Ateisté nikdy nevysvětlili proč by nemohl existovat Bůh, který by stvořil tento
svět.
Co tomu brání?
Ateisté nikdy nevysvětlili proč by nemohl existovat Bůh, který by stvořil tento
svět.
Co tomu brání?
Ani teisté nikdy nevysvětlili, proč by nemohl existovat vodník, který by žil pod vodou a skladoval v hrníčcích dušičky utopených. Nebo ježibaby létající na košťatech.
Co tomu brání?
Vodník je postava, která vznikla v rámci slovanské mytologie a lidových pověstí. Zde jsou některé hlavní faktory, které přispěly k vzniku této legendy:
1. Přírodní síly a strach z vody:
V minulosti byli lidé mnohem více závislí na přírodě a zároveň z ní
měli respekt či strach. Voda, zejména hluboké řeky, jezera a rybníky, byla
nejen zdrojem obživy (rybolov, zavlažování), ale také nebezpečným
prostředím. Utonutí bylo časté, zvláště v dobách, kdy plavání nebylo
běžnou dovedností a neexistovaly bezpečnostní prvky, jaké známe dnes.
Vodník tedy mohl symbolizovat strach z utopení a neznámých sil ukrytých pod
hladinou.
2. Personifikace vody a jejího nebezpečí:
Vodník se v lidových pověstech často pojí s představou nebezpečí a
nevyzpytatelnosti vody. Bytosti jako vodníci, mořské panny či vodní démoni
sloužily jako varování před tím, aby se lidé chovali opatrně u vody.
Lidé si tak personifikovali síly přírody, kterým nerozuměli, a
vytvářeli příběhy o nadpřirozených bytostech, které tyto síly
měli ovládat.
Absolutně správně jonatáne1, udělals mi radost.
Lidé si tak personifikovali síly přírody,
kterým nerozuměli, a vytvářeli příběhy o nadpřirozených bytostech,
které tyto síly měli ovládat.
Možná bys mohl z Bible uvést příklad takové personifikace přírodních jevů.
No podle mne třeba to, že Bůh seslal 7 ran, blesky, potopu, .... čili je označen, personifikován původce té katastrofy
Bůh je označen jako původce, ne že je personifikací jevu, který
vyvolal.
Když truhlář udělá stůl, tak je personifikací toho stolu?
Toho stolu ne, ale je personifikací jinak neznámého výrobce toho
stolu.
Protože jsi už dospělý a víš jak se stůl dělá, dokonce to dokážeš i
ty a každý aspoň trochu šikovnější člověk nejsou řemeslníci bytostmi
z jiného světa.
Bohové, duchové a ostatní vymyšlené bytosti jsou pro nevzdělaného primitiva zodpovědní za všechny přírodní fenomény. Počínaje Velkým Třeskem, vznikem Sluneční soustavy, planet, živočichů rostlin, zemětřesení a i bleskem zapálení suchého keře (z nějž prý mluvil bůch), nebo stromu atd.
Možná před staletími.
Ale vlastně i dnes jsou lidé, kteří věří v placatou Zemi, ale to není
záležitost víry.
Dnes už nikdo nevěří na Peruna, ale v Boha věří lidé pořád. Takže to
asi tu neznalostí původu přírodních jevů nebude.
Bůh má jednu ohromnou výhodu - stojí za vším, netroškaří.
Perun byl specializovaný bůh blesků. my už dneska víme, jak vznikají
blesky a víme, že to dílo peruna není.
co stalé nevíme, je ......................... a proto se Bůh ještě drží
No vidíš a tak ja nejsem nevzdělaná primitiv když si nemyslím, a nebo nejsem toho názoru že Bůh je bytost.
Takže zvládneš při tvém vzdělání tak akorát popis pohádkového boha - fousatej dědek v noční košili sedící na mráčku.
To je Tvoje představa, nevím proč mi ji vnucuješ, psala jsem že ne-bytost.
no když není bytost, tak to není živá osoba, je to jen nějaká neživá síla nebo něco takového...
Pokud Bůh k někomu promlouvá, tak je to bytost, i když to v bibli
není.
V bibli není napsané, že se dá psát bílou, či barevnou křídou na
černou tabuli - a dá se??
Jo ale když je Bůh v nás tak vím že ve mně není nějaká další bytost a hlasy má kde kdo, mozek má takovou funkci že někdy lidi slyší hlasy, tak že s tím promlouváním to může být takto.
Tuto chorobu, neboli postižení nazývají psychiatři Poruchou osobnosti.
Bůh je v tobě prostřednictvím podoby člověka ku obrazu božímu, tedy prostřednictvím lásky, kterou je člověk scchopen dávat a přijímat.
teda jak ty osobně nevím, ty jsi spíš podobou kundy
V nás mohou být bytosti, Ježíš je z lidí vyháněl. Máš to napsané v Bibli. Čili to že je Bůh i v nás, nijak neodporuje tomu, že je bytost. Tak jako v nás mohou být bytosti démoni (které Ježíš vyháněl), tak v nás může být i bytost Bůh.
Mozek nemá žádnou funkci, že lidi někdy slyší hlasy.
Duch je v Bibli bytost. Duchové - démoni nebo andělé (koneckonců i samotný Bůh) - v Bibli vystupují stejně jako lidé. Ježíš je taky popisuje jako bytosti, když říká: "Když nečistý duch vyjde z člověka, bloudí po pustých místech a hledá odpočinutí, ale když je nenalezne, řekne: Vrátím se do svého domu, odkud jsem vyšel. Přijde a nalezne jej vyčištěný a uklizený. Tu jde a přivede sedm jiných duchů, horších, než je sám, vejdou a bydlí tam; a konce toho člověka jsou horší než začátky" (L 11).
jo, v mý jo, protože v ní mám mozek
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bytost
"Bytost je jedinec jevící známky života a vlastního myšlení.[1] Je to původně teologický a filosofický pojem označující jednotlivé a oživené jsoucí. Pojem vznikl ze slova být patrně jako ekvivalent lat. ens[2], ale na rozdíl od jiného českého ekvivalentu, totiž jsoucna, má užší význam a označuje se jím obvykle člověk nebo duch. V tomto významu se vyskytuje i ve starší literatuře, v současné češtině jde o výraz spíše knižní, užívá se však stále pro bytosti člověku podobné a přitom netělesné, případně i pohádkové.[zdroj?!]"
Tvůj problém je prostě NAPROSTÁ NEZNALOST, NEVZDĚLANOST i marginálií ....
Bůh je Duch - jak píšeš
Genesis 8 : 21 I ucítil Hospodin libou vůni a řekl si v srdci: „Už nikdy nebudu zlořečit zemi
kvůli člověku, přestože každý výtvor lidského srdce je od mládí zlý,
už nikdy nezhubím všechno živé, jako jsem
učinil.
Čím řekl?
V jakém srdci?
Jak nezahubí?
To je jako když: Hory a návrší před vámi propuknou v jásot a všechny stromy na poli budou tleskat rukama řeky ať tleskají rukama atd.
Neodbočuj - to je jako když - vyjadřuj se k bohu a jeho srdci - řekl v
srci - řeky propuknou - ta řeka existuje a ty to srdce svým způsobem
vynecháváš - chceš vynechat - abys měla pravdu.
Nicméně Boha nikdy nikdo neviděl tak že to srdce taky nikdy nikdo neviděl ..
Ale je to v Bibli - nemusel ho nikdo vidět - je to napsané v Bibli - podle
tvé rétoriky - existuje.
Samozřejmě že ano, přečti si popis ducha v Bibli. I Bůh jeví známky života, když mluví, přemýšlí, má plány, působí, slibuje a zaručuje splnění svých slibů. Musíš být hodně slabomyslná, abys v tom nepoznala popis živé bytosti.
Ne to je v Bibli bytost. Přečti si, jak je popisuje Ježíš. Přečti si, jak se chovají a jak tam vystupují.
To jsou všechno duševní nemoci - démoni, hlasy v hlavě a spol.
Ježíš léčil lidi..
Něco jako kdy by podával sedativa :-).
Ale ty nemoci jsou vysvětlovány činností démonů, kteří se usídlili v hlavách lidí. Ježíš ty duševní nemoci léčil tím, že ty démony vyháněl. Ty jsi nečetla NZ, že to nevíš?
ona je ateistická pohanka nemá Ducha Božího aby chápala Bibli. a to
slunve byl lucifer(světlonoš)
který ji oblbl.
bytost Boží je soubor vlastností podle které poznáme například Boha
nebo člověka nebo anděla.
proč to píšeš s velkým B nejsi trochu zmatená?
(Bytost je jedinec jevící známky života a vlastního myšlení.)
Bůh toto splňuje je to živý Bůh a myslí protože stvořil svět.
Soucet tady ale tvrdí že:
soucet | #96419
Reakce na příspěvek #96416
"Duch je popisován jako živá bytost"
Tak jsem si z toho dělala legraci že nemám Bytost božího.. a ne Ducha
Božího :-).
Že si nenechám na...t do hlavy hlouposti, že neuvěřím každé blbině je o čem, asi tak o tom že nejsem pitomá jako mnozí zdejší :-).
Ty ty hlouposti přímo vymýšlíš a věříš jim. Máš jich plnou hlavu. Hloupost se dá prokázat a u tebe už byla mnohokrát prokázána.
Si myslím že ji prokazuješ ty když tvrdíš že zvířata jsou muž a žena a nebo že Duch je bytost a nebo že Bůh nemůže být on + ona.
Já (a ostatní) pro to uvádím zcela logické argumenty, kterým ty ale nejsi schopná porozumět. To dokazuje, že jsi velice hloupá.
Nemohu Ti bránit aby jsi něco takového o mně psal i když je to na hraně se společenskými pravidly ale i s pravidly zdejších diskuzí ale co když ty nejsi schopný reálným věcem porozumět?
To že já jsem a ty nejsi, je prokázáno právě tou schopností chápat logické vztahy a souvislosti.
naopak si tak hloupá jako visitor v politice tak ty ve znalosti Bible.
Pochopila jsem ji jenom trochu jinak než jak to vnucují katolíci a nebo i jiné dominance.
No jasně ja to špatně chápu :-)
Trojjedinost neexistuje protože Bůh je v nás a je nás mnoho, ale ja to
špatně chápu :-)
Duch ,otec a syn tak se projevuje Bůh v Bibli. křest není s tímto nic společné
Jde o to že osob v Bohu a Bůh v nich je mnoho a ne jenom "tři" jak si kdosi usmyslel a prosadil navzdory evangeliím.
Aha možná Otesánek ten jich spolykal : https://cs.wikipedia.org/wiki/Otes%C3%A1nek
no vidíš jak i to jde. Pohádkových bytostí je spousta. Mají bavit, poučovat, nabádat k přemýšlení a vyvarovat se nenasytnosti.
Tak si přečti ještě tuhle pohádku : https://diskuze.chatujme.cz/chatujme-cz/diskuze-k-informacim-pro-uzivatele-t837?paginator-page=3&_fid=wsav#p332
Žalobnička, provokatérka, tapetářka.
Už jsem ti navrhoval abys si založila vlastní DF, kde můžeš od rána do
noci svobodně tapetovat a provokovat co hrdlo ráčí.
Nejednám o Tvém "zdravotním stavu" či co ti je, za zády, ráda by jsem aby jsi přišel k soudnosti a nebo ke zdravému rozumu.
Kyž se píše že je nějkdo v někom neznamená to že přímo on je v něm
ale to že ten člověk přijal
jeho způsoby jednání a jeho učení například se to týký lidí co
přijali Krista.
pochopila si to v Bibli nesprávně. Já jsem vinný kmen a vy jste ratolesti to
jasně ukazuje je to jen přirovnání. I ty ůdy těla Kristova neznamená že
jsme Bohové. Si naprosto mimo v chápání
Větve i kmen jsou dohromady jeden strom, zrovna tak je to s údy těla, údy nejsou něco jiného než trup a hlava.
je myšleno na církev , přece nechceš tvrdit že si celá ruka, bez mozku nebo srdce
jedná se o církev kterou založil Ježíš on je jejím kmenem a ti co jsou
členi jsou ratolesti.
Nejedná se o to, že by si byla Bůh, ale jen o to, že si členem jeho
církve.
Je psáno že kmen a ne suchý mrtvý pahýl bez větví, což kmen s větvemi je živý strom a Otec je zahradník a ořezává suché větve a hází je na oheň.
Ano. Kmen. To je to, co psal Jonatán. Ano, větve nejsou kmen. A co jako? Že kmen s větvemi je strom, to s tím přece nemá co dělat! A co se stromem dělá zahradník, to už je úúúúúúplně mimo!
Víš co dělej? Vždycky, když si čteš něčí odpověď, přečti si znovu (nejen očima, ale i mozkem), na co ti vlastně reaguje. Z tvých odpovědí to totiž vypadá, že když odpovídáš na odpověď, tak už nevíš, na co odpovídala. A pak blábolíš naprosto mimo.
Strom, živý strom se skládá z kořenů z kmene a z větví které berou z kořenů a kmene mízu, kmen bez větví bude ronit mízu a ta bude stékat spátky do země, zkus zbavit strom koruny, to jest větví a uvidíš to na vlastní oči a nebudeš mít žádné plody, což se stalo letos že mnoho stromů/větví/ pomrzlo:-)..
Nikdo nic nepsal o tom, že by měl kmen žít bez větví. Ještě jednou: Přečti si znova, na co reaguješ, rozmysli si, co konkrétně na tom nesedí, a jenom proti tomu argumentuj.
Že ratolesti nejsou kmen, to je prostě fakt, který neokecáš. Že kmen bez nich nepřežije, to je sice pravda, ale nic to nemění na tom, že ratolesti nejsou kmen. Jestli máš pocit, že ratolesti = kmen, pak to můžeš nějak napadnout. Ale musíš vysvětlit, proč ratolesti = kmen. Chápeš?
A to je bůh :-)))))))))))))))))))))))))))
nech se léčit :-)))))))))))))))
Je to napsané tak že Otec je hospodář - zahradník -vinař a Syn o sobě říká že je kmen a mi jsme ratolesti a raději mi vysvětli jak v tom vidíš trojjedinost Boha o které v Bibli nikde nic není:-)
Prostě tvrdíš, že bůh je kus dřeva s větvema a už se jdi projít po ústavní zahradě
Ale je psáno že kdo vyzná že Ježíš je Syn boží v Bohu přebývá a Bůh v něm.
Aha, na cestu do nebe stačí říct před Svědky Ježíš je Syn boží v Bohu přebývá a Bůh v
něm.
Jek prosté, jak snadné, jak lákavé, ovšem musí se to věřit, neboť bůh
má rentgen a zkoumá srdcata pobožných.
???
Ty tvrdíš, že bůh je kus stromu s větvema a má kundu.
Mazej za primářem.
O tom zahradníkovi je to napsané v Bibli, v některých překladech je vinař, si to najdi je to napsané v Jan 15. to že mně tady všichni označujete za kdo vi co a ani nepřečetli jste si to :-).
To je jedno, že je to tam napsané. Ale nesouvisí to s tím, co psal
Jonatán. Respektive s tím, v čem jsi mu oponovala.
To je jako když na tvrzení, že zajíc má dlouhý uši, reaguješ: „Ale
vždyť zajíc má dlouhé zadní nohy!“ A takhle bohužel vypadá
„diskuse“ s tebou.
Jedno je jisté že nelze oddělovat větve od kmenu to je jejich smrt, což by jste ty i Jonatan rádi to tak měli, že on i vymyslel to že ja jsem Bůh protože jsem větev na kmeni je jeho nějaký výmysl, to ja o sobě nepíšu, když Otec je zahradník, ale že jsme součástí života stromu to jo, to jsme, tedy asi jak kdo, klidně že je někdo uschlá větev na ohni :-)..
ty jsi pouze ta stará, ohořelá větev. naložit na káru a odvézt před kotelnu ....
To právě že Bohem rodu ženského v sobě cítím život, možná je to matička zem ty živiny co do lidí(větví) jdou když Otec je zahradník a jenom kmen zasadil.
ty jsi jen tupá, stará ohořelá větev. nic víc. vše ostatní jsou jen tvoje bláboly.
To by jsem neťukala do klávesnice ty se zase potřebuješ zviditelnit svými ataky?
Kmen se hodí akorát na topení v krbu.
Strom začíná kořeny, ty zásobují kmen a větve živinami.
Takže je Ježíš kořenem.
Kmenem budou mafiánští samozvaní mluvčáci Ježíše. Ježíš se jim
neubrání.
Mafie je konstrukce mocenské pyramidy s vlastními zákony, justicí, vojáky a exekutory s autokratem na vrcholu. Mafie je tedy spolek ovládající ustrašené ovečky v dosahu, je jedním ze státečků uprostřed státu. Jako církve v Evropě.
Vím, Středověk zmizel v propadlišti času, ale církevní mafie katoliků
si dělala nárok na ovládání světa ještě na počátku Novověku, snažila
se řídit monarchie, pletla se do vedení států a tam, kde si svou moc
udržela delší dobu, jako v Americe (střední a jižní), ve Španělsku, v
Rakousku, v Polsku a v Itálii blokovala technický vývoj tam kam jen
dosáhla.
No a u pravoslavných je ta konzervace ještě dnes znatelná.
j, kroky bytost neuzná, ale bude tvrdit, že bůh je v lidech fyzicky :-))))))))))))))))))))))))
přitom jak bylo vysvětleno, jde primárně o nepomíjivost boha a člověka, tedy záležisot "v paměti" :-)))
nech se léčitty prostě vůbec nechápeš, že trojjedinost a bůh v lidech jsou opět dvě zcela odlůišné věci :-)))))))))))
pane bože, tohle má být ta dokonalost, někdo takhle blbý?
rekalmujeme to, vem si to zpátky. a hned.
No ano, trojjedinost a bůh v lidech jsou dvě zcela odlišné věci a to taky v tom že o Trojjedinosti v Bibli není nic a to druhé je tam opsáno hodně často.
Ne. Trojedinost a bůh v lidech jsou dvě rozdílné věci.
finito. konec. nic víc. žádné bláboly debílka.
no a ty nehcápeš ani tu rozdílnost s spojuješ to .-))))))))))))))))
Na duševního kripla jako jsi ty, kterýmu NIC NESTAČÍ NAPSAT JEDNOU, vše bude omílat 150x, i když je zjevné, že je to naprostá píčovina - na nicc víc mít nechci a nebudu. na to vem jedík, blázne.
Jak mohu spojovat co v Bibli není s tím co v Bibli je ?
Když na to nemáš - tak proč se do toho rozhovoru co mám s jonatenem pleteš
?
Vždyť jenom nadáváš, nic víc.
Ty se nečteš, že nevíš, jak to spojuješ?
Ty jako debil žádnou diskusi s nikým nevedeš, jen každýho otravuješ,
krávo.
ano, na tebe jenom nadávám, protože patříš do cvokárny a ne na
diskusi
No tak že, jak a čím to spojuji a kde?
A proč se vůbec mezi mne a Jonatana pleteš i tak jenom nadávkami a naprostou
bezvýznamností.
Přečti si sama sebe a pokud nepochopíš, kde to do sebe motáš, je to důkaz, že jsi debil.
vážně nemám pocit, že by s tebou jonatán diskutoval, sorry, maličká .-))))))
s jonatánem jste si vyměnili 2+2 (každý 2) příspěvky kolem
14:05-14:14.
od 14:18 tu jonatán nebyl. tys mu psala v asi 17:08, kdy jsio nejspíš
přepisovala znova říspěvek jonatánovi z 14:17 o tom, že větve a kmen jsou
jedno tělo :-))))
mezitím jsi napsala násobně víc reakcí na ondiho a mne .-)))))))))))))))))))))))))
ty holt jsi blbá, ty škeble, viť? .-))))
jo, a já dolezl v 17:13 :-))))))))
a v rámci diskuse zareagoval na ten tvůj strom z 17:08
:-)))))))))))))))))))))
proč jsi nedržela hubu? :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
No vyháněl. Co jiného asi mohl vyhánět? Když Ježíš popisuje ducha,
tak říká:
Když nečistý duch vyjde z člověka, bloudí po pustých místech a
hledá odpočinutí, ale když je nenalezne, řekne: Vrátím se do svého domu,
odkud jsem vyšel. Přijde a nalezne jej vyčištěný a uklizený. Tu jde a
přivede sedm jiných duchů, horších, než je sám, vejdou a bydlí tam; a
konce toho člověka jsou horší než začátky
Tohle je jasný popis bytosti.
Kdyby vyháněl bytosti tak by to tam bylo napsaný ale není to tam napsaný a nemůžeš přepsat Bibli na něco jiného, ze zvířat udělat muže a ženy a s duchů bytostí, že tě to baví porád mlet to samý :-).
Ale ono to tam je napsaný. Duch je popisován jako živá bytost:
Když nečistý duch vyjde z člověka, bloudí po pustých místech a
hledá odpočinutí, ale když je nenalezne, řekne: Vrátím se do svého domu,
odkud jsem vyšel. Přijde a nalezne jej vyčištěný a uklizený. Tu jde a
přivede sedm jiných duchů, horších, než je sám, vejdou a bydlí tam; a
konce toho člověka jsou horší než začátky.
V jiné pasáži s těmi zlými duchy Ježíš komunikuje a oni ho prosí, aby je nevyháněl. Tím je jasně řečeno, že to jsou bytosti, protože právě jako bytosti se chovají.
Tak že máš v sobě sedm osm bytostí ?
No to by se s tebe mnohý psycholog zaradoval :-).
Řeč je o Bibli a o tom, jak tuto záležitost popisuje a chápe ona. Ducha vykresluje jako živou bytost. Důkazy jsem uvedl.
No ale o Duchu ani o Bohu to v Bibli napsané není že jsou to bytosti tak že si můžeš víš co, neberu takovéto Tvoje důvody ani úvahy v potaz, a neb jsou to bludy a nesmysly.
tyvole vždyť jsem ti to už napsal!
Ale ono to tam je napsaný. Duch je popisován jako živá bytost:
Když nečistý duch vyjde z člověka, bloudí po pustých místech a hledá odpočinutí, ale když je nenalezne, řekne: Vrátím se do svého domu, odkud jsem vyšel. Přijde a nalezne jej vyčištěný a uklizený. Tu jde a přivede sedm jiných duchů, horších, než je sám, vejdou a bydlí tam; a konce toho člověka jsou horší než začátky.V jiné pasáži s těmi zlými duchy Ježíš komunikuje a oni ho prosí, aby je nevyháněl. Tím je jasně řečeno, že to jsou bytosti, protože právě jako bytosti se chovají.
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=96419#p96419
Tohle obojí je popis živé bytosti. Opakuju to pořád dokola!
Jojo opakuješ to porád dokola no a co jako ja s tím?
Bůh živých ani Duch Svatý bytosti nejsou, bytostmi jsme až mi lidi.
No ano duchy se podařilo i vyfotit, že se objevili nějaké čmouhy na
fatografii a nazvali je duchem :-)
A nebo Hopkirk to byl taky duch :-)
jo a v Bibli taky vystupují bytosti duchové, protože jeví známky života.
Ne neslevil. Když duchové jeví známky života, tak jsou to bytosti. Doteď jsi to nepochopila?
To je hrůza.
Ty jsi jednoznačně přesvědčená, že bytost musí být v hmotné
konzistenci - homogenní.
Takže pro tebe nejsou bytostmi žádné pohádkové bytosti.
OK
Takže : Kdyby hloupost nadnášela, tak ty už nikdy nepřistaneš na pevnou
zem, neboli kdyby blbost byla kytička, tak ty jsi samá růže, pampeliška,
či dokonce celá stráň lučního kvítí.
"pohádkové bytosti" jsou bytosti :-)
Vždyť se tak jmenují, říká se jim : Pohádkové bytosti.
A leco to má společného s Bohem a s Duchem?
Definice bytosti, kterou pozná každý
normální člověk :
Bytost je jedinec jevící známky života a vlastního myšlení. Je to
původně teologický a filosofický pojem označující jednotlivé a oživené
jsoucí. "Pojem vznikl ze slova být patrně jako ekvivalent lat. ens, ale na
rozdíl od jiného českého ekvivalentu, totiž jsoucna, má užší význam a
označuje se jím obvykle člověk nebo duch . V
tomto významu se vyskytuje i ve starší literatuře, v současné češtině
jde o výraz spíše knižní, užívá se však stále pro bytosti člověku
podobné a přitom netělesné, případně i pohádkové.
No a tak řízni do palce ducha, když jeví známky života tak by ho to mělo bolet :-)
Pohádkové postavy taky splňují podmínky bytosti - řízni je do palce,
jestli budou krvácet.