Samozřejmě, že to může být myšleno vážně. Má to mnohem větší
logiku, než představa, že uprostřed věčnosti a prázdnoty existuje
nějaký Bůh, který se jednoho krásného dne rozhodne stvořit svět a v něm
nějakou nedokonalou bytost - člověka. Toho pak vystavuje všelijakým
situacím, dalo by se říct zkouškám, o nichž předem ví, jak dopadnou.
Nicméně stejně ho za každou chybu trestá, buď jeho samotného, nebo jeho
rodinu, kmen, město (viz Sodoma), národ, nebo celé lidstvo (kromě několika
vyvolených - viz kauza potopy). Vyžaduje totiž hlavně víru, zbožnost,
respekt a úctu k sobě samotnému. Na závěr pak připravuje svůj boží
soud, jehož výsledky předem zná, neb je vševědoucí. Odměněna bude
hlavně poslušnost a bázeň před božím trestem, případné vraždy a
loupeže budou odpuštěny, projeví-li účinnou lítost (nebo pokud je
spáchá ve jménu božím např. v křižáckém vojsku nebo při násilné
kristianizaci jiných zemí, třeba kolonií).
Někdo to třeba vidí tak, že tento Bůh je láska. Kam na to ti lidé
chodí?