Někdy mi přijde, že jsi mluvčím ateistů
mě furt nejde do hlavy proč ateisti nejdou diskutovat o ateizmu mezi
ateisty proč májí diskuzi založenou
v sekci náboženství? Dokonce ani s věřícími diskutovat o náboženství nemohou
protože o tom nic neví. nepočítám nesmysli z médií.
Jak prokázaly studie po celém světě, ateisté vědí o náboženství víc než věřící :-))))
Proč je to v sekci Náboženství by ses musel zeptat otce zakladatele, rozhodně ale platí, že ateismus jako opak teismu má v sekci náboženství své místo, stejně jako třeba "ekonomika církve, hospodaření věřících" atd. atp. .-)))) žes to ty dosud stále nepochopil je jen a pouze další důkaz tvého duševního hendykepu :-)))))))))
Souhlas. I já se domnívám, že ateisté vědí o náboženství obecně
víc než věřící. Dokonce si myslím, že čím víc toho člověk o
různých náboženstvích ví, tím spíš se stane ateistou.
Věřící nemusí nic vědět. Stačí mu, že věří. Trochu zná tu svou
jedině správnou víru, fakta s kterými se dá polemizovat pro něj nejsou
důležitá, stačí utkvělé představy, mystické zážitky, vnější vliv
rodiny, tradic ... atd.
To je prkotina, kde mají diskuzi. Ateismus je opozicí vůči teismu či náboženství, tak i dává smysl, že je zařazen v sekci náboženství, když je náplní tohoto fóra.
Tak to je celkem pochopitelné a očekávatelné, že nebudou mít ateisté do náboženství a víry nějaký velký vhled. Právě proto by jim věřící měli jejich omyly uvádět na pravou míru.
To akorát náš jonatán, hrdinný ateisto-bijec, považuje Diskutníky za
majetek katolíků.
Ano, ateismus je v opozici náboženským ideologiím a náboženským
bludům.
Tak to máš pravdu, protože žádnou víru v nic nemáme. Naše víra v nic je tedy skutečně podložena ničím, stejně jako tvoje víra v nic.
pokud nevěříte v nic , tak věříte v něco, tak jste věřící , otázkou je co to něco je.
Jednoduše - věřím, že opo dešti vysvitne Slunce. Věřím, že rozumní
lidé se oprostili od bigotné verze náboženství. Věřím, že spousta, nebo
většina křesťanů bere bibli jako knihu pohádek a poučeních pro lidi
Pravěku a Středověku.
Ale i prakticky - když sedám za volant, tak věřím, že mne nenabourá
nějakej cvok, kterej věří ve svou nesmrtelnost a v pomoc svého andělíčka
strážníčka.
I ty máš anděla strážného, každý ho má,
ale záleží také na tobě, zda nejsi kandidát na Darwinovu cenu.
Do hlavy ti nejde víc věcí, třeba to, že se žádná celosvětová potopa nekonala a konat nemohla.
„mě furt nejde do hlavy proč ateisti nejdou diskutovat o ateizmu mezi
ateisty proč májí diskuzi založenou
v sekci náboženství?“
No, Jonatáne, to bys musel tu svou hlavu trochu otevřít jiným pohledům na věc. Řekni – připadalo by ti nepatřičné, kdyby v hypotetické sekci „Zločin“ vzniklo fórum „Jak zločinu čelit“? Tedy fórum „azločinců“? Nebo máš za to, že by tam patřily jen diskuse pro zločince, třeba „Kam nejlíp píchnout, aby ani nepíp“ nebo „Policejní frekvence a jak je naladit“?
Ateisti staví chrámy velkému "nebohu" a páchají tam bezbožné mše?
Koukám, že s tebou ta tvá erotická verze křesťanství mlátí od jednoho k druhému mantinelu.
Ano staví. Chrámy, sochy, ikony, náboženské písně okoukané od pravoslavných. V Rusku a na Ukrajině ještě dnes k vidění na zdi každého cca pátého paneláku. Nabalzamovaný Lenin coby obdoba zmrtvýchvstalého Krista byla toho třešní na dortu.
jo jo ateističtí komunisti měli modlu Lenina, další jejich modlou byl Stalin.
Ale to není dáno nevírou v boha, to je dáno vírou v Lenina a spol. Tedy opět záležitost věřících!
Mám dojem, že militantním ubožníkům vadí Eistence DF Ateistická
společnost přímo v jejich náboženském srdci v sekci Náboženství.
Litují, že už nemohou neznabohy ohněm poučit, že je výhodnější být v
boha věřící, ovšem pochopitelně v tu správnou verzi boha. V katolickou
verzi boha !
Lidé poslušní nějaké ideologii odmítají právo jiných lidí na vlastní
názor, protože je trápí představa nebezpečí vycházející z
volnomyšlenkářství. Považují tu svou ideologii za talon pravdy.
Zažili jsme to v době "vedoucí úlohy strany" v ČSSR.
Asi jako že nepáchat zločin je zločin jako každý jiný? Nebo nebýt kopáč je povolání jako každé jiné? Nebýt Jaroslav je jméno jako každé jiné?
Aha, to jsem nevěděl, že vás, zdejší ateisty, ostatní ateisté ustanovili jako své mluvčí, a můžete tak referovat o tom, o čem mezi sebou diskutují a o čem zas nediskutují (mimojiné).
O ustanovených mluvčích píšeš jen ty, každý tu vyjadřujeme jen své
názory.
Ateisté mají asi takový důvod diskutovat o Bohu jako o vodníkovi z
nejbližšího rybníka.
Spíš je zajímavé, co tu hledají věřící? Že by si nebyli tak docela
jistí svou vírou a chtěli prohlédnout skrz temný mrak svých předsudků?
Sám jsi sebe i ostatní zde označil za mluvčí ateistů. Názor, který tvrdí, že ateisté o něčem zásadně nedebatují, je právě ukázkou oné iracionality, na níž poukazuji.
Podíval jsem se na posledních 6 stránek. slovo mluvčí je pouze na posledních dvou - 3x od tebe, 1x od komanče, když ho po tobě opakoval - navazoval.
čili nikdo se tu jako mluvčí ateistů nepasuje.
pokud někde zaznělo, že my zde zastupujeme ateisty, neznamená to, že jsme od nich pověřeni, ale že tu jiní nejsou.
Zásady má každý z nás. Není nutně projevem iracionality, když někdo o něčem odmítá nebo jen nechce debatovat, protože třeba určitá debata, např. s jinatánem a podobnýma, je prokazatelně po letitých zkušenostech zcela zbytečná ztráta času. může být vytvořena zásada že nejen o něčem, ale i s někýmm - někdo prostě nedisktje. nelze automaticky dovozovat, že to je známka iracionality, nehctít o něčem diskutovat. naopak, je to známka iracionality u toho, kdo to tvrdí anenapadne ho desítka dalších, racionálních důvodů
a kromě toho - o tom, jak vznikl bůh, kdo ho stvořil, a tak - zásadně nedebatují věřící. ba co hůř : nemohou. protože víra.
to je ukázková iracionalita ....
Existuje obecný konsensus, předpoklad, že když je řeč o věřících, máme na mysli věřící v Boha.
No ale když věřím že obraz Boha a podobenství Boha je člověk, muž a žena?
Stejně tak bych mohl já vás křesťany označit za mluvčí věřících
na tomto fóru. Ale to není třeba, nikdo nás ani vás tím nepověřil.
Když už tak slovíčkaříš, pak já jsem nepoužil slovo zásadně
. Spíš bych řekl, že o tom zpravidla nedebatují, nemají důvod. Nemůžu
mluvit za všechny. Na tom není nic iracionálního, dá se to racionálně
předpokládat.
Každý z nás tady vyjadřuje hlavně své názory. Pokud se s někým shodnu,
pak to pro mě znamená, že nejsem tak docela mimo a že stejně uvažuje i
někdo jiný.
My netvrdíme, že víme, o čem věřící debatují a o čem nedebatují,
nebo obecně co se jim honí a co rozhodně nehoní v hlavách. Ty tohle o
ateistech víš, my to o věřících nevíme. To je dost podstatný rozdíl.
Racionální úvaha by tě měla dovést k tomu, že o tomto nemůžeš vůbec
nic vypovědět. Kór jestli jsi si vědom, že existují různé stupně
ateismu. Předpoklad, jaký jsi vyvodil, by byl racionální pouze v případě,
že by všichni ateisté byli stejní jako ty. Zde se ale spíš uplatnil
princip "přání otcem předpokladu".
No pokud se shodneš s Krakem nebo Ondim, tak to pro tebe znamená, že mimo jsi.
Znamená to ještě jedno : že jsi tu jediný jakž takž normální z těch, co tvrdí, že my tři jsme mimo, a my tři z těch druhých normálních, co vnímáme, že mimo jsi ty.
No aklidně jako malé dítě bojuj tu předem nevyhratelnou bitvu vlastních předvědčování :-))))
Ateisté i věřící jsou obyčejní lidé a většinou se baví o
podobných věcech. V běžném hovoru je od sebe nerozeznáš. Já jediný
rozdíl vidím v tom, že věřící se mimo obyčejné problémy běžného
života ještě mezi sebou občas baví pravděpodobně o své víře, o jejím
praktikování, bohoslužbách a co já vím... To víš asi líp ty.
Ateisté nemají důvod se o těchto věcech mezi sebou bavit. Možná jsou
výjimky, které jen okomentují chování těch, kteří se podle dříve
užívané fráze ještě nevyrovnali s náboženskými předsudky.
Z předpokladu, že všichni jsou stejní, nelze vycházet a to je snad
samozřejmé. Všechny naše úvahy vycházejí z určité míry
pravděpodobnosti a měly nebo mohly by se týkat většiny.
co je to " náboženský předsudek" ?
zatím tady vidím předsudky a mýty o křesťanství.
Na facebooku je hodně skupin o náboženství a tam se pořád něco řeší..
Mimo kostel to je dost omezená skupina lidi, to jsou jenom katolíci a nebo pravoslavní.
Spíš bych řekl, že si pobožní snaží sami sobě dokázat, že zrovna ta jejich ideologie je ta správná a že jejich soudruzi jsou výkvětem lidstva. Jo a typické pro tento typus lidí je, že diskuze se lehce zvrtne do nelítostné polemiky.
U ateistů?
Kdo tě víc haní??
My tě spíš trochu poškádlíme tím tvým sluníčkem a to je asi vše.
Málo kdy se s tebou, nebo např. s Ratkou hádáme.
Víra je vaše věc a ani Hospodyňku ti nebereme.
Nějak se ten výraz "nebeské království" musí dogmaticky okecat.
Takže to tvé "nebeské království" se u tebe nachází v prostoru tvé
mozkové pěny?
Duch je ten další nesmyslný obrat - někdy mám dojen, že ten náboženskej "duch" je nějakou bytostí, jindy zase je ten "duch" použit jako stmelovací výraz (např. v Duchu Olympijských her, nebo v Duchu Velké Říjnové Revoluce)). Ideologové si libují v přímo nábožensky silácké interpredaci výrazu.
Království je víc v srdci, je to o lásce a pokoji a nezáviď mi moji pěnu.
Mně se ty tvoje řeči ani nechce číst, přečetla jsem si jenom první odstavec když dovolíš.
A vůbec hledej si království sám, co jako ty se mnou chceš řešit když se umíš jenom vysmívat a znevažovat, otravuj si doma manželku, ta Ti asi nic nedovolí a tady si chceš vyskakovat, či co, Karkulko, rozumná řeč s Tebou není.
Jojo ja určitě neřeším království nebeské to je Ondiho záležitost,
tak ať si to řeší on ale ne se mnou, co mi je po něm.
Ono je v Bibli i o království božím a to ja si řeším :-)
Ale nehodlám to řešit s Ondim, nebyla by to totiž s ním slušná ani
důstojná diskuze a už vůbec ne věcná, z jeho strany jenom posměšky a o
to ja nestojím.
Spíš to vypadá tak, že dokazovat si něco potřebují právě ti nepobožní. Že se potřebují s náboženstvím a Bohem nějak uvnitř sebe vypořádat a proto na něj imrvére útočí, srovnávají se s věřícími a idealizují se.
Jenom potvrzuješ, co jsem psal. Nechceš vycházet z předpokladu, ale přesto z něj vycházíš.
Pokud se shodnu s Krakem, Ondim a jinými zdejšími ateisty, pak jsem v dobré a racionální společnosti...
Žalm 1
1 Blahoslavený ten muž, kterýž nechodí po radě bezbožných, a na cestě
hříšníků nestojí, a na stolici posměvačů nesedá.
Blahoslavení chudí v duchu, neboť jejich je nebeské království.
Chudí v duchu vlastní nebeské království. Kde je to nebeské království? Přece v nebi, že jo? A kde je to nebe? Přece v bibli. A spirála autosugesce se roztočila.
"Nebeskym kralovstvim" je symbolicky vyjadren klid a mir v dusi. "Nevedomost hrichu necini" . lide slabsiho ducha nevi, ze se provinili, netrapi je tedy svedomi, maji tim padem klid a mir v dusi.
Roztočila se ve tvé hlavě. Nebeské království je obrat, který
psychologicky odpovídá stavu původní psychické jednoty (jednoty protikladů
při existenci vědomí sebe sama), tj. např. stavu osvícení v budhismu.
Jinak všechna blahoslavenství z tzv. Kázání na hoře jsou psychologicky
správně; psýché se tak opravdu chová.
Ale shodneš.
Pokud by věřící vystupovali jako ty, tak je tady klid.
Nezaregistroval/nevšiml jsem si, že bys někdy zaútočila/vystartovala
jako první ty.
Po mně jo po mně vyjela :-)
ratka :
"tvoje blbé kecy o modlářství například, o hospodince, o tom že Bůh má
pohlaví etc."
Tak když Bůh je Otec a Syn tak to je pohlaví mužské přeci a tak proč by
nemohl mít Bůh i pohlaví ženské, když člověk, muž a žena je obraz a
podobenství Boha :-).
Pokud píšeš nesmysli tak je dobré, že tě na ně někdo upozorní.
Pokud je Bůh Duch - nehmotná/neviditelná entita - tak jak může mít
pohlaví?
První pisatel mu přidělil mužské oslovení/mužskou identitu, tak ho ho
bereme "mužsky".
Jenom že Duch zrovinka je hebrejsky Ruach rodu ženského, řecky Pneuma rodu středního, to jenom k nám se doškodrcal v rodě mužském :).
No ale proč by jsem co by žena měla vzývat mužského ?
To je to samé jako by se po mužích chtělo aby vzývali Boha Ji :-).
Můžeš zkusit i "božátko mé", nebo "ježíšek má" !
No zejména feministky jsou velmi upnuté na genderovnou rovnopávnost. Tady se můsí psát vše generovně spravedlivé, pochopitelně v němčině, česky by to vypadalo asi tak : "starosta/tka nařídil/la v obci/čákovi M. rozšířít školu/la u jednu tříd/u, a přijmout dva/vě učitele/llky". Velmi zpřehledněno, nebo zamotáno? Ale genderovně zaspravedlivěno.
"božátko mé", nebo "ježíšek má" by byla modloslužba neboli idolatrie.
To tady taky je to zavedeno, na pracáku, už musí být i na mužskou profesi požadavek i ona, jinak by to byla její diskriminace.
myslím to tak že neslouhlasím s diskutujícími :-) to není důvod abych na ne startovala, ale vnitřně hluboce nesouhlasím.
Tvé názory jsou k ničemu. Věřící tu ateistům neprezentují své
názory, ale pravdu. Problém je, že tu pravdu ateisté nečtou a
nezpracovávají mozkem. Nic neví o náboženství, víře a církvi .
Bylo jim tu podáno tisíce informaci a oni si nezapamatovali ani jednu.
Proč? Protože na to jednoduše kašlou. Takže budou nadosmrti obětí médií
a dezinformací.
„Věřící tu ateistům neprezentují své názory, ale pravdu.“
Tak tomuhle inteligentní věřící nevěří.
A mimochodem, teisti a komunisti jsou jediní, kteří oficiálně tvrdí, že prezentují pravdu…
Ateisté vědí, že stejně jako teisté celou pravdu neznají. Teisté prostě tuhle jednoduchou věc jenom nechtějí pochopit.
Prostě nebudu říkat, že je to tak a tak, když to nevím, a nebudu tomu věřit jen proto, abych si mohl myslet, že to vím.
Ja se v Bibli dočetla :
Jan 8, 31Ježíš řekl Židům, kteří mu uvěřili: „Zůstanete-li v mém
slovu, jste opravdu mými učedníky.
32Poznáte pravdu a pravda vás učiní svobodnými.“
Ale vím že se do toho moc lidem nechce zůstávat v Jeho Slovu.
Dnes jsem ráno opět uvažovala o tom že zůstati v Jeho slovu je říkat
to co On :
Tak například:
„Já jsem cesta, pravda i život"
Jo, ja jsem musela ráno do práce, to byla moje cesta i pravda které se mi moc
uvěřit nechtělo) i je to moje živobytí, můj život.
Tedy že ne jenom On je cesta, pravda i život ale i všichni to tak máme,
že máme každý svoji cestu i svoji pravdu i svůj život.
Však to i říká že cestu známe.
No jo ale do praxe když to chci zavést, našla jsem o tom článek že to "jsem" on používá jako jméno Otce ale mi se tak taky máme jmenovat, neb nás mají křtít v jejich jméno.
JJojo to je ten článek: https://revue.theofil.cz/revue-clanek.php?clanek=224
To právě že tak nějako jo, protože Ježíš říká:
Toho dne vy poznáte že ja jsem ve svém Otci vy ve mně a ja ve Vás.(J 14,20
)
A nebo taky říká: Ty Otče ve mně - ja v nich- oni v nás,(Jan 17/21-23)
Pokuď nemá být náboženství jenom nějakou modloslužbou tak potom : ja jsem.
A eucharistie je proč a na co ?
To jedí proměněné tělo Kristovo a tak je v nich.
Kristus je bájná bytost, o které se neví kdy, jak a proč se narodila.
Neví se co dělala svých 30 až 50 let, kde se toulala. Neví se kdy byla
popravena jako odsouzený zločinec.
Ale ví se doslovně přesně co povídala.
A ví se, že byla studnou moudrosti.
Jojo Zjevení 22
17A Duch i nevěsta praví: „Přijď!“ A kdokoli to slyší, ať řekne:
„Přijď!“ Kdo žízní, ať přistoupí; kdo touží, ať zadarmo nabere
vody života.
Iz 55,1 Ej, všickni žízniví, poďte k vodám, i vy,kteříž nemáte žádných peněz. Poďte, kupujte a jezte, poďte, pravím, kupujte bez peněz a bez záplaty víno a mléko.
Takové věci se kolikrát neví ani o jiných historických postavách. A nikdo nad tím nelamentuje. Podstatné je, že studnou moudrosti opravdu byl, poněvadž věci se opravdu dějí tak, jak říkal.
O jiných historických postavách se toho většinou ví podstatně víc. Ale ani u nich zpravidla neznáme tak velké množství detailních záznamů toho, co prý přesně říkaly. Máme často jen pár citátů a i u nich je sporné, jestli opravdu zazněly (viz třeba Galilei - a přece se točí...)
Jestli naplil Starý zákon, tak pak už vím, proč skončil na kříži. To by taťku pořádně nasral...
Já jen reagoval na to slovo naplil to je jako naplival. V tom významu je to dehonestující gesto, i když chápu, že jde o překlep...mělo tam být asi naplnil.
A tak to jo, teď to chápu! Mně se nikdy nezdálo, že by byl normálně napsaný…
U žádné starověké postavy se toho prý neví tolik jako o Ježíšovi. Četl jsem od jednoho historika.
Skutečně historických záznamů o Ježíšovi je velmi málo. Uváděl je
i Visitor a předpokládám, že by se vešly na jednu stránku. Už jsme o nich
psali.
To co se o něm ví, je zřejmě později vytvořená legenda.
No, přesně o tom píšu. Nejvíc z historiků o něm napsal Flavius - z dvaceti svazků židovských dějin to byl text na čtyři řádky. Ti ostatní se o něm zmínili ještě stručněji.
No ale dvě svědectví by byla postačující ale vy ateisté jste hodně moc nároční :-).
Tohle je zase umělá generalizace a idealizace. Ne všichni ateisté jsou
stejní, ne všichni jsou racionální; i tady jsme se setkali s tím, že
ateista tvrdil s naprostou jistotou něco, co z podstaty věci nemohl
vědět.
Teisté také vědí, že celou celou pravdu neznají - pokud tvrdí, že
znají, pak "ujíždí" stejně jako ti ateisté. Teisté/věřící jen
věří, že se věci nějak mají. Ateisté tuhle jednoduchou věc nechtějí
pochopit.
Ondi a Krak taky tvrdí, že prezentují pravdu. Mnozí ateisté mají přístup a myšlení věřících.
Ateisté netvrdí, že prezentují pravdu. Naopak jsou schopni si přiznat,
že neznají celou pravdu. Jejich postoj je spíš hledání pravdy, otevřenost
a připravenost k jejímu přijetí a kritickému posouzení.
Věřící se domnívají, že tu základní pravdu o podstatě světa už
znají. Proč by tedy hledali dál?
Mají svou knihu "pravdy" a s hrůzou trpí odlivem oveček, kteří přišly na to, že ta biblická "pravda" už dávno ztrouchnivěla a i nelibě zavání.
Bibli málokdo čte, oni mají různá jiná učení například o Trojjediném Bohu i uctívají kde co, mají na to jinou knihu : Katechizmus.
Nekteri to tak maji, ale zdaleka ne vsichni, bibli povazuji za knihu symbolu a snazi se ji spravne porozumet, jiste se to mnohym i nedari. Z Jezisova uceni se vzali predevsim jim doporucovany navod , jak se chovat ke svym bliznim , vyvarovat se smrtelnym hrichum neni taky spatne..hazis vsechny verici do jednoho pytle a udilis jim vlastne absoluci jako prumernym , az hloupym.
Ale tvrdí. Minimálně Ondi a Krak to tvrdí.
A například ty teď ohledně toho, cos o ateistech napsal: prezentuješ
pravdu, anebo přiznáváš, že jí celou neznáš a můžeš se v tom cos
napsal mýlit?
Vždy se mohu mýlit. V neomylnost svých proroků nebo třeba papežů
věří jen věřící.
Ostatně, nevšiml jsem si, že by třeba Ondi nebo Krak někde tvrdilili, že
právě oni prezentují jen nějakou absolutní a nezpochybnitelnou pravdu.
Vyjadřují prostě svůj názor na nějakou věc.
V kontextu této diskuse se nikdo z nás nevyhne určitým zjednodušením a
zobecněním. To jen ty někdy bazíruješ na nějakém nepodstatném detailu
nebo výjimce.
To jsem rád, že si uvědomuješ, že to co píšeš o ateistech tak vůbec
být nemusí a že je to spíš tvoje fantazie. Pamatuj si to!
Navíc když postoj, který jsi popisoval, u není u zdejších ateistů
pozorovatelný. Nechápu, proč se furt tak idealizujete. Jste jak malý děti.
Ty sis nevšiml, poněvadž s nima nedebatuješ. Oba se tu ohledně nějakých záležitostí víry vyjádřili, že vědí přesně jak to je a jinak že to být nemůže. To tu ale ostatně málokterý ateista (jestli vůbec některý?) připouští, že by věci mohli být jinak než jak píše.
Já se klidně přiznám, že se mohu mýlit. Ale může si nějaký věřící jen připustit myšlenku, že celé jeho náboženství je jen konspirační teorie?
Může, a taky se tak děje. Už jsme to tu v minulosti psali, že věřit neznamená zakazovat si či vytěsňovat nějakou myšlenku. Věřící se potýkají s pochybnostmi, to není nic neobvyklého, a součástí toho jsou i takovéto myšlenky.
to právě nemá důvod dělat... všichni si vybíráme nějakou teorii, nějaký konstrukt... strategii z dětství, utváříme si život na základě zkušeností, očekáváme. To vše jsu přece konstrukty. Ten kdo si myslí že může žít zcela bez nějaký myšlenkových opor, může upadnout do nihilizmu protože časem zjistí že vše jsou jen myšlenkové konstrukty. Proč si nevybrat konstrukt dobrý, optimistický a láskyplný
Jenže pravda odvěká je, že nezískáš nic, než svojí činností, svými rukami a svým mozkem. Žádná pohádková bytost na tom nezmění zhola nic. Člověk se musí naučit svým životem proplouvat, jako se musí naučit plavat v rybníku, aby nešel ke dnu. Ani v tomhle plavání ti žádná pohádková bytost nepomůže. A nezvládneme-li nějakou situaci sami, musí nám pomoci zase jen lidé, přátelé, rodina, zdravotní a penzijní pojičťovna ...
Pobožní sní o nějakém nadpřirozeném, ideální a spravedlivém světě ... ale to je a zůstane jen sen a zbožné přání. Realita není ideální, neprší když potřebujeme. Viry, bakterie, plísně jsou kolem nás a ochránit před nimi pomůže zase jen nějaký člověk a i my, naže vzděláná má na té ochraně nemalý podíl.
Myšlenkové opory získávám komunikací s jinými lidmi, s přáteli i s opozičníky, ale určitě ne od nějakého mafiána v sutaně rajtujícího na své velebnosti a patentu na absolutní pravdu.
Proč si nevybrat konstrukt dobrý, optimistický a láskyplný
Proč si nevybrat realitu, dobrou i méně dobrou, nezidealizovanou? Realita nevede ke zklamání, nebo nihilismu, či depresím - k tomu vedou akorát frustrace z nenaplněných idealizovaných příslibů. Proč trpět ze zhora naordinovaným pocitem viny a méněcennosti, které vedou k závisláctví na příslibech nerealizovatelného věčného blaženého života po smrti ?
Ja ratku chápu :-)
Má ráda architekturu, církevní a výzdoby kostelů se ji líbějí i rodinu
křesťani dostanou nad rámec té svoji rodiny, mně taky co jsem
navštěvovala nějaké církve tak ty lidi co tam byli jsou mi dobří
přátelé do dnes, hodně nás to sblížilo, u katolíků se tomu říká
farnost.
Život má jako křesťanka bohatší i plnější :-).
Ratka chodí i na poutě, to je "křesťanská" turistika spojená s církevní architekturou, lidi si to hodně pochvalují, že jim to hodně dobrého přináší, seznámí se při tom s dalšími podobně zaměřenými lidmi, co se rádi projdou církevní krajinou :-).
Chodím nejen církevní krajinou :-)) Miluji i vysokohorskou turistiku.
A realitu si vytváříme svým myšlením... kdyby naše smysly byly uspořádané jinak, barvy vyhodnodovány jinak, čas zachycován jinak než proud pohybujících se obrazu v mozku... byla by i naše realit jiná. Jsou to všecko způsoby našeho mozku jak vyhodnotit vnější svět. Jak přesně tento vnější svět "vypadá", nevíme. Jsme jeh součástí a přesto je to tajemství. jako i každá sám sobě... víme že jsme. to je jisté. Proč a jak... je mnohem tajemnější než připustíme.
To ja to mám asi že složitější, dočetla jsem se že Bůh nebydlí v chrámech které lidi vystavěli a že nemáme na zemi nikoho nazývat otcem, neb máme jednoho v nebesích a taky že nemáme uctívat modly, čímž to církve s představenými co by "otcové" a kostely s modlami jaksi padly za své a co dál?
Já toto řekl tátovi cca v 8 letech, když rodiče zjistili, že chodím na
náboženství, tak mi dal do tuky malý kufřík, ať si ho sbalím a jdu se k
němu najíst (doslovně nažrat)
To byl můj poslední "kontakt" s Boží "existencí".
Dál jsem se dočetla že Bůh alias Duch je v nás a když s tím člověk žena medituje tak není jenom Otcem a Synem :-) ale je i dcerou a nebo i matkou. což ale nepřineslo souhlas ponejvíce od katolíků, jsem u nich na černé listině :-), SJ taky s tím nesouhlasí, no jo ale vcházeti máme těsnou branou která vede k životu tak že na nějaké kolektivy a jejich kolektivní myšlení dát nemohu.(Mt 7,13 +L 13,24)
Člověk se také dočte, že vlk sežral jak babičku, tak Červenou
Karkulku, kroky.
Rozumný člověk však dokáže rozlišit mezi realitou a pohádkou. Prostě
nevěř nekriticky kdejakému blábolu.
Ty mi nemáš co rozkazovat, už jsem si dávno všimla jaký jsi to skrytý diktátor, nech si svoji Karkulku a mně nech porozumět Slovu Božímu, je to každého osobní volba, čemu že se to věnuje.
Co kdybys odkráčela porozumívat si tomu slovu božímu na nějaké boží
forum, kde se to přímo božími slovy hemží. Tam bys sklízela zajisté
ovace.
Ty mi tu milá kroky rozkazuješ, že na tvé tapetování rádoby božích slov
mám reagovat přitakáváním. To, o co se tu ty snažíš, je
znečišťování diskuze ateismus-teismus tvým misionářským
věrozvěstvováním pohádek o bohu a o nebi.
Ano, je to osobní volba čemu se člověk věnuje ... ovšem v rámci platných pravidel. Ty uznáš, že nemůžeš naklusat do kostela a farářovi vykládat co on má vykládat.
Předmětem téhle diskuze (viz záhlaví DF) není misionování ateistů tapetováním biblických pouček. Víš kroky, když je něčeho moc, tak je toho příliš, nehledě na fakt, že opakované vtipy přestanou být vtipné a začnou nudit.
Jo je to tu nuda s tou tvoji pohádkovou ideologií a jako ateista máš problémy s ostatními a ne že ne :-) tak že ten transparent v záhlaví fora tímto vypadá jako křivý a falešný, zcela určitě zde neobstál jako nějaká pravda :-).
když je něčeho moc, tak je toho příliš
Je výborné, že to říkáš, právě ty by sis to měl vzít k srdci.
A existuje nějaké slovo boží?
nebo se snažíš porozumět ani nevíš, a ani my, něčemu, co není,
Manželka mi včera uvařila segedínskej guláš. Tak dobrej, že jsem si ho
vyžebral i k večeři.
Na polykání nestravitelných biblických pohádek chuť zajisté nemám.
Taky jsme měli segedin ale i řízky.
Tou nestravitelnou babičkou jsem ja :-) Ty jedna pohádko :-).
Je vidět, že moc nechápeš psaný text.
Nejsi to ty jako osoba, ale některé ty tvoje příspěvky o věcech
nadpřirozených, vymyšlených, neexistujících.
Jo zkoušej to i ty a ještě hustěji ty výpady proti mně ať vím i
kvůli tobě že ateisté nejsou to co o sobě mají v záhlaví tohoto fora
:-).
Ono by se to moc rádo svádělo na věřící že nejsou schopni spolu
vycházet:-).
Ale to oni ateisté vůbec neumí, nejsou toho schopni :-).
Zklidni hormon - já na tebe reaguji jednou za čas a můžu přestat
úplně
To by bylo od Tebe docela milé než aby sis mne podával svoji nezdvořilostí.
No věřící spolu moc nevycházejí, to je pravda.
Nepochopil jsem, co že to neumíme my ateisté?
Na otázku je vrcholně neslušné "odpovídat" otázkou. Konkrétně ty to
neděláš poprvé.
Takže takhle ne !
odpověz na moji otázku
"Nepochopil jsem, co že to neumíme my ateisté?"
Jde o to, v co ti tví "věřící" věří.
Věří-li v boha (bohověrci), tak s nimi dokážu vyjít, pakliže s tím
svým bohem neutravují moc často.
Věří-li v biblické cancy (biblověrci), tak je vskutku problematické s nimi
vyjít.
Tapetování DF nesmyslnými kravinami unavuje a odpuzuje.
Proto buddhisté milují všechny bytosti a svou cestu jim ukazují v chování né teorii.
Umíme třeba spolu vycházet, např. na tomto fóru, na rozdíl od věřících...
Jo v aroganci se docela vřele shodnete :-)
Ale až tak moc se nerůzníte, tak jako věřící, v záporném stanovisku
jste vskutku jednotní :-) ale odporovat to umí asi že každý, to jste
vlastně v jakési stávkové odmítací pohotovosti.
Je to jednoduché :
1. Janův 4
12 Boha nikdy nikdo neviděl. Když ale milujeme jedni druhé, Bůh v nás
zůstává a jeho láska v nás došla naplnění.
16 A my jsme poznali lásku, kterou k nám Bůh má, a uvěřili jsme jí. Bůh
je láska. Kdo zůstává v lásce, zůstává v Bohu a Bůh v něm.
Když milujeme jedni druhé, je v nás láska, ne Bůh.
Nikde není doloženo, že láska je produktem nebo vlastností Boha
to jsou všechno jen prázdné, bezvýznamné, nepodstatné pplky, že potřebujete boha stavět atk, jak činíš
Byla jsem vyzvána aby jsem odkráčela na jiné forum:
Ondi Uživatel je offline | Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
RE:…
před 7 hodinami | #39459
Reakce na příspěvek #39457
"Co kdybys odkráčela porozumívat si tomu slovu božímu na nějaké boží
forum".
To není po prvé co se mne Ondi snaží od suď vystrnadit i blokoval mě zde
už několikrát, to není přátelské kočkování které by mi mohlo chybět
ale nepřátelství, ba přímo ateistická nesnášenlivost :-).
To není ateistická ani jiná nesnášenlivost, to je jen snaha omezit příspěvky reagující na otázku buď „odpovědí“ odpovídající na něco úplně jiného, nebo – a to je ve tvém případě snad ještě častější – „odpovědí“ neodpovídající vůbec na nic. Tedy zcela mimo mísu. Nebo dokonce mimo celou onu místnost. Ale rozhodně mimo téma příslušné debaty.
Mimo téma a mimo mísu je otloukat tady lidem neustále o hlavu karkulku a jiné pohádky, je to ubohé a trapné a svědčí to o lidské nezralosti přispěvovatele.
Že má člověk vinu je právě ta realita. Že je člověk tvor chybující
a to i v morální oblasti, je realita. Obraz člověka, jaký nastiňuje
křesťanství, je obrazem reality člověka. Lidé, kteří si nedokážou
přiznat své poklesky, ti odmítají realitu. Kdo se brání si připustit svou
vinu, ten se pokouší o sebeidealizaci.
Mimochodem méněcennost je důsledkem pýchy a tudíž zbraní proti
méněcennosti je pokora.
Není to spíš tak, že pocit méněcennosti je opakem pýchy? A že pokora a právě pocit méněcennosti spolu významově úzce souvisí?
Opakem pýchy je pokora. Obojí jsou opačné směry: první je vznášení nároků na svou hodnotu/důležitost/význam či na své vlastnosti, druhá je vzdání se takových nároků. Pocit méněcennosti potom vzniká v důsledku vznášení takovýchto nároků, poněvadž je to situace, kdy u sebe nepociťuji onu cenu (hodnotu), kterou sobě přikládam (kterou si nárokuji). Méněcennost je rozporem mezi svým přáním a realitou ve věci svého sebeobrazu.
Pyšní lidé si zpravidla nepřipouštějí pocit méněcennosti. Naproti tomu lidé pokorní na nás mohou působit dojmem přílišné skromnosti až sebepodceňováním. Také si mohou připadat méněcenní, což nemusí odpovídat jejich skutečné hodnotě.
Méněcennost je pocit a taky emoce a nehraje roli, jestli si je člověk připouští nebo ne - důležité je, zda jsou přítomny či ne. Stejně tak nehraje roli, jak na nás druhý působí; pyšní lidé nezřídka projevy pokory považují za projev slabosti či neschopnosti - z pohledu postoje pýchy je takováto interpretace přirozená, poněvadž člověk na základě svých nároků nahlíží na druhé.
Kdykoli se objeví méněcennost, je to znakem, že je člověk v nějakém ohledu pyšný. Poněvadž bez pýchy by nebyl k méněcennosti důvod.
Myslím, že u pocitů hraje zásadní roli to, jestli si je člověk připouští nebo ne. Pokud si je nepřipouští, neovlivní jeho jednání.
Nejde o jednání, ale o to, jaká je realita, a o té referuje to, zda je či není něco přítomno. To že si tu přítomnost nepřipouštím nebo před ní zavírám oči a dělám, že tu není, referuje jen o tom, jak se s tou nepříjemnou realitou/přítomností vypořádávám. S méněcenností se pro její trýznivost samozřejmě nedá žít, takže proti ní přirozeně člověk uplatňuje nějaké strategie jejího zvládání, kterým se říká obranné mechanismy. Ale ty jsou vždycky nasazovány na onu psychickou realitu - prožitku/přítomnosti méněcennosti.
Mimochodem právě jev méněcennosti je nejlepším příkladem a nejtypičtějším případem nejednoty či nesoudržnosti lidské psýché, o které jsem tu před časem mluvil v souvislosti s příčinou vzniku ideje Boha a účelem náboženství. Situace, kdy si nějaký pocit snažíš nepřipustit, ukazuje na to, že v tobě působí činitel, který ti něco předkládá či předhazuje a ty se tomu předkládanému bráníš a snažíš se jeho obsah změnit. Člověk je za takové situaci rozdělen na jakési dvě části, z nichž každá tvrdí opak a soupeří tak spolu.
ad soucet:
presne kvuli tomuhle typu prispevku jsem ti posledne napsal, ze SMRDIS JUNGEM..
"vyrovnat" se s paradoxem modernity: "kdykoli se snazime aplikovat vedecke
techniky a diskurzy, duse/sidlo subjektivity, zmizi", tak, ze zeres model
psychiky, ktery neni nicim jinym nez intelektualnim konstruktem, jakymsi pokusem
o racionalizaci "okouzleni" svetem mytu/virou v nadprirozeno apod., mi prijde
fakt smesny
takze asi takhle.. z hlediska behavioralnich ved je hlubinna psychologie jen
SVETOVYM NAZOREM, ktery si klade za cil vyresit vsechny zahady mysli a chovani
na zaklade jedine nevyvratitelne hypotezy, totiz existuje nevedoma mysl - to ti
skutecne nedochazi dilema, ktere prameni z nesouladu mezi tim, co "chceme", aby
pro nas psychologie delala, kuprikladu vysvetlovat zalezitosti viry, a tim, co
nam umoznuje vedecka metoda?? zvlastni to vec, ze podobny sracky jedouci verici
povetsinou opomenou, ze existujou tri prdele padnych duvodu pro odmitnuti
tvrzeni, ze analyticka psychologie je vedecka - sice si nemyslim, ze jelikoz
psychika neni nic jinyho nez produkt biochemickych procesu, psychologie je cela
na hovno, ale fakt ze zrovna Jung je ztelesnenim upovidany hustoty a
nepruhlednosti, coz paradoxne vypovida o kaleidoskopicke povaze jeho psychologie
- do materialu prokazatelne "cetl" sva vlastni ocekavani o strukture a dynamice
psychiky, takze kazdy kriticky smyslejici jedinec musi brat Jungovy hypotezy na
zaklade viry!! Proc treba myslis, ze vedce nevzrusuji podobne koncepty? jestli
ne, tak ver, ze postulovani archetypu psychologum proste unika - samotny
postulat je zcela nadbytecny jako reseni neexistujiciho problemu, odpoved na
otazku, kterou si nikdo jiny neklade
Je to model psychiky založený na zkušenosti. Já nedělam nic jiného,
než že popisuji zkušenost, k čemuž využívám i toho Junga, když učinil
stejnou zkušenost jako já. Proto všechno, co píšu, umím zdůvodnit, popsat
z několika stran a přiblížit na nějakém příkladu (pokud je to
možné).
S hlubinnou psychologií je to trochu jinak, existence mimovědomé oblasti
psychiky (podvědomí či nevědomí) je prokázaná, jenom jsou rozdíly v
pojetí této oblasti a jejího významu. Hlubinná psychologie na ní
nahlíží tak, že má primární význam, a to konkrétně takový, že "v
nevědomých procesech spočívá vlastní energie, motivace, organizující a
řídící děje, které se projevují v prožívání a chování individua".
Je to odůvodněná hypotéza, která se ale obtížně objektivně prověřuje
vzhledem k povaze jejího předmětu. Proto je v pořádku, že se ohledně
důvěryhodnosti a zájmu odborníků nachází na okrajové pozici. Všechno
chce svůj čas, vědecké zkoumání musí projít všemi nutnými
cestičkami.
Jung sice opravdu některé své hypotézy dostatečně nepodložil empirickými
daty a díky tomu zůstaly nepřesvědčivé, některé ovšem zase naopak
přesvědčivé byli a byli vědeckou komunitou přijaty, sem patří koncepty
komplexu a introverze/extroverze. Koncept archetypu sice přijat nebyl, ale
už nevím, kde jsem to četl, že v dnešní době existují v různých
oborech jako kognitivní psychologie apod. teorie, které jsou konceptu
archetypu velice blízké.
ad soucet:
.."já nedělam nic jiného, než že popisuji zkušenost"..
argument z osobni zkusenost je v ramci diskuse o existenci Boha povazovan za
argumentacni klam - presto je vsak pro spoustu lidi mnohem snazsi uverit
svedectvim, nez chapat slozita data/abstraktni statistickou realitu -
kvantitativni vedecka mereni jsou temer vzdy presnejsi nez osobni vjemy a
zkusenosti.. imaginarni "pratele" jsou sice zcela beznym jevem spojenym s
DETSTVIM, ale prave proto je nezbytne si uvedomit, ze zkusenost Boha ve smyslu
psychologickeho efektu muze vest k pojmove hyperrealite, ve ktere vedomi
nedokaze diferencovat mezi skutecnym Bohem nebo reprezentaci Boha, se kterou se
interaguje, jako by to skutecne byl Buh.. kognitivni zkresleni nas totiz doslova
nuti vnimat domnele smysluplne vzorce v nahodnych datech/ APOFENIE.. diky efektu
konfirmacniho zkresleni a selektivnimu pouziti dukazu jsou navic svetske
udalosti theisty prokazatelne intepretovany jako znameni od Boha - diky
skutecnosti, ze k simulaci Boha dochazi podvedome, neni takovy Buh (vericimi
simulovany bez zadne reality) nic jineho nez pouhe SIMULAKRUM
.."existence mimovědomé oblasti psychiky (podvědomí či nevědomí)
je prokázaná"..
no tak to ani nahodou - je sice pravda, ze se vedla debata o tom, zda kuprikladu
kolektivni nevedomi vyzaduje doslovny ci symbolicky vyklad, ale ve vedeckych
kruzich je doslovny vyklad povazovan za PSEUDOVEDECKOU teorii - nikdo totiz
nikdy vedecky nedokazal, ze kuprikladu obrazy mytologie a jinych kulturnich
symbolu se dedi a jsou pritomne jiz pri narozeni a naopak symbolicka
interpretace ma "vedecke" zaklady jen co se pohledu na viru samotnou tyce, tedy
ze k ni lide maji/sdileji urcite behavioralni dispozice
.."všechno chce svůj čas, vědecké zkoumání musí projít všemi
nutnými cestičkami"..
covece, koho mi to jen pripomina?? uz to mam.. toho kokota JUNGA a jeho "Síla
psychoanalytické pravdy je veliká a zvítězí, takze asi takhle.. I kdyz
neexistuji zadne "predem" existujici nevedome archetypy pripravene k integraci,
lide potrebuji imaginativni metafory, aby dali svetu a sobe samym smysl - pojmy
jako "nevedomi“ ci "duse“ jsou proto pravdepodobne nepostradatelne, ale to
pouze za predpokladu, ze nejsou "zhmotneny" a zustavaji pouze obrazne - o to
spise by meli lide pokladat sve myslenky a prozitky/emoce spise za pomijive
"vytvory", pouhe komentare okamziku, nez za nositele nepopiratelne pravdy..
presvedceni, ze jsou kuprikladu "vnitrnim zjevenim", je potencialne velmi
nebezpecne (preceneni jejich dulezitosti) - to, v co psychoanalytiku zerouci
osoby veri, treba ze jsou poslove z naseho vnitrniho sveta (zazivajici bozske
nitro), jsou ve skutecnosti pouze produkty chatrnych a zmatenych interpretaci
okamziku - vyporadat se s negativnimi vzorci mysleni se vsak stava mnohem
obtiznejsim, pokud jsme v zajeti ILUZE mentalni hloubky - jako nejvetsi pruser
vsak vnimam devalvaci racionalniho mysleni, ktera jde ruku v ruce s precenovanim
iracionalna
Já tu větu pronesl ne ve věci existence Boha, ale ve věci svých vyjádření o fungování lidské psychiky. Aplikování výroku na záležitost, jíž se netýkal, je považováno za argumentační klam. Osobní zkušeností pro existenci Boha nijak neargumentuju; třebaže jsem prožil zážitek, který bych popsal jako setkání s Bohem, tak ho nepoužívam jako argument pro existenci Boha. Ani by mi něco takového nenapadlo. Jen díky tomu rozumím určitým biblickým obratům a v určité míře teistickým náboženstvím obecně.
Nepsal jsem o kolektivním nevědomí, ale obecně o nevědomí či
podvědomí, tedy o mimovědomé oblasti psýché. Taková oblast prokazatelně
existuje a zahrnuje veškeré psych. procesy, myšlenky, představy, motivace
aj., které si člověk neuvědomuje. Které probíhají podprahově,
podvědomě. Psýché nerovná se vědomí; vědomá oblast představuje jenom
část psýché.
"nikdo totiz nikdy vedecky nedokazal, ze kuprikladu obrazy mytologie a
jinych kulturnich symbolu se dedi a jsou pritomne jiz pri narozeni"
Nic takového taky teorie kolektivního nevědomí netvrdí. A už za Jungova
života nějaký (nevim už který) antropolog prohlásil, že disponuje
nashromážděným výzkumným materiálem, z něhož umí dokázat, že se
obrazy nedědí. Jung si často stěžoval, že jeho teorii archetypů není
dostatečně rozuměno a proto že pak u různých badatelů vznikají
zbytečné omyly. Podle Junga se nedědí představy, nýbrž formy či
možnosti představ. Viz třeba:
Čelím neustále neporozumění, že archetypy jsou obsahově určeny, tj. že jsou druhem nevědomých „představ“. Je proto nutné ještě jednou zdůraznit, že archetypy nejsou určeny obsahově, ale pouze formálně, a to jen velmi podmíněným způsobem. Obsahově určený je praobraz prokazatelně jen tehdy, když je vědomý, a proto naplněný materiálem vědomé zkušenosti. Jeho formu lze naopak, jak jsem vysvětlil na jiném místě, srovnat s osovým systémem krystalu, který do jisté míry preformuje tvorbu krystalu v matečném louhu, aniž by sám měl hmotnou existenci. Ta se projevuje teprve ve způsobu usazování iontů a posléze molekuly. Archetyp je o sobě prázdný, formální prvek, který není ničím jiným než „facultas praeformandi“, a priori danou možností formy představy. Nedědí se představy, nýbrž formy, které v tomto ohledu přesně odpovídají rovněž formálně určeným instinktům. Právě tak málo jako existenci archetypů lze dokázat i existenci instinktů, dokud se tyto neprojeví in concreto. Co se týče určitosti formy, je srovnání s tvořením krystalů zřejmé do té míry, nakolik osový systém určuje pouze stereometrickou strukturu, nikoli však konkrétní tvar individuálního krystalu. Ten může být velký nebo malý, nebo se může měnit na základě různého formování svých ploch nebo na základě vzájemného prorůstání krystalů. Konstantní je jen osový systém ve svých v zásadě invariabilních geometrických vztazích. Totéž platí o archetypu: může být v zásadě pojmenován a má invariabilní významové jádro, které stále jen principiálně, nikdy však konkrétně, určuje způsob jeho projevení. Jak se například v dané chvíli empiricky projeví archetyp matky, nelze nikdy odvodit z něho samého; to spočívá na jiných faktorech.
Existence archetypů není vyloučená, jak jsem psal, existuje pár teorií, které jsou teorii archetypů velmi blízké. Pokusím se je najít, bohužel už si nevybavím, kde jsem to četl. A co se týče zbytku... je trefné, že zmiňuješ pojem iluze, doufám, že jsi dostatečně racionální, aby sis byl vědom, že iluze mohou být stejně tak všechny ty tvoje vývody a pojetí.
Fakt si myslíš, že svůj pohled na věc zakládáme na nějakých médiích? To děláte naopak vy. A médium vám dokonce stačí jen jedno…