Je pár věcí, u nichž se s ŘKC neshoduju a tohle je jedna z nich.
Je pár věcí, u nichž se s ŘKC neshoduju a tohle je jedna z nich.
ad soucet:
.."Je pár věcí, u nichž se s ŘKC neshoduju a tohle je jedna z
nich"..
jestli jich je jen par, na ktere z nize uvedenych "veci", tedy vyjma jiz
probrane komunikace s mrtvymi, se to jeste vztahuje?
na krest nemluvnat, transsubstanciaci, bohosluzbu obeti, modlitbu za zemrele,
Mariino vecne panenstvi, nekonzumovani masa v patek v postni dobe, pokladnici
zasluh, neomylnost katolicke cirkve?
Rozcházím se s ní ohledně interpretace hříchu proti Duchu svatému, co si takhle namátkou vzpomenu. V tebou uvedených věcech s některými souhlasím a některé ani neřeším.
ad soucet:
k onomu vyctu, ktery bych mohl augmentovat jeste hoooodne dlouho, jsem
pristoupil z duvodu, ze jsi hovoril o verouce Pisma a pritom uvedl RKC.. uvedene
doktriny ci nauky totiz nejsou zrovna moc biblicke - prekvapilo mne to..
Některé praktiky vysloveně biblické nejsou, ale nejsou ani protibiblické a já je shledávám jako užitečné. Sem patří třeba zpověď.
To jo, vyznávat hříchy máme, ale není psáno že je k tomu třeba kněze :)
Jak 5,16 Vyznávejte se tedy vzájemně ze svých hříchů, modlete se jeden za druhého, abyste byli uzdraveni. Mnoho zmůže a velmi je účinná modlitba spravedlivého!
Nemusí to být jen kněz.
Vyznávat tady na DF?
Tak se předveď, třeba se ti uleví.
Sebekritika se praktikovala prý na soudružských schůzích minulého
režimu.
Páne jo, 35. výročí normalizace dřívější normalizace, prostě renormalizace.
To už jsem se vyznala. že taky občas nadávám ale chodím s tím do
vskazníku :-).
To už tady v historii diskuze je :-).
Zpověď není sebekritikou, ale upřímným přiznáním svých špatných činů a mravních nedostatků. I podle psychologů je schopnost přiznat si takovéto věci znakem normality - ukazuje to na schopnost sebereflexe, schopnost nic si o sobě nenalhávat, ale vidět se v pravém světle, tj. schopnost určitého kontaktu s realitou - a doporučují to jakožto součást duševní hygieny.
ad soucet:
prijde mi zvlastni, ze vedome jedes "věci", ktere pritom nemaji v
Pismu oporu (napr. nedavno diskutovany prvotni hrich apod.), i kdyz jsme nasi
debatu zacali mym "co z Pisma je podle tebe vhodne brat vazne a proc?"..
Prvotním hříchem bylo, když první stvořená buňka začala svádět druhou stvořenou buňku.
Tak prvotní hřích v Bibli oporu má, je to jenom pojmenování pro hřích prvního lidského páru a jeho důsledku na jejich potomky.
Písmo je náboženská kniha, tudíž jeho záměrem je sdělení náboženských pravd, v tomto případě pravdy o bohu. To si klade za cíl, takže čerpat z něho věci přírodovědné nebo historické je pošetilost, protože sdělovat informace tohoto typu není jeho cílem (i když se tak může tvářit). A co se týká křesťanské náboženské praxe, tak to že předloha některých praktik není v Bibli úplně nalezitelná, samo o sobě neznamená, že by ty praktiky byli nesprávné či scestné. Jestliže pomáhají v následování Krista, tak proč se jich zbavovat. Proč se zbavovat něčeho, co je tím správným směrem účinné.
ad soucet:
.."Tak prvotní hřích v Bibli oporu má, je to jenom pojmenování pro
hřích prvního lidského páru a jeho důsledku na jejich potomky"..
psal jsem o katolickych "doktrinach ci naukach" a nikoliv "jenom o
pojmenování pro hřích prvního lidského páru".. jestli mas zajem,
velmi rad s tebou "vinu, kterou dedime od svych rodicu", proberu - co ty na
to?
No my nedědíme vinu, ale ten stav "nové" přirozenosti. Z vyprávění oněch událostí v Genezi je zřejmé, že se u těch dvou po pojedení jablka něco změnilo.
ad soucet:
.."No my nedědíme vinu, ale ten stav "nové" přirozenosti. Z vyprávění
oněch událostí v Genezi je zřejmé, že se u těch dvou po pojedení jablka
něco změnilo"..
Svaty Augustin, autor teto doktriny, by s tebou sice nesouhlasil, ale ok..
urcite ti nechci vkladat do ust jeho slova, ale jestlize trvas na tom, ze
prvotnim hrichem mas na mysli pouze ono tebou zminene "pojmenování",
muzes mi prosim priblizit, co je tedy ono "něco", co se podle
jablecneho pribehu "změnilo"?
Změnilo se jejich psychické uspořádání: nabyli vědomí sebe sama, vznikla instance já, která se nevyhnutelně začala rozpínat (člověk začal pychnout, přeceňovat svou hodnotu) a v člověku se tak ustanovila tendence ke zlu. S tímto uspořádáním se od té doby člověk rodí.
ad soucet:
.."Změnilo se jejich psychické uspořádání: nabyli vědomí sebe sama,
vznikla instance já, která se nevyhnutelně začala rozpínat (člověk začal
pychnout, přeceňovat svou hodnotu) a v člověku se tak ustanovila tendence ke
zlu. S tímto uspořádáním se od té doby člověk rodí"..
nechci sice klast meze tve fanzazii, ale rad bych v ramci nasi nazorove vymeny
setrval v oblasti diskutovane verouky Bible, ktera by dle tveho nazoru mela byt
brana vazne - z ceho tak usuzujes, respektive o jaky text se opiras? zrejme
nerozumim tvemu pojeti prvotniho hrichu, jestlize tebou popisovane je jeho
dusledkem
V Bibli je popsáno jejich nabytí vědomí sebe sama (uvědomili si svou nahotu, poznali dobré a zlé) a zbytek jsou poznatky psychologie. Bible, potažmo mýty, svým vlastním jazykem popisují reálné události (odehrávající se v člověku).
ad soucet:
.."V Bibli je popsáno jejich nabytí vědomí sebe sama (uvědomili si svou
nahotu, poznali dobré a zlé) a zbytek jsou poznatky psychologie. Bible,
potažmo mýty, svým vlastním jazykem popisují reálné události
(odehrávající se v člověku)"..
odhlednu-li od toho, ze z pohledu psychologie nabozenstvi jsou myty spis odrazem
lidskych myslenek a vedomi / imaginativni pribehy jakozto projev tvorivosti
priblizujici nam kulturu dane spolecnosti, jeji hodnoty apod., tak skutecne
nechapu tvou teologii - vysvetli to prosim jednoduse - to "jejich nabytí
vědomí sebe sama" je v ramci prvotniho hrichu co - pricina, dusledek,
trest? je to neco, co by nam melo byt odpusteno nebo jak te mam chapat?
Nabytí vědomí sebe sama je přece důsledek pojedení jablka. Je to nově nabytá schopnost.
ad soucet:
ptam se jako debil, protoze ti bohuzel stale nerozumim.. jestlize dle tveho
vyjadreni "nedědíme vinu, ale stav nové přirozenosti", ktery je
"nabytím vědomí sebe sama v důsledku pojedení jablka", jak tomu
mam rozumet v souvislosti s doktrinou prvotniho hrichu, podle ktere se rodime
zkazeni ci jako hrichu nakloneni dedicove Adamovy vzpurnosti a jeho viny? kdyby
lidska rasa nebyla "poskvrnena" diky Adamovu padu, jak bys v ramci tve teologie
vlastne oduvodnil Kristovu obet, ktery nas svou milosti obnovil ke spaseni? pred
cim by nas bez mezigeneracni viny prvotniho hrichu mel Jezis vlastne zachranit?
odpovez pokud mozno co nejjednoduseji - diky moc..
pěkně si to spatlal do sebe.
Lidé se rodí do stavu po vyhnání z Ráje. Kdyby to Eva nepodělala, tak
bychom se rodili do stavu co byl v Rájí.
Není to tedy dědičný hřích (KC tento výraz dávno nepoužívá není
přesný) Vyjmenuji několik vlastností
stavu člověka po vyhnání:
1. Poznání dobra a zla
Do té doby žili Adam a Eva v nevinnosti, neznali koncept dobra a zla.
Po snědení ovoce si uvědomili morální rozdíly a začali chápat svou
odpovědnost za své činy.
Zároveň však získali vědomí hříchu, což je považováno za začátek
lidské svobody volby, ale také břemena viny.
2. Vědomí vlastní nahoty
Poprvé si uvědomili, že jsou nazí, a pocítili stud. To symbolizuje ztrátu
nevinnosti a příchod pocitu hanby, který dříve neznali. Je to také první
známka sebeuvědomění a odcizení.
3. Ztrátu bezstarostnosti
Před pádem žili v harmonii se světem, bez starostí a utrpení. Po snědení
ovoce si uvědomili, že jejich činy mají důsledky, a byli nuceni nést
odpovědnost za svůj život.
4. Smrtelnost
Pojedením ovoce poznali, že jsou smrtelní. Ačkoli nezemřeli okamžitě,
stali se smrtelnými, což je důsledkem odcizení od Boha, zdroje věčného
života.
5. Schopnost volby a svobody
Poznáním dobra a zla získali schopnost volit mezi těmito možnostmi. Tím se
stali autonomními, ale také nesli důsledky za své volby.
6. Utrpení a zápas s existencí
Začali vnímat svět jako místo, které vyžaduje práci, překonávání
překážek a zápas s přírodou. Jejich harmonie s okolím byla narušena.
Lidé začali hřešit (v ráji to nebylo) a spravedlivý trest za hříchy
je smrt.
Bůh je ale láska a tak hříchy lidem odpustil.
Jenže Bůh je také spravedlivý a tu zůstala ten trest smrti za hříchy.
Proto Bůh poslal na svět svého syna a ten to vzal na sebe.
Jenže mezitím hříchem člověka vznikly škody:
Důsledky hříchu (časný trest)
I když nám Bůh odpustí hřích a věčný trest, důsledky hříchu na
našem životě a okolí zůstávají.
Například pokud někdo lže, způsobí tím škodu druhým, a tato škoda
vyžaduje nápravu.
Podobně jako v přirozeném životě, pokud něco rozbijeme, je nutné to
opravit.
No a na to se používají odpustky. Pokud nejsou, tak v tom očistci si
projdeš očistným ohněm který má zřejmě jiné parametry než u těch co
dostali odpustky zřejmě o vyšší teplotě nebo délkou čištění (duše v
očistci trpí i tím, že nemá svoje tělo a není s Bohem)
ad jonatan1:
nic jsem "nezpatlal" - ptal jsem se soucta na to, jakym zpusobem nahlizi prvotni
hrich a v me reakci pouzil citace jeho vyjadreni, kterym, jak jsem ostatne
uvedl, nerozumim
S tím víceméně souhlasím. Vědomí sebe sama "překopává" psychiku, proto je taky lidská psychologie daleko složitější než zvířecí (která je v podstatě jenom výčtem pudových charakteristik druhu). Nejen, že poznáním dobra a zla získali schopnost volit mezi těmito možnostmi, oni obdrželi přímo povinnost mezi nimi volit...
žádná Eva s Adamem neexistovali, Jonatáne, je to jen pohádka...
To je dáno také tím, že ten jazyk neznal dnešní filozofická slova k
popisu tehdejší situace vztahů člověka a Boha.
Proto se používali příběhy které situaci objasnili i bez těchto
dnešních slov. To zda existoval Adam nebo neexistoval není podstatné.
Podstatné je obsah zdělání, jaký vztah měl Bůh ke svému stvoření a
naopak.
Přesně tak. A pokud má být náboženství přístupné všem bez ohledu na výši intelektu, tak nemůže být formulováno složitě intelektualisticky, ale musí se hledat nějaká jednoduchá forma vyjádření.
A hlavně slovo adam znamená hebrejsky člověk.
Tak, tak - blahoslavení chudí duchem neb jejich je království nebeské:-)
To je odvozeno od slova žít, takže znamená něco jako život či živá (život dávající). Že to jsou významová slova, to jsi jaksi opomněl vybadatelovat.
jasně dávno, od doby, kdy jsem četl Bibli, což už je hodně let, šášo...
Genesis 3, 20Člověk svou ženu pojmenoval Eva (to je Živa) , protože se stala matkou všech živých.
Existuje do té doby dokud se o něm mluví, vždy myšlenka přetváří vše do životní hmoty.
No ohledně tvého zaměření, i budhismus vlastně tvrdí, že se psýché běžného člověka nenachází v přirozeném stavu (a tudíž že zažívá strast a vnímá svět modifikovaně a ne takový, jaký skutečně je), s tím, že přirozený stav představuje stav osvícení. Koncept dědičného hříchu je v podstatě jen teologické ztvárnění této skutečnosti.
zase se chováš jak malý děcko, jen abys měl poslední slovo, když už nevíš, co plácnout...
Jojo je Jeden Bůh a jedno náboženství člověka, muže a ženy : On a Ona :-).
By sem to nazvala jinak a to tak že: Duch nás přivádí do celé
pravdy.
Protože aby byl Bůh jenom On je sice pravda, ale jenom polovičatá pravda
:-).
Bůh není ani on, ani ona, ale chce, abychom k němu přistupovali jako ke svému otci (nebeskému).
To chce po synech :-)
Jak taky jinak :-).
Tak ano vyznávám i Boha Otce, ale vím že je to převážně mužská
záležitost.. ženy jsou přeci je obrazem a podobou po paní Bohové :-).
Tuhle jsem se dočetla že ji ne/dal rozlukový lístek.. v Izaiáši 50/1
Tak že existuje.
To chce po všech. Nikde není v Písmu psáno, že ženy k němu mají přistupovat jako ke své matce. I ženy mají otce. To čeho jsou obrazem (stejného Boha) tu nehraje žádnou roli.
To právě že Ježíš mluví při Jákobově studní se ženou Samarskou a té říká že Boha máme vyznávat v Duchu a v pravdě, což pravda je skutečnost ve které žijeme a když je i v Duchu božím.. tak by to mělo být ono.
tu mají taky oba Pointa byla v tom, že vnímat Boha jako Otce mohou jak muži, tak i ženy.
už prosím, netárajte! - už máme (myslím všetci() toho dosť, už ste to zopakovali iste 2000x....
může zkusit Ašéru...
https://rg-encyklopedie.soc.cas.cz/index.php/A%C5%A1era_(JKI-J)
A čtvrté přikázání je o čem ?.
Přikázání by se měla dodržovat všechna :-).
Jo aha - ono je to asi že mimo ľudských zmyslov - u některých mužů..
Nová analýza mitochondriální DNA ukazuje, že pramatka všeho lidstva
žila o něco dříve, než se zatím vědci domnívali. Mitochondriální Eva
je zřejmě stará rovných 200 000 let.
https://plus.rozhlas.cz/matka-vsech-lidi-zila-pred-200-000-lety-6644865
Tato žena žijící před 200 tisíciletími je prabába všech dnes
žijících lidí. Ovšem i tato prabába měla své prabáby a ty také své
prabáby ... miliony let v minulosti.
To je jako s tou otázkou "co bylo dříve, slepice, nebo vajíčko? ".
Tak jak to vlastně je?
Jedinou rozumnou odpověď vypracoval Charles Darwin a tou je Evoluce všeho
živého na Zemi, od buněk a řas, po rostliny a živočichy.
Počátek druhu homo Sapiens je datován do doby před 200 tisíciletími.
Pochopitelně žilo tehdá více žen, klidně tisíce a ty měly také dcery,
jenže Evoluce dá přežít jen těm, které dokáží mít hodně zdravých a
plodných potomků. Rody těch ostatních žen neobstály v konkurenci s rodem
naší dávné prabáby.
Ještě se k těmto senzačním zprávám o prabábě všech dnes žijících
lidí musí podotknout, že do statistiky a vyhodnocení se nedostaly
mitochondrie všech dnes žijících lidí. Proto bych se nedivil, kdyby byli
někdy později objeveni dnes žijící lidé s odlišnou DNA mitochondrie.
No a jen na okraj : i naše kočky mají nějakou prakočku, psi svou
prafenu, koně svou praklisnu ... a želvy svou praželvu. Platí to i pro
ptáky a hmyz, bakterie a viry, smrky a lípy. I jabloň má svou prajabloň.
Jen druhů jabloní je známo přes 6300 druhů (Wiki).
Příroda je mocná svou Evolucí a všichni pohádkoví bohové dohromady jsou
proti ní míň než kapička vody v oceánech.
Zjistili tak, že jejich "nejmladším" společným předkem byl muž, který žil asi před 59.000 lety v Africe.
Výzkum mitochondrické DNA, kterou si už po generace předávají ženy v nezměněné podobě, zase ukázal, že genetická Eva žila před 143.000 lety.
ad kroky:
.."No ale stejně světlovlasí běloši jsou asi že z
orangutana"..
nekteri zrejme ano..
Napsal jsem to už v prvním příspěvku, vznikem vědomí sebe sama vzniká
instance já a ta se nevyhnutelně začne rozpínat (což je
popisováno jako pýcha). Tendence k pýše = tendence hřešit. Naše dispozice
k uvědomění sebe sama nese v sobě vzpurnost, zárodek rozdělení. Můžeš
si toho koneckonců všimnout u dětí, že během procesu jejich růstu spolu s
nárůstem vědomí sebe sama roste i jejich pocit důležitosti.
Kdyby nás Adam touto dispozicí "nezatížil", nedošlo by ke vzpurnosti,
setrvávali bychom v rajské jednotě s Bohem a nebylo by tedy zapotřebí
Kristovy oběti, protože by nebylo co obnovovat, co napravovat.
ad soucet:
.."Kdyby nás Adam touto dispozicí "nezatížil", nedošlo by ke
vzpurnosti, setrvávali bychom v rajské jednotě s Bohem a nebylo by tedy
zapotřebí Kristovy oběti, protože by nebylo co obnovovat, co
napravovat"..
suprcupr, takze jestlize tve "my nedědíme vinu, ale ten stav nové
přirozenosti" neplati a Kristova obet byla ve "skutecnosti" zapotrebi k
odstraneni zdedeneho prvotniho hrichu, pozadam te o uvedeni versu z Pisma, kde
se o predavani tohoto hrichu z generace na generaci pise, jestlize se tedy jedna
o diskutovanou "věrouku Bible"..
Dědí se důsledek prvotního hříchu - dispozice k uvědomění sebe sama. Tento důsledek, tato dispozice je to, co se předává (doslova geneticky dědí) z generace na generaci. Přece všichni Adamovi potomci znali dobré a zlé a byli si vědomi faktu nahoty.
Pane bóže, zase ta náboženstvím deformovaná sexualita.
V teplých krajích není potřeba oděvu, nahota je tam, nebo tam před
příchodem náboženstvím zblblých bělochů byla, přirozená. Co je na
nahotě tak zlé a škodlivé?
Lidé mohli pochopitelně osídlit i chladnější části Země a větší
výšky (nad mořem) jen díky odpovídajícímu ošacení.
Zvláštností byli dnes už vyhubení domorodci Ohňové země. Ti se sice
halili do kožešin, ale ušití praktického oděvu neznali. Jen tak na okraj,
mužové Ohňové země byli křesťany loveni a vystříleni. Podivný sport,
ale s božím požehnáním - nahota je hříšná - rozsudek je trest
smrti.
uvědomili, že jsou nazí, a pocítili stud. To symbolizuje ztrátu
nevinnosti.
slovo symbolizuje- nešlo tu o nahotu. jako vlajka symbolizuje
národ. ale národem není.
ad soucet:
.."Dědí se důsledek prvotního hříchu - dispozice k uvědomění sebe
sama. Tento důsledek, tato dispozice je to, co se předává (doslova geneticky
dědí) z generace na generaci"..
zeptam se jinak, at se trochu pohneme z mista.. dedi se podle tebe, a to v
souladu s krestanskou doktrinou, "stav hrichu"? rodi se do nej kazda lidska
bytost, respektive prenesl Adam svuj hrich a vinu dedicne na sve potomky?
p.s. jestli ne, jak prosim chapes vyznam Jezisova ukrizovani?
Stav hříchu se dědí, když se dědí ona tendence ke hříchu, která stojí v základu uvědomění sebe sama. Každý Adamův potomek opakuje jeho hřích, jeho vzpouru, protože následuje tuto tendenci; jediný Kristus dokázal tuto tendenci zcela zadržet, mít jí zcela pod kontrolou.
ad soucet:
.."Stav hříchu se dědí, když se dědí ona tendence ke hříchu, která
stojí v základu uvědomění sebe sama. Každý Adamův potomek opakuje jeho
hřích, jeho vzpouru, protože následuje tuto tendenci; jediný Kristus
dokázal tuto tendenci zcela zadržet, mít jí zcela pod kontrolou"..
ok - takze treba takhle.. je to az Svaty Augustin, ktery uci, ze clovek se rodi
do tohoto sveta ve stavu hrichu - mezi krestany sice rozsirena vira, ze Adam
poskvrnil i nenarozene a "pouze" prijetim Jezise se Bozi milost muze vratit k
cloveku, ale nejen pro Zídy naprosto neprijatelna KOKOTINA, protoze podle nich
clovek do sveta vstupuje s CISTOU dusi, tedy bez hrichu - nekteri "krestanci"
(fakt diky, krudoxi) vsak maji natolik PICOVINAMA zatemnelou mysl, ze jsou
mnohdy i v hebrejske Bibli schopni "cist", ze clovek hresi, protoze je ze sve
PODSTATY hrisny a nikoliv, protoze neni dokonalou bytosti.. co se vsak
presvedceni, ze clovek je de facto DEFEKTNI, tyce, neni mezi tebou a visitorem
vubec ZADNEJ rozdil, ale ok.. jestli si to "vo" SOBE skutecne myslis, rad te ve
tvem presvedceni podporim - takze ve snaze o dosazeni alespon nejake shody v
ramci nasi nazorove vymeny specialne pro tebe, drahy priteli..
"byls" ZDEGENEROVANEJ jeste nez ses narodil!!!
DEGENERATE ONES
nevim proč bych měl řešit nějaké tvoje vnitřní rozbroje. S těma si zajdi k odborníkovi.
ad soucet:
.."nevim proč bych měl řešit nějaké tvoje vnitřní rozbroje. S těma
si zajdi k odborníkovi"..
o reseni mych vnitrnich rozbroju te rozhodne nezadam.. jenom jsem ti chtel
naservirovat trochu tve vlastni "meducinky" / na adresu Ondiho jsi dnes utrousil
neco u "uchylacich", krudoxovi jsi napsal, ze je "vymyty", o mne si prohlasil,
ze jsem "zvanil", komanc byl nedavno "senilni" a to, co si dovolujes k Dalkovi,
radsi nekomentuji..
jo to je na tobě vidět, že v sobě něco dusíš, co potřebuje ven. Doufám, že ventilace proběhla úspěšně.
tímhle přístupem jen potvrzuješ svoji intelektuální nízkost a
nevzdělanost...
chvíli se snažíš, pak sklouzneš k tomuhle, no nedivím se, nemáš
"nabito", jak říká Necrozar...
ad soucet:
.."jo to je na tobě vidět, že v sobě něco dusíš, co potřebuje ven.
Doufám, že ventilace proběhla úspěšně"..
vzbuzuj si predsudek o me dusevni stabilite dle ctene libosti - je to jen a
pouze tva vec a jestli povazujes za zrale ci efektivni timto zpusobem presouvat
pozornost od tve povetsinou slabe argumentacni pozice, klidne se "bran" i na
emocionalni urovni.. mne osobne to potencial nasrat nema
Jo demonstroval jsi, jak to s tou stabilitou je. A jsi to naopak ty, kdo opustil debatu a to zcela dětinským způsobem. Na emocionální výlev není jak smysluplně věcně reagovat.
ad soucet:
.."jsi to naopak ty, kdo opustil debatu a to zcela dětinským
způsobem"..
uff.. jakoze stesti, ze detinskym a nikoliv mladistvym, protoze bych fakt nerad
byl navzdy kokotem -
FOREVER JUNG..
ad soucet:
.."horší už to být nemůže"..
ale muze, "nepodcenuj" mne
necroczar:....mezi krestany sice rozsirena vira, ze Adam poskvrnil i
nenarozene a "pouze" prijetim Jezise se Bozi milost muze vratit k cloveku, ale
nejen pro Zídy naprosto neprijatelna KOKOTINA, protoze podle nich clovek do
sveta vstupuje s CISTOU dusi, tedy bez hrichu...človek vstupujúci do svet
je zaťažený dedičným hriechom, a následne osobnými hriechmi, to je fakt,
je to učenie NZ, učenie ap. Pavla...čo si myslia židia je jedno, to je už
staré, zhnité, SZ skončil..áno, človek je zbavený dedičného hriechu, a
následne osobných hriechov len skrze milosť, ktorá je v Kristovi - jeho
obeti a zmŕtvýchvstaní...
Jan 8, 24Proto jsem vám řekl, že zemřete ve svých hříších. Jestliže
neuvěříte, že já to jsem, zemřete ve svých hříších.“
1. Korintským 15, 17Nebyl-li však Kristus vzkříšen, je vaše víra marná, ještě jste ve svých hříších,
Dobře to shrnuje tenhle sborník (schváleno církevní administraturou):
V souvislosti s tím musíme poznamenat, že výraz "dědičný hřích" nevyjadřuje šťastně to, oč jde. Hříchem zpravidla rozumíme osobní čin, a tím "dědičný hřích" není. Zde totiž nejde o hřích, kterého se kdysi kdosi dopustil a který se dnes přičítá všem. Nejde přitom ani o nějakou dědičnost v biologickém smyslu. Jde spíše o jakési dědictví, do něhož vstupujeme tím, že jsme lidé. Je to stav ne nějakého aktivního překročení zákona, nýbrž stav, kdy se nedostává něčeho, co bychom podle Boží vůle mohli a měli mít.
Toto nešťastné dědictví znamená asi toto: lidstvo se dostalo na bludnou cestu, vzdálilo se cíli a vydalo se jiným směrem, než mělo. Patří tedy k člověku, že je poznamenán hříchem. Od počátku lidstva až dodnes lidé odporovali a odporují Boží vůli. Adamův hřích není tedy nějaká vzpomínka na minulost, ale je v nás samotných. Všichni se rozhodujeme pro Adama a jeho hřích. (Hebrejské Adam znamená člověk.) Adamovým hříchem upadl každý člověk v moc hříchu. V tomto smyslu přechází Adamův hřích, jako nákaza, na celé lidstvo. Všichni jsme lidé jako on, a proto jsme podrobeni hříchu. Co je charakteristické pro celé lidstvo, zkonkretizoval biblický autor v jednom jedinci, Adamovi. Adam je zároveň příčina a prototyp našeho stavu. Otázka fyzického původu od Adama, případně zodpovězení otázky, zda lidstvo pochází z jednoho nebo více párů lidí, jsou z tohoto hlediska nepodstatné a na této skutečnosti nic nemění. Líčení Starého zákona o hříchu prvních lidí je napsáno v obrazné řeči. Naukou víry je skutečnost hříchu od počátku lidských dějin.
„…to je fakt, je to učenie NZ, učenie ap. Pavla...čo si myslia židia je jedno…“
Ne, to není fakt! Fakt je, že je to jenom víra. A tenhle jednoduchý fakt stále nejsi schopen ve své hlavě správně zařadit…
iste, je to viera - ale viera nie je lož, ani pohádka, ani mýtus, ani
legenda... ale kto myslí, vidí to aj vo vedomí, svedomí, v praxi...viera je
vždy podložená aj skúsenosťou a skutočnosťou života, viera skúma
vnútro aj vonkajšok človeka, jeho život, nádej, perspektívu, dúfanie, že
je niečo tak, že sa to stane, dokonca sme v istote, vo viere je svedectvo
predkov, aj keď s tým (históriou) nemáme skúsenosť, ale vieme o nej,
obdivujeme ju, - teda aj s tým, keď to nevidíme - ale dúfame, nádejame sa,
cítime, tešíme sa na to...ap. Pavel to vo svojej múdrosti krásne
vyjadril:
Žid 11,
1 Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím,
co nevidíme.
2 K takové víře předků se Bůh přiznal svým svědectvím.
3 Ve víře chápeme, že Božím slovem byly založeny světy, takže to, na co
hledíme, nevzniklo z viditelného.
ad visitor77:
.."*Jan 8, 24 Proto jsem vám řekl, že zemřete ve svých hříších.
Jestliže neuvěříte, že já to jsem, zemřete ve svých hříších*“..
no a zidovsti vudci na "Kristova" slova odpovedli: "A kdo jsi?“.. uprimne
receno se ale moc nedivim, ze mu neverili, ze je Jezis Mesias, protoze v Pismu
jsou uvedeny kuprikladu nasledujici "pozadavky" na mesiassky vek:
atd. atd. atd.
ak sa môžem vyjadriť: dedičný hriech sa od Adama preniesol na každého, je ťažké povedať že sa "geneticky" dedí, to "dedičný" je len všeobecný názov vzhľadom na jeho prenos na každého... tento hriech je v Písme ako "prvý/prvotný!, v Písme teda nie je "dedičný" - teda prvý hriech je prenesený na každého, a zmazáva ho krst, ale i po krste následky -sklon k hriechu a hriešnosť ostáva....s "dedičným"/prvotným! hriechom nie je možná spása, nie je možné vidieť Boha, preto je tak pre spásu nutný krst...
A jak se má ten dědičnej hřích projevovat? Alergií na bodnutí vosy,
homosexualitou, náboženstvím, fanatismem ... ???
Prozradím na sebe, že jsem nikdy žádnej dědičnej hřích nepociťoval, ba
ani jeho náznak. Čímpato? Asi tím že považuji náboženské bláboly za
... no za bláboly přece.
Na druhou stranu vidím a čtu zde na DF, jak jsou pobožní fanatici
zamilovaní do svého dědičného hříchu .
Tak když nevíš, jak se dědičný hřích projevuje, tak z logiky věci ani nemůžeš říct, jestli jsi ho pociťoval nebo ne.
vždycky musí mít pravdu a bude se hádat i na padesáti stranách, aby ji měl...
Podle tvé zmatené představy dostane každé oplodněné vajíčko ženy do kádrovací listiny červeným inkoustem napsáno "Pozor, podědil hřích !!! nebezpečné individuum, rychle likvidovat"
ad visitor77:
vyjadrit se samozrejme muzes a i kdyz te to mozna prekvapi, dobre, ze jsi tomu
tak ucinil, protoze ackoliv je to teologicky konzervativni postoj, musim uznat,
ze jsi ho dobre artikuloval
ž to že se stali lidé smrtelnými musel být zásah do genetiky, tedy těla člověka.
A proč nežije dnes ani bibličtí Adam, Noe, Methusalem a jiní. V pohádkové bibli se přisuzuje Noemu, že ve svých sedmi stoletích měl děti s manželkami svých synů, nebo jejich dcerami, vnučkami ....
Víra hory přenáší, že jo.
Slepice v Ráji neměly kuřátka, protože byl kohout úplně neschopný blbec
a nebejt toho ZLA (katolicky sexu) v Ráji, tak bychom neměli kuřata aní my.
Ostatně ve státu Athos nesmí být ani slepice, husy, kočky ... td. . Athos
je výspa mužství jako u katolických a pravoslavných sutanášů.
Možná to tu vypadalo jinak že bylo víc kyslíku třebas na zemi, nebo tak něco i když dnes se lidi taky dožívají v průměru víc a víc let musejí kvůli tomu zvyšovat odchody do důchodů:-)
Také bych rád dostal odpověď na otázku kdy Adam žil, kdo o Adamovi podal zprávy do pohádkové bible. Proč se tato knížka pohádek bere ještě dnes vážně.
žil před dávnými časy, referovali o něm moudří lidé, a bere se vážně, protože vyjadřuje skutečnost.
Ničím nepodložené tvrzení.
Kniha není důkaz.
Potomci Adama by smilnili a rodili by se jako zdegenerovaní - člověk by
vyhynul hned od počátku.
O původu Kainové ženy jsou jen domněnky - bez důkazů.
Takže to má od skutečnosti jako odsud, ke kraji Vesmíru.
Podle genetických mutací chromozomu Y, který se vyskytuje pouze u mužů,
mohli vědci "spočítat" předešlé generace. Zjistili tak, že jejich
"nejmladším" společným předkem byl muž, který žil asi před 59.000 lety
v Africe.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/adam-s-evou-jsou-opravdu-prarodice-tvrdi-vedci.A001115_162005_vedatech_jup
žádnej Adam neexistoval a žádná oběť Krista hříchy neexistujícího
Adama neřeší...
jsou to jen bludy...
ty věříš, že opravdu existoval nějakej Adam s Evou před šesti tisíci
lety?
to bys byl dobrej magor...
necroczar: vyjadrím sa aj ja k tomu: presne ako hovorí jonatan, ale dodávam:
Pane bóže, zachraň se každý, kdo můžeš, před takovým náboženským
žvástem.
Kdo byli první lidé? Nebyli to náhodou Neandertálci, Denisované a jiné evoluční větvičky rodu homo? Nebo půjdeme dále do minulosti, třeba 10milionů let, našeho se šimpanzi a gorilami společného předka? Také pojedli z pohádkového "stromu poznání"?
ajaj,chlapče, vás sa nedá čítať, toľko naivity sa sotva niekde nájde...intelekt je o niečom inom - i o vecnej diskusii, ale niekto to nedokáže, nevie, lebo je zaujatý, naivný, nemá informácie, a veci prekrúca len tak, aby to vyhovovalo jemu...žije vo svojich ateistických pohádkach...
Chápu, že ve tvém, náboženstvím zatemnělém, mozku nemáš jinou výmluvu na odůvodnění tvého náboženstvím zdeformovaného pohledu na svět.
Uvědom si laskavě, že 16. století, poslední cukání a kopání náboženských ideologií zdechající kobyly, je už dávno za námi. Kdyby nevypukla renesance, tak máme ještě dnes nevolnictví a analfabetismus, svítili bychom loučemi v bídných chýších. Největší rychlosti pohybu člověka z bodu A do bodu B by se docílilo jen pádem ze stromu. Měli bychom epidemie chorob, náboženské války a následné hladomory, "inteligente" !!!
Věda posunula lidstvo do předu, dnešní zdraví a dožití lidí je téměř trojnásobné ve srovnání s dobou náboženského teroru Středověku. Nehladovíme, nemrzneme, náboženští drábové nás nehoní bičem do roboty na "panském". Úmrtnost novorozeňat a batolat je téměř mizivá.
A tohle chceš visitore zavrhnout a vrátit svět o pět století zpět do temného Středověku?
Jenom že "uprostřed ráje" to je co a kde ?
To může být něco v člověkovi co je uprostřed něho.
Tam byli ty dva stromy.
Chápu, v bibli je všechno naopak.
Den není dnem, strom není stromem ... celosvětová potopa není celosvětovou
potopou ... vše je ničím jiným.
reálné události (odehrávající se v
člověku) - poznávají lidé v dětském věku a to postupně a ne
naráz v dospělém věku, jak je to vylíčeno v pohádce o Evě a Adamovi
pojídající ovoce ze stromu poznání.
Žádný takový strom poznání reálně neexistuje a existovat nemůže.
Sebepoznání je proces vývoje bytosti, zdlouhavý, komplikovaný a nad to
značně ovlivněný kulturou prostředí, ve kterém ten svůj "rozum
nabírají".
Hadi, medvědi, vlci atd. mluví lidskou řečí jen v pohádce. Měnění
vzhledu zvládají do určité míry chobotnice, v menší víře chameleoni.
Ale žádné zvíře se nemůže změnit natolik, aby bylo zaměněno za
absolutně jiné zvíře, třeba co do počtu nohou a pod.
Zkrátka bible je kniha pohádek a lidé, kteří berou pohádky za popis
reálných událostí jsou k politování.
Realita je to co zažíváme v bdělém stavu, halucinace zažíváme ve snech a
nebo při omámení psychedelickými drogami (třeba LSD), či jinými
psychedelickými metodami/událostmi (poúrazové trauma, hladovka, odepření
spánku).
No ale malé děti batolata se za svoji nahotu nestydí, neví o ní, to poznání přichází až časem že se začnou stydět a skovávat se.
To víš jak zahlédnu ve tvém příspěvku slovo pohádka tak odvracím
oči od textu :-)
A jak víš že Adam s Evou byli dospělí když ochutnali ze stromu
poznání?
Přece podle obrázků z pohádkové knížky. Nikde tam není napsáno, že
Adam a Eva byli bohem stvořeni jako novorozeňata s pupeční šňůrou.
Možná že v bibli pro pokročilé stvořil bůh jen dělohu, vajíčka a
spermie.
Však víš, že víra Himalaje přenáší.
Jo jo jak se nemá nic zobrazovat :-)
No protože je to zavádějící :-).
Ondi -- snad si nemyslis, ze pro Boha je tezke neco stvorit co tvuj mozek nepochopi??
To asi ne, ale stvořit něco, co tvůj mozek pochopí, to musí být těžké i pro něj.
reflex je instinktivní automatizmus, to je opak vědomí. Vědomí a instinkt jsou opaky.
Poznání se přece neomezuje jen na určitý úsek života. Ale máš pravdu, sebeuvědomění je postupný proces a tento biblický příběh líčí jeho finální fázi. Nikdo taky neříká, že ten strom existuje reálně; tak jako všechny mýtické obrazy se jedná o parabolu či analogii. Bible spolu s mýty, ale třeba i pohádkami či bajkami tak popisuje realitu (skutečnost / to jak se věci mají) a záleží jen na naší inteligenci a životních zkušenostech, zda jejich poselství dovedeme "rozklíčovat".
Ve snech zažíváme sny a ne halucinace. Halucinace lze zažít jen v bdělém stavu. Píšu tě to už asi podesáté! Neschopnost se učit je známkou nízké inteligence.
Zpověď je užitečná pro toho, kdo šlohne v krámě máslo a tím spáchal hřích krádeže. Jde se vyzpovídat, dostane trest, řekněme odrmolit deset zdrávasů a pět očenášů, kněz to nahlásí do nebe a nebeská administrativa tu krádež másla vygumuje. Kdyby se nevyzpovídal a neodromolil uložený trest, tak by za to máslo musel být v očistci aspoň měsíc a tam mu dávali "skotské střiky" jedno palcovou hadicí z wapky směsí vody a centimetrových krup.
Ono i když se vyzpovídá knězi nic se mu nemaze, musí ještě před Bohem vše vysvětlit,ale stejně Bůh ho vrátí zpět, kvůli karmickým dluhům.
Takhle ale zpověď nefunguje. To je laická představa, že stačí něco odrmolit a člověk je bez viny.
Zpoved jen ulehcuje vericimu život a svadi ho k hrichu, protoze ho ubezpečuje, že po zpovedi a pokání mu bude vše odpusteno.
Dalko - zpoved je priznani a zadost o odpusteni - se slibem -- vice krat ne
Nevim jestli jsi pochopil podstatu, ale píšu o tom, že mnoho vericich dela hrich s vedomím, že se vyzpovida, olituje, odrika Otcenase a bude "fajn"
Dalko ja te pochopil proto jsem nasal to co jsem napsal abych te opravil.
Ne zpovědní praxe je odlišná. Platí tu určitá pravidla. Zpověď pomáhá člověku v nastolení vědomí vlastní odpovědnosti, protože ho staví před Boha a konfrontuje ho s ním. Při zpovědi nestojíš tváří tvář knězi, ale Bohu a jestliže třeba při ní nějaký svůj hřích zatajíš, není zpověď platná.