Obraz Boha a podoba Boha je člověk, muž a žena, s tím nic nenaděláme, to tak je :-).
A nějaké povídačky že Bůh je Trojjediný ve třech osobách je pitomost, to v Bibli vůbec není, vymyslel si to až Tertulliánus ve třetím století a zmátnul tím celý svět, Bůh je v mnoha osobách, ne-li ve všech.
1. Jan 4:15 Kdo vyzná, že Ježíš je Syn Boží, v tom zůstává Bůh a on v Bohu.
Jan 17
17Posvěť je pravdou; tvoje slovo je pravda.
18Jako ty jsi mne poslal do světa, tak i já jsem je poslal do světa.
19Sám sebe za ně posvěcuji, aby i oni byli vpravdě posvěceni.
20Neprosím však jen za ně, ale i za ty, kteří skrze jejich slovo ve mne
uvěří;
21aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli
v nás, aby tak svět uvěřil, že ty jsi mě poslal.
22Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno
–
23já v nich a ty ve mně; aby byli uvedeni v dokonalost jednoty a svět aby
poznal, že ty jsi mě poslal a zamiloval sis je tak jako mne.
Úplné zatmění Slunce, Sev. Amerika
https://www.tvnoe.cz/porad/39934-hlubinami-vesmiru-special-uplne-zatmeni-slunce-sev-amerika/viz-369968
Roš chodeš nisan 2024 pondělí 8. dubna úterý 9. dubna 1. nisan 5784
https://www-hebcal-com.translate.goog/holidays/rosh-chodesh-nisan-2024?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc
To je v Bibli taky o lampách nebo že je a nebo měl by být člověk světlo, řeší se to v ní docela často a někteří lidi opravdu jako když svítí, neb mají světlou auru.
Těm tam zase jeblo na těch ateistech, hulváti jedni nevychovaní dementní :-).
To taky proto nemůže Být Bůh jenom mužskej protože mužové jsou zmetci, tedy ještě jsem hodného nepotkala i když to možná proto k nim Bůh promluvil že se už na to nemohl dál jen tak koukat, no prostě nepodarci.
A proto je Bůh Otec i Syn neb někdo dobrý být musí :-).
Je to nebeský vzor muže i když nemůžeme pominout to že je psáno :
Izajáš 45:7 Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a
tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci.“
Hm.. tak to jsem se moc daleko v uvažování o Bibli nedostala :-).
Aha máme přestat konat zlé věci, hm..
Činit dobré věci, hm.
No jo je to vývoj, je v tom evoluce, asi že..
Je nepravděpodobné aby Bůh byl jenom rodu mužského když obraz Boha a
podobenství Boha je člověk, muž a žena :-).
Tak například v hebrejském jazyce je Duch - Ruach ženského rodu, řecky už
je to rod střední Pneuma a do Čech se Duch přebásnil do mužského rodu
proč?
Tak že kdo vi jak to je a ženský rod v Bohu se zřejmě může taky
užívat.
Kde je Duch Páně tam je svoboda a JSEM je pro všechny rody možné a když
Bůh je láska která je ženského rodu a potom taky Kristovo tělo jsou
mnozí, muži i ženy.
Žalm 32
8 Dám ti prozíravost, ukážu ti cestu, kterou půjdeš, budu ti radit,
spočine na tobě mé oko.
Bůh je i rodu ženského neb obraz a podoba Boha je člověk, muž a žena,
tedy že ne jenom muž a Bůh někoho oslovuje k učinění člověka když
říká:
"Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby."
Koho oslovuje když tvoří člověka, muže a ženu ?
Zřejmě svoji partnerku, koho jiného?
Na někoho je ta Eva obrazem a podobou, zrovna tak jako Adam a aby byl Bohem
jenom muž to je i nespravedlivé a hledati máme ponejprv Království boží a
jeho spravedlnost.
Lukáš 17
20Když se ho farizeové otázali, kdy přijde Boží království, odpověděl
jim: „Království Boží nepřichází tak, abyste to mohli vypozorovat;
21ani se nedá říci: ‚Hle, je tu‘ nebo ‚je tam‘! Vždyť království
Boží je mezi vámi!“
Lukáš 8
1 Potom Ježíš procházel městy a vesnicemi a přinášel radostnou zvěst o
Božím království; bylo s ním dvanáct učedníků
2 a některé ženy uzdravené od zlých duchů a nemocí: Marie, zvaná
Magdalská, z níž vyhnal sedm démonů,
3 Jana, žena Herodova správce Chuzy, Zuzana a mnohé jiné, které se o ně
ze svých prostředků staraly.
Skutky apoštolů 17
24 Bůh ten, kterýž stvořil svět i všecko, což jest na něm, ten jsa
Pánem nebe i země, nebydlí v chrámích rukou udělaných,
25 Aniž bývá ctěn lidskýma rukama, jako by něčeho potřeboval,
poněvadž on dává všechněm život i dýchání i všecko.
26 A učinil z jedné krve všecko lidské pokolení, aby přebývalo na
tváři vší země, vyměřiv jim uložené časy a cíle přebývání
jejich,
27 Aby hledali Boha, zda by snad makajíce, mohli nalézti jej, ačkoli není
daleko od jednoho každého z nás.
28 Nebo jím živi jsme, a hýbeme se, i trváme, jakož i někteří z vašich
poetů pověděli: Že i rodina jeho jsme.
29 Rodina tedy Boží jsouce, nemámeť se domnívati, že by Bůh zlatu neb
stříbru neb kamenu, řemeslem anebo důvtipem lidským vyrytému, byl
podoben.
Jakubův 4:7 Podřiďte se tedy Bohu. Vzepřete se ďáblu a uteče od vás, přibližte se k Bohu a přiblíží se k vám.
Když se řekne člověk, tak to ale ještě nevíme zde jde o ženu a nebo o
muže ale míněno je obojí, a nebo člověk jako:
Člověk (Homo) je rod živočichů z čeledi hominidi (Hominidae), k němuž
patří jediný současně žijící zástupce člověka – druh člověk
moudrý (Homo sapiens) a jeho blízcí vyhynulí příbuzní. Odhaduje se, že
rod je asi 2,8 milionu let starý.
Tak že je to jasné že slovo člověk je sice jednotné číslo ale i
všichni, může to být jedinec ale když se blíže neurčí zda jde o ženu
nebo o muže tak nevíme kdo z těch dvou to je a nebo je to rod živočichů z
čeledi hominidi.
A to se ví že z Bohem je to tak nějako podobně, může být on i ona neb
člověk, muž a žena je obraz a podoba Boha a Kristovo tělo jsou mnozí ne-li
všichni.
1. Korintským 12
2Pamatujete se, že když jste byli pohané, táhlo vás to neodolatelně k
němým modlám.
3Proto vám zdůrazňuji, že žádný, kdo mluví z Ducha Božího, neřekne:
„Ježíš buď proklet,“ a že nikdo nemůže říci: „Ježíš je
Pán,“ leč v Duchu svatém.
4Jsou rozdílná obdarování, ale tentýž Duch;
5rozdílné služby, ale tentýž Pán;
6a rozdílná působení moci, ale tentýž Bůh, který působí všecko ve
všech.
7Každému je dán zvláštní projev Ducha ke společnému prospěchu.
8Jednomu je skrze Ducha dáno slovo moudrosti, druhému slovo poznání podle
téhož Ducha,
9někomu zase víra v témž Duchu, někomu dar uzdravování v jednom a témž
Duchu,
10někomu působení mocných činů, dalšímu zase proroctví, jinému
rozlišování duchů, někomu dar mluvit ve vytržení, jinému dar vykládat,
co to znamená.
11To všechno působí jeden a týž Duch, který uděluje každému zvláštní
dar, jak sám chce.
12Tak jako tělo je jedno, ale má mnoho údů, a jako všecky údy těla jsou
jedno tělo, ač je jich mnoho, tak je to i s Kristem.
13Neboť my všichni, ať Židé či Řekové, ať otroci či svobodní, byli
jsme jedním Duchem pokřtěni v jedno tělo a všichni jsme byli napojeni
týmž Duchem.
14Tělo není jeden úd, nýbrž mnoho údů.
15Kdyby řekla noha: „Protože nejsem ruka, nepatřím k tělu,“ tím by
ještě nepřestala být částí těla.
16A kdyby řeklo ucho: „Protože nejsem oko, nepatřím k tělu,“ tím by
ještě nepřestalo být částí těla.
17Kdyby celé tělo nebylo než oko, kde by byl sluch? A kdyby celé tělo
nebylo než sluch, kde by byl čich?
18Ale Bůh dal tělu údy a každému z nich určil úkol, jak sám chtěl.
19Kdyby všechno bylo jen jedním údem, kam by se podělo tělo?
20Ve skutečnosti však je mnoho údů, ale jedno tělo.
21Oko nemůže říci ruce: „Nepotřebuji tě!“ Ani hlava nemůže říci
nohám: „Nepotřebuji vás!“
22A právě ty údy těla, které se zdají méně významné, jsou
nezbytné,
23a které pokládáme za méně čestné, těm prokazujeme zvláštní čest, a
neslušné slušněji zahalujeme,
24jak to naše slušné údy nepotřebují. Bůh zařídil tělo tak, že
přehlíženým údům dal hojnější čest,
25aby v těle nedošlo k roztržce, ale aby údy shodně pečovaly jeden o
druhý.
26Trpí-li jeden úd, trpí spolu s ním všechny. A dochází-li slávy jeden
úd, všechny se radují spolu s ním.
27Vy jste tělo Kristovo, a každý z vás je jedním z jeho údů..