Protože jsem to v Bibli nenašla že by se o Bohu mluvilo a nebo psalo jako o bytosti ani o tom že máme mít k Bohu vztah, ani to že je Bůh trojjediný ve třech osobách atd.
Protože jsem to v Bibli nenašla že by se o Bohu mluvilo a nebo psalo jako o bytosti ani o tom že máme mít k Bohu vztah, ani to že je Bůh trojjediný ve třech osobách atd.
kdyby tenkrát znali slova jako osoba a bytost tak by to tam bylo. Duch svatý je Bůh, Ježíš je Bůh a Jahve je Bůh. Když je spočítáš tak jsou 3 osoby.
Jenom že osoby a bytosti v Bibli jsou :-)
Jenom o Bohu se to nepíše .
No a ja se v Bibli dočetla že kdo vyzná že Ježíš je Syn Boží v Bohu přebývá a Bůh v něm tak že Bůh je mnoho osob a ne jenom tři osoby :-).
I když je pravda, že jak dědičný hřích tak trojjedinnost křesťané vybrakovali ze staroegyptského náboženství a tam trojjedinost byla reprezentována trojicí Bohů
Znova :
Bůh v Bibli nepíše o sobě, svůj popis. Bidle byla diktována Bohem a je o
vztahu mezi Bohem a člověkem. Nikoli těmi písaři.
Kdyby Bibli psali oni, Boha by jako bytost nejspíš také popsali, a pokud ne,
teprcve pak by se uplatnila tvoje výhrada, proč člověka jako bytost
označili a Boha ne.
Bohužel by to znamenalo mnohem, mnohem větší problém, pokud by Bible byla
napsána člověkem - v podstatě by zmizela jediná už tak dost chatrná
podpěra pro tvrzení, že Bůh existuje. A tím by zizel i význam, proč
řešit nějaký bytosti.
Čili pakliže Bůh v Bibli nepopisoval kdo/co je, nide se, naprosto logicky,
nezmiňuje o sobě jako bytpsti, proč by měl.
Za druhé to s tím obrazem.
Za třetí kde by to slovo jinde vzal? Kdyby si ho vyloženě vymyslel, lidé by mu nerozuměli. S tím souvisí i to, jaké je originální slovo v originálu Bible? Třeba ho jako "bytost" pouze přeložili překladatelé.
Kdyby byl Bůh bytost tak by znělo novozákonní přikázání takto :
Milujte bytost Boha celým svým... a bližní své tak jako sebe, ale snad
vidíš že je to nesmysl.
Tak jasně že když si svědci pojmenovali Boha jako nějakého Pepu na
Jehovu tak maj bytost jak vyšitou :).
Jenom že se jménem Boha živých je to trochu složitější a ne že by se
Bůh živých jmenoval jako někdo od vedle, jako nějaký soused ke kterýmu
můžeme mít vztah jako k nějaké bytosti :-).
No nesmysl je, co jsi napsala. Proč jako by tam měla být ta bytost a
nestačí Boha? .-)))))))))))
Uvažuješ děsivě přízemně lidsky a v podstatě bez přemýšlení .-))))
Tyhle konstrukty si vyloženě vymýšlíš, "co by muselo, aby něco bylo"
.-)))))))))))))))))
Když Bůh říkal někdy něco, nevím přesně co ano kde "v Bibli", miluj člověka/lidi, nebo prostě obecně když Bible mluví o člověku nebo lidech, také před to nestrká "bytost"
jako já ti rozumím, že protože v bybli jsou lidé hned na začátku
označeni jako bytosti, zatímco bůh ne, že jsi z toho zmatená
ale prostě platí, že bůh jko autor biblir v ní nepopisuje sebe, co je, nebo
není, ale jen co/čím je/má být pro člověka a že ho stvořil "ku obrazu
svému". to bys jedině musela doložit, že tím "obrazem svým" myslel
metaforicky nějakou svoji fantazii, a nikoli svůj obraz :-)))
Protože je tam Milovati Boha svého celým svým... a bližní své tak jako sebe, což už smysl dává.
To není odpověd na otázku, proč by tam nutně muselo být označení Boha jako bytost.
Takže z pohledu ne/použití slova "bytost" to nemý význam vůbec žádný, cos napsala.
Boha svého je tam proto, že nemáš milovat Boha někoho jiného. a že jich existuje. s bytostí to nijak nesouvisí
Napsali jsi:
Kdyby byl Bůh bytost tak by znělo novozákonní přikázání takto :
Milujte bytost Boha celým svým... a bližní své tak jako sebe, ale snad vidíš že je to nesmysl.
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=51932#p51932
a já se v reakci na to ptám, proč by tam to slovo bytost muselo být uvedeno, jak píšeš?
No tak vidíš, že mám celou dobu pravdu. Vůbec není nutné, aby bylo v Bibli výslovně uváděno, že je Bůh bytost, když je bytost.
Je to Tvoje víra, ja takovou víru nemám protože se to o Bohu v Bibli
nepíše, zřejmě by jsme se měli navzájem respektovat, neboť je svoboda
vyznání :-)
Ale těší mne že mám biblickou víru :-).
Co mi je po ostatních, at si mají svoje náboženství, je to jejich věc
:-)
Není to žádná víra je to logický fakt. Na který jsi nakonec i sama
přišla
Jenže jsi ke své smůle zatvrzelá v nějakých svých představách a
nebiblické víře, proto ten fakt nedovedeš přijmout a radši ho budeš
ignorovat.
Je o tom Nový zákon že Bůh je a nebo může být v nás, to je evangelium Ježíše Krista : Jan 17: "Aby všichni jedno byli, Ty Otče ve mně ja v nich, oni v nás"
1. Jan 4. celé je o tom, to možná jsi jenom zaspal :-).
i Efezským 4 je také o tom.
To je spasení, že může být Bůh v nás, proto se i jedí ty oplatky v
kostelech, to je toho symbol.
Že nesdílím s Tebou tvůj NovoZelandský katechizmus :-) ?
Slovu Božímu ale mohu rozumět neb je ve mně kousek z toho Slunce, z Kristova
těla, tak to Slovo Boží mohu znát trochu jinak než vy ostatní zaostalí
:-).
kroky mne je uplne jedno jaky kousek a ceko mas v sobe -- ja to vidim jinak
co ten kousek stebou dela
hlavne kde ho mas misto toho co by tam melo bit --- nevis co to je modla -
nevis, ze bytost je od byt - zit - existovat -- jestli popiras Boha jako bytost
- byt - existenxi - tak neuznavas Boha a jeho existenci -
Bůh živých nemůže být bytost když je v nás a mi jsme těmi bytostmi
:
Efezkým 4
3a usilovně hleďte zachovat jednotu Ducha, spojeni svazkem pokoje.
4Jedno tělo a jeden Duch, k jedné naději jste byli povoláni;
5jeden je Pán, jedna víra, jeden křest,
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
7Každému z nás byla dána milost podle míry Kristova obdarování.
kroky proc jsi porad tak mimo normalni mysleni - Buh je v nas ale ne jako bytost -- kdyz ti nekdo taky napise ted jsem kroky stebou tak je vedle tebe?? Jak velke mas ty boty to snad vis nebo ne?
kroky - no vidis to ted jsi se odkopala naletela jsi na me prirovnani -- ty jsi prestavujes bytost jak cloveka tak jak vekou mas tu nohu ?? Bytost neni clovek jako takovy
Genezis 2
7 Hospodin Bůh pak z prachu země zformoval člověka a do jeho chřípí
vdechl dech života. Tak se člověk stal živou bytostí.
Našla jsem pro soucta :
Gn 9,10 i s každou živou bytostí, jež je s vámi – s ptactvem, dobytkem i
se vší zemskou zvěří, která je s vámi..
Nějaká Hierarchie by být měla, jestli že tedy Bůh tvoří bytosti tak by Bůh měl být něco víc než ony stvořené bytosti, možná si lidi Boha polidštili a začali mu říkat bytost, což by mohlo být i o tom proč v Bibli Bůh bytostí nazván, pojmenován není.
Proč by tam tak měl být výslovně nazván, když to samovolně vyplývá z toho, jak se Bůh chová?
Protože bytost se nedá vylít ?
Přeci není v každém člověkovi bytost Boha když mi jsme bytostí od Boha,
díky Bohu, jeli Bůh bytost tak potom je to jenom někdo jako mi, ale mi
neumíme stvořit svět, mi jej umíme jenom zničit, v tom je mezi Bohem a
bytostmi rozdíl.
Ne není v každém člověku bytost Boha, ale působnost Boha. Už jsem ti
to vysvětloval.
Když je Bůh bytost, tak je něco jako my ve smyslu, že je živý tvor.
Není-li živý tvor, tak je pak nějaký neživý mechanismus. Jiná možnost
není.
Jan 4: 24Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě.“
Rozhodně není vhodné ani uctivé nazvat moc nejvyššího bytostí, to by Ježíše mohl splodit taky Rarášek :-).
Neptám se na moc nejvyššího, ale na samotného nejvyššího. Je nejvyšší něčím živým, nebo není a je to něco neživého?
Ptát se jestli je Bůh něco neživého je hloupá otázka, mně se až na
tak retardované otázky odpovídat nechce.
Zkus se s mířit s tím že Bůh v Bibli bytostí nazván není, asi to má
svůj pádný důvod, možná tím Boha ponižuješ když ho chceš napasovat do
role nějaké bytosti.
Ta otázka není hloupá, ale je naopak zásadní. Hloupé je tvrdit, že biblický Bůh nemůže být bytost, protože tak není nazván. Bůh může být buď živý, anebo neživý, přičemž ty jsi vyloučila obě tyto možnosti - to je projev opravdové retardace.
Už to, že o něm tvrdíš, že není ani živý ani neživý, ukazuje na to, že nemáš pravdu.
Ale napsala. Napsala jsi, že není ani živá bytost, ani neživá věc. To je známka retardace.
Zpátky v několika příspěvcích. Napsala jsi to o Bohu i o duchu. Vyloučila jsi obě možnosti.
Aha v několika příspěvcích :-)
Tak že jsi si něco vysumíroval ve svoji hlavě a máš to za moje slovo, za
můj napsaný text?
Tak to sem okopíruj, to nemůže být problémem když to tu někde ode mne napsané je.
To právě že vím co píšu :-)
Kdyby to tu bylo to co jsi si vymyslels tak by jsi to sem bez průtahů dal.
Myslíš si že mne tím odpálkuješ ale tvoje výmysly jsem opravdu nenapsala.
Napsala. Tady je jeden příklad:
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=52123#p52123
To že jsi mne atakoval neživejma věcima ?
Roluj a uvidíš že diskutuješ se svými myšlenkami.
Poslyš, ty nejsi schopná napsat něco smysldávajícího. Vychodila jsi aspoň základní školu?
Ja Bibli respektuji a když v Bibli Bůh bytostí nazván není ale kde kdo ostatní jo tak to beru jako závazek.
Tady je vyjádřen rozdíl mezi bytostmi a Bohem:
Iz 40„Všechno tvorstvo (všeliké tělo, Každé tělo, Vše, co má tělo)
je tráva a všechna jeho spolehlivost jak polní kvítí.
7 Tráva usychá, květ vadne, zavane-li na něj vítr Hospodinův. Věru, lid
je pouhá tráva.
8 Tráva usychá, květ vadne, ale slovo Boha našeho je stálé
navěky.“
Zvířata taky nejsou nazvány bytostmi. Není to žádný závazek, Bible se k ničemu takové nezavazuje.
kroky Uživatel je online | Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
RE:…
před 9 hodinami | #52092
Reakce na příspěvek #52091
Našla jsem pro soucta :
Gn 9,10 i s každou živou bytostí, jež je s vámi – s ptactvem, dobytkem i
se vší zemskou zvěří, která je s vámi..
ekumenický překlad to má jinak
Genesis 9:8 Bůh řekl Noemu a jeho synům:
Genesis 9:9 "Hle, já ustavuji svou smlouvu s vámi a s vaším potomstvem
Genesis 9:10 i s každým živým tvorem, který je s vámi, s ptactvem, s dobytkem i s veškerou zemskou zvěří, která je s vámi, se všemi, kdo vyšli z archy, včetně zemské zvěře.
i Biblenet
Genesis 9:8 Bůh řekl Noemu a jeho synům:
Genesis 9:9 "Hle, já ustavuji svou smlouvu s vámi a s vaším potomstvem
Genesis 9:10 i s každým živým tvorem, který je s vámi, s ptactvem, s dobytkem i s veškerou zemskou zvěří, která je s vámi, se všemi, kdo vyšli z archy, včetně zemské zvěře.
tam jsou i vysvětlivky, výklad (to je samozřejmě špatně, ale :)
Gn 9,8-17: Bůh pak ustanovil smlouvu - nejen s Noem, ale s každým živým tvorem. Proto se jí někdy říká "smlouva se stvořením" (se vším živým, co bylo stvořeno). Pod smlouvou rozumím viditelné potvrzení trvalého vztahu dvou stran. V této souvislosti je zde slovo "smlouva" poněkud bizarní, protože od Noeho a jeho rodiny už nevyžadovala nic - Bůh slíbil, že už nikdy nevyhladí vše živé, navzdory tomu, že srdce člověka je zlé (Gn 8,21).
Slovo "Bůh" je v první kapitole překladem hebrejského elohim. Toto slovo působí někomu gramatické potíže, protože se jedná o množné číslo (tzv. plurál) a jsou takoví, co si pokládají otázku, zda se tedy nejednalo o více "bohů" nebo bytostí. Odpověď leží opět v gramatické oblasti: i když kromě překladu "Bůh" je možný také překlad "bohové", "soudcové" nebo "andělé", tak asi ze 2570 výskytů slova elohim v Bibli se jich méně než deset pojí s množným číslem, zatímco většina je doprovázena přídavným jménem nebo slovesem v jednotném čísle. Z toho je jasné, že tento termín ve většině případů označuje jedinou bytost, a sice tu, o které se píše v Genesis 1: Boha mocného, nejmocnějšího z mocných - on jediný byl schopen vytvořit vesmír, on jako velký soudce určil celému vesmíru hranice. Tato jedinečnost a moc se někdy označuje slovem "svrchovaný" (= On jediný je nekonečný, vyvýšený nade všechny, jemu není rovného). Proto je zde gramatický "majestátní plurál" na místě.
Ale tam není napsáno ani že bytostí není, takže je to jen na logice a úsudku, nelze odmítat, že bytostí je, když bible neříká, že není.
Má to pádný důvod : Bibli psal Bůh a ne o sobě, tudíž uvedené napsat nemohl. Nebyl důvod. Pokud by označkoval sám sebe, nebylo by to sepsáno v první osobě jednotného čísla, tedy z pozice Boha.
My musíme vycházet z toho, že tam nide není napsáno ani to, že Bůh
bytostí rozhodně není a být nemůže (takže může) a z toho, že
člověka-bytost stvořil
"Genesis 1:26 I řekl Bůh: "Učiňme člověka, aby byl naším obrazem
podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad
nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem
plazícím se po zemi."
27Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem
Božím, jako muže a ženu je stvořil."
Tedy jednoznačně se v Bibli přiznává, že člověka tvořil podle sebe.
Že je Bůh v člověku je sice možné, i bych chápal tvoje odmítání, že v bytosti-člověku může být jiná bytost-Bůh, ale přesto to nelze uznat, protože možné to jednoznačně je : je naprosto jisté, že Bůh byl nejméně 5 dní zcela mimo člověka, protože ho stvořil až 6. den. Tudíž je zcela liché tvrzení, že tím, že je Bůh v každém z nás je vyloučena jeho samostatná existence třeba jako bytosti.
A ty člověk-bytost kroky umíš udělat hodiny jako člověk-bytost hodinář?
A víš že mi na preventivní prohlídce dali namalovat hodiny a povedlo se mi to ?
Na který pokus?
Neměla si jen označit čas na "pomyselných "hodinkách na čistém
papíru??
To byl test na Alzheimera, kroky. Buď ráda, že se ti to povedlo. Já ale nepsal o namalovaných hodinách, ale vyrobených a funkčních
To Bůh má soudit jak se chováme a ne mi lidi soudit Boha jak se chová :-)
Ano, to píšu, ale tím ho nesoudím. Pouze si dávám 1 a 1 dohromady na základě logiky a všeobecné empirie.
Jo odsoudil jsi Boha na bytost, dal jsi mu takovou škatulku :-), což ja na rozdíl o Tebe nedělám :-)
Ne? A co to teda duch je, když to není ani živý tvor ani neživá
věc?
Že tě něco v minulosti piclo, je dobře patrné.
Bible nelže, a jestli Bůh v Bibli bytostí nazván není tak se s tím zkus
nějako smířit, nevím proč se musíš vzpěčovat proti Slovu božímu, k
čemu Ti to je dobré ?
Přísloví 30, 6 K jeho slovům nic nepřidávej, jinak tě potrestá a budeš
shledán lhářem.
Já nemám problém, že tak není nazván, tudíž se Bibli nijak nezpěčuju. Jsem zcela v souladu s Biblí, jestliže Boha považuji za bytost, když se Bůh v celé Bibli jako bytost projevuje.
Neodpověděla jsi na otázku, co to teda duch je, jestliže není ani živý tvor, ani neživá věc, jak jsi psala. Odpovíš na ní?
Bůh bytostí v Bibli nazván není a tak že je to pro Boha nevhodný ale i lživý přívlastek.
A podle hesla na wikipedii jsou i Důchové označováni za Bytost.
Necítim se jako duch - jsem k vidění a když na mě skočí kotě ze střechy
auta, tak nepropadne na zem.
I když pokud je v nás jako Duch, tak je v nás jako bytost, dle vyčtené definice ve wivli.
Ale i kdyby V NÁS jako bytost nebyl, proč by nemohl být jako bytost MIMO NÁS, bytost, která stvořila člověka.
BYTOST je přeci podstatné jméno od slovesa být, existovat. Teoreticky
vše, co existuje, je bytost. Máme tam omezení existence na živoucí
existenci.
Takže podle tebe tedy Bůh není bytost, tedy neexistuje? Nebo není
živý?
Bůh v Bibli bytostí nazván není, zkuste to přijat jako realitu a nebo přepište Bibli?
Zjevení Janovo 4 :
9 A kdykoli ty bytosti vzdají čest, slávu a díky tomu, který sedí
na trůnu a je živ na věky věků,
A kdo tam sedí - nebytost?
Tak kdo tam sedí?
Tobě vládne nebytost?
Nejde o to jestli to tam napsané je, nebo není ale jak ho vnímáš.
Vím že to není otázka na mě, ale třeba jeporsonifikace boha špatně. Tedy obecně ho personifikovat a dělat z něj osobu ve smylsu bytosti. Pokud je prazáklad veškeré existence a potažmo všeho živého nemusí být bytostí a ani nebytostí. Jednoduše si ho nedovedeme představit ale známe Jeho působení... v personifikované (bytostní) podobě se stal člověkem - Ježíšem Kristem.
Bavíme se o tom, jak je Bůh vylíčen v Bibli. A tam je vylíčen jako bytost. Bytost, jejíž podobu si nedovedeme představit. Žádné personifikace se tím nedopouštíme. Všechno, co se vykazuje životem a vlastním myšlením, je bytost.
To je samotná definice slova bytost či živý tvor, že je to živé a vykazuje se to vlastním myšlením. A tomuhle přesně odpovídá Bůh v Bibli.
No ale v Bibli Bůh bytostí nazván není :-).
Což je zásadní, že Boha bytostí nazývá kde kdo, to není podstatné..
Je o něm řečeno, že je živ navěky, je tudíž živá bytost:
Zjevení Janovo 4,9: A kdykoli ty bytosti vzdají čest, slávu a díky tomu, který sedí na trůnu a je živ na věky věků,
To je sice tvoje přesvědčení ale Bůh v Bibli bytostí nazván není a ja to hodlám respektovat.
To není přesvědčení, to je text Bible a ten já hodlám respektovat. Bůh je v Bibli nazván živým na věky věků. Jakožto živý může být buď rostlina anebo bytost. Můžeš si vybrat.
To je text Bible a logika. Vzhledem k tomu (nejen), že se o verš dál o Bohu píše, že má vůli, tak je jasné, že je bytost.
Nebereš. Nebereš v potaz to, že je o Bohu v Bibli řečeno, že je živý na věky věků a že má vůli.
To beru v potaz ale ne to že by měl být Bůh bytostí a Wikinou mne neutlučeš :-).
A co je v Bibli? Je v Bibli napsáno, že Bůh bytost je s nerbo že Bůh bytost není?
No jo ona ta bytost je ženského rodu a to by patriarchální náboženství nemuselo unést :-).
Dojem budila otcovský. Samotná ta bytost žádného rodu není - nebo kde má duch genitálie?
Ty jsi jedna veliká genitálie a to úplně stačí, když už chceš mermomocí vést o nich debatu.
jak si potom vysvětlit biblické :
26I řekl Bůh: "Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem plazícím se po zemi."
Genesis 1:26 I řekl Bůh: "Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem plazícím se po zemi."
Vnímám Boha tak že je v nás jako Duch Boží ale někteří lidi mají Boha za nějakou bytost ale v Bibli se to nedočetli.
V Bibli se ale nedočetl nikdo ani to, že Bůh bytostí není.
Takže klidně může být.
Až mi budeš chtít koupit boty tak ti prozradím číslo ale tady je to OF Topic, tak že si s tím jdi na vzkazník :-)!!!!
Zohledni i fakt, že v Bibli Bůh jako bytost není ani vyloučen. Zohledníš to?
Jak je něco v "bytí", co nemá rozměr - nic - nemá čím myslet,
působit.
To naše, že je vše z ničeho - dobře no - nevíme jak, ale tak to zatím
bereme.
Ale to vaše, že vše stvořilo Nic z ničeho, tak to je už na pováženou.
No vždyť to bytí/existenci zpochybňuji.
Nic - "něco" bez rozměru - to je bez myslení - nic, nic, nic - 0.0.0.0.0.
To nemůže být bytí/existence.
Bití není existence. Je to činnost, kterou by si občas někdo víc nebo míň
zasloužil.
Slovo jsoucno bych nahradil spíš slovem bytí ( být = existovat).
Dalko proto je to stvoreni -- neco z niceho - jinak by to bylo rozmnozeni evoluce
Ale někteří lidi to ještě nepřijali a tak mají vztah k Bohu jako k nějaké bytosti a nebo i jako k nějaké modle a tak mají Boha někde daleko a nebo i blízko od sebe, ale "milovati Boha svého celým svým ... a bližní své tak jako sebe", je už také o tom že Bůh je v nás.
Milovat Boha = mít láskyplný vztah k Bohu.
Milovat bližního = mít láskyplný vztah k bližnímu.
Bůh je bytost, poněvadž tak jak se v Bibli projevuje, tak se projevuje
výhradně bytost.
No a proč jsi vypustil od Boha to přivlastňovací zájmeno "svého":
Milovati Boha svého.
To tak dělají skoro všichni, že to přivlastňovací zájmeno "svého"
odstřihnou od Boha v tom přikázání a potom ty výsledky ale:-) které z
toho plynou :-).
To že mám milovat Boha svého vyznání a ne Boha cizích vyznání, je nepodstatný detail.
A ty snad z toho slova „svého“ usuzuješ, že má každý věřící svého vlastního, osobního boha? Jako že kolik je věřících, tolik je i bohů?
Pokud jsi to tak nemyslela, pak přece přítomnost nebo nepřítomnost toho slova nehraje žádnou roli – věřící křesťan věří, že bůh je jen jeden, a tudíž když každý miluje svého boha, tak milují všichni téhož, svého společného.
No a pokud jsi to tak myslela, pak je tu každé silné slovo příliš slabé.
Efezským 4
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
Tak když je ve všech, tak má každý Boha svého/svou, jak by to jinak mělo
a nebo mohlo být?
Aha tak že ty miluješ všechny svoje bližní: Boha i ty ostatní :-).
Neb jsou všichni někde poblíž :-)
No, to by mne taky zajímalo, jsou dvě interpretace toho "milujte bližního svého"
já jsem pro verzi 1
Tedy jako že mám milovat třeba vraha svých dětí nebo i svého?
to je šílený.
nesouhlasím
Bůh je něco, co si lidé představují jako toho, co vše stvořil a
někteří "vyčuřánci" to využili ve svůj prospěch - jednoduše měli
touhu ovládat masy - někteří si dokonce na bohy hráli - Egypt, Jižní
Amerika a atd..
nebo Japonsko či Čína. Nevim jestli to byli zrovna vyčuránci, oni prostě mohli pociťovat potřebu stanovení legitimity vladařského úřadu.
"oni v nás" - jako lidé v ježíšovi a bohu?
lidé jsou bytosti, když mophou být v Bohu, může Bůh být bytost a být v člověku
myslím, že se nám snažíš vsugerovat, že "Bůh v nás" je o fyzickém
bytí boha v nás .-)))))))))))))))))))
píše se to v bibli, že bůh v nás je fyzicky, on sám přímo někde v
našem těle?
Dej Hledej a napiš :-))))
Efezským 4
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
Jan 17
21aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli
v nás, aby tak svět uvěřil, že ty jsi mě poslal.
22Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno
–
23já v nich a ty ve mně; aby byli uvedeni v dokonalost jednoty a svět aby
poznal, že ty jsi mě poslal a zamiloval sis je tak jako mne.
Bytost je jedinec jevící známky života a vlastního myšlení.[1] Je to původně teologický a filosofický pojem označující jednotlivé a oživené jsoucí. Pojem vznikl ze slova být patrně jako ekvivalent lat. ens[2], ale na rozdíl od jiného českého ekvivalentu, totiž jsoucna, má užší význam a označuje se jím obvykle člověk nebo duch. V tomto významu se vyskytuje i ve starší literatuře, v současné češtině jde o výraz spíše knižní, užívá se však stále pro bytosti člověku podobné a přitom netělesné, případně i pohádkové.[zdroj?!]
Bůh splňuje úplně všechno v té definici.
Bible není knížka o Bohu .-))))))))))))))))))))))))))
Určitě jsi četla nějakou pohádku od Andersena. Psalo se v ní někde, přímo Andersenem, že Andersen je člověk? .-))))))))))))))))
Uvedené musíš pouze vyvozovat logicky. Když ti vyjdu vstříc, kam až to jde, tak jen proto, že v Bibli není napsáno, že Bůh je bytost, nemůžeš automaticky dovozovat, že Bůh není bytost, protože ani to se nikde vv Bibli nepíše :-)))))))))))))))))) (že Bůh není bytost). Pokud chceš z něčeho vycházet, nemůžeš jen účelově. Pakliže jako malé dítě trváš na tom, že co není v Bibli napsáno, to není, tak to musí platit pro obě varianty (bytost ano - bytost ne). Ani jedno v Bibli napsáno není.
O tom vztahu tam psáno je, budeš s eke mně modlit a mne jediného uctívat ap., ty si pomocí Hledej najdeš mnohé další.
Já osobně, jak jsme již psal, trojjedinost chápu ve třech projevech - zkoušel jsme ti to demonstrovat právě na té lásca :
To je asi zcela bezpředmětné, co někdo učí nebo neučí mezi lidma.
Jisté je, že v Bibli je popsáno Bohem, jaký je mezi ním a člověkem, zprostředkovaně i Duchem a Synem, vztah celkem pregnantně
Zjevení Janovo 21, 2A viděl jsem od Boha z nebe sestupovat svaté město,
nový Jeruzalém, krásný jako nevěsta ozdobená pro svého ženicha.
Zjevení Janovo 22, 17A Duch i nevěsta praví: „Přijď!“ A kdokoli to
slyší, ať řekne: „Přijď!“ Kdo žízní, ať přistoupí; kdo touží,
ať zadarmo nabere vody života.
Ptal jsme se, co má společného s projevy Boha .-))))))))))))))))))))
Ta nevěsta je Jeruzalém? .-)))
Zjevení Janovo 3, 12Kdo zvítězí, toho učiním sloupem v chrámě svého Boha a chrám již neopustí; napíšu na něj jméno svého Boha a jméno jeho města, nového Jeruzaléma, který sestupuje z nebe od mého Boha, i jméno své nové.
"O tom vztahu tam psáno je, budeš s eke mně modlit a mne jediného
uctívat."
Co když ten monoteizmus je o tom že Bůh není jedna bytost někde v nebi ale
že máme každý Boha svého/svou uctívat a bližní své tak jako sebe ?
Jsem měla období kdy jsem si myslela že Bůh je někde v nebi ale bylo to
pěkně na prd, být tak vzdálena Bohu i když to byl vztah ale na dálku i
mimo realitu všedního dne, kdež to když jsem přijala že by Bůh mohl být
v nás tak to není vůbec daleko, je to doma, a co je doma to se počítá
:-).
Nějako takto:
1. Korintským 3
16Nevíte, že jste Boží chrám a že Duch Boží ve vás přebývá?
17Kdo ničí chrám Boží, toho zničí Bůh; neboť Boží chrám je svatý, a
ten chrám jste vy.
1. Korintským 6
20Bylo za vás zaplaceno výkupné. Proto svým tělem oslavujte Boha.
A tak mi vznikla Hospodinka a nemusím za Bohem nikam daleko chodit ani nikam
daleko volat :-).
Obraz Boha a podoba Boha je přeci člověk, muž a žena, tak že i Hospodinka
:-).
ad kroky:
.."A tak mi vznikla Hospodinka a nemusím za Bohem nikam daleko chodit ani
nikam daleko volat :-).
Obraz Boha a podoba Boha je přeci člověk, muž a žena, tak že i Hospodinka
:-)"..
fakt ocenuji tvou uprimnost - i takto mohou vznikat bozi a nova nabozenstvi..
jen by mne zajimala jedna vec - bylo "stvoreni" tve Hospodinky spojeno s nejakym
mimoradnym ukazem ci zazitkem - neco jako kdyz byl treba Pavel pri obraceni na
krestanstvi oslepen svetlem z nebe a slysel hlas? diky moc
Je to jenom ryze praktická věc ale i dobrý nápad a ochota přeložit
Bibli i do rodu ženského :-).
Bible by se měla překládat do všech řečí světa :-).
A nebo je snad v pořádku aby byl Bohem jenom mužskej ?
Z jakého důvodu by tomu tak mělo být když žena je také obraz a podoba
Boha?
Neřeš blbosti. Prostě o tom vztahu tam psáno je. A píše to sám
Bůh.
Jestli se to nepíše v Bibli, tak na to zapomeň
.-))))))))))))))))))))))))))
Je někde v Bibli napsáno, že má každý z vás věřících svého Boha?
.-))))
Určitě není. Tak neuvažuj, nemysli. V jiných případech ti to jaksi vůbec
nevyhovuje :-)))))
O Hospodince Bible něco píše? V jakém verši. Jestli nepíše, zapomeň na ni, že ti to z něčeho plyne - NESTAČÍ :-)))))))))))))))))) To je přeci tvoje kréto. Není to napsáno v Bibli = není to .-)))
Myslím, že Bůh není malé dítě, narozdíl od tebe ....
Bůh píše : budete se ke mně modlit .... atd atp
rovnou ten vztah definuje.
fakt se někdy chováš jako magor .-))))))))))))))))))))))))
To jsou právě ty drobnosti, které se pro tebe v Bibli nepíšou a přesto jsou naprosto jasné a zjevné. Každému, kdo je upřímný a v pravdě :-)))
Zařadila ses sama :-)))
ja to nesu docela bez obtíží že Bůh bytostí v Bibli nazván není a nehodlám v tom nic měnit
A jak neseš to, že v Bibli není o Bohu ani to, že bytostí není? .-))))))))))
Takže může být bytostí :-))))
A tohle neseš jak? .-))))))))))))))))))))
Hodně lidi to tvrdí a vypadá to že jsou na tom i hodně závislí ale v Bibli takový fakt není uveden a tak to snad ani nemusíme řešit.
Ten fakt, že Bůh není bytost v Bibli uveden není stejně jako fakt, že
Bůh je bytost.
Tedy opravdu, Bůh to vůbec neřeší, co je nebo není. Pro mne naprosto
logicky
Problém je, že jen ty jsi schopná lživě využít a prosazovat jen ten "fakt", který ti vyhovuje,a zastírat ten druhý, který ti nevyhovuje :-))))
Nebudeme ani jeden tvrdit, že Bůh bytost je, ani že není, oba a všichni
zde se shodněmež na tom, že Bůh bytostí MŮŽE BÝT :-))))))))))))))))
Souhalsíš? .-)))))))))))))
Podobně jako člověk, protože k takovému obrazu (svému) se Bůh vyznal, že člověka stvoří a stvořil.
:-)))
Ale kdeže. Podoba NENÍ identita, stejnost.
Navíc my nevíme, jestli psal o podobě fyziologické, nebo duchovní.
Na druhou staanu, protože v Bibli není napsáno, že je jen jeden (nebo je?) může být i dva. možná i tři
Mně přijde, že ty jsi mnohem víc závislá na tom, aby Bůh bytost nebyl :-)))))))))))))))))))
Slovo boží se mi stalo domovem a když do něj někudy prší tak to aby jsem si vzala deštník :-) A nebo nechat zalít květiny ?
1. Korintským 3, 9Jsme spolupracovníci na Božím díle, a vy jste Boží pole, Boží stavba.
výsledků vyhledávání fráze "budete se ke mně modlit" (celkem 0 veršů
- 0 stran)
http://biblenet.cz/app/bible/search?phrase=budete+se+ke+mn%C4%9B+modlit&search=Hledat
29Bůh také řekl:"Hle, dal jsem vám na celé zemi každou bylinu nesoucí semena i každý strom, na němž rostou plody se semeny. To budete mít za pokrm.
7I vytvořil Hospodin Bůh člověka, prach ze země, a vdechl mu v chřípí dech života. Tak se stal člověk živým tvorem.
15Hospodin Bůh postavil člověka do zahrady v Edenu, aby ji obdělával a střežil. 16A Hospodin Bůh člověku přikázal: "Z každého stromu zahrady smíš jíst. 17Ze stromu poznání dobrého a zlého však nejez. V den, kdy bys z něho pojedl, propadneš smrti."
Musím ještě pokračovat v ukázání ti, jak Bůh nastavil svůj vztah s
člověkem?
Budeš lhát, že uvedené verše nedefinují vztah Boha a člověka?
Důležité je, že jsou ty vztahové vazby popsávny : já jsem váš stvořitel a vy mne budete poslouchat, jinak budete potrestáni, ale budete mít šanci se vrátit, pokud ..... atd atp.
G1: 26I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby.
V souladu s tímto někdy působí otázky verš Gn 1, 26, kde Bůh mluví v množném čísle: "Učiňme člověka k obrazu našemu". Podobný výraz v množném čísle se ještě objevuje v Bibli v Genesis 3,22; Genesis 11,7 a Izajáš 6,8. Jeden z výkladů je už zmiňovaný majestátní plurál. Druhý pohled je ten, že Bůh Soudce zde oslovuje celý "nebeský dvůr", myšleno jiné nebe než to stvořené ve vesmíru -- nebe, kde sídlí Bůh s anděly a které je mimo tento vesmír. A křesťané po přečtení Nového Zákona přidávají tomuto verši další, třetí pohled: -- slovo "učiňme" bylo vyřčeno v hlubinách Boží Trojice, tam kde přebývá Otec, Syn a Duch svatý, tři různé osoby vytvářející společenství zvané Bůh.
Slova "živočich" a "živá duše" (Gn 1,21 + Gn 1,24 + Gn 1,30) jsou překladem hebrejského nepeš. Tedy duše je něco, co mají lidé společně se zvířaty. Člověk se od zvířat tedy neliší duší, ale tím, že byl stvořen jako obraz Boha (Gn 1,26-27) - jako ten, kdo má mít (a je schopen mít) s Bohem vztah, má odrážet svým charakterem vlastnosti Boha a má na zemi prosazovat plány a zájmy Boha. Lidé mají moudře "panovat" (Gn 1,28) nad zemí jako správci v domě toho, který jim svěřil někdo jiný. A tak lidé dostali vládu nad velkou částí vesmíru, ale sami byli podřízeni Vládci, který je stvořil, vymezil jim hranice a dal účel a plán jejich životu.
O tomhle :
kroky Uživatel je offline | Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
RE:…
25.10.23 18:44:41 | #51859
Reakce na příspěvek #51835
No ja raději počítám s jinejma variantami, tak například když se řekne
člověk, tak to může být člověk muž a nebo člověk žena a nebo člověk
něco mezi tím a nebo to může být i lidstvo, tak že šermovat s
jednou bytostí je matematicky nemožné a s Bohem je to také tak
nějako.
Máš nějaký problém s pamětí nebo s couváním prohlížeče proti toku času až k mému příspěvku, kde se na to ptám poprvé a tobě stačí se podívat, na co reaguji?