Rozcestník >> Politika >> Diskuze k aktuálním zprávám

Informace

Název: Diskuze k aktuálním zprávám
Kategorie: Politika
Založil: Potua
Správci: Potua , Honza-Vichr
Založeno: 31.03.2020 21:23
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 5416607x
Příspěvků:
149003

Předmět diskuze: Diskuze k aktuálním zprávám - Vlastní názor na aktuální téma, možno i s vložením odkazu na související článek.Samozřejmě bez osobních útoků,vulgarit a komolení jmen i nicků.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #78277

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 09:57:32 | #78277
Reakce na příspěvek #78253

Na úsporách plynu by se měly podílet firmy, především energetické firmy a banky. Protože ty úspory budou vyžadovat investice na které by měly banky poskytnout úvěry. Místo toho ale banky a energetické firmy zdaníme a získané peníze napumpujeme do státního rozpočtu. Kde se, jako vždy, prožerou. Aby na nás voliči nebyli u urny zlí. To je logika od roku 89.


1  
 #78253 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 12:36:24 | #78288 (1)

Můžete mi říct,v čem to současné prožírání spatřujete,když máme zdaleka nejvyšší spotřební daně,které musí mj.zaplatit každý občan,pokud nechce umřít hlady?
Když stále tak glorifikujete Němce,podívejte se,jak se chová ke svým občanům jejich vláda a pak pište něco o logice. *24670*
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/5130054/nemecko-prichystalo-obri-balik-pomoci-s-cenami-energii-sikela-zvazuje-statniho-obchododnika-a-po-cez-pomoc-ziskaji-take-eph-a-seven-energy.html


 #78277 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 13:05:13 | #78292 (2)

Německo si to může dovolit. 5 let před pandemií mělo přebytkové státní rozpočty, a HODNĚ PŘEBYTKOVÉ, kterýma vytvořili rezervy a snížili svůj dluh, takže se teď mohou "vracet" k původnímu.
ČR je v úplně naprosto jiné situaci


 #78288 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 13:33:23 | #78298 (3)

Tys ovšem přehlédl,že to nejde na vrub st.dluhu,protože vše financují mimořádné zisky energetických společností,o které se samy nezasloužily. (V ČR jsou ve hře i zisky z vysoké inflace.)


 #78292 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 19:10:06 | #78344 (4)

To jsme sice nepřehlédl, ale to primárně nic nemění na mnou uvedneém zdůvodnění, protože kdyby neměli z minulsoti vyřešeno to zadluženáí a rezervy, možná by ani oni nedávali ty peníze na pomoc, ale právě na ty rezervy a oddlužení. Princip je celkem jednoduchý : jejich finance jsou podstatně zdravější než naše. A to jsme před 9 lety měli nejzdravější veřejné finance v evropě, možná na světě.


 #78298 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 19:40:42 | #78347 (5)

Tohle bych brala jako argument pouze v případě,že by tyto příjmy sloužily ke snížení tuzemského zadlužení-pochopitelně vše explicitně vyčísleno.


 #78344 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 20:32:15 | #78355 (6)

Které tyto?
Jsou tři cesty, jak "pracovat" se zadlužním, dluhem :

  1. zvyšovat ho
  2. udržovat ho
  3. snižovat ho

cesta 3. je realizovatelná jen v době konjunktury nebo nějakých mimořádných příjmů .... konjunkutru projebala levice, ať už v 2002-2005, nebo ve spolupráci s ANO (2014-2019), opticky tehdy sice babiš sttní dluh snížil, ale to jen právě díky příjmům, které mu nepatřily, reálně ale díky ČSSD zvýšil strukturální schodek a tedy podstatu toho, že se následně bude dluh zvyšovat (a nejspíš i zadlužení). následná neskutečná sekyra za babiše už byla jen "třešinkou" (bilionovou) na dortíku.
Dnešní vláda se v podstatě může snažit jen o cestu 2.a ještě bude mít problém, protože ona sice může mít mimořádné příjmy z vyššího zdanění energetických firem ap., ale současně má i mnohem mimořádnější výdaje, takže v tomto případě jim ty příjmy umožní jen nezvyšovat dluh tolik, o kolik by se zvedl bez těch miořádných příjmů.

samozřejmě teda vláda může jít i cestou 1., reálně, ale tady předpokládám, že tou cestou nemůže jít psychologicky, protože by popřela svoje vlastní přesvědčení. takže jako vždy bude pravice snižovat schodky SR, zodpovědně hospodařit, což znamená nezvyšovat platy ani sociály ani důchody, nebo mnohem pomaleji, než by dotyční rádi, a tím si zase 2/3 levičáků nasere a ta zvolí levici, která bude zase vládnout za nutně dotzivší konjunktury (teda pokud nebude přímo světová válka, ta by karty zamíchala)


 #78347 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 13:07:04 | #78293 (1)

Ano. Vláda se bojí hejna "dožadovačů se, aby se o ně, a dobře, postaral stát". Je jich stále víc a demokracii už v podstatě jen nezužívají k prosazení svého. Diktatura většiny jak vyšitá. Sociálno by stát vůbec neměl řešit.


 #78277 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 19:07:42 | #78343 (3)

Současný problém dnešních firem v ČR je trochu jinde - a totiž v tom, že ztrácí konkurenceschop­nost, neboť jinde stát firmy vydatně dotuje. Takže dejme tomu že ve svém primárním výroku trošku zvýrazním, že jsme psal o dožadovačích se, aby SE O NĚ STÁT POSTARAL A DOBŘE (to ty firmy nechtějí) a současně závěrečná věta dala jasně najevo, že se to týká sociální oblasti :-)))) *32299*


 #78299 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 19:42:36 | #78348 (4)

Jenomže kondice tuzemských firem s tou sociální oblastí úzce souvisí.


 #78343 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 20:22:58 | #78353 (5)

No samozřejmě. Ty firmy na to sociálno musí, mj. vydělat. Ne nadarmo je v ČR pořád ještě jedna z nejvyšších cen práce.


 #78348 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
10.09.22 08:19:19 | #78400 (6)

Na "sociálno" vyděláváme všichni,státní kasu naplňují dokonce i ti důchodci při každém nákupu.Přeci ale víš,že nejde jen o sociálno,ale o kompletní provoz státu-silové složky,zdravot­nictví,školství,do­pravní infrastrukturu atd.
Proto tak zdůrazňuji,jak je pro ekonomiku země důležitá kondice tuzemských firem i nízká nezaměstnanost.


 #78353 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 12:52:07 | #78421 (7)

Fakt bychom si měli ujasnit, že skutečnost, že daně platí i důchodci, ještě neznamená, že financují ten systém. Otázka zní - kde se vzaly peníze, za které důchodci o sociálně slabí provádějí nákupy?
a jasněže jde o kompletní provoz. o tom jsme psal nedávno, např. že bych dal opět 30 žáků na třídu a máme 50 % úsporu budov(prostor), energií a platů ve školství. za soudruhů to šlo, proč ne teď? teď budou na řáka pomalu dva lidi - uřitel+asistent. a ještě dodaj psychologa. aby náhodou ..... se žáček necítil blbej, i když objektivně blbej bude.

s poslední větou souhlas, jen s tím podotekem, že české firmy jsou kondičně v pohodě pro normální podmínky - samozřemě ne za podmínek, že nějaké země ty svoje firmy silně dotují a pomáhají jim, pak je stěžejní, jestli si to můžeme dovolit i my ....


 #78400 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 13:11:20 | #78428 (8)

Ty by sis měl ujasnit,že současní důchodci vydatně financovali provoz státu ve svém produktivním věku.Že by nikdy penzi nepobírali,kdyby nesplnili základní podmínku=počet odpracovaných let,vč.pravidelných odvodů do systému.A tehdy museli pracovat všichni,bez jakýchkoliv daňových optimalizací.
Ale abych se vrátila na začátek,k tomu,co jsem především mínila- udržení firemních provozů je podstatou stavu naší ekonomiky a počet nezaměstnaných přímo souvisí s nutností vyplácení sociálních dávek.Pochopitelně nejenom to - nezaměstnanost má obrovský negativní vliv na soukromé životy rodin,schopnost splácet hypotéku a životní úroveň obecně.


 #78421 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 13:26:37 | #78431 (9)

To je v pořádku, ale vzhledem k tomu, že zhruba 3 roky průměrného produktivního života zajistili 1 rok průměrného důchodu (a dnes méně), pořád platí, že prací do 60 si člověk v nejoptimálnějším případě vydělal na 13 let důchodu, tedy do 73. samozřejmě je to individuální podle odvodů, ale víceméně platí, že 70 % důchodců s půrměrným a menším platem, pakliže jim je víc jak 73, už jedou z "nenaspořeného". to by sis měla uvědomit ty. Ten demografický problém s prodlužováním věku dožití přeci dobře znáš a je nad slunce jasné, že proto se odchod do důchodu odsouvá a pořád je to málo.
Tak jako tak o tom řeč nebyla. Faktum prostě je, že důchody, sociální dávky a jakékoli podpory, a já to napíšu - včetně platů státních a rozpočtových, musí vydělat ty firmy. aby je ti ostatní mohli "utopit" v zákonných nárocích nebo pseudopráci bez možnosti vyhodnocení jejího přínosu pro lidi (státní a rozpočtoví, vyhodnocení své práce a určování svých platů si dělají sami).

Všechny skutečné peníze (tedy nepůjčené, nevitruální, ...) musle někdo vydělat skutečnou prací a teprve potom mohly být vrženy do koloběhu služeb a spotřeby a je jasné, že pokud někdo nepracuje, že je nevytváří, pouze je spotřebovává poté, co je DOSTANE.
Je takové empirické zjištění, že všechny skutečné peníze (tedy ne ty půjčené nebo multiplikované ap. - po staru by se dalo říct : penzíe kryté zlatem, prací) vytváří jen cca 20 % ekonomiky, především prímární (těžba, ...) a sekundární (zpracovatelský, výrobní, ....) hospodářský sektor, částečně terciální (služby). Dalších cca 30 % tyhle peníze vytvořené těmi 20 % (samozřejmě + případně ty půjčené, vržené do ekonomiky uměle státem) pak dalších cca 30 % nějakým zpsobem redistribuuje za různé (zbytné) služby. Zbylých 50 % jsou neproduktivní, kteří jen dostávají. Někteří, děti, se ještě třeba zapojí, někteří, důchodci, už se zapojili (ale je tam to omezení zmíněné výše), někteří v životě nepsacovali nebo jen málo a pro tohle konstatování teď nijak neřeším důvody, proč nepracovali.

Každopádně každý, kdo má z nějakého zákona (zaměstnanci, potřební v soc. síti, ...) příjem od státu, nemůže prohlašovat, že i on odvádí daně.

Své daně odvádí z daní těch 20/50 %, tedy seriozně řečeno, dotyčný má od těch skutečně pracujících nejen svůj příjem, ale i peníze na ty daně dostane od dotyčných


 #78428 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 13:40:58 | #78438 (10)

Bez obav,mě už byl odchod do důchodu citelně prodloužen a přesto ještě na zkrácený úvazek pracuji a odvádím státu daně.Daně odvádí každý,kdo nakupuje a platí DPH i každý vlastník nemovitosti.


 #78431 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 19:11:58 | #78461 (11)

To nebylo nic osobního, já neřeším tebe. Já uznávám, že důchodci, co pracovali, si důchod zaslouží a disputace by byla jen o tom kolik nebo jak dlouho.
Ale znova . pokud má někdo příjem jen od státu, i na tu DPH a všechny daně a poplatky mu dává stát a to to předtím musel vzít těm firmám. To přeci nemůže být tak složité na pochopení.

A ano, jestli nějaký důchodce stále pracuje, tak ano, na příslušné daně z té vydělané částky jinde než od státu si skutečně vyděla sám a lze tedy říct, že ty daně z toho vydělaného mimo toho od státu skutečně platí.


 #78438 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 19:59:35 | #78475 (12)

Stát za mě platí DPH i daně z nemovitosti? *34091*


 #78461 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 22:24:54 | #78484 (13)

Ne. Ne stát. Ty firmy. Ty zaplatí daně ze zisku ze skutečné práce, odevzdají je tedy státu a on ty vybrané daně přerozdělí, mj. mezi důchodce a sociálně potřebné.

čili když ti dá stát 100 Kč, ty si koupíš něco s DPH za 100 Kč, i tu DPH jsi zaplatila korunkama, co ti dal stát a než ti je mohl dát, musel je někomu vzít - a vzít je mohl jen tomu, kdo vytvřil skutečnou prací skutený zisk, všechny ostatní peníze už se případně jen "točí", nikdo je nevytváří, jen redistribuuje.

skutečně novou hodnotu (nové peníze) můžeš vytvořot jen skutečnou prací na úkor přírody nebo vzato z hrřiště státu z cizích států. vše ostatní jsou jen stále dokola protáčené ty samé peníze, které pomalu ale jistě mizí ..... proto vnitřní spotřeba může na chvilku způsobit dojem, že ekonomika šlape, ale jinak platí, že bez těch nových hodnot/peněx by to byl jen kolotoč k bankrotu


 #78475 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 13:35:01 | #78435 (9)

Ano, proto bych sociální systém zrušila firmám se dost uleví.


1  
 #78428 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 13:35:40 | #78436 (9)

Zbude víc těm s hypotékou, co pracují ap.


 #78428 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 13:59:08 | #78300 (1)

Investice do úspor? Nešlo by šetřit bez investic? Nebudou ty investice prodělkem? Někde a v něčem ano, někde a v něčem ne. Ono to šetření je v Česku někdy docela na hlavičku postavené. Člověk šetří elektřinou, šetří vodou, netopítolik, atd a ejhle!!! Máme tady další topnou sezónu a ač jsme opět šetřili, ba ještě víc jsme "ušetřili" , platíme víc, páč firmy zdražily teplo, vodu, protože jsme moc šetřili a jim klesly zisky. Manažeři přinesli domů místo 300 milionů jen 200 milionů a jejich manželky zuřily!!! *27179*
Jde v Česku vůbec šetřit? Zatím je vidět, že nejde, páč co letos ušetříme, o to nás příští rok dvojnásobně oberou. Můžou. Je to právně OK. Je tržní ekonomika. Nic s tím nenaděláme, protože nikdo nechce v bytě umrznout, koupat se je taky třeba. Holt některé firmy mají k dispozici mocný nástroj a to Vydírání. Buď cáluj jak naše rodiny chtějí /samozřejmě firmy, ale ty vlastní rodiny, nebo členové rodin, tak že ve výsledku jdou ty peníze do několika málo rodinných pokladniček/, nebo si umrzni, taky si můžeš vybrat možnost shnít ve vlastní šťávě a špíně. Nejspíš obojí v souběhu. Něco je špatně.


 #78277 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 15:01:05 | #78305 (2)

Včera byl v televizi krátký šot o nějaké sídlištní výtopně, která jede na zemní plyn. Šlo by ji předělat na lehký topný olej, představuje to však několika milionovou investici.
Podobně doprava. Kdyby se v aglomeracích velkých měst, Praha,Brno,Ostrava, Plzeň zhotovila síť cyklostezek, stáhlo by to část dopravy do zaměstnání na (elektro)kola.
Ve zprávách proběhlo, že na Frýdlantsku chtějí postavit větrný park. Část místních je samozřejmě proti. I tak se to začne stavět nejdříve za 10 let. S tou energetickou krizí to asi není tak horké, když tady vše probíhá neuvěřitelně pomalu.
Může za to Babiš ? Anebo vláda Fialy ?


 #78300 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 15:53:20 | #78309 (3)

Můžeme za to všichni, protože jsme prostě takoví.
Stavět se nedá téměř nic, protože úplně všechno vždy někomu vadí a navíc máme takové zákony, že každá žížala, nebo zajíc dokáže zastavit stavbu čehokoliv na desítky let. Zvířátka za to pochopitelně nemůžou, ale máme zde stovky dementů, kteří si na vyrábění potíží založili úžasný byznys. Přitom řešení je tak prosté. U soudů vždy platilo, že veškeré náklady platí ten, co soud prohraje. Kdyby se toto pravidlo zavedlo i pro profesionální soudiče okolo staveb, rázem by jich ubylo.
Ale jinak, co se týče cyklostezek a větrníků, pak zde si dovolím nesouhlasit.
Cyklostezky by sice "stáhly" pár cvoků ochotných mrznout a zmokat na bicyklu, ovšem nevěřím, že by se to nějak výrazně projevilo na dopravní zátěži vellých měst. Jinými slovy, astronomické náklady by neodpovídaly dosaženému efektu. Vždy, když jedu po Brně v poloprázdné šalině, doslova zírám na tisíce auto poskakujích na jedničku v kolonách a nechápu, proč alespoň půlka těch lidí nejde se mnou v té šalině. Už vidím ty davy nadšených cyklistů, kteří nejsou ochotni jet veřejnou dopravou, ale pohodlí svého klimatizovaného a vytápěného SUV vymění za bicykl. Zrovna já si kolo na stará kolena určitě pořizovat nebudu a předražený krám na baterky už vůbec ne.
Pokud jde o větrníky, nic proti, jen stále podle mě nemají valný význam, prorotož když nefouká, tak je musí něco nahradit. Je to úplně stejné, jako u těch cyklostezek, vedle kterých stejně bude silnice pro auta a ještě k tomu pojeda ta šalina. Vedle větráku tak stále hoří kotel na uhlí, či jaderný reaktor, protože větrník není spolehlivý zdroj. Zde je obrovský dluh v podbě akumulace alektřiny, zatím jeefektivnější jsou přečerpávací elektrárny, jenže ty se také nestaví. Tudíž větrníky jo, ale čistě na své triko, žádné dotace.
Fiala zdědil otřesně zaostalou energetiku a to jak po Babišovi, tak po všech jeho předchůdcích.


1  
 #78305 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 17:50:20 | #78325 (4)

Pokud se týče dojíždění do práce na kole, je to u nás ojedinělý jev. Ne kvůli pohodlí automobilu, ale protože není síť cyklostezek a kolaři tak jezdí na silnici mezi auty, což je v dnešním provozu vyložený hazard.
Cyklostezek se postavilo hodně, ale pro rekreační účely. Třebas cyklostezka kolem Bečvy. S tím, že by se na kolech mohlo masově jezdit do práce, s tím se asi nepočítalo. V 60.letech se alespoň na Hané jezdilo na kolech do práce hodně. A v Pardubicích přímo masově. Tam taky byly cyklostezky třebas do Semtína.
Pokud se týče větrníků, je to spíš záležitost emocí. V Rakousku kolem Vídně je jich spousta. Na Slovensku, v Maďarsku dál od hranice s Rakouskem skoro žádné.
Naši národní socialisté se budou pohoršovat nad tím, že se rajčata vozí kamiony ze Španělska, ale transporty zemního plynu až kdesi od hranic Asie jim vůbec nevadí. A přitom tady se nabízí hodně energie ze slunce, větru či biomasy.


 #78309 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 18:05:46 | #78327 (5)

Ano, souhlasím jsou v tom i emoce.
Mě to určtě dokáže zvednout ze židle, kolik nás pumpičkáři stojí peněz. Já bydlím na dědině a klidně bych mohl jezdit do práce na kole, stejně jako tisíce ostatních z okolí. Nejezdíme a určitě ne kvůli cyklostezkám za miliardy, při zdejším provozu nejsou potřeba, ale protože prostě drtivá většina lidí na bicyklu moknout, nebo se potit nebude.
V Rakousku mají tisíce větrníků, to je pravda. Můžou si to dovolit, protože mimo nich mají také kolem stovky přečerpávacích akumulačních elektráren a hlavně, za humny stojí Temelín a Dukovany, proti kterým sice občas demonstrují, ale nebýt jich, tak za bezvětří doma sedí potmě. ČR, stejně tak Slovensko ani Maďarsko nemáme dostatek akumulačních nádrží, protože jsme na investování do smysluplných věcí celá léta kašlali a peníze rozházeli za kraviny, například cyklostezky pro rekreační účely, či stojánky se sáčky na psí exrementy.


 #78325 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 20:50:02 | #78357 (6)

V takovém Holandsku jezdí do práce na kolech davy lidí. A když tam začne pršet, tak doopravdy leje. Mají na sobě takové kombinézy, že jedou v suchu. I s dítětem které za sebou táhnou na vozíku.
Kdyby alespoň na Hané, kde žije a pracuje značná koncentrace obyvatel na trase Olomouc-Prostějov-Přerov-Zlín, byly zbudovány cyklostezky poblíž páteřních komunikací, začaly by do práce jezdit možná desetitisíce lidí.


1  
 #78327 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 08:23:39 | #78401 (7)

To je obdobný argument jako s tím implantováním švýcarské přímé demokracie,nebo třeba neutrality.
ČR není zemí rovinatou,s letitou a masově rozšířenou cyklistickou tradicí.


 #78357 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 08:58:40 | #78404 (8)

Okamura chce švýcarský typ demokracie řízený diktátorem.


1  

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 10:26:11 | #78407 (8)

Cyklistická tradice tady kdysi, ještě v 60.letech byla. Jenže tehdy byl malý automobilový provoz, a když někdo vyhýbal měl od cyklisty značný odstup. Protože v protisměru nikdo nejel.
Dnes jsou elektrokola a to co chybí jsou stezky, které by kolaře oddělily od automobilů.
Nedávno jsem četl studii, že jedno auto musí mít nejméně tři stání. Kola jsou na parkování mnohem úspornější.


 #78401 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 11:41:57 | #78414 (9)

Tahle tradice fungovala na vesnicích,ale ne ve městech.Snad kromě Pardubic a Hradce.
Pokud máme na kola přesednout kvůli energetické krizi,je elektrokolo i elektroauto velká nedomyšlenost.


 #78407 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 12:46:08 | #78420 (8)

Navíc to švýcarské není přímá, ale polopřímá demorkacie a naše země hlavně nemá na to, aby to mohla realizovat. v podstatě žádná země na to nemá finance, proto to nikde jinde nemají. (Polo)přímá demokracieje hrozně drhá. já myslím, že si to uvědomuje i švýcarsko se svýma penězma zadarmo z bankovnictví.
a současně ten systém přináší docela velká rizika i pro samotnou demokracii.


 #78401 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 16:02:58 | #78312 (3)

Neposlouchal jste pozorně,protože změna provozu na LTO se nezadrhla kvůli žádným investicím(brněnští naopak nepožadují po státu ani korunu!),ale na devítiměsíčním schvalovacím řízení.
Elektrokola a elektrokoloběž­ky,jsou ptákovina.Plzeň rozumně investovala do rozsáhlého obchvatu města a do sítě MHD.
Větrníky nás nespasí,mohou být pouze doplňkem.Někde je chtějí,jinde holt naopak.


1  
 #78305 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 17:10:57 | #78320 (3)

Nevím jak v jiných městech, ale Praze ti nikdo do práce na kole jezdit nebude, někde jsem četl že je to tak necelý 1%. V létě sice trošku pumpiček potkáš, ale většinou na cyklostezkách mířících ven z Prahy, nebo mají kola na autech a táhnou taky ven.
Jezdím po Praze autem každej den, i přes centrum a cyklistu potkáš zřídka, přes zimu vůbec kromě pár mesengerů. Horší problém v centru jsou v létě ožralí turisti jezdící na e-koloběžkách, je jim jedno kde jedou...chodník, jednosměrka v protisměru, klidně ti skočí z chodníku před auto.....nemám rád zákazy, ale tohle bych teda utnul, stejně jako před časem segwaye.


 #78305 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 17:55:54 | #78326 (4)

Nikde nebude jezdit významný podíl cestujících na kole, myslím hlavně pravidelně do práce. Víkendové rekreační projíždky městských lidiček, kteří nemají co na práci, nelze počítat jako úlevu dopravy, to je volnočasová aktivita, ne doprava. Cyklostezky pro zanedbatelný zlomek nadšenců požírají miliardy, které by šlo využít určitě lépe. Nejlépe třeba na modernizaci celé naší energetické soustavy, tedy hlavně budování elektráren, čímž myslím spolehlivé stabilní zdroje, ne nějaký větrák, jehož výkon je zavislý na počasí, nebo solár, který je v prosinci šestnáct hodin denně úplně k ničemu. A nebo ano, pojďme budovat tyto momentálně směšné zdroje, ale k nim budujme i potřebné rezervoáry k akumulaci elektřiny pro doby, kdy nesvítí slunce a nefouká vítr. Jaderné elektrárny také jedou s symbioze s přečerpávacími, ovšem u jádra je opačný problém, než u solárů, jaderný reaktor, pokud je spuštěn, vyrábí energii neustále a pořád, ve dne v noci i za bezvětří, takže není špatné ji ukládat v době, kdy se není spotřeba celého jejich výkonu.
Jo a na cyklostezkách by se mělo vybírat mýto, jako na dálnici. Kdo takové nesmysly potřebuje, ať si to platí.


1  
 #78320 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 18:46:47 | #78337 (5)

My skutečně nejsme rovinatou zemí,jako třeba Holandsko,kde je kolo přirozenou a letitou součástí životního stylu.


 #78326 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 18:52:14 | #78339 (6)

a dřeváky !!!!


1  
 #78337 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
09.09.22 21:47:57 | #78358 (6)

Elektrokolem se dá bez nějaké zvláštní námahy jet i 20 - 30 km v kopcovitém terénu.


1  
 #78337 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 01:40:30 | #78367 (7)

To máš jistě pravdu, ale speciálně v Praze (nemám zkušnosti z jiných měst, z 95% jezdím autem výhradně po Praze, občas i mhd) nikdo (až na to cca 1%) nebude používat kolo, ani e-kolo jako dopravní prostředek. Jako volnočasovou aktivitu hlavně v létě ano, jenže jezdí po těch "cyklodálnících" a snaží se vyjet z Prahy ven. Po těch cyklopruzích co nechal namalovat Hřibův magistrát nejezdí téměř nikdo.
Další věc jsou nesmyslně rozšířený chodníky a to nemyslím pěší zóny v úzkém centru, tam bych to i chápal. Chodník širokej jak kráva kde projde pár lidí na úkor pruhu pro auta. Navíc všude dávají kostky jak kočičí hlavy a světlý že musím nosit sluneční brejle jak se od nich světlo odráží. Zlatej asfalt nebo i ta zámková dlažba....


 #78358 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 08:40:30 | #78403 (7)

I zde se projevují dopady krize-jak ve výši pořizovací ceny,tak v provozu(např.ne­dostatek náhr.komponent vyráběných v Asii) Opět jsme též u baterií a dobíjecí infrastruktury..A málo platné,tuzemská města nejsou nafukovací- i kdyby nechyběly peníze,chybí prostor pro bezpečné i účelné cyklistické stezky.
https://www.fintag.cz/2022/01/12/prumerna-cena-elektrokola-loni-byla-v-cr-od-45-do-65-tisic-kc/


 #78358 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 10:28:44 | #78408 (8)

Elektrokola jsou ekologickým dopravním prostředkem. Proč má řidič jedoucí do práce s sebou táhnout desetinásobek toho co sám váží ?


1  
 #78403 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 10:43:18 | #78410 (9)

Kolo je radost, ten , kdo si vybere kolo jako dopravni prostredek, musi mit vseobecne radost z pohybu!


 #78408 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 11:46:39 | #78415 (10)

Tuhle radost mohu dosyta i lépe naplnit jako volnočasovou aktivitu.Nikoliv při cestě do práce,kdy cestou rozvážím děti(či vnoučata) do škol a školek.


 #78410 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 12:31:43 | #78417 (9)

Velmi často s sebou veze i další lidi nebo materiál, nářadí.
Navíc, člověk má chodit urvanej Z práce, ne DO práce
Dále pokud to není čistě kancelářská krysa, tak i v průběhu pracovní doby musí jezdit na schůzky ap.
V neposlední řadě si může po práci hned dojet na nakápy nebo něco vyřídit, př. v autě něco přenechat, co by jinak nebylo kam dát.

Já osobně jsme na kolem jezdil do práce do -5 C skoro 16 let. Ve chvíli, kdy jsme přešel po revoluci na OSVČ, už to prostě nebylo možné, nejen ohromná ztráta času (a to paltí i pro MHD), ale hlavně fakt, že po ujetí 16 km na stavbu člověk potřeboval na hodinu kyslíkovou dotaci ..... a věčně nestíhal.

Musel by život a svět celý notně zpomalit. Kdo dělá od 7 do 15:30, ten asi může, pokud si ostatní provozní věci rodiny zajistí jinak ...

elektorkolo to asi lehce zjednodušuje, minimálně co do toho vysílení člověka, ale prostě většina pracovních pozic to neumož%nuje nebo toprostě není dostatečně v(ý)hodné


 #78408 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
10.09.22 20:02:16 | #78476 (9)

Cokoli je elektro,tak úplně ekologické to taky není.Do hry se nám dostávají problémy s bateriemi a nabíjením-elektřinou. *33018*


 #78408 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
11.09.22 21:56:21 | #78697 (10)

Je to rozhodně ekologičtější než stovky kilogramů vážící auto.
Co by se mělo podporovat je právě ta elektromobilita. A sdílená ekonomika. Vypůjčit si (elektro)auto tak jak si půjčím na ulici koloběžku.
Samozřejmě, že to u nás je hudba daleké budoucnosti. Asi jako euro.

Před pěti lety se měla u nás v ulici na vsi začít rekonstrukce vodovodu. Teď už je to jisté, bude to příští rok ! S Rakouskem sdílíme stejné časové pásmo, ale čas samotný se tady vleče neuvěřitelně pomalu.


 #78476