No jo už běžím sem si chtělo porozpravet. Nech ležet ten kámen...já
nehaázím...
No jo už běžím sem si chtělo porozpravet. Nech ležet ten kámen...já
nehaázím...
Na tom, že se nevědomí projevuje v projekci a symbolizaci, není nic divného. Jiným způsobem bychom je přece vůbec nemohli vnímat. Ale jak se zdá, s vědomím se to má jinak. Vědomí – zahrnující všechno vědomé – jako by postrádalo všechno to, co potřebuje k projekci. Vždyť projekce, když ji správně chápeme, není žádné svévolné dění. Je to cosi, co k vědomí přistupuje „zvenčí“, je to určité osvětlení objektu. Subjektu přitom zůstává skryto, že tím, co rozzařuje kočičí oko projekce, je on sám. ... Vždyť jako ze skutečného Slunce nevnímáme nic než světlo a teplo a ostatní jeho fyzické vlastnosti můžeme poznávat jen prostřednictvím dedukce, právě tak vědomí vychází z temného tělesa, totiž z Já, té nepostradatelné podmínky veškerého vědomí. Vědomí přece není nic jiného než asociace nějakého objektu či obsahu s Já. Já jakožto údajně a fiktivně nejznámější věc ze všech, je ve skutečnosti nanejvýš složitá skutečnost, jež v sobě obsahuje nezbadatelné temnoty. Já bychom dokonce mohli definovat jako relativně konstantní personifikaci nevědomí samotného, nebo jako ono schopenhauerovské zrcadlo, v němž nevědomí vnímá vlastní tvář. Všechny prasvěty před člověkem byly fyzicky přítomny. Byly bezejmenným děním, nebylo to žádné určité bytí, neboť tu ještě nebylo oné minimální koncentrace psychična, rovněž přítomného, která vyslovila slovo, jímž povstalo celé stvoření: „To je svět, a to jsem já.“ To byl první den světa, první východ Slunce po prvotním temnu, když onen komplex schopný vědomí, syn temnoty, Já, v poznání rozdělil subjekt a objekt, čímž světu a sobě samotnému dopomohl k určitosti bytí.* Dal totiž světu i sám sobě hlas a jméno.
* Gn 1,1-7 obsahuje projekci tohoto děje. V projekci se tu líčí proces vědomí jako objektivní událost, jehož jednajícím subjektem není Já, nýbrž Elohim. Primitiv velice často nepociťuje sám sebe jako subjekt svého myšlení, a právě tak je možné, že se vědomí v nejvzdálenější minulosti jevilo jako dění, které se Já přihodilo, a teprve v následné době bylo integrováno do subjektu. Ostatně osvícení a inspirace, které nejsou nic jiného než nenadálé rozšíření vědomí, přesto mají i pro moderní vědomí jiný subjekt než Já. K problému vývoje vědomí viz Neumann, Ursprungsgeschichte des Bewußseins, s. 117nn.
A ty jsi kdo, že budeš určovat, kdo jak má psát??
Proč nekoriguješ své přiblblé a lživé příspěvky??
Tím chce možná naznačit, že tři kraťounké věty ještě jakž-takž vnímá, déle je jen mlha nechápání.
Moje žena po mě vyžaduje, abych se vyjadřoval maximálně jednou holou
větou.
Doplnění z Vzpomínky, sny a myšlenky C.G.Junga:
Z Nairobi jsme navštívili v malé fordce Athi Plains, velkou rezervaci. Na jednom nízkém kopci v této rozlehlé savaně nás čekal velkolepý rozhled. Až po nejvzdálenější obzor jsme viděli obrovská stáda zvířat: gazely, antilopy, pakoně, zebry, prasata bradavičnatá (pekari) atd. Stáda se pomalu valila jako proud řeky, popásala se a kývala hlavami – člověk sotva zaslechl melancholický zvuk dravého ptáka. Bylo to ticho věčného začátku, svět, jaký už byl dávno, ve stavu nebytí; neboť ještě před nedávnem neexistoval nikdo, kdo věděl, že to je „tento svět“. Vzdálil jsem se od svých spolucestujících, až jsem je ztratil z dohledu a měl pocit, že jsem sám. Tu jsem byl tedy ten první člověk, jenž poznal, že toto je svět, a svým věděním ho v tomto okamžiku teprve skutečně stvořil.
Zde jsem si úchvatným způsobem uvědomil kosmický význam vědomí. „Quod natura relinquit imperfectum, Ars perficit“ (Co příroda ponechává nedokonalé, Umění zdokonaluje), praví se v alchymii. Člověk – jeho já dodalo světu neviditelným tvůrčím aktem teprve završení, objektivní bytí. Tento akt jsme připisovali Stvořiteli samému a neuvážili jsme, že se tím na život a bytí díváme jako na propočítaný stroj, který běží nesmyslně dál spolu s lidskou psýché podle předem známých a předem určených pravidel. V takové žalostné hodinářské fantazii neexistuje žádné drama člověka, světa a Boha; neexistuje žádný „nový den“, který vede k „novým břehům“, nýbrž jen osamělá prázdnota a monotonie vypočítaných procesů. Vzpomněl jsem si na svého starého přítele Puebla: věřil, že raison d’être Pueblů je úkol pomáhat jejich Otci, Slunci, putovat denně přes oblohu. Záviděl jsem jim toto zanícení smyslem a rozhlížel jsem se bez naděje po našem vlastním mýtu. Teď jsem ho znal a věděl jsem k tomu ještě víc: člověk je nezbytně nutný k dovršení stvoření, ba on sám je druhým stvořitelem světa, jenž teprve dává světu objektivní bytí, bez něhož by svět probíhal neslyšen, neviděn, tiše a mlčky se pasoucí, rodící, umírající, pokyvující hlavou po stamiliony let v nejhlubší noci nebytí až k nějakému neurčitému konci. Teprve lidské vědomí stvořilo objektivní bytí a smysl, a tím člověk zaujal své nezbytně nutné místo ve velkém procesu bytí.
ze slunce vnímáme zvuk-vít a čich-rozpuštěný afalt na silnici zbytek
příspěvku je na chocholouška nečetl jsem
Vždyť on to vlastně Chocholoušek napsal.
O Slunci je tam psáno proto, že v tom textu vysvětloval symboly Slunce a Měsíce. To jsem vypustil, protože bez kontextu by to nebylo srozumitelné. Daný odstavec je dokončen tímto:
Sluneční těleso, jež vyzařuje světlo, je Já a pole jeho vědomí - „Sol et eius umbra“: vně světlo, uvnitř temnota. Ve zdroji světla je dostatek temnot, aby se z nich tvořily projekce. Vždyť bází Já je temnota psyché.
Co řeknete na toto?
Ruská zpěvačka Tenderlybae se fotí u americké Muskovy Tesly a sdílí to na ruské sociální síti VKontakte. Provokace?
(Moje oblíbená ruská zpěvačka, taky ráda provokuje jako já.)
Fotit se u takové sračky která se nedá použít na nic není žádná
provokace. Ruští generálové mají jako služební vozidla Mercedesy a BMV a
nikdo to za provokaci nepovažuje. navíc tuto ženskou nikdo nezná a neslyšel
zpívat je to nula a ta se může fotit před čímkoliv ta by zaujala jedině
Kdyby kouřila Putinovi.
Neznáš, nesleduješ tady fórum Přátelé ruské a ukrajinské hudby.
Já ji znám, a to znamená, že známá je.
Tady v 1:20 zase USA vlajka:
zase lžeš! Umělá iteligence má v sobě 175 miliard informací ví
všechno. tak sem se zeptal- odpověď zněla:
„Tenderlybae“ může být nějaké jméno, přezdívka nebo termín,
který používáš. Můžeš mi prosím říct, co konkrétně máš na mysli?
Možná je to něco, co je ti blízké nebo nějaký speciální
výraz!
Video si samozřejmě nepustím takže ta ruska neexistuje nikdo ji nezná
může se fotit před čím chce a nic ji to nebude platné je to neznámá
nula.
Trump je
jako Putin? Proč se vměšuje do jakýhosi Íránu?
Bude to bombardování, jaké neviděli. Trump vyhrožuje Íránu, žádá souhlas s jadernou dohodou
On se vměšuje do íránské snahy vyrobit atomovou bombu. V tomhle má bubák Trumpák pravdu, vlastnění atomovek Íránem je ohrožením pro celý svět.
V případě Íránu nejde o (neopodstatněný) pocit, ale o objektivní hrozbu pro celý svět.
USA má taky atomovky, tak do toho nemá co kecat jiným.
Říkám to furt: Trumpeta, Putin, Zeleňák - jeden lump vedle druhýho.
Reaguješ zmateně a neinteligentně. Opět prokazuješ velkou míru primitivismu. Člověk se ani nemůže divit, že jsi volič SPD (nebo ANO).
Voli SPD je známka primitivizmu a podole toho, že někdo volí SPD nebo ANO
se přirozeně primitivové poznávají.
Putin se necítil ohrožen to jen ty si mu hloupě uvěřil v rámci jeho
hybridní války.
To by nestáhl vojska z jeho západní hranice na bojiště na Ukrajině.
Doporučil bych ti si něco nastudovat o Iránu případně kolik stovek
balistických raket vypálil nedávno na Izrael.
A toto by mohl zopakovat jen nálož bude jaderná.
Pokud by si uvažoval komplexně, tak by si pochopil, že tu nejde o Trumpa,
ale o fungování světa.
Prostě Irán je regionální velmoc, která nesmí vlastnit jaderné
zbraně.
Kolem něj je spousta států těžící ropu a spousta států kteří mají
dobré vztahy s USA a Iránu se bojí.
Vím že Okamurovci mají kapánek retardované mozky je to jejich přirozená
vlastnost měla by si Seleno zahodit to selfíčko s Okamurou a stát se
normálním člověkem.
ČT Déčko, Kouzelné školka, pohádka dialogy:
Dětský norský seriál s hlavními hrdiny Karstenem (K) a Petrou (P). Dále
zde vystupují pohádkové postavičky Lvíčka (L) a Slečny Králíkové
(SK).
Hned v úvodu třímá Karsten v ruce duhovou vlajku.
L: „Téédy, krásná vlajka, jaké zemi patří?“
K: „Není žádné země, je to duhová vlajka“.
L: „No jistě… ale co to je, co vlastně znamená duhová vlajka?“
K: „Dneska slavíme Pride.“
L: „Co je to Pride?“
K: „Hrdost! Být hrdý na to, kdo jsi!“. Začne nadšeně poskakovat po
pohovce a křičet: „Hurá mně, hurá tobě, hurá všem!“
L: „Být hrdý na to, kdo jsem?“
K: „Jo.“
L: „Ale…“
Zvoní zvonek.
K: „Hmm, Petra!“ A běží otevřít.
L: „Nezapomeň si vlajku.“
Následuje prostřih, po němž se objeví Slečna Králíková a začíná
konverzace mezi ní a Lvíčkem.
L: „Slečno Králíková, co lidé o svátku Pride dělají?“
SK: „Jdou do průvodu hrdosti.“
L: „Páni, to je něco! A existuje i posezení hrdosti?“
SK: „Ne, nic takového není. Spíš se to podobá průvodu na státní
svátek.“
L: „Svátek, co máme v květnu? Ale teď je přece červen?“
K: „Mhm, jak ti to mám vysvětlit? Představ si, že je to jako kombinace
narozenin a svátku svatého Valentina.“
L: „Ale na Valentina přece oslavujeme lásku.“
K: „Ano, a o svátku Hrdosti oslavujeme, že může každý milovat koho chce.
Holky mohou milovat kluky, nebo holky, a kluci zase kluky, nebo zase
holky.“
L: „Jasně, každý by měl milovat toho, koho chce.“
K: „Přesně tak. A být na to hrdý! A být jenom sám sebou. Pride přece
znamená hrdost“. V pozadí za sedící Slečnou Králíkovou vlaje obrovská
duhová vlajka.
L: „No to je hrozně krásné. Jsem také hrdý. Mhmhm Hhh!“ Pokouší se
zřejmě řvát jako lev, ale nejde mu to.
K: „To nic, nevzdávej to, Lvíčku, už brzy to dokážeš.“
L „Hmm.“
Následuje opět střih do školky, která má duhovou výzdobu na stěnách a
hraje si v ní skupina dětí. Mají duhové vlaječky, mávají jimi a volají
na sebe: „Happy Pride! Happy Pride!“
Učitelka ve školce říká jednomu z dětí: „Izáku, dej si tu vlajku do
batůžku a potom s ní půjdeš do průvodu.“
Dalšímu dítěti: „A co si popřejeme?“
To nadšeně vykřikne: „Popřejeme si happy Pride!“
Učitelka: „Výborně!“ atd...........
A co učil Ježíš?
Kdo jsou ti bližní?
Ježíš bližní nedělil na muže, ženy, děti.
Miluj bližní jako sama sebe.
ne jeto tvoje povinnost nejprve musíš milovat sebe aby si byl schopen milovat bližního.
tady jde o to navádění dětí v pořadu pro děti formou pohádky, aby
šli do průvodu s dospělými, kteří se nechovají tak úplně mravně:
Nezapomeňte, že dneska vám ve 3:00 poskočí hodiny na mobilu a jinde s automatickou změnou času na 4:00 a přijdeme o 1 hodinu :-)))))
co když dojde baterka, pak ti nic neposkočí
mám ručičkové, digi nosí debili
Kupodivu i kdyz ti dojde baterka, tak ti podkovi a sz ji nabijes, ukaze mobil o hodinu cic 😀😀😀 jinak jsem psal o zarizenich s automatickou aktualizaci casu 😀😀😀😂😂😂
ad Mnichal:
jelikoz se dnes celkem resilo hajlovani a ty jsi pro zlepseni nalady postoval
Funese, nemohlo se mi vybavit snad nic jineho, nez recept na bramborovy
nakyp..
Lui, chybíš nám tu...
aine grosse katastrofe...
neumět německy, ja?
Zdravím všechny. Vyřešili jste něco ten týden, co jsem tady nebyla?
Ano už jsem se zlepšil ve vaření kávy v džezvě. A jak pracovat se ghi
podle mě spíš koloběh přírody. Tedy koloběh vody, nejdřív stoupá v oblacích a pak klesá jako děšť a třeba ani kapky nepadnou k zemi
na chvilku jsi mě zmátl s tím pravým symbolem, protože ho znám. Ten levý je samozřejmě známý.
ale ten pravý jsme chvilku zaváhala a pak mi to došlo. je to Caduceus a v Olomouci ho drží v ruce Merkur :-)
známý to symbol okřídlená hůl obtočená dvěma hady s magickou mocí, přinašející bohatství. Je atributem boha Merkura a symbolem obchodu, kupectví a obchodních cest.
jj taky se mu říká Merkurova hůl či Hermova hůl.
Co o ní říká klasik:
...veliký činitel života, nazývaný Hebrei Od, Ob a Aur. Magnetizmus, řízený vůlí působce, je Od, trpný somnambulismus je Ob; ... Toto světlo se nazývá v našich posvátných knihách Pythonův duch, poněvadž v řecké mytologii had Python je jeho alegorický obraz.
Jeho dvojí činnost je představována též hadem Caduceu; had napravo je Od, had nalevo Ob a uprostřed na vrcholku hermetické hole skví se zIatá koule, která představuje Aur čili vyrovnané světlo.
Od představuje život svobodně řízený, Ob představuje život osudový. Právě proto praví hebrejský zákonodárce: Běda těm, kteří věstí pomocí Obu, neboť vyzývají osud a to je zločinný útok na božskou prozřetelnost a na lidskou svobodu.
Je zajisté velký rozdíl mezi hadem Pythonem, který se plazil v bahně potopy světa a kterého slunce probodlo svými šípy, tvrdím, velký rozdíl mezi oním hadem a hadem, který se ovíjí kolem Aeskulapovy hole, právě tak jako had pokušitel z Edenu se liší od měděného hada, který uzdravoval nemocné na poušti. Tito dva rozdílní hadové zobrazují vskutku protivné síly, které lze sdružit, které však nikdy nesmějí být ztotožňovány. Hermovo žezlo tím, že je rozděluje, je vyrovnává a jaksi spojuje; a právě tak pro vše pronikající zrak vědy je harmonický soulad výsledkem analogie protiv.
Nutnost a Svoboda jsou dva veliké životní zákony; tyto dva zákony tvoří pouze jediný, neboť jsou si navzájem nezbytné.
Nutnost bez svobody by byla osudná, právě jako svoboda zbavená nutné uzdy byla by šílenstvím. Právo bez povinnosti toť šílenství. Povinnost bez práva, toť otroctví.
Celé tajemství magnetizmu záleží v tomhle: inteligencí ovládat osudovost Obu a moc Odu, abychom stvořili dokonalou rovnováhu Auru. Chce-li magnetizér, nemaje dost vyrovnanosti a svými vášněmi podléhaje osudovosti, vnutit svou činnost osudnému světlu, podobá se člověku, který by se zavázanýma očima vsedl na slepého koně a pobízel jej ostruhami uprostřed lesa plného pahorků a propastí. ...
přečetla jsem a díky. Je to zajímavé, zkusím to nezapomenout :-))a mohu to třeba i použít u provázení.
jaké čarodějnictví. Je to kus historie, mohu klientům říct co daná socha představuje. Není to jen anonymní kus.
Hlavně se neposrat z přílišné snaživosti.
To bys mohla ještě přihodit legendu o Teirésiovi, která se k tomu váže, viz klasik:
Po Orfeovi, Kadmovi, Oidipovi a Amfiarovi jsou velikými, mythickými postavami magického kněžství v Řecku Teiresias a Kalchas, avšak Teiresias jest nerozumným aneb nevěrným zasvěcencem. Jednou nalezl dva hady do sebe spletené a domnívaje se, že spolu zápasí, oddělil je od sebe ranami holí: neporozuměl symbolu hole, chtěl odděliti od sebe síly přírody, vědění a víry, inteligenci od lásky, muže od ženy. Viděl je jen jako spolu zápasící, pokládal je za soupeře, a chtěje je odděliti, poranil je, čímž ztratil svoji vlastní rovnováhu: chvíli byl mužem, chvíli ženou, nikdy nejsa dokonalý a manželství bylo mu zapovězeno. Zde jsou zjevena veškerá tajemství universální rovnováhy a zákona stvoření. Lidský androgyn dokazuje, že muž a žena oddělení od sebe jsou neplodní stejně, jako náboženství oddělené od vědy, inteligence bez lásky, mírnost bez síly, milosrdenství bez spravedlnosti a obráceně. Harmonie roste analogií protikladů; nutno je odlišiti, aby mohly býti spojeny, nesmí se však odděliti, aby byla umožněna volba mezi nimi. Říká se, že člověk kolísá neustále mezi bílým a černým a klame se vždy. Musí tomu tak býti, neboť viditelná, skutečná postava vzniká ve spojení, nikoliv ze smíšení černě a běli. Tak spojují se všechny protiklady přírody a kdo je chce odděliti, propadá témuž trestu jako Teiresias. Jiní praví, že oslepnul, poněvadž překvapil nahou Athénu, což znamená, že znesvětil mysterie: jest to jen jiná alegorie pro tentýž symbol.
Zmiňuje ho i Dante ve své Božské komedii:
40 Viz Teiresia! Podobně své pudy
41 též proměnil, když z muže stal se ženou,
42 že změnily se všechny jeho údy.
43 A udeřit pak zase před proměnou
44 musil dva v sebe zapletené hady,
45 než kůži měl zas mužsky ochmýřenou.
V poznámce k 40. verši stojí:
Teiresiás - v bájích thébského okruhu a antických tragediích na ty
náměty slepý věštec. V Proměnách (III.) čteme, jak se na sedm let
proměnil z muže v ženu.
Manželství krále a královny je spojením transmutovaných mužských a
ženských energií. Anglický alchymista John Pordage to popsal jako spojení
Marsu, ohnivého života, a Venuše, jemného ohně lásky. Bylo to také
viděno jako sňatek mysli a těla, integrace nejvyššího a nejnižšího, to
znamená vysokofrekvenční a nízkofrekvenční úrovně vědomí, ohně a
vody. Slovy Avicenny: Manželství je mísení jemného s hustým. Na sérii
kreseb znázorňujících fáze konjunkce, hieros gamos, posvátné manželství
je vidět, jak alchymisté pojali postupně postupující sjednocení muže a
ženy v nás. Toto jsem našel.
někdy je zázrak i spojení úplně normální... tedy netransmutované ale obyčejné.
Jak stárnu tak jsme ráda i za to obečejné.
No ke staru je člověk nenáročný., mladí ukousl kůrku a ve stáří
raději vodu
přesně tak, ale to poznáš za dlouhou dobu :-))) To ti bude stačit i spojení obyčejné.
jj, ze Slovníku analytické psychologie:
Hierós gamos je centrální pojem z oblasti historie náboženství a mysterií lidstva. Analogicky ke coniunctio označuje spojení mužského a ženského na božské i na lidské rovině (viz anima/animus, princip mužský a ženský). Popřípadě se jedná o svatební setkání boha a člověka, v kultovní oblasti zastoupené knězem a kněžkou. Dále jde principiálně o sjednocení vzájemně přiřazených polárních protikladů, tedy nebeského a pozemského, světlého a temného, materiálního a duchovního. V posledním případě se mluví – např. v rosenkruciánských souvislostech – o „Chymické svatbě“. Jde o spirituální sjednocení s bohem v „unio mystica“, o „mystickou svatbu“, speciálně ve středověké ženské mystice. Vzhledem ke skutečnosti, jaký centrální význam je přikládán tématu mysterium coniunctionis (srov. Jung, GW 14) v analytické psychologii, symbolizuje hierós gamos zkušenost a cíl lidského zrání v podobě individuace jako procesu stávání se sebou samým.
a ještě možná doplnění k tomu coniunctiu z jiného slovníku:
Sjednocení, spojení. Původně alchymický pojem označující sloučení substancí v procesu jejich proměny. V psychologii označuje sjednocení protikladů a zrod nových možností.
„Coniunctio je apriorní obraz, který odjakživa stojí na předním místě v duchovním vývoji lidstva. Sledujeme-li tuto myšlenku zpětně, nalezneme v alchymii dva zdroje, z nichž se odvozuje: jeden je křesťanský a druhý pohanský. Křesťanským zdrojem je bezpochyby učení o Kristu a Církvi, o ženichovi a nevěstě (sponsus et sponsa), přičemž Kristu náleží role Slunce (Sol) a Církvi role Měsíce (Luna). Pohanským pramenem je na jedné straně hierós gamos (posvátná svatba), na druhé svatební spojení zasvěcence s božstvem.“70
Jung používal i další původně alchymické termíny s podobným významem: unio mystica (mystická jednota vznikající v mystickém či posvátném sňatku), coincidentia oppositorum (koincidence protikladů), complexio oppositorum – protiklady jsou vtěleny do jednoho společného obrazu, obrazu jednoho světa (unus mundus). Do stejné kategorie patří i pojem kámen mudrců (filosofů), který je rovněž alchymické provenience.
- Výbor III, „Psychologie přenosu“, str. 166.
ad soucet:
..”Pokud v tom vidíš ezoteriku, tak jsi to nepochopil”..
je mi to jasny.. vycitany nevedecky pristup a spekulativnost je ve skutecnosti
pouze nepochopenim
Rozhodně to není ezoterika, tak jako jí nejsou třeba teorie strun nebo některé interpretace kvantové mechaniky, které taky mají punc nevědeckosti (a nikdo s tím nemá problém).
jo to už vůbec ne. I když chápu, že může vznikat takový dojem
vzhledem k užívaným pojmům.
ad soucet:
.."Rozhodně to není ezoterika, tak jako jí nejsou třeba teorie strun
nebo některé interpretace kvantové mechaniky, které taky mají punc
nevědeckosti (a nikdo s tím nemá problém)"..
nenapsal jsem esoterika, ale "esoterika na steroidech".. zbytku ale opravdu
nerozumim, respektive nechapu souvislost mezi teorii strun a esoterikou - muzes
to prosim trochu rozvest? nerad bych ti v me reakci "vlozil" do ust neco, co jsi
pritom nemel na mysli..
Nic s ní nemá společného, vždyť jsem to napsal. Je na tom příkladu ale zjevné, že s nevědeckostí mají problém filozofové a jiní laici a ne vědci samotní.
ad soucet:
.."Nic s ní nemá společného, vždyť jsem to napsal. Je na tom
příkladu ale zjevné, že s nevědeckostí mají problém filozofové
a jiní laici a ne vědci samotní"..
sorry, ale opet mne "nutis" ti jako malymu harantovi vysvetlovat uplny
zaklady.. v kolokvialnim slova smyslu plati, ze jestlize lze otestovat
spravnost teorie (falzifikace), jedna se vedeckou teorii a co se filosofie tyce,
tak ta operuje predevsim s kritickym a systematickym pristupem zalozenym na
racionalnich argumentech - pokud je vsak namisto testovani ci argumentovani
spolehano na prijeti (uvereni), jedna se o nabozenstvi (zadna vedecka fakta ci
racionalni argumenty).. nikdo nerozporuje, ze teorii strun "chybi" prime
experimentalni overeni, a to navzdory skutecnosti, ze jako komplexni matematicky
model je stejne jako fyzikalni teorie formulovana v konzistentnim matematickem
ramci a "je v souladu s kazdou" znamou zakladni fyzikalni teorii - teorie strun
se ale nezameruje na "vysvetleni" toho, proc jsou veci tak, jak jsou, ale je
spise snahou najit konzistentni a jednotny matematicky model pro popis
zakladnich principu teoreticke fyziky a sjednoceni neslucitelnych teorii
(gravitace a kvantova mechanika) - v teto perspektive by se to dalo
simplifikovat kuprikladu tak, ze je matematickou ve smyslu poskytnuti syntaxe
formalniho systemu a nikoliv fyzikalni ve smyslu semantiky teorie.. osobne nemam
zas az takovy problem s netestovatelnymi "naroky" za predpokladu, ze lze
konkretni teorii pouzit k vytvareni modelu vytvarejicim empiricke predikce -
momentalne sice zadne testovatelne modely neposkytuje a spis vytvari ramec
tisice moznych teorii, u nichz bohuzel nelze urcit, ktera je pro nas vesmir onou
spravnou, ale nejde o principialni, ale predevsim technicke omezeni (prakticka
nedetekovatelnost technologii) - v zadnem pripade to vsak neznamena, ze by vedci
diky stale vetsimu zamereni soucasne vedy na "nedostupnejsi" jevy opustili
pomyslny "zlaty standard" v podobe experimentalniho overeni predikci a presli
stejne jako ty a ten KOKOT Jung k zaverum vedy postempiricke, tedy k
prezentovani PICOVIN nedrzicich se vedecke metodologie a v rozporu s filosofii
vedy (nahrazeni empiricke testovatelnosti jinymi kriterii v minulosti vzdy
selhalo)
p.s. ja osobne teorii strun ve svete bez velke sjednocujici / zastresujici teorie vnimam navzdory jejimu "selhani" v perspektive konvencni metodologie vedy predevsim jako sveho druhu platformu pro hypotezy
ad soucet:
teorie a filosofie vedy kokotiny nejsou.. tvou reakci proto radsi nebudu brat
vazne
ad soucet:
.."Ony ne, ale tvoje odpověď jo. Je to visitorovská
okecávačka"..
v tom pripade nemohu reagovat jinak, nez konstatovanim, ze o teorii a filosofii
vedy vis naprosty hovno
Já zase můžu konstatovat, že víš naprostý hovno o teorii strun i Jungovo analytické psychologii. Proto nelze brát tvoje vyjádření o nich vážně.
sorry, Junga fakt nelze považovat za vědce a jeho teorie za vědu, ale taky jsem ho měl rád...
ad soucet:
.."já zase můžu konstatovat, že víš naprostý hovno o teorii strun i
Jungovo analytické psychologii. Proto nelze brát tvoje vyjádření o nich
vážně"..
dle ctene libosti si konstatuj, nahlizej a ver cemu chces.. kdyz se vsak vydas s
kuzi na trh, bylo by dle meho vhodne se vyporadat s namitkami relevantnim
zpusobem
Nevim, že bych šel na nějaký trh, ale sám by ses měl chovat tak, jak požaduješ po mě. Já prostě jenom použil tvojí reakci na tebe samého.
Pokud chceš nějakou relevantní zpětnou vazbu ohledně toho, jaké jsi
psal o teorii strun pitomosti, tak např. ona se samozřejmě zaměřuje na
vysvětlení toho, proč jsou věci tak, jak jsou. Na pokusu o toto vysvětlení
na elementární rovině skutečnosti vlastně přímo stojí základní
postulát, z něhož vychází. Snaží se o fyzikální interpretaci,
nevytvářejí jí matematici, ale fyzikové.
Ve vědě existují teorie, které nejsou přísně vědecké (vedle teorie
strun lze uvést třeba "mnohasvětovou" interpretaci kvantové mechaniky), ale
přesto mají v té vědě místo a jsou brány jako její součást. Jsou jen
odsunuty na její okraj, nejsou z ní ale vyjmuty.
Jde jenom o to, být nezaujatý.
ad soucet:
jeji postulaty jsou nedemonstrovatelne a zadna predikce nebyla experimentalne
overena, tak o cem to sakra mluvis? aktualne neni vedeckou teorii, i kdyz dle
puvodni ambice mela byt onou zastresujici teorii, ktera ma sice i nadale duveru
velke casti komunity fyziku jakozto potencionalem disponujici, ale ten se proste
musi se prokazat - proc myslis, ze jsem o ni asi psal jakozto o platforme pro
hypotezy?
Jistě, ale přesto je vědeckou teorií, je součástí fyzikální vědy.
Přes všechny tyto neduhy je stále fyziky počítána jako platná fyzikální
teorie. Tak jako jiné, které trpí stejnými neduhy.
A stejné je to i v psychologické vědě.
ad soucet:
.."Jistě, ale přesto je vědeckou teorií"..
neni tomu tak, teorie strun nesplnuje kriteria vedecke teorie
ad soucet:
teorie strun je vedeckou komunitou nahlizena predevsim jakozto matematicky
konstrukt a nikoliv jakozto vedecka teorie, a to i diky skutecnosti, ze nemuze
byt experimentalne "pozorovana" - jeji pravdivost bohuzel nemohla byt
prokazana
No jistě, oni to berou tak, jak to je. Ta teorie vychází z nějaké hypotézy, která je matematicky zpracována a vyjádřena, ale protože není způsob, jak ono vyjádření, onen vzniklý matematický model porovnat s realitou (což je dalším metodickým krokem), tak zůstalo jenom u té matematiky. Kdyby nebylo toho matematického vyjádření, nebyla by to věda, ale filozofie. Není to ovšem ani čirá matematika, protože toto úsilí je vedeno snahou o popis reality a o vysvětlení určitých fyzikálních jevů (neboli ono matematické vyjádření je interpretováno fyzikálně). Náleží tudíž tato teorie do oboru fyziky. A tak to prostě fyzikové berou: jako na jeden z pokusů - a platných pokusů, třebaže nesplňuje kritéria vědeckosti, protože se "zastavil" u té matematiky.
...za předpokladu, že si neklade nároky na popis reality. Což si teorie strun klade.
ad soucet:
o cem to sakra mluvis? neznam vedce, ktery by tvrdil, ze z teorie strun
"vytezil" jakoukoli otestovatelnou predpoved..
Už jsem to přece celý popsal. Právě proto je to nevědecká fyzikální teorie.
ad soucet:
uz fakt naposledy a snad co nejsrozumitelneji.. ve fyzice teorie strun odkazuje
na hypotezu, ze zakladnim stavebnim kamenem naseho vsemiru jsou struny -
vyjadreno v kolokvialnim slova smyslu tedy to, ze ona "matematicka teorie"/
model ja rovnez "teorii fyzikalni" - to vsak prokazat nelze..
Teorie fyzikální to je, když se snaží vysvětlit fyzikální skutečnosti. Proto spadá do oboru fyziky a ne matematiky. To, co nelze prokázat, je, jestli tento (matematicko-fyzikální) model opravdu koresponduje s naším vesmírem.
ad soucet:
fakt na to nemam silu a uz mne to nebavi.. na matematicky ramec, ktery vubec
nemusi souviset s nasi realitou, neni nahlizeno jakozto na fyzikalni teorii
...jinak by se jí fyzikové vůbec nezabývali, kdyby nebyla chápána jako model popisující realitu (tj. jako fyzikální model).
ad soucet:
naposledy.. teorie strun v ramci fyziky selhala - navzdory matematikou
poskytnuteho podpurneho ramce se ji nepodarilo vytvorit zadnou empirickou
fyzikalni teorii, ktera by byla schopna resit "problemy", ktere dle puvodnich
ocekavani vedcu mela
vo vedeckej sfére - hlavne vo fyzike (predovšetkým v astrofyzike, v
astronomii), i v chémii, sa vedci zaoberajú všeličím, všelijakými
hypotézami, teóriami, fantáziou, - všelijakými umelo vytvorenými
nezmyslami, fantáziami, umele vtesnanými do fyzikálno-chemických zákonov,
rovníc, a pod. - len aby zapreli Boha...
...proste tá snaha obísť Boha zo stvorenia je neskutočná, veda si berie
právo odmietať Boha!...iste, vo vede Boh ako taký nie je (nie je predmetom
vedy, nie je dokázateľný), ale existencia tohto sveta a Vesmíru je
nespochybniteľná, a nie je organizačne samo sa vytvorená - a tak sa
výmýšľajú (hlavne v astrofyzike. v astronomii) veci, ktoré normálny
ľudský rozum nemá šancu vnímať, pochopiť, - i teorie strun, a pod. ..
...vedci trochu pri rozume aspoň tvrdia: je za tým niekto, niečo, nejaký
rozum, tvorca, nejaká sila, entita, - niekto je za tým, že všetko funguje
tak, ako funguje, v nesmiernej múdrosti a usporiadanosti a v kontrole (i v
rámci "self control") v určitých konkrétnych zákonoch...a je hodne takých
vedcov...
Vtip je v tom, že ta teorie strun (1968 : Gabriele Veneziano, italský
teoretický fyzik pracující v CERNu, použil data shromážděná z různých
urychlovačů částic k formulaci základů teorie strun), je nekonečně-krát
reálně pravděpodobnější, než bohové a jiné pohádkové bytosti
utvořené fantazií lovců mamutů.
V době tvoření bohů se o přírodních zákonech vědělo "prdlajz", milý
vědče visitore77. Fyzika, tedy i chemie, chemické prvky, jsou identifikovány
a definovány teprve několik století.
Díky bohu, že se církev zesměšnila natolik, že ji, její zákazy a její
nařízení, nikdo nebere vážně.
Urážíš vědce.
Ve vědeckých oborech o kterých píšeš jsou odjakživa teorie.
Postupem času a poznáním se tyto teorie i naplňují jako fakty - je jich
nespočet.
To jenom náboženští středověcí tmáři, vydávají své tvrzení za fakty
- a platí to do dnešních časů.
Nejznámější - geocentrismus.
Neotírej se o astrofyziku a astronomii, když ji ani za mák nerozumíš.
Ty tady nejsi od toho, abys povýšenecky hodnotil a soudil vědce za jejich
práci
sú to mrtve hypotezy, nie teorie, časom miznú, strácajú sa ako slabnúci vietor, nahradzované sú inými - a aj tie časom miznú, alebo sú umrtvené....
No pokud byla myšlenka geocentrismu ve středověku jen hypotéza, tak už
mám o jeho "vědeckosti" jasno.
A taky mám jasno i o jeho náboženském fanatismu.
Higgsův boson, teorie relativity, elementární částice a x dalších
věcí bylo předpovězeno teorií a později dokázáno. Zlehčuješ vědecký
výzkum, jiné vědecké poznání a atd. Je vidět, že k vědě máš hodně
daleko, když vědce haníš a soudíš - o vědě nic nevíš - jsi jen zmetek,
co závidí, že někdo ví víc než ty.
Visitore, ty si už konečně uvědom jednu jednoduchou, ale přitom zásadní věc: Všechno to, co tu vykládáš o nějakém obcházení boha za každou cenu, nebo o tom, že sama existence světa dokazuje, že byl stvořen – tohle všechno stojí pouze na tom, že tomu primárně věříš, že z toho vycházíš jako z faktu, i když je to jen víra. Následkem toho se neumíš podívat na svět s vědomím toho, že by to tak být nemuselo. Kdokoliv, kdo touhle předpojatostí není zatížen, přitom vidí a chápe, že tvoje „logika“ stojí a padá s předpokladem existence boha. Stačí nevycházet z tohoto předpokladu a pro nutnost existence nějakého stvořitele nemluví vůbec nic. Ty pouhou víru nadřazuješ reálnému poznání, a vykládáš tu, že právě tohle činí rozumný člověk. Že rozumný člověk si tedy vědomě uzavírá cestu k pravdě, pokud ta pravda není tam, kde on pouze věří, že je. To ale není přístup rozumného člověka. A naprosto ti to znemožňuje diskutovat s kýmkoliv, kdo nemá stejnou víru jako ty. Protože tomu pochopitelně nestačí tvé „logické“ vývody na podporu existence boha, které jsou pravda pouze za předpokladu, že bůh existuje.
Hlavně si to, co napsal, vem k srdci, aby sis uvědomil, jaké plácáš blbosti (s velkým B).
ale jistě (i když se na ní pořád pracuje), ale i přesto, že nesplňuje kritéria vědeckosti, tak jí fyzikové pořád berou jako platnou součást fyzikální vědy.
ad soucet:
definuj tedy prosim, co presne mas na mysli onim "platna soucast fyzikalni
vedy"..
ad soucet:
muzes tedy prosim uvest konkretni aplikaci? mam totiz pocit, ze tomu "ma ve vede
misto" rozumime kazdy trochu jinak..
No že jí pořád akceptují jako součást oboru fyziky. Na různých
odborných přednáškách jí přednášející zmiňují a případně
referují o jejím aktuálním stavu. Nikdo neřekne "tahle teorie je
nevědecká, takže mě nezajímá a neptejte se mě na ní".
Ale to samé platí o jiných koncepcích, nesplňujících kritéria
vědeckosti jako již zmíněná "mnohasvětová" interpretace kvant. mech.
Pořád je počítána mezi interpretace (i když jí třebas fyzikové označí
za šílenost).
ad soucet:
fakt na to seru, dvakrat te poprosim byt konkretnejsi a na aplikaci teorie a ty
tohle.. tva odpoved je nejen simplicistni, ale zaroven do znacne miry zavadejici
- sice ti nevycitam tvou neobeznamenost s problematikou, ale zrejme nikdy
nepochopim, ze o tom diskutujes prave timto stylem
Musíš se prostě smířit s tím, že vědci akceptují i koncepty či teorie, které nesplňují kritéria vědeckosti. Nevylučují je automaticky z vědy, ale respektují je jako její součást. A to právě proto, že mají v problematice daného oboru (narozdíl od filozofů a jiných laiků) rozhled. To se týká jak vědy fyzikální, tak psychologické.
ad soucet:
vcera jsem ti sice napsal, ze "nemam potrebu ti nadavat za to, cemu veris", ale
v zadnem pripade to neplati, kdyz siris ignorantstvi.. stejne jako vzdy o tom
vis naprosty hovno, takze si laskave odpust poznamky o "filosofech bez
rozhledu" - doporucuji ti mne nenasrat, protoze te na tom utopim
jak maly kote!!!
Píšu jenom jak se věci mají. Filozofové nemají odbornost (a tedy rozhled) ve fyzice ani v psychologii. Ti co tu odbornost v daných oborech mají, ti z ní nevylučují teorie, které nesplňují vědecká kritéria. Tak to prostě je. A vztekat se nad tím můžeš jak chceš, k ničemu to nebude.
ad soucet:
v tom pripade nechapes, co jsem v predchozich reakcich vlastne napsal, protoze
statut teorie strun je takovy, jak jsem uvedl
Statut každé teorie oboru Fyziky je takový, že je to model reality. Fyzikální model. Model snažící se popsat (a spolu s tím vysvětlit) realitu. Fyzikové se ničím jiným než tímhle nezabývají.
Jinak každá fyzikální teorie musí být formulována matematicky; to je totiž podmínka pro to, aby s ní fyzikové vůbec mohli pracovat (bez matematického vyjádření se nejedná o teorii, ale o hypotézu), takže v tomto ohledu není teorie strun nic nestandardního, má matematický zápis, který vyjadřuje něco fyzikálního. Obor Fyziky se zabývá fyzikálními jevy, takže všechny jeho matematické zápisy jsou popisem (matematickým vyjádřením) fyzikálních jevů.
ad soucet:
hele.. mam duvod, proc jsem napsal, ze se vzdavam - opravdu jsem presvedceny, ze
nema smysl pokracovat v nazorove vymene - odmitam totiz predstirat, ze diskutuji
s nekym, kdo je me reakce schopen pochopit.. jestlize se navic uchylujes k
vysvetlovani mi toho, jak jsou fyzikalni teorie formulovany, nemuzes se divit,
ze to po zkusenosti s tebou povazuji za "ztraceny cas" - sve ignorantstvi
demonstrujes stale stejnym zpusobem - naposledy jsi mi kuprikladu vysvetloval,
co je ci neni argumentacni klam nebo zpochybnoval vyznam ustrednich nabozenskych
konceptu.. rad se vydam do hlubin vedecke teorie a metodologie, ale ne za
predpokladu, ze reakce protistrany jsou na urovni cerstve si o tematu neco
"vygooglivsiho" jonatana - nemam na to silu ani chut..
MRDÁM NA TO NEDÁM TO
Tak vygooglováno to máš právě ty, což je zcela zjevné. Já jsem se Fyzikou svého času intenzivně seriózně zabýval, takže vím, co píšu. Bylo by tudíž záhodno, kdybys přestal předstírat i jakoukoli erudici ve věci této vědy. A nejen této vědy, ale i vědy psychologické, protože v nich odborník opravdu nejseš.
ad soucet:
jestlize za "vygooglovani" povazujes doktorat z teorie a filosofie vedy, tak ano
- jo a hlavne mi nezapomen napsat, ze jsem tim dopustil argumentacniho
klamu..
Vygooglovaný máš svoje vyjádření o strunové teorii. Doktorát z teorie a filozofie vědy je ti tady k hovnu. Vystudováním filozofické fakulty nezískáváš odbornost ani ve fyzice, ani v psychologii, ani v jiné vědě.
ad soucet:
o vedecke metode nemas sebemensi poneti.. fakt nechapu, co zde predvadis
Zajímalo by mi vůbec, jak se stavíš k této interpretaci kvan. mech.:
Mnohasvětová interpretace (Hugh Everett 1957) - Interpretace, v níž měření nezpůsobí redukci vlnové funkce, ale způsobí rozdělení vesmíru na mnoho téměř identických vesmírů, které se liší pouze hodnotou naměřené veličiny. V této interpretaci je všechno možné (všechny varianty světa jsou reálné), což někteří fyzici považují za příliš extrémní.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Interpretace_kvantov%C3%A9_mechaniky#Mo%C5%BEnosti_interpretac%C3%AD
Mnohasvětová interpretace (MWI) je interpretace kvantové mechaniky, která tvrdí, že univerzální vlnová funkce je objektivně reálná a že nedochází ke kolapsu vlnové funkce.To znamená, že všechny možné výsledky kvantových měření jsou fyzikálně realizovány v různých „světech“. Vývoj reality jako celku je v MWI přísně deterministický a lokální.
Mnohasvětová interpretace předpokládá, že existuje mnoho paralelních, vzájemně neinteragujících světů. Jedná se o jednu z řady hypotéz multiverza ve fyzice a filozofii. MWI nahlíží na čas jako na mnohorozvětvený strom, v němž jsou realizovány všechny možné kvantové výsledky. To má vyřešit problém měření, a tím i některé paradoxy kvantové teorie, jako je například Wignerův přítel, EPR paradox a Schrödingerova kočka, protože každý možný výsledek kvantové události existuje ve svém vlastním světě.
https://en.wikipedia.org/wiki/Many-worlds_interpretation
Upozorňuju, že to není metafyzika, ale fyzika. Je to celé matematicky
zpracováno a vyjádřeno a fyzikálně zdůvodněno.
ad soucet:
.."Zajímalo by mi vůbec, jak se stavíš k této interpretaci kvan.
mech."..
jeji zastanci veri, ze je falzifikovatelna a touzebne "ocekavaji" predikci.. je
vsak temer nemozne ji otestovat
teorie strun je nedodělek pokud by jim všechno sedělo, tak by nastalo
sjednocení teorii a Einštejn by se sel klouzat společně s tvůrci kvantové
teorie. Jenže teorie strun je slepá ulička, kde si matematici dosazují
nějaké konstanty které nejsou pozorovány, aby jim to šlapalo.
ad ratka:
.."jsou tedy kokoti psychologové obecně nebo jen Jung?"..
nikdy bych si nedovolil tvrdit / nezevseobecnil, ze psychologove jsou kokoti..
Jung jej dle meho vsak predstavuje - vyjadreno basnickym primerem, sveho druhu
"archetyp pracuraka"
ad soucet:
.."No vidíš, a to je rozdíl mezi odborníkem a laikem"..
nikoliv.. rozdil mezi v picoviny vericim a v teorii a filosofii vedy se
orientujicim
Takové tvrzení je vyvráceno skutečností, že odborníci v psychologii, což jsou lidé, kteří se rovněž orientují v teorii a filozofii vědy, mají k Jungovi jiný vztah než máš ty.
ad soucet:
ok.. nemam sebemensi problem ma tvrzeni konfrontovat - prezentuj tedy prosim
konkretni Jungovu vedeckou teorii, kterou dle tveho a nazoru onech "odborniku v
psychologii" nahlizim z hlediska teorie a filosofie vedy spatne - predem moc
dekuji..
Vizitor neuznává filosofii, ale teologii ano - vtipné, když teologie vychází z filosofie.
ad Selen:
propracovana teologie se bez filosofie tezko obejde, ale chapu visitoruv postoj,
protoze moderni sekularni filosofie ji uz zrovna moc "neslouzi"
Poslyš, čti, co píšeš. Vyjadřuješ se obecně k Jungovi, ne k nějaké
jeho konkrétní teorii. Řada Jungových konceptů byla vědou přijata
(komplex, introverze/extroverze, asociační experiment...). Tvoje hodnocení
svědčí o tom, že o něm nemáš přesné vědomosti a navíc že ti udělal
něco zlého.
Jungův přínos pro psychologii (a pro člověka) může ilustrovat tento
kratičký rozhovor:
https://wave.rozhlas.cz/carl-gustav-jung-a-jeho-prinos-ke-studiu-lidske-psychiky-5287248
Spíš to vypadá, že ti pořádně šlápl na kuří oko, soudě podle
toho, že máš na něj takovou pifku.
ad soucet:
jestli mam na nekoho pifku, tak spis na ty, kdo jeho ustredni myslenky
(archetypy ci synchronicita) prezentuji jinak, nez jako nevedecke a ty, kteri je
nahlizi kuprikladu jakozto produkty jeho predstavivosti, maji za uzkoprse,
neschopne myslet jinym zpusobem, materialisty, arogantni zastance vedeckeho
mainstreamu atd. atd. atd.
Kdyby to tak bylo, tak bys přece nenapadal Junga, ale ony jedince, které zmiňuješ. Je vidět, že Jung ti leží v žaludku.
ad soucet:
nijak mi neublizil - hrube se o nem vyjadruji zamerne..
ad soucet:
nerozumim ti.. proc by skutecnost, ze Junga povazuji za kokota a vystupuji proti
tem, kteri jim argumentuji, mel byt "pripad pro Chocholouska"?
ad soucet:
no.. nemam zrovna pocit, ze by visitor argumentoval ve prospech vedecke metody
apod.
ale taky si nepamatuje, co napsal před chvílí a díky tomu nechápe souvislosti...
ad soucet:
klidne mne povazuj za nechapaveho, zapomnetliveho ci senilniho.. je mi to
naprosto sumak
ad Asasins:
je to mozne.. ostatne i rozbite hodiny ukazuji dvakrat denne spravny cas
Třeba na anglické wikipedii jsem našel toto:
V knižním novém posouzení Jungových teorií z roku 2024 s názvem Carl Jung and the Evolutionary Sciences: A New Vision for Analytical Psychology (Carl Jung a evoluční vědy: nová vize analytické psychologie) se uvádí, že Jung svým evolučním pojetím lidské mysli daleko předběhl svou dobu. Tato studie tvrdí, že nedávné práce v oblasti vývojové biologie, stejně jako experimentální a psychedelické neurovědy, poskytly empirické důkazy, které podporují některá z Jungových hlavních tvrzení o povaze a vývoji vědomí. Konkrétněji řečeno, stavy transu nebo změněné stavy vědomí (které Jung často označoval jako numinózní) se staly ústředním tématem současného neurovědeckého zkoumání povahy a původu vědomí. V tomto smyslu Jung jako evoluční teoretik mysli daleko předběhl svou dobu. Teprve v prvních desetiletích 21. století, kdy vědci začali zkoumat změněné, transové a psychedelické stavy, našly Jungovy prozíravé a rozsáhlé teorie stále větší podporu empiricky založených věd o mysli. V tomto smyslu můžeme nyní ocenit, jak revoluční a prozíravá Jungova evoluční koncepce lidské psychologie ve skutečnosti byla. [3]
add Necroczar: nikdo nerozporuje, ze teorii strun "chybi" prime
experimentalni overeni, a to navzdory skutecnosti, ze jako komplexni matematicky
model je stejne jako fyzikalni teorie formulovana v konzistentnim matematickem
ramci a "je v souladu s kazdou" znamou zakladni fyzikalni teorii
Teorie strun jakkoliv šíleně modifikovaná na desitky světů vždycky tim
vyřeší jeden vlasní problém a další nastane. ta teorie není komplexní
matematický model natož aby měla konzistentní matematický rámec. Je to
nedodělek s mnoha nevyřešenými problémy takže to v podstatě není teorie
ale spíš nedokončená koncepce. pokud by byla to co tvrdíš tak je to na
Nobelovku protože by to byl objev století bohužel není a myslím ani nebude.
anebo doplněno z obou slovníků
http://soucet.wz.cz/jung/hierosgamos.htm
jo jejich možnosti a schopnosti obrazného vyjádření skutečnosti jsou obdivuhodné a téměř nekonečné.
ad soucet:
.."možnosti a schopnosti obrazného vyjádření skutečnosti jsou
obdivuhodné a téměř nekonečné"..
jsem presvedceny, ze je lepsi se zamerit na to, co lze demonstrovat ci podporit
racionalni argumentaci a nikoliv na to, co vse si lze vymyslet
"Jak pracovat s ghi" mne naučila stařenka ale ona tomu
neříkala "ghi" - to bylo prostě přepuštěné máslo. Protože to je
nejlepší způsob, jak máslo uchovat z doby, kdy kráva dojí, máš mléko i
máslo. No a pak kráva dojit přestane, protože čeká další tele a ty
nemáš nic.
Ano ghi se dělá podobně jen déle jak přepuštěné máslo. Ano přepuštěné je lepší na smažení i pro zdraví
moje snacha koupila ghi na doporučení. A pak měla problém to spotřebovat. Je to vina zpracování nebo opravdu ghi divně páchne
někomu ta vůně může páchnout rozpuštěným máslem. to je jiný pach než čerstvé máslo.
Si člověk zvykne mě také na astma vadí mnoho věcí a musím se s tím
vyrovnat.
To je cca to samé.
Dělám si propuštěné máslo - dělám ho pomalu, v klidu a cedím
několikrát.
Zde na DF se nic neřeší, realizuje se jen prostá a neškodná zábava.
Co jsi řešila ty?