 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.04.23 23:52:12 | #101560 (3)

V Brně (a jiných krajských městech) se nerozhoduje nic, pokud jde o státní siílnice a dráhy. Takže Brno nerozhodlo nikdy o stavbě okruhu, nikdy nerozhodlo o stavbě nádraží a dalších důležitých investicích, naprosto všechno se rozhoduje v Praze, stejně jako pitomý rondel v Plzni. Může se někdo pokusit to v Praze vydržkovat, ale to je na léta. Žádný obchvat Brno mít nikdy nebude, protože D1, D2 a D 52 včetně tří dálničních křižovatek už dávno vedou přímo městem, tam je mnohem víc než 18000 vozidel za den. V Praze totiž mají za to, že dálnice vede okolo Brna.

Bylo to tak i za komunismu, jenže tehdy rozhodoval jeden útvar, totiž politbyro KSČ, dnes musíme absolvovat válku několika resortních ministerstev (dopravy, fianancí, životního prostředí a MMR). Dálnice D je důležitá, ale pro sever Moravy. Pokud máš na mysli p. Havránkovou, měl bys uvést důvod, proč za 20 let jí stát nedokázal nabídnout náhradní pozemky místo peněz.

Do Prahy se z Brna přes Olomouc nikdy jezdit nebude stejně jako do Vídně přes Brřeclav. Bude se dál jezdit silnicí smrti přes Svitavy, přestože je tam už 160 km silničního tělesa, které postavil už Hitler, a do Vídně vede odjakživa cesta přes Mikulov., Rakušané už tam mají dálnici hotovou.

Do Olomouce máme také ještě jednokolejnou trať z doby Severní dráhy Ferdinandovy. Do Jeseníku se jezdí jako za Rakouska horskou (a nádhernou) tratí přes Ramzovou nebo přes Polsko. Je to všechno od Prahy dost daleko na to, aby se tím někdo v Praze zabýval.


1  
 #101555 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.04.23 06:55:59 | #101576 (4)

O prioritách ve výstavbě dopravní infrastruktury rozhodují de facto úředníci ŘSD podle toho, jak rychle se jim kterou stavbu podaří připravit k výstavbě, a tlak politiků „za náš region“; to znamená, že větší šanci na realizaci mají prostě ty stavby, kde úředníci ŘSD vyvinuli větší aktivitu, případně stavby, kde se v průběhu povolovacích řízení nakumulovalo méně problémů. To vede mimo jiné k tomu, že se stavějí úseky, které nemají v dohledné době návaznost, že se stavějí či plánují dvě duplicitní komunikace, jinde v důsledku chybějících obchvatů trpí lidé tranzitní dopravou.
Priority výstavby se s každou novou politickou garniturou stávají předmětem politického lobbingu.

https://www.lidovky.cz/ceska-pozice/vystavba-dalnic-v-cesku-synonymum-chaosu.A130411_153708_pozice_113637


1  
 #101560 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.04.23 11:03:41 | #101613 (2)

Projevovalo se to i za komunismu. Prioritou podle rozhodnutí UV KSČ bylo spojení Prahy s Bratislavou.
Jenže Slováci preferovali dálnici na Nitru směrem k Tatrám. Pražáci zase stavěli dálnici směrem na Mladou Boleslav a Krkonoše. D1 dlouho končila v Mirošovicích

Podobně po Listopadu. S rozpadem federace se začlo stavět směrem na Ostravu, jenže skončilo se v Hulíně. Prioritou se tak stalo spojení na Zlín. Jenže pro Zlín je i toto málo, začalo se stavět i z druhé strany Zlína, k Fryštáku (Slušovicím).
Situace začítá připomínat 80.léta. Na dálniční mapě Česka tak vznikají dvě centra. Praha a Zlín(Slušovice).


 #101533 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.04.23 14:42:50 | #101665 (3)

Vitásku, já bych jako moravské centrum ten Zlín bral, je tam kopec šikovných lidí s baťovskou hlavou.


 #101613 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.04.23 17:13:37 | #101683 (4)

Zlín se mi jeví jako jedno z nejkrásnějších měst v Česku. A to jsem tam byl naposledy někdy začátkem osmdesátek.


 #101665 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.23 09:56:36 | #101740 (5)

Mě se tam teda moc nelíbí. Možná je hřích něco takového říkat, ale ta Baťovská jednotvárnost mému oku moc nelahodí. Cihlově červené krychle, podobné jako vejce vejci, to není přirozeně vzniklé město.
Za přirozené Moravské centrum považuji spíš Olomouc.
Soudruzi to ale trumfli, to když postavili pomník socialistického realismu a nazvali to hrůzu Havířov.


 #101683 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.23 13:28:39 | #101746 (6)

Je spousta mbohem hezčích mšst, hlavně těch historických.


 #101740 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.23 13:32:30 | #101748 (6)

Zlín nejsou jen červené krychle. Ty jsou tam díky tomu, že město rostlo velmi rychle a používala se tudíž jen jedna (levná) technologie, styl. Ale to není celý Zlín.
V Havířově jsem nebyl, ledasco jsem o něm slyšel. Ale zavrhnutí jako hrůzy a nesmyslu čtu od vás coby od prvního.


 #101740 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.23 13:35:54 | #101749 (7)

Nepsal jsem o nesmyslu, jen že je to bolševický hnus a to je. To samozřejmě nijak nebrání v tom, aby tam lidé bydleli, je to stejně funkční, jako ty zlínské krychle.


 #101748 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.23 13:47:37 | #101751 (7)

Zlín byl pro mne charakterisický jen tím, jak je dlouhej.
Havířov je klasické komunistické město, ona celá ta aglomerace kolem Ostravy je na tom hodně podobně.


 #101748 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.23 17:17:55 | #101778 (8)

Zlín byl 19.století větší vesnicí


 #101751 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.04.23 11:06:48 | #101959 (7)

Však proto si Zlín za svůj domov vybral i cestovatel (a původem Plzeňák ) M.Zikmund. *33018*


 #101748 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.23 12:43:51 | #101744 (5)

Praha je přirozeným centrem Země České. Zlín má z geografického hlediska okrajový charakter. Původně budovaná dálnice na Slovensko jej míjela kolem Luhačovic.


 #101683 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.23 09:32:47 | #101737 (1)

Co tak zamyslet se nad tím, že ne každý má potřebu jezdit do Prahy, ale rád by jel někam jinam. Třeba z Vídně do Varšavy, z Brna do Budějovic, nebo do Náchoda. Ta averse k Praze, ano, přiznávám se k ní, je důsledkem takového nemyšlení. Zrovna ta D 43 je asi největší bolístka, protože pohybovat se z jihu na sever po císařské cestě z předminulého století je skutečně nepohodlné, pomalé a nebezpečné. Ovšem těmito směry Pražáci nejezdí, takže nač to stavět, že?
K nejbližší dálnici mám hodinu cesty po klikatých, přetížených, nebo rozmlácených stezkách, přičemž ani do Prahy, ani do Bratislavy jezdit nepotřebuji.
Dostavbu dálnice do Vídně brzdí neschopnost, ale hlavně nezájem politiků. Je to ostuda, mezinárodní. Za třicet let ani metr, na to prostě žádná z výmluv nemůže fungovat, je to cílené zanedbávání a odstrkování Moravy ze strany naduté Prahy. Budu opakovat stále dokola, dokud se to nzmění.
Zelených trotlů se stovkami žalob je všude stejně.


 #101523 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.23 13:48:03 | #101752 (2)

Já mám POCIT, že si nechcete připustit fakt zalidněnosti a s tím spojené hustoty silniční dopravy. Zkráceně to lze popsat tak, že sice výstižně popisujete potíže v silniční dopravě kolem Brna, ale nejste s to respektovat, že tytéž potíže v násobné velikosti jsou v oblasti Prahy.


 #101737 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.23 15:59:02 | #101769 (3)

Já mám naprosto stejný pocit, že Pražáci a okolní si nejsou ochotni připustit, že by někdo jiný než oni, měl nějaké problémy a že by se mimo těch jejich měly řešit i problémy jiných. Moravu mají jen jako dojnou krávu a terč posměchu. Nadutci, které opravdu nejsem sto respektovat.
Zlatý císař pán, čert vem Prahu.


 #101752 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.04.23 20:02:04 | #101785 (4)

Problém je, že jsou to jen pocity.
Mě Praha, ani žádné jiné velkoměsto k srdci nepřirostly. Vyrůstal jsem v Praze od svých 11 do 14 let a nic mě tam neoslňovalo. Mým snem bylo bydlet na venkově u lesa a to se mi povedlo v devadesátkách realizovat. Žádné trable s dopravou zde nezažíváme...


1  
 #101769 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.23 09:01:52 | #101802 (5)

Ty pocity jsou však podloženy tvrdými daty.
0, slovy Nula kilometrů vybudovaných dálnic na území JM kraje je naprosto jasný výsledek již téměř třicetileté ignorace této části státu ústředními orgány v Praze.
Možná máš pravdu, že někde je problém větší, ale nula by znamenala žádný problém a to skutečně není situace jižní Moravy. Prostě na nás Praha kálí, nic víc, nic míň.
Na venkově u lesa bydlím o narození a na dálnice v podstatě kašlu. Přesto mě není jedno a hlavně nebudu mlčet, když jsme pro mocipány všech stran a hnutí už léta jen odstrkovaný póvl.


 #101785 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.23 10:52:45 | #101815 (6)

https://www.ceskedalnice.cz/dalnice/
Já se teda přiznámm, bez nároku na odměnu, že když tak na tu mapku koukím, aniž bych chtěl hodnotit lepší a horší vatianty, dokonalost stávajícího stavu ap. - a nejsa pražák a s povědomím, kde jsou beskydy, jeseníky, karpaty ..... nějak mi není úplně jasné, kde ještě by měla být njen na jižní, ale obecně na Moravě nějaká dílnice, aby to mělo nějaký význam .... na slovensko jedna vede, D2, jedna je v plánu, D49. do rakouska je tam náznak D52. a do polska také 2. přitom tak nějak víme, že byla snaha všech vlád zpřístupnit právě moravskoslezský region, kam ještě řed pár lety dálnice vůbec nevedla - já mám pocit, že ještě před nějakými 10-12 lety jsem jezdil do ostravy a havířova po čerstv dokončené dílnici, vcelku moc pěkné, skoro všude 3 pruhy, dokonce jsme na to málem doplatil, protože jsem si nenatankoval s tím, že čepnu až právě na té dálnici za olomoucí na otravu, jenže ona tam v té době ještě nebyla ani jedna čerpačka, takže jsme musel s ukazatelem pod nulou sjet asi 7 km do nějaké vísky .....

jinak tadyhle jsou údaje o výstavbě a plánu, takže se tam kolem brna a mikulova něco v brzké době chystá

https://www.ceskedalnice.cz/dalnicni-sit/ve-stavbe/

samozřejmě chápu, že to asi bude málo :-)

na té jejich mapce
https://www.ceskedalnice.cz/dalnicni-sit/

vidím, že je prakticky prázdno na vysočině, i když tam vede hlavní teplna a protože vysočinu relativně znám, asi by bylo dost složité a drahé kvůli terénu tam zkoušet něco dalčího, pak pardubický kraj /ale tam je naznačený ten chystaný propoj na Olomouc, hradecký kraj s výhledem do polska a liberecký a tam je to asi konečná, jak to je.

stojí za povšimnutí, že vyjma jihočeského, kde jsou čmárnuty 2 dálnice, jedna zatím jen kousek, druhá do rakouska, má vlastně každý kraj jen 1 dálnici. samozřejmě vyjma prahy a středočeského, ae to je asi nutné akceptovat, praha je hlavní město a všechny cesty do ní vedou přes středočeský kraj. u brna je to ekvivalentní do rakouska, na slovensko a do polska.

také si myslím, aniž bych chtěl jitřit, že je lepší nejprve dostavět rozestavěné, než dělat další desetikilometrové úseky a nedokončit nic

a nakonec, i když to asi patří na začátek, při českých investičních možnostech, když většinu rozpočtu a i dluhu spolykají a způsobé sociální výdaje a dotace a další srágory do méně důležitých věcí se asi musíme smířit s tím, co je. Nevím, jestli bychom dokázali víc.
Pochvalu ale předkládám ŘSD za rekonstrukci D1, samozřejmě chybičky se najdou, ale dnes už se po ní jezdí zásadně lépe než ještě před 5 roky ....


 #101802 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.23 10:59:08 | #101817 (7)

Jo, ještě bych chtěl říct, že s tím rozdělováním peněz mám jiné zkušensoti než ty, že všechno řídí Praha.
amozřejmě že ŘSD má centrálu, jako skoro všechny firmy, i kvůli daním, v Praze. ale ty jejich pobočky jsou v každém kraji (https://www.pracersd.cz/pracoviste) a asi to tedy je minimálně zčásti i na té místní pobočce, co je schopna a jak protlačit, vymínit si na to peníze. Ale já jsem dalek toho, tohle zkoušet posuzovat.
Navíc, jižní Morava je krásná, i když poslední roky v létě až tropický horko a na tý rovině tam kolem mikulova ap. je to někdy o zdraví. Dálnice by vás jen hyzdila :-))))))))))))) (nemlátit do hlavy, prosím :-)))) )


 #101815 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.23 12:05:41 | #101833 (7)

Tím sdílíš ten hluboký pražský omyl, že dálnice a její tři křižovatky jsou okolo Brna. Jsou už dávno ve městě a za nimi jsou velká nákupní centra (Olympia, Ikea, Carfour atd.), jenže ty jsou uiž na území okresu Brno venkov, i když do dnes samostatného města Modřice jezdí brněnská šalina. Je to stejné, jakoby Hloubětín a Černý most už nebyl v Praze. Pokud brňáci do těch center jedou, musejí přes dálnici a to je obvykle problém.

A navíc na směr Brno Svitavy se musí z D1 projet skrz město, přes Olomouc nikdo do Prahy nikdy jezdit nebude, i proto naši předkové vybudovali druhou železnici přes Havlíčkův Brod, aby se nemuselo přes Třebovou. Ukázka naprosté nekompetetntnosti, neznalosti a nezájmu.

Ale my tu říkáme, když jsou na D1 u Brna kilometrové zácpyze všech stran: V roce 1940 nás Švédové obléhali 3 měsíce a nedobyli nás. Tak nás dnes nedobude ani ŘSD Praha.


 #101815 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.23 15:33:21 | #101863 (8)

Já se opravdu nehodlám pouštět do debaty, jestli je nějaká dálnice na území Brna nebo Brna venkov-. vinnetou psal prostě o jižní moravě a jestli má nějakej brňák pocit, že mu praha ubližuje, já s tím nic neuděláma ani dělat nechci. já jsme plzeňák a taky bych tím teoreticky mohl být zatížen, ale proč?

v americe mají silnice dálničního typu celkem běžně přes města mimoúrovňově, v brNě je to přeci v podstatě tak tak, ne? fakt nechápu problém. i u nás je v některých případech lepší jet z jednoho konce města na druhý po dálnici a ne městem. kolem prahy je plno obcí, kam jezdí MHD a "ještě nejsou v praze". já fakt nechápu, s čím je problém.

Zácpy na D1 vás trápit přeci nemusí, nebo kdyby D1 vedla o pár km vedle, tak by se tam zácpy netvořili? tak jako tak tohle už je o jiném než o dálnicích jako takových a množství km.

a primárně : odkud kam z Brna by měla vést nějaká další, nová dálnice, která by brnu ulevila od těch zácp?


 #101833 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.23 16:42:47 | #101869 (9)

Nikdo nechce, abys to chápal. To je jen takový nářek, který stejně neřeší nic. K pochopení bys sem musel zajet, jenže proč, že. Kromě těch co v tom žijou a těch je přes půl milionu to fakt už nezajímá nikoho.


 #101863 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.23 17:46:47 | #101877 (10)

A tak já "skrz" vás jezdím několikrát ročně, alesamozřejmě že když jen projedu po dálnici, moc problémů si nevšimnu :-))))))

ale fakt b mne zajímalo, co by se jako mělo nutně odehrát, že je to tak nesnesitelný ...


 #101869 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.23 18:18:53 | #101886 (11)

No vzpomeň si, jak vypadala Plzeň předtím, než jste dostali ten obchvat s tunelem. Jezdilo se přes město, byl jsem tam mnohokrát a to ještě nebyla doprava tak velká. Tak tak je to u nás nepřetržitě, protože tři hlavní dániční křižovatky na Slovensko, dál na Balkán a do Ostravy jsou přímo ve městě. Co by se udělat mělo nevím, ale i kdybych to věděl, bude to trvat věky. Na přemostění nákladového nádraží v Maloměřicích směrem k D1 se čekalo 65 let.

Už toho necháme, zapoměň na to, Švédové nás nedobyli ani nikdo jiný, až do roku 1830 jsme byli vojenská pevnost.


 #101877 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.23 18:49:05 | #101892 (12)

Jako samozřejmě že ten obchvat měl svůj přínos, to je jasné, ale vy nejezdíte "přes město" - vy jezdíte po dálnici skrz město. já chápu, že ty nájezdy jsou možná občas zacpaný až na ty příjezdový silnice, a to že jsi možná myslel tím svým, no ale to je daň tak trochu právě z to, že jste dálnici spojující brno s prahou měli jako první už před x roky a k dnešku jste se rozrostli a dálnice je uvnitř města (nevím, jak to bylo). tak jste možná neměli tak růst :-))))))


 #101886 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.23 18:57:15 | #101895 (13)

Mimochodem, víšš, čím je tunel Valíkem dneska jedinečný? .-))))))))))))))))


 #101892 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.23 20:36:01 | #101908 (14)

Čím, kromě té mely od pana Patrika?


 #101895 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.23 22:19:04 | #101925 (15)

No, nevím, jestli se jedná o až takovou jedinečnost, ale kde jezdím, je to jen u něj : je v něm povolena rychlost 100 km/h, namísto klasických 80 km/h :-)))))


 #101908 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.04.23 19:49:34 | #101901 (6)

Pozor na maličkost, dálnice se asi nestaví pro pocit být neodstrkovaný póvl. Nehledě na to, že Morava dálnice v posledních 30. letech stavěla a staví. (Brno-Olomouc-Zlín-Ostrava + rozšíření Praha-Brno). Povrchním pohledem bych řekl, že se v poměru velikosti území postavilo cca stejně km v Čechách, jako na Moravě.


 #101802