Co když byl ten váš onen hospodin rozdělen na více než jednu bytost,
přečež jenom, podle vás je všemocný. :)
(čistě můj lajcký názor, jsem staroslovanského vyznání, berte to s
nadhledem)
Co když byl ten váš onen hospodin rozdělen na více než jednu bytost,
přečež jenom, podle vás je všemocný. :)
(čistě můj lajcký názor, jsem staroslovanského vyznání, berte to s
nadhledem)
Ano, je tomu tak, dle Slova Božího :
Efezským 4
6 jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
http://biblenet.cz/app/b?book=Eph&no=4
Ano, hovoří o sobě v množném čísle a to až do zmatení jazyků pod
babylonskou věží:
Genezis 1
26 I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší
podoby.
Genezis 3
22 I řekl Hospodin Bůh: „Teď je člověk jako jeden z nás..
Genezis 11
7 Nuže, sestoupíme a zmateme jim tam řeč, aby si navzájem
nerozuměli.“
A od té doby si lidi nerozumí :-)
Na ateistech mi Ondi smazal příspěvek ale ja si nemyslím že uctívání modl Panenek Marií či Jezulátek a nebo i Trojjediného Boha je a nebo mělo by být Kristovo učení.
nevím co ti Ondi smazal a vůbec proč tam píšeš, co od nich čekáš ?
jinak je uctívání a uctívání
třeba na mne někde tzv. dýchne atmosféra a já sebou praštím na zem
zrovna před nějakou sochou, ale to neznamená, že ta socha je pro mne
modla, jen že jsem si uvědomil svou malost a bázeň před Bohem
už sis někdy doslova sedla na zem, před Božím majestátem ?
třeba v přírodě, nebo doma ?
Fakt jo ?
To jestli před sochou padáš na zem :-)
No nazdar :-)
A stává se Ti to často ?
Ondi je divnej :-), maže mne docela často, kdyby jsem psala že Bible je
pohádková kniha tak mne mazat nebude :-).
Jestli on ve skutečnosti nebude skrytý od malička pokřtěný katolík a za
ateistu se jenom vydává jen tak na oko, neb po mně dost jede :-).
Možná je to proto že mám logické. téměř až i ateistické
vyznání.
S Bohem živých JSEM to ani jinak nejde.
No jo to je asi že nějaké "nebezpečné" náboženství :-)
A musí se proti němu bojovat :-)
JSEM a bližní své tak jako sebe :-)
No asi nějaká hrůza to musí být :-)
To náboženství Boha živých JSEM...
Je pravda že Svědci Jehovovi to také nesnesli:-).
A nebo neunesli, něco tak strašného :-).
JSEM a bližní své tak jako sebe, no jo hrůza všech hrůz :-).
Asi jenom něco s čím se nepočítalo, ale jak jinak by to podle Bible mělo
být?
Je pravda že když s tímto progresivnín náboženstvím "Ja jsem" chodil po světě před dvěmi tisíci lety Ježíš tak ho rovno ukřižovali - protože se prý rouhal, hm..
Exodus 3
13Avšak Mojžíš Bohu namítl: „Hle, já přijdu k Izraelcům a řeknu jim:
Posílá mě k vám Bůh vašich otců. Až se mě však zeptají, jaké je jeho
jméno, co jim odpovím?“
14Bůh řekl Mojžíšovi: „JSEM, KTERÝ JSEM.“ A pokračoval: „Řekni
Izraelcům toto: JSEM posílá mě k vám.“
+
Efezským 4
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
Tedy že ono JSEM je ve všech, tak tomu rozumím a začíná se tak i Desatero
přikázání : Ja jsem..
co když je všechno jinak ,o))
samarská žena, Pán , lidé, kteří věří/ - "ví"
tady mohla vzniknout jakási "neviditelná" církev
podobenství o poli, úroda roste, člověk ani "neví" jak
kde se dva tři, proč ne a víc ? co když tři je maximum
sejdou, to evokuje střetnou, potkají skoro náhodně
jsem "mezi" nimi .. je tu možnost, aby Pán/Bůh se nějak "zhmotnil" při
tomto setkání ?
že by tam byl i fyzicky ? přišel by třeba zpoza rohu, nemyslím zhmotnil
před očima ..
za Abrahamem také přišli tři muži, a jeden z nich byl Bůh, takže dva a
jeden
s ním tři (sára byla ve stanu)
a pak je popisováno pronásledování vraždění atd. křesťanů
přeci jenom místama písma jsou náznaky lidí, kterých se nic nedotkne
budou mít zvláštní ochranu
jsou to řekněme spekulace, ale co když ,, ,o))
Náboženství v Boha Hospodinku je praktické, nemusím za takovým náboženstvím nikam chodit :-) je se mnou kam se hnu :-).
Ale milovati máme Boha svého /nikoliv tamtoho/.. a bližní své tak jako sebe.
Svého celým svým.. a bližní své tak jako sebe.
A nebo i Boha svou celým svým .. a bližní své tak jako sebe.
Alias Boha v sobě a bližní své tak jako sebe
Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě.
(Jan 4:24)
Učedníci byli naplněni radostí a Duchem svatým. (Sk 13:52)
Genesis 4:1 "Získala jsem muže, a tím Hospodina."
to jsou slova ženy, jako první muž v tomto ohledu,
se může počítat až Henoch sedmý od Adama
chodil s Bohem Bůh ho vzal a nebylo ho
Jan 4:25 Žena mu řekla: "Vím, že přichází Mesiáš, zvaný
Kristus.
Ježíš jí řekl: "Já jsem to - ten, který k tobě mluví."
tady je zas první žena samařanka, co je jí Ježíš bez obalu
představí
mužům to došlo, až po vzkříšení
tohle by tě mohlo potěšit kroky, žena měla vždy velký náskok před mužem/ muži
Jan 4
27 Vtom přišli jeho učedníci a divili se, že rozmlouvá s ženou. Nikdo
však neřekl ‚nač se ptáš?‘ nebo ‚proč s ní mluvíš?‘
34 Ježíš jim řekl: „Můj pokrm jest, abych činil vůli toho, který mě
poslal, a dokonal jeho dílo.
přečti si tu konversaci celou, je taková "nenásilná"
pán jí sice započne poněkud neobvykle, ale pak už celkem plyne
až je dovedena k tomu, že žena řekne, vím že .. načež pán už naváže
já jsem to
ta žena byla vyloženě připravena na takovýto rozhovor a poté také jí
to zas tak nepřekvapí
nepadá před pánem na kolena apod. jako v jiných případech, kdy pán řekne
"já jsem"
také zajímavé, že pán se nikterak nevyjádří, k tomu že měla 5
mužů
s tím současným je nesezdaná atd. jeho zajímá jen jedna věc, jestli
se s ní dá "mluvit"
A taky jestli bude zvěstovat co ji řekl, to od ní víme že Bůh je Duch a
že uctívat máme v Duchu a v pravdě.
Od jeho učedníků takovouto informaci nemáme a nebo jo máme?
to bych se musel podívat, zajímavý postřeh
mně ještě došlo, že to byla v podstatě pohanka
kdy evangelium je zvěstováno pohanům až Pavlem, ale přitom
pohani už to dávno věděli, (návazně šel pán do vesnice a tam se
zdržel)
jo, nikde jinde to není, ale tady těžko říct, že to víme od ní
u těchto "soukromých" rozhovorů není jednoduché vysvětlit
jak se dostali do písma, i když tu je to celkem pravděpodobné
ale i Pán následně v soukromí mohl debatu převyprávět
tohle by bylo na jinou debatu, třeba rozhovor pána s ďáblem na poušti
nebo modlitba v Getseman, když učedníci spali nebo jiné příklady
i ze starého zákona, jak se dostali do písma, Duch svatý určitě nefunguje
jako diktafon
do písma se dostali tak, že je to poučení které se "nese" na pozadí příběhu. Příběh je něco jako kulisa či nosič sdělení.
Patřit k nějaké církvi a nebo do nějakého náboženského společenství je asi že zbytečné to potom obhajují tu svoji "stáj", ten svůj "klub" a k čemu to dobré je ?
máme mít společenství s ostatními, povětšinou to zastřešuje nějaká
církev
jde o to, že by tam měl být, někdo určen jako vedoucí, starší, kdo
káže atak
jsou menší uskupení, nebo dnes díky netu i větší, "církve Jošui krista
ha mašiah"
ale tam povětšinou vysílá videa kdo je nadán darem řeči, než někdo
"starší" ve významu autority
Židům 11:38 Svět jich nebyl hoden, bloudili po pouštích a horách, skrývali se v jeskyních a roklinách země.
tady je zajímavá pasáž o lidech, kteří asi žili o samotě bez společenství a svět jich nebyl hoden, těžkou soudit, jestli i dnes "mezi námi" žijí takovíto samotáři, kterých není ani žádné společenství "hodno"
tohle mne napadlo nedávno dát do do souladu s dnešní dobou, vím, že jsou křesťani, kteří tak říkajíc jedou sólo, ale tím neříkám, že všichni jsou ti "extra", možná žádný, je to spíš taková myšlenka
zde určitě ne, dalo by se uvažovat o nějaký konferencích skrze video,
ale i tam si myslím že ne, přeci ústřední poselství k tomuto je kde se
dva tři sejdou, v mém jménu
nebo je taká pravidlo, kde se dva shodnou stane se tak
to přece tu nemůže fungovat, já napíšu odejdu a pak třeba koukám na
televizi, ty příjdeš
budeš číst, ale "mrtvý text", příklad jen
a ta druhá věc, že si tu uděláme anketu a co oba odškrtneme, tak se stane
?
to by taky asi určitě nefungovalo ,o))
já to zde beru čistě jako sdílení a konfrontaci myšlenek, i když to prožívám někdy více někdy méně i osobně,
ten opravdový život je jinde kroky
To jo opravdový život je někde jinde ale na dorozumívání se je
nejlepčí internet a Ježíš řekl :
Kdekoliv se dva tři sejdou..
A "kdekoliv" je i tady na netě :-)
Matouš 18:20 Neboť kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu
mém,
tam jsem já uprostřed nich.
já tam slovo kdekoliv nemám a už toho nech, nebo se Ježíš rozlobí a vypne nám internet ,o)
Mt 18:20
CSP Neboť kde jsou dva nebo tři shromážděni v mé jméno, tam jsem já
uprostřed nich. “
MPCZ neboť kde jsou dva nebo tři shromáždění ke jménu mému, tam jsem uprostřed nich.
ZP Neboť, kde jsou dva nebo tři shromážděni v mém jménu, tam jsem s nimi.“
OP Protože kde jsou dva nebo tři shromážděni v mém jménu, tam jsem mezi nimi.«
BKR1 Nebo kdežkoli shromáždí se dva nebo tři ve jménu mém, tuť jsem já uprostřed nich.
BKR Nebo kdežkoli shromáždí se dva neb tři ve jménu mém, tuť jsem já u prostřed nich.
BKRS NeboG1063{CONJ} kdežkoliG3757{ADV} shromáždíG1526{V-PXI-3P} G4863{V-RPP-NPM} se dvaG1417{A-NUI} nebG2228{PRT} třiG5140{A-NPM} veG1519{PREP} jménuG3686{N-ASN} mémG1699{S-1ASN}, tuťG1563{ADV} jsemG1510{V-PXI-1S} já uG1722{PREP} prostředG3319{A-DSN} nichG846{P-GPM}.
NBK98 Neboť kdekoli se shromáždí dva nebo tři v mém jménu, tam jsem já uprostřed nich."
NBK Neboť kdekoli se shromáždí dva nebo tři v mém jménu, tam jsem já uprostřed nich."
NBK06 Neboť kdekoli se shromáždí dva nebo tři v mém jménu, tam jsem já uprostřed nich."
B21 Neboť kdekoli se shromáždí dva nebo tři v mém jménu, tam jsem já uprostřed nich."
B21P Neboť kdekoli se shromáždí dva nebo tři v mém jménu, tam jsem já uprostřed nich.“
JB Shromáždí-li se totiž dva nebo tři v mém jménu, jsem tam uprostřed nich.``
NK Protože kde jsou dva nebo tři spoluvedeni do mého jména, jsem tam v jejich středu!
COL Neboť kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já mezi nimi.“
KLP Neboť kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich.«
SYK Neboť kde jsou dva neb tři shromážděni ve jméno mé, tam jsem já mezi nimi.“
SKR Kde totiž jsou dva nebo tři shromážděni v mém jménu, tam jsem mezi nimi.“
Včera jsem slyšela že člověk je stvoření satanovo https://www.tvnoe.cz/porad/34719-biblicka-studna-s-dr-janem-zamecnikem
Což je možné že jo neboď Bůh říká :
Genezis 3
22I řekl Hospodin Bůh: „Teď je člověk jako jeden z nás, zná dobré i
zlé. Nepřipustím, aby vztáhl ruku po stromu života, jedl a byl živ
navěky.“
To jeden z nás.. to by mohlo být jako syn satan co přišel také na
shromáždění bohů..:
Jób 1:6 Nastal pak den, kdy přišli synové Boží, aby předstoupili před
Hospodina; přišel mezi ně i satan.
ty taky slyšíš co chceš ,o)) tam byla jen jedna letmá zmínka o jednom teologovi, který nadnesl myšlenku, že člověk je pro zemi/ přírodu satanem, jak k né přistupuje a "ničí" ji
jinak k tvé úvaze s citovanými verši, jeden z nás, by se dalo vykládat
jako z "božích synů", kdyby to nebylo na samém "počátku" kdy satan nebyl
ještě tak úplně satan, ve smyslu odpůrce, ale spíš had ve smyslu svůdce,
či dokonce lucifer ve smyslu světlonoš
"tehdy" mohl vidět do budoucnosti jenom Bůh a jeho syn, potažmo duch sv.
takže ten plurál se se vší pravděpodobností vztahuje na tuto "skupinu
osob"
kdy jenom Bůh znal dobré, ale už i zlé
jinak jednoduše když to řeknu "schopnost" tvořit - stvořit má jenom
Bůh
Satan se naproti tomu vyznačuje schopností bořit
on samozřejmně neboří v tom slova smyslu, ale spíše "navrhuje" jinou
alternativu
a ta ne že by nebyla, ale když existuje "dokonalá" alternativa, tak všechny
ostatní už nebudou dokonalé ať jsou "promyšleny" sebelíp
Můj syn s tím souhlasí že člověk je dílo satanovo však taky kdo
našeptal Evě že má pojíst ze stromu poznání dobrého a zlého ?
Tedy je to dílo čí že je člověk nakonec proto vyhnán z ráje?
Zjevení Janovo 12, 9 A veliký drak, ten dávný had, zvaný ďábel a satan, který sváděl celý svět, byl svržen na zem a s ním i jeho andělé.
jednak Evu svedl "anděl", který byl už před ní, takže toho znal a
věděl víc i Boha znal lépe
takže všechny trumfy byli na jeho straně, ale hlavně Adam se pak nechal
svést Evou, kdy byl naopak starší on, tím to nesvádím na Evu, ta už byla
"jinde"
když bys chtěla namítat, že prvotní impuls dal satan, tak já zas namítnu.
že nic se neděje bez vědomí Boží
ČSP
Genezis 3
1Hadt1 byl nejchytřejšít2 ze vší polní zvěře, kterou Hospodin Bůh
učinil. Řekl ženě: Opravdu Bůhv3 řekl: Nejeztet4 ze žádného stromu v
zahradě? t1 [Z dalších míst Písma lze vyrozumět, že had je zde mluvčím
resp. ztělesněním Satana];
https://www.obohu.cz/bible/index.php?csp_poznamky=ano&k=Gn&styl=CSP&kap=3
Překvapilo mne že "anděl", a tak jsem zašla do ČSP se kouknout jestli tam o tom něco nebude a nic.
,o)) to přeci vyjadřuje to, že anděl, za anděla (anděl temnoty za
anděla světla, expresívně)
satan se "vtělil"(vstoupil) do Jidáše, ale to je úplně jiný případ,
Jidáš už byl na to zralý od začátku co si jej Ježíš vybral, přeci
říká, že ví, jeden z vás je ďábel
Adam jako dokonalý člověk, neměl vůbec nakročeno k tomu, aby satan se mohl
do něj vtělit ,o))
Adam dokonalý ve smyslu úplný, a Bůh viděl, že vše co stvořil je
velmi dobré
Ježíš, není přece "až" sestoupil z nebes, do našeho pojetí času
když se chceš bavit na této úrovni, musíš vnímat i ty jiné "rozměry"
takže Ježíš je alfa a omega, byl jest a přichází, srovnáváš
nesrovnatelné, ale
dá se to pojmout i tak, že alfa je Adam a omega Ježíš
první a druhý Adam
celý den jsem dnes různě diskutoval a přemýšlel, takže jednak teď stále
"diskutuji"
i když se snažím usnout ,o) co mně pak donutí vstát a diskutovat naživo
,o)
chci ti tím jen říct, že máš příležitost se lecos dozvědět o
oblastech, které ještě nikdo nezkoumal, tak se ptej, nebo polemizuj trošku v
duchu "bezedné hlubiny" ,o)
nechce se mi vysvětlovat vše polopaticky ,o) nemyslím to tak, jak to zní
,o)
Tak že podle Tebe se k Evě přimluvil opravdový had třebas zmije
jedovatá ?
Ale divné mi je že Adam je celou dobu pasivní.. jako by nic neříkal a ani
jako by tam snad ani nebyl, při tom je to pro člověka klíčová
událost.
podle mne, to bych musel přemýšlet, nemám to vymyšlené ,o)
ale pár názorů jsem četl co ti možná odpoví, takže mohl to být
opravdový had a asi i byl
a ten rozhovor mohl být pomyslný, nebo jakoby na úrovni telepatie
Eva viděla hada na zakázaném stromě, sledovala jej a had začal žrát
ovoce
Eva čekala co se stane kdy had padne mrtev a nic nic nic, had žil dál a
vesela žral
takže prostě jí napadlo, že to s tou smrtí nebude tak horký a ovoce bylo
lákavé, jak je psáno, čili jakousi dedukcí došla k tomu, že pojedla,a ta
hlavní "vina" byla v tom, že měli zahradu střežit a had tam neměl co
dělat a ještě jim užírat ovoce
Adam tam mohl být také a zřejmně byl, jen se k tomu postavil jako k
příkazu množte se,
prostě salámista, a když viděl Evu, že jí, tak jedl také
teď trošku biblicky Jób 5:2 Pošetilce zabíjí vztek, žárlivost usmrcuje prostoduché.
Eva byla prostoduchá (bez konsekvencí), a pojedla, pak uzřela Adamovu nahotu a začala se smát a Adam, který do té doby byl ten co ví víc, najednou byl v pozici, která se mu nelíbila a pojedl ze žárlivosti
tolik co jsem kde vyčetl
Tak na obrázcích je namalován had ale to jsou obrazy a ty mohou být zavádějící.
jistě, ale had je přeci vyloženě zmíněn v genesis a potom je řečeno,
že "za ním"
stál satan, takže tam had byl, a had je i přívlastek satana, nebo spíše
prahad
jenže tyto pojmy je třeba si přeložit do češtiny, kdy had znamená
svůdce
No a o to jde jestli Adam nesvedl Evu, tak ono se to rádo svádí na Evu a hada, ale laskominky na to ovoce mohl mít Adam.
relativně nedávno jsem to promýšlel a ..
dá se na to pohlížet tak, že Adam se stal satanem a "stál" za tím
vším
bylo by to na dýl, ale vím, že to v jistém smyslu dávalo "logiku"
Včera "zase" na NOE Stanislava Francesca Šimuniová (abatyše) říkala že
má k Bohu vztah, hm, porád to někdo říká, ale ja to v Bibli nenašla že
by jsme měli mít k Bohu vztah, není to v ní napsaný, vztahy máme s
bližními a Bůh/Duch měl by být v nás podle Bible, Bůh přeci není jenom
jeden z našich bližních, jakýsi "imaginární" přítel.
Milovati máme Boha svého celým svým srdcem, celou svoji duší, celou svoji
myslí i celou svoji silou a bližní své tak jako sebe, na tom stojí zákon
celý i proroci.
Pavel to zjednodušil na "miluj bližní jako sebe" (Galatským 5/14), že to je
zákon celý i proroci
Tady taky :
https://kurzycodex.cz/jak-budovat-hluboky-vztah-s-bohem
(nevíte někdo co jsou zač?)
Je to hodně rozšířené o tom vztahu s Bohem, ale v Bibli o tom takto není
napsáno že máme mít vztah s Bohem, milovati máme Boha svého celým svým..
a bližní své tak jako sebe.(Matouš 22/36-40)
Vztahy máme s bližními :-)
Tak jasně že lidi mohou mít vztah s Bohem ale to potom v nich ale není..
Vztah je obecná vlastnost konkrétního objektu nebo subjektu (entity), která se váže k jinému objektu nebo subjektu (entitě).
a to právě nelze u Boha tak jednoduše vyjádřit, není oddělenou entitou
"Vztah k Bohu" se do křesťanství zřejmě přenesl z pohanství, to měli lidi vztahy k bohům a k bůžkům a nebo k bohyním :-).
nemyslím, podle mě jde o milovat... máme Boha milovat, tím se myslí vztah lásky
Milovat jo ale Boha svého celým svým srdcem, celou svoji duší atd....a bližní své tak jako sebe.
To jo ale Bůh snad není jeden z našich bližních které všechny milujeme:-)
Milovati Boha svého, to je zřejmě o tom milovati Boha v sobě, Božího
Ducha v sobě, když celým svým srdcem, celou svoji duší, celou svoji myslí
i celou svoji silou ... .., a bližní své tak jako sebe.
Kde jinde by měl ten náš Bůh být ?
Je i v nebesích ale nohama chodí po zemi prostřednictvím nás.. (Efezským
4/6)
Země je mu podnoží..(Izajáš 66/1)
1. Korintským 12
27 Vy jste tělo Kristovo, a každý z vás je jedním z jeho údů.
Koloským 2
..na Kristu.
9 V něm je přece vtělena všechna plnost božství;
10 v něm jste i vy dosáhli plnosti. On je hlavou všech mocností a sil.
1. Korintským 6
19 Či snad nevíte, že vaše tělo je chrámem Ducha svatého, který ve vás
přebývá a jejž máte od Boha? Nepatříte sami sobě!
20 Bylo za vás zaplaceno výkupné. Proto svým tělem oslavujte Boha.
Až tak ?
1. Korintským 10
31Ať tedy jíte nebo pijete nebo cokoliv činíte, všechno čiňte k Boží
slávě.
(To se mám co učit..)
Římanům 8, 15 Nepřijali jste přece Ducha otroctví, abyste opět
propadli strachu, nýbrž přijali jste Ducha synovství, v němž voláme:
Abba, Otče!
Galatským 4, 6 Protože jste synové, poslal Bůh do našich srdcí Ducha
svého Syna, Ducha volajícího Abba, Otče.
Ale když jsem dcera tak to by jsem měla mít v srdci Ducha dcerovství.
1 Petrův 3:1 Stejně i vy ženy, podřizujte se svým mužům; i když se
někteří z nich vzpírají Božímu slovu, můžete je beze slov získat svým
jednáním, když uvidí váš čistý život v bázni Boží.
Pro vás se nehodí vnější ozdoba - splétat si vlasy, ověšovat se zlatem,
střídat oděvy - nýbrž to, co je skryto v srdci a co je nepomíjitelné:
tichý a pokojný duch; to je před Bohem převzácné.
Tak se kdysi zdobily svaté ženy, které doufaly v Boha. Podřizovaly se svým
mužům, tak jako Sára poslouchala Abrahama a `nazvala jej pánem´.
Vy jste jejími dcerami, jednáte-li dobře a nedáte se ničím zastrašit.
To platí pro vdané ženy ale neprovdané, svobodné, ovdovělé a nebo i rozvedené ženy co žijí single?
1 Korintským 11:3 Rád bych, abyste si uvědomili, že hlavou každého
muže je Kristus, hlavou ženy muž a hlavou Krista je Bůh.
4 Každý muž, který se modlí nebo prorocky mluví s pokrytou hlavou,
zneuctívá toho, kdo je mu hlavou,
5 a každá žena, která se modlí nebo prorocky mluví s nezahalenou hlavou,
zneuctívá toho, kdo je jí hlavou; je to jedno a totéž, jako kdyby byla
ostříhaná.
6 Jestliže si žena nezahaluje hlavu, ať se už také ostříhá. Je-li
však pro ženu potupné dát se ostříhat nebo oholit, ať se zahaluje.
7 Muž si nemá zahalovat hlavu, protože je obrazem a odleskem slávy Boží,
kdežto žena je odleskem slávy mužovy.
8 Vždyť muž není z ženy, nýbrž žena z muže.
9 Muž přece nebyl stvořen pro ženu, ale žena pro muže.
10 Proto má žena mít na hlavě znamení moci kvůli andělům.
11 V Kristu ovšem není žena bez muže ani muž bez ženy,
12 vždyť jako je žena z muže, tak i muž skrze ženu - všecko pak je z
Boha.
13 Posuďte to sami: Sluší se, aby se žena k Bohu modlila s nezahalenou
hlavou?
14 Cožpak vás sama příroda neučí, že pro muže jsou dlouhé vlasy
hanbou,
15 kdežto pro ženu ctí? Vlasy jsou jí totiž dány jako závoj.
16 Chce-li někdo umíněně na tom trvat, tomu říkám: Není to obyčejem
ani u nás, ani v ostatních církvích Božích.
To je od Pavla pěkné:-) ale on je žid a farizeus:
Skutky 23
6 Protože Pavel věděl, že jedna část rady patří k saduceům a druhá k
farizeům, zvolal: „Bratří, já jsem farizeus, syn farizeův. Jsem souzen
pro naději ve zmrtvýchvstání.“
Filipským 3
5obřezán osmého dne, z rodu izraelského, z pokolení Benjamínova, Hebrej z
Hebrejů; jde-li o zákon – farizeus;
Kr.př:
5 Obřezán jsa osmého dne, jsa z rodu Izraelského, pokolení Beniaminova,
Žid z Židů, podle zákona farizeus,
Tedy je možné že učí co doma viděl - slyšel, co ho doma naučili a ne co křesťané a Kristus :-).
Ježíš Kristus žil v jakési "komuně" kde se o ně ženy ze svých
prostředků staraly:
Lukáš 8
1Potom Ježíš procházel městy a vesnicemi a přinášel radostnou zvěst o
Božím království; bylo s ním dvanáct učedníků
2a některé ženy uzdravené od zlých duchů a nemocí: Marie, zvaná
Magdalská, z níž vyhnal sedm démonů,
3Jana, žena Herodova správce Chuzy, Zuzana a mnohé jiné, které se o ně ze
svých prostředků staraly.
A učí:
Matouš 6
33 Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost a všechno ostatní
vám bude přidáno.
Katolický týdeník
Bůh je otcem i matkou..
https://www.katyd.cz/clanky/odpovedny/buh-je-otcem-i-matkou-ale-jinak-nez-my-lide.html
jinak protože t není člověk :-) člověk je taky rodu mužského a je to muž i žena.
Jo je ten patriarchát i v mluvnici, ale zřejmě před vyhnáním z ráje nebyl :-) když jím potrestal Evu.
To jo ale had přišel za Evou a rozmlouval s ní, nikoliv s Adamem a ona potom dala to ovoce ochutnat i Adamovi. tedy Adam měl pasivní roli.
No jo ale tak se ženami se nepočítá ?
O Evě je psáno:
1. Timoteovi 2
15 Spasena bude jako matka, jestliže setrvá ve víře, lásce, svatosti a
střízlivosti.
A o tom jak se přou učednící kdo bude v království největší je rozhodnuto tak že kdo poslední ten bude první :-) a kdo první ten poslední :-)
Jo budeme jako andělé a to je taky mužský rod, ale nebudeme se ženit ani vdávat, ženského rodu je akorát Ruach / Duch v podobě holubice.
Duch je taky mužský rod. Prostě mě to nezajímá, nehraje to žádnou roli.
V mužském rodě doputoval do češtiny ale v řečtině je Pneuma rodu
středního a hebrejsky je to Ruach rod ženský..
Zrovna čtu o Ruach https://www.sfr.cz/clanek_poutnik.aspx?a=2225
duch, hebrejsky ruach, je rodu ženského
http://www.krestanskarevue.cz/Sestoupi-duch-feministicke-teologie-na-cirkev.html
Koloským 2
ČSP ..v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství. 10 I vy jste v
něm naplněni...
Kr.př. .. v něm přebývá všecka plnost Božství tělesně.
10 A vy v něm jste doplněni,..
B21 9 V něm je tělesně přítomná veškerá plnost Božství,
10 a tak jste naplněni v Tom, který je hlavou..
PNS Vždyť je to on, v kom je ztělesněná* veškerá plnost božské podstaty.+ 10 A tak jste jeho prostřednictvím získali plnost i vy –
Koloským 1
B 21 19 Bohu se zalíbilo všechnu plnost složit v něm
20 a skrze něj se sebou smířit vše..
Kr. př. 19 Poněvadž se zalíbilo Otci, aby v něm všecka plnost
přebývala,
20 A skrze něho aby smířil s sebou všecko
PNS 19 Bůh totiž chtěl, aby v něm byla veškerá plnost+ 20 a aby skrze něho se sebou smířil všechno ostatní,+
Tedy něco mi říká že ženy mají onu "plnost" jakousi ženštější a nebo mateřštější..
Jan 14
3A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě,
abyste i vy byli, kde jsem já.
Žalm 82
Bůh povstane ve shromáždění Božím vynese soud:
2 Jak dlouho budete soudit špatně a stranit ničemům?
3 Zjednejte právo bezmocnému a sirotkovi, nuznému a chudému zjednejte
spravedlnost!
4 Vytrhněte chudého a nuzného vysvoboďte z ruky ničemů.
5 Nerozumějí tomu, nechápou to, chodí v temnotách. A všechny základy
země se hroutí.
6 Řekl jsem: Bohové jste, všichni jste synové Nejvyššího, ale takto
zemřete jako lidé..
Jan 10
„Což není ve vašem Zákoně napsáno: ‚Já jsem řekl: Bohové
jste‘?
35 Jestliže ty, ke kterým se stalo slovo Boží, nazval bohy, — a nemůže
být zrušeno Písmo — 36 proč mně, kterého Otec posvětil a poslal na
svět, říkáte: ‚Rouháš se,‘ protože jsem řekl: ‚Jsem Boží
Syn‘?
37 Nečiním-li skutky svého Otce, nevěřte mi!
38 Jestliže je však činím..
tři mesiášské zázraky
'uzdravil'
Celkový počet nalezených veršů: 34
https://www.obohu.cz/bible/index.php?hledat=uzdravil&k=Gn&styl=CSP&kap=1&kde=1
Židům 12, 13a ‚vykročte jistým krokem‘, aby to, co je chromé, docela nezchromlo, ale naopak se uzdravilo.
1. Petrův 2, 25‚Jeho rány vás uzdravily.‘ Vždyť jste ‚bloudili jako ovce‘, ale nyní jste byli obráceni k pastýři a strážci svých duš
Jan 21
25 Jestiť pak i jiných mnoho věcí, kteréž činil Ježíš, kteréž kdyby
měly všecky, každá obzvláštně, psány býti, mám za to, že by ten svět
nemohl přijíti těch knih, kteréž by napsány byly. Amen.