Rozcestník >> Náboženství >> Ateistická společnost

Informace

Název: Ateistická společnost
Kategorie: Náboženství
Založil: sirStanley
Správci: sirStanley , Ondi
Založeno: 10.01.2020 11:58
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 4601958x
Příspěvků:
115839

Předmět diskuze: Ateistická společnost - “Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.” Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #120317

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
před 14 hodinami | #120317
Reakce na příspěvek #120316

ad soucet:
dabel je predevsim padly andel a jestli se nepletu, tak v Pismu je jako zvire ztotoznen mozna jen jednou, a to jako had v jablecnem pribehu.. z ceho vychazis co se te "animalni stranky cloveka" tyce?


 #120316 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
před 14 hodinami | #120318 (1)

Přece jsem to napsal, podle jeho charakteristik. A nemluvím jen o biblickém Satanovi, ale obecně o ďáblu či géniovi zla všech náboženství.


 #120317 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
před 2 hodinami | #120357 (2)

ad soucet:
v tom se asi neshodneme.. pro tebou zmineny boj s animalitou jakozto naplni nabozenstvi v tradicnich intepretacich opravdu nevidim moc oporu - co se textu, ve kterem je clovek prirovnan ke zviratum tyce, vybavuji si kuprikladu "Řekl jsem si v srdci: To se stane kvůli synům lidským, aby je Bůh tříbil, aby nahlédli, že je to s nimi jako se zvířaty" - slo vsak o to, ze lide stejne jako zvirata zemrou.. omezeni, ktere vsak virou v Boha narozdil od nich muzeme "prekrocit", kdyz akceptujeme realitu zalozenou na Bozim slove


 #120318 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
před 2 hodinami | #120361 (3)

Když si projdeš ďáblovo charakteristiky, tak jsou vesměs výrazem animálnosti. Určitým vodítkem může být i satanismus, jenž animalitu přímo vyznává a ten LaVeyovský i sám sebe jako animalitu pojímá, nebo třeba tradiční zobrazení čerta, jsoucího lidovou křesťanskou podobou démona (pekelné bytosti, ďáblova druha či ďábla samotného), jakožto člověka s výrazně zvířecími rysy.
Namísto animality vs. humánnosti lze také mluvit o nižší přirozenosti vs. vyšší přirozenosti.


 #120357 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
před 2 hodinami | #120364 (4)

ad soucet:
proto jsem se te ptal, o jakou teologii sve tvrzeni opiras, protoze je ahistoricke a s klasickou teologii a tradicni intepretaci se miji.. jinak to zobrazovani je trochu neco jineho, kuprikladu svaty Krystof je i v dnesni dobe zobrazovan s psi hlavou


 #120361 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
před hodinou | #120368 (5)

a prečo so psou hlavou? nič o tom nevieme...zdôvod­nenie?


 #120364 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
před hodinou | #120372 (6)

ad visitor77:
.."a prečo so psou hlavou? nič o tom nevieme...zdôvod­nenie?"..
v ramci ikonografickeho vyzkumu toho bylo publikovano pomerne dost.. jestli se nepletu, tak v Italii byl jakozto relikvie uctivan jeho zub - ve chvili, kdy se prislo na to, ze se jednalo o zub hrosi, to bylo pochopitelne zakazano *27179*


 #120368 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
před hodinou | #120374 (5)

Opírám se o náboženské posvátné texty, o jejich popis a ztvárnění postavy ďábla. Všude představuje nízkost, smyslnost, tělesnost, pozemskost...
Lidové zobrazení (samozřejmě nejen lidové) ukazuje na to, jak byla tato postava chápána.


 #120364 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
před 18 minutami | #120399 (6)

ad soucet:
.."Opírám se o náboženské posvátné texty, o jejich popis a ztvárnění postavy ďábla. Všude představuje nízkost, smyslnost, tělesnost, pozemskost"..
lidske stvoreni ma v Pismu sice nadvladu nad nizsim stvorenim, ale neznamena to, ze by zvirata byla nizka.. ani si nejsem jisty, zda-li by tak v obetnim systemu mohla nahradit lidi - v pasazich, kde zvirata lidi symbolicky predstavuji, to je navic i v ryze pozitivnim smyslu / vernost ci pracovitost - koneckoncu i Jezisek byl kuprikladu obetnim berankem nebo lvem z Judy, duch svaty holubice a Buh napriklad orel - Buh se ze zvirat tesi a maji pro nej svou vlastni hodnotu


 #120374 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
před 4 minutami | #120408 (7)

Ne nemluvím o zvířatech, ale o vnitřní situaci člověka. Animalita u zvířat problémem není, protože u nich je to jediná přirozenost. Řídí je příroda a nejsou proto odpovědná za svoje jednání, narozdíl od člověka. Takže když mluvím o animalitě, tak se nevyjadřuji ke zvířatům.


 #120399 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
před hodinou | #120376 (5)

Tohle je spíš koňská hlava…


 #120364 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
před 13 minutami | #120402 (6)

ad arecuk:
neznat tu legendu, tak mi na prvni pohled taky prijde vic jako KONO nez PSOhlavec *27179*


 #120376