Anebo když poznáš pravdu, že jsi v kleci ateismu.
Anebo když poznáš pravdu, že jsi v kleci ateismu.
V zabejčeném odmítání něčeho a priori žádná svoboda není. To naopak ukazuje na vnitřní diktát. To jsou situace, kdy se ateismus stává přesvědčením.
Ano, zabejčeně odmítám lež, přetvářku, falešné sliby, podvody a jiné zlé činy.
Teď si protirecis, píšeš že neprijimas lež a jiné.Tak to myslím s tím darem
Kdysi jeden Buddhista řekl dar který neprijmes se vrací tomu co ti ho chtěl dát.Co to znamená? Že dar může být i negativní myšlení,agrese a vše co v nás může tvořit něco co nás vnitřně znepokojuje.Tedy Ondri neprijimej dary pouze že slušnosti,ale tak aby v tobě nevyvolavali to co ty nechceš.
Asi si nerozumíme.
Ty považuješ zřejmě za dar, když do tebe někdo vrazí kudlu, nebo tě
aspoň obdaruje kopancem do zádele. Já ne.
Žádný zločinec nebude považovat po dopadení nasazená želízka za dárek.
A nikdo nebude považovat krádež slepice za milou pozornost neznámého
tuláka.
Na druhé straně, když má třeba někdo nějaký problém, třeba mu zdechne
motor auta v tunelu na dálnici, to je pak rada "co nejdřív natankovat" darem
nad zlato.
Ale houby :Uvedu příklad:Bude na mě někdo agresivní bude si vybíjet zlost,aby si ulevil.Reakce člověka je že to ve větší míře přijme a bude hádka,tedy dar jsi přijmul.A já dělám to že dar neprijmu,jeho zlost, naštvání se mě netýká a usmeju se nechám ho v tom plavat.
on tě pak vezme kolejnicí přes lebku, zlost si vybuje a tys přijal dar kolejnice.
V práci třeba né měl by problém normální člověk se rozčílí a cvok tě zmlátí když nebudeš reagovat.Takze vím co dělám.
Tak to je hezké, ještě Sparta,ale ta je rozjetá jak Putin, takže si to musíme vyhrát sami
Reakce člověka je že to ve větší míře přijme a bude hádka,tedy dar jsi přijmul.
Hádka je pro tebe darem ???
Pro mne určitě není darem a počítám, že ani pro ostatní lidi není.
Nebo je snad putinova barbarská válka darem pro Ukrainu? Nebo nám putin
vyhrožuje podarováním jaderným zničením západní Evropy?
Zelensky dar Putina nepřijal vrátil mu ten útok.Ty mi furt podsouvas něco co nepíšu.Ja psal že dar je to když neprijmes právě negaci od druhého na tvou osobu .Třeba nedávno jsem něco pokazil u stroje kolega nadával mi a já mu to nevracel nadáváním,ale klidným v mysli poklidným způsobem jsem se omluvil a najednou z negace kolegy změna že se uklidnil.Jde o to že negaci neorebijes negací.Protoze ta negace se bude furt tvořit.
asi jak kterou negací
asi bys neměl negativní přísuny označovat jako dary - dary se dávají z
lásky, sympatií, ne z nenávisti, zloby, pomsty
Jo ale já reaguji na Ondri že nepochopil tu buddhistickou poučku že Dar který ti někdo dává, když neprijmes či je ten dar.Tedy dar je toho co ho druhému dává.Tedy negace druhého když neprijmes tak zůstává u majitele co jí chce tobě dát.
No jasný, ale prostě označovat darem snahu tád ti zlost, vztek, je takový trošku přitařený za vlasy, v normální komunikaci. běžně se dar říká jen něčemu příjemnému, užitečnému, posilujícímu, ne opaku.
Je to primer učení lidí umět ovládat mysl,akce a reakce,kde není reakce tak akce zaniká.Navic hezké pořekadlo hádá se jeden a nakonec zjistíš že už se hadas taky,tedy blbec se hádá a najednou se hádají dva.
Asi jsem tě pochopil.
Ty považuješ věc, kterou ti někdo dává za "dar" (slovo dar je podle tebe
odvozeno od slovesa dávat, v němčině je pozitivně
přínosný dar = Geschenk a pak je tu slovo Gabe od geben = dáti )
Doslovně pak platí že policista podaruje člověka pokutou a soudce zločince vězením. A je na člověku, jestli takový dar příjme a nebo vrátí.
Když bych ti řekl něco vůči tobě negativního, vrátil bys mi to nebo ten dar mi vrátil nereagovanim?Tak to myslím.Samozrejme že když policista podaruje člověka pokutou je tam už následek a čin to je něco jiného,jako u soudce a zločince.
PS v ateismu není svoboda v překračování omezené rychlosti na silnici, nebo krádeže v obchodě, ale svoboda mysli, myšlenek.
V náboženství je zase vnitřní svoboda, resp. k takové svobodě vede. Ta je asi tou nejhodnotnější svobodou.
To uvedené, to nebude svoboda
To bude spíš jen takové uklidnění, že "už to není na tom věřícím,
už je to na Pánu Bohu, do jehož rukou se věřící cele dal"
To je smíření. Rezignace. Autocenzura.
Takže svoboda rozhodně ne
Je to svoboda, poněvadž mizí veškerá vnitřní nutnost/nutkání. Je to něco, co si ateista ani nedovede představit.
Zmizení vnitřní nutnosti/nutkání?
To si ateista dovede představit velmi snadno, právě ateismus mu to
umožňuje, že se může vykvajznout na nějaká náboženská nutkání.
A jak píšu, u teisty nemizí, pouze když se chová 100%, no možná 200%, v
souladu s božími pravidly, jinak bude naopak neustále vystresovanej, teista,
co zase podělal.
Co si TY představuješ pod konstruktem vnitřní nutnost/nutkání ?
Něco jako nutkání se pokřižovat, když jdeš kolem kříže na cestě? Nebo při vstupu do kostela strčit prsty do mísy s homeopaticky "svěcenou" vodou ?
Stav psychické vyrovnanosti a vnitřního klidu. Např. absence potřeby provést jistou akci, abych se zbavil pocitu méněcennosti.
Nemyslím si že ta vnitřní nutnost/nutkání má co společného s pocitem
méněcennosti a třeba i vnitřní nejistoty a vnitřního neklidu. Si myslím,
že vnitřní nutností/nutkáním může disponovat i člověk sebevědomý a
suverénní.
Řekl bych, že jde o s obsedantně kompulzivní poruchu osobnosti,
pochopitelně v různé intenzitě a různě zvládnuté. Chtělo by to
konkrétní případ. Napadá mi akorát hlavní hrdina z filmu Lepší už to
nebude ztvárněný Jackem Nicholsonem, který si to doplnil ještě arogantní
misantropií. Zlí jazykové tvrdili, že to nehrál, že takový je.
Můžeme, či měli bychom, si uvědomit, že mozek je to nejkomplikovanější "zařízení" ve Sluneční soustavě, tak jako neexistují dva identické obrazy papilárních linií, tak je několik řádů (matematických) vyšší rozmanitost mozků. Nám jde tady samozřejmě výlučně o lidské mozky
Souhlas - Stav psychické vyrovnanosti a vnitřního klidu je ideální stav mysli. Snad se dá napsat, že člověk sám se sebou spokojený, člověk nehonící se za nedosažitelným cílem, člověk který akceptoval realitu, pakliže se ho tato nedotýká negativně, bude psychiky vyrovnaný.
Včera jsem četl článek o probiotikach a psali tam vědecký článek o tom že máme dva mozky,ten v hlavě a ten v těle probiotika, který spolupracují a díky myšlením i je v lidském těle propojený.Tedy mozek vysílá a propojuje se s celým tělem ohledně potřebám těla řídí a dává pokyny.S těmi probiotiky když mozek vyšle že musí doplnit energii tedy myšlenkově se musíme připravit.Tedy myšlenka dá impuls mozku, který vysílá signál, připravte se budeme vysílat energii,tedy všechny orgány v pohotovosti.Stane se i že člověk bezhlavě se jde najíst a je zmatek nepřipravenost organismu a i probiotika a nervová soustava je díky tomu zatížena.Cetl jsem to , poněvadž jsem dostal z těla signál že mi chybí probiotika a tak se teď léčím, tělo komunikuje nádherně už mi je po příjmu probiotik které jím týden lépe.
Máš ještě jeden mozek něde v těle, jo? To měli brontosauři a dinosauři obecně, ale to mělo důvod v rozměrech. Kde ho máš ty?
Nervový systém včera jsem to četl.Komunikuje s mozkem.Pockej dám sem odkaz.Jinak jim normálně zdravě,jen jsem před 3 týdny jedl antibiotika byl jsem nachcypany a nechtěl jsem být doma.Tedy chřipka léky z lékárny bez receptu a je vymalováno.
Některá jsou i bez receptu třeba erdomed v sáčku,jinak prášky už jsou silnější erdomed a ty ti dá nasadí doktorka jen že budeš doma a na recept.
tak to jsem ještě neměl, co to asi bude za antibiotika a hlavně ta jsou přeci na záněty a tak, ne na prostou chřipku, ne?
Nervový systém v těle je bidirekcionálním systémem přenosu informací. Mozek přijímá z těla informace a také rozesílá informace (povely) do těla. Souhlas.
Chřipka je virové ochoření a na viry jsou antibiotika neúčinná.
Chřipka a chřipální infekty s teplotou nad 37°C, ale jinak lehkým
průběhem (bolesti hlavy, malátnost a pod.) je nutno vyležet, tedy klid a
nezapomenout na tekutiny, jinak si člověk může ublížit i dlouhodobě a
trvale ublížet. Se chřipkou nejsou žerty, je to velmi vážná choroba..
Třeba předtím musel antibiiotika s něčím vážnějším a teď chřipka a leky z lekárny.
Existují i vrozené poruchy zažívání, nejen ty získané nějakou moderní vegetariánskou tůrou. Člověk je všežravec a na to "všežraní" má nastavené zažívání. Kdo tohle neakceptuje si přivozuje problémy. Vis třeba problémy s obezitou, nebo s anorexií.
Přesně obezita,ale s tím vegetariánstvím nesouhlasím poněvadž vegetariáni jedí jídla fermentovaná a ty jsou dobrá na probiotika.Spise nezdravý styl života i to mohou dělat léky,beru třeba léky na žíly dříve na tlak před dvěmi lety se díky zdravému stylu zlepšil už je neberu a do toho nordic walking praktikuji.
Ale už je to dobrý já si totiž v Penny koupil balkánský sýr a v pátek zjistil dle stolice že to udělal on .Ale to neznamená ze6si probiotika nedám teď si dávám kefír a ráno a večer si dávám probiotika v prášku a jím vitamín D3 s podporou K2 už asi 5 let ten D3 myslím a nedávno začal jíst reishi.
ten sýr možná vypadal stejně :-) ale díkybohu ho vykakal. Manžel dostal
z fermentovaného salámu záchvat slinivky a odvezli ho vrtulníkem
zavěšeného na laně.
Takže fermentované je možná zdravé, ovšem nikoliv pro každého. Někdo k
tomu nesmí ani přičichnout :-)
Balkán byl ok když v Penny ho měli v akci a na něm do 15 května.Fermentace je zdravá,jinak nikdy jsem salám fermentovaný neviděl, dělal jsem jeden čas na jatkách vím jak se salámy dělají né fermentací to nejde bohužel.
myslím že trvanlivé salámy jsou fermentované. třeba uheráky. ale chuť vyzrálého salámu či klobásy poznáš bezpečně
viz. třeba tady
https://radimejak.cz/fermentace-masa-klobas-salamu/
Dobře pokud se fermentují tak ok,ale fetmentaci doporučuji právě že jídlo pomáhá udržet probiotika v těle.
u slinivky to neplatí... ta reaguje na vše co není čerstvé, někdy má fermentace opačný účinek. Nelze všechno brát přes jeden hřeben. Pokud bys jedl jen čerstvé potraviny, myslím tím tepelně upravené, mléko, chleba, máslo, brambory, vařenou zeleninu, taky nic nezkazíš :-) není nutné to nechávat někde měsíc kvasit.
Ono někdy i nevarena jídla sýrová tedy hlavně zelenina může rozhodit slinivku viz můj otec. Fermentace a úprava je šetrnější,u fermentace obvzlaste, což jsem nedávno zažil, když jsem omezil fermentovaná jídla mojí hloupostí jsem tím pádem snížil ve střevech probioticke látky které pomáhají člověku nastolit harmonii v těle.
Když jsem se otíral toaletním papírem viděl jsem na něm semínka z housek které jím večer a tři dny jsem jedl balkánský sýr s houskami.
a z toh ose dá nějak usoudit, že za ty zažívací problémy nebo jaký
mohl ten balkán??????
nedržíš nějakou dijetu? bez lepku? bez laktozy? ... ?
Né nedržím bezlepkove dělám jídla pouze že zahušťují omáčky, laktózu jím však píšu jsem lakto ovo vegetarián.Tedy jím vajíčka i mléčné výrobky.Ted i začal opět dodávat do těla i kefír opět, úplně zapomněl už jak chutná,kdysi jsem ho pil asi 5 možná 4 roky zpět kvůli vitamínu B12 a kyselině listové. Takže dietu nemám jen žiju zdravý životní styl, už důvodně že jsem měl kdysi strach a prst nahoru že léky na vysoký tlak a jiné, které mi přivodila obezita že s tím musím začít něco dělat.Pred 6 lety na mou výšku 179 cm jsem měl 132 kg a nyní 90 plus mínus a snažím se udržet jí dát tedy aspoň na 85 kg i trochu méně.
no pokud jedinej lepek konzumuješ díky zahušˇování omáček, ale nejíš třeba klasické pečico, chleba, ..... tak to můžeš mít i z toho
Jím žitné pečivo občas i pšeničné jídla kde je klasická pšeničná mouka,ale jen zřídka.Si myslím že mi to udělalo cokoliv jsem hledal příčinu a našel byl to ten balkánský sýr.Dalsi den už se to stabilizovalo a víkend už dobrý.
Některá semínka jsou odolná proti žaludečním kyselinám, evoluce
rostlin, viš?
Semínka některých rostlin ani nevyklíčí, neprojdou-li trávícím
traktem.
Takže je lidé vaří, nebo rozemelou a jinak tepelně upravují, aby byla stravitelná.
Ano učili jsme se jak se vaří pivo a i ohledně potravin jen je škoda, zajímalo mě to , škoda že jen první rok v prvním ročníku.
jo i výrobu vína, to bylo podstatně jednodušší než pivo. Já se domnívám, že jsme tento předmět měli i v dalších ročnících, jestli se tedy nepletu.
Nevím jak jsi starý,ale za mě v roce 2002 zhruba byl jen první ročník
Tak to já chodil o deset let dřív, a učili jsme se ještě podle komunistických osnov. Teď jsem koukal na sešity, co jsem si schoval a mám sešit z 1. i 3. ročníku. A ještě jsem našel předměty Hospodářské výpočty a Technika provozu.
No, to že probiotika jsou druhý mozek čtu poprvé ... a když dovolíš, tak se zachechcu.
Lidé, kteří mají porouchané zažívání, třeba pří a po léčbě
nějaké choroby antibiotiky, si musí doplnit střevní flóru probiotiky, což
jsou v principu bifidobakterie. V klinicky vážných případech se používá
- jak nechutné - "naočkovaní" nefunkřní střevní flóry přípravkem
získaným z hovínek zdravého člověka.
Zkrátka probiotický jogurt většinou pomůže a také neuškodí ani
zdravému.
Dr.med. Erich Rauch napsal několik knížek pro lidi se zažívacími
problémy, založené na učení Dr.med. Franz Xaver Mayr, který přirovnal
střevo zvířete, tedy i člověka, ke kořenu stromu. Když tento kořen
života neplní svou funkci, tak chřadne celek, jak strom, tak zvíře. Mohu
při zažívacích potížit vřele doporučit F.-X.-Mayr-Kur (kůru podle
Mayra).
Poznámka: v době F.-X.-Mayra se pilo hlavně mléko nesterilizované !!!, tedy
s různými bakteriemi (probiotiky).
Dobrý jsou mléčné produkty,jako jogurt, kefír, mléko, či fermentované jídla,jako Mito,tempeh, či zelí sterilované i kimci.
Mezi fermentovaná jídla patří i sýry. Jenže ty z obchodu jsou z bezpečnostních důvodů sterilizované. Kdysi jsem si několikrát dělal kysané zelí doma.
Kysané zelí dělám doma také.Ten tempeh je sójový produkt a už léta se zajímám co jím a věř že bych se nestal vegetariánem kdyby mi to mělo škodit, spíše i pomáhá.
No jogurty také, jenže vyrob si doma jogurt to jde,ale může se do něj dostat něco špatného tam je vše za přísných podmínek vyráběné.
Přesně tohle se mi s vlastním kysaným zelím po zhruba dvou letech přihodilo - smrdělo. Takře kupuji opět sterilizované v pytlíku a nebo ze sudu v supermarketu.
Kdysi jsme si dělali kefír, to fungovalo dobře až se to také tak po roce nějak pokazilo.
Kefír je houba ta furt roste znám mnoho lidí co to druhým rádi dávají.Zeli se mi letos taky nepovedlo příčina zateplení i sklepů, takže letos musím vymyslet jak na to.
Hele to je ono okno jen bydlím v paneláku a mám tam debilni sousedy , takže doufám že jejich debilita se neprojeví tím že mi to okno zavřou.Ale vlastně nemohou, poněvadž by museli prelest 2 metry zamčené dveře kovové.
pokud je to okno ve sklepě, tedy společných prostorách, si piš žeti ho zavřou, proč by měli za tebe platit topení :-))
Dole se netopí a do mého sklepa nikdo nesmí vztoupit, když je zamčený tam se dělali zateplení hlavně stropů aby ti co bydlí dole neměli studené nohy ono u toho zelí jde o to že max měsíc potřebuje chladnější prostředí.
Tu méněcennost jsem uvedl jako příklad. Situací, kdy vzniká potřeba kompenzovat nějaký deficit či prostě nepříjemný pocit (úzkost, silné zklamání...), je celá řada. Ona i samotná suverénnost a přílišné sebevědomí může být důsledkem kompenzace nějakého deficitu (konkrétně právě toho pocitu méněcennosti, malosti, nedostačivosti apod.). Člověk nic nedělá bezdůvodně. Obsedantně-kompulzivní porucha osobnosti (a vůbec duševní poruchy obecně) je "jenom" extrémní polohou jinak běžné situace, tj. extrémním vychýlením psychiky, přičemž určité mírné vychylování psychiky je normální.
Ano, stav psychické vyrovnanosti a vnitřního klidu je nejen ideální, ale přímo přirozený stav mysli. Je to situace jednoty všech psychických komponent (jejich fungování v jednom "celku"). Ve své dokonalé a nepomíjející formě nastává při tzv. osvícení. Důležitým faktorem pro její nastolení je pokora, poněvadž čím více pýchy, tím větší nebezpečí deficitu a tudíž nesouladu jednotlivých psych. komponent.
že přirozený, to bych možná oponoval. naopak, v době, kdy ještě
žádný bůh, žádná víra, žádné náboženství neexistovalo, musela být
lidská mysl permanentně ve střehu a napětí, ne v klidu a pokoji, to max na
střídačku.
kvůli nepřítelskému okolí
To je klidně možné - i když nepřátelské okolí je kolem pořád, i v dnešní době stále na člověka působí existenční tlaky - ale to si nijak neodporuje. Fakt, že zdraví je přirozený stav organismu, taky není zpochybňován druhým faktem, že vždycky existovali nemoci.
zdraví ano, ale původně tam byl "stav psychické vyrovnanosti a vnitřního klidu". psychická nevyrovnanost a vnitřní neklid se se zdravím taky nutně automaticky nevylučují
Pamatuji český film se Sobotou jak se ho tam snažili strašit,aby komponoval,museli mu zvyšovat dávky poněvadž si na to jak si zvykal, návyk na strach může být závislost.To je i se stresem,stres je dobrý motor,ale dlouhodobý je nebezpečný.
V principu vylučují, jenom se to přímo tak nenazývá. Psychická nevyrovnanost a vnitřní neklid sice není klasifikována jako přímo nemoc, ale stále je to bráno jako dysfunkční situace.
Nevylučují.
Ale pro případ odporu tady stačí napsat, že to, co s druhým nic neudělá,
s jiným totálně zamává. a ten jiný pak hledá, jak z toho utéct, třeba k
bohu.
princip berličky je na světě
Vylučují. Psychická nevyrovnanost a vnitřní neklid není situace, kdy je všechno v pořádku a psychika funguje správně. Každý se snažíme utéct ze svých problémových stavů (tedy pokud jsme normální), a pokud mi něco pomůže se problémového stavu zbavit, pak je to lék. Berlička by byla, kdyby mi to toho problémového stavu nezbavilo, ale jenom by mi ho pomohlo lépe zvládat.
Slovo "pýcha"nemám rád. Evokuje negativní přístup k morálce, také dávku mizantropie ... a je používáno jako klacek pobožných na ty, křeří "nestojí vedle nich".
Tak tomu příliš nerozumum, u mě to nic takového neevokuje (možná proto, že si pýchu umim přiznat a proto s tímto pojmem nemam problém). Ale je fakt, že to slovo má emoční a "moralistický" náboj. proto třeba C. G. Jung místo něho používal pojem inflace a mluvil o psychické inflaci, inflačním já/egu, inflačním vědomí, inflačních přáních atd., protože vědecké pojmy by měli být emočně neutrální. Klidně to slovo můžem používat, já jsem na něj zvyklej.
Odmítání něčeho, poskytovaného tvrdošíjně zabejčeně jen
verbálně, bez důkazů, to není "zabejčené odmítání", to je normální,
rozumově-emoční nesouhlas s nepotvrzeným.
Navíc, ateista v Boha pouze nevěří, ne že ho odmítá sakum prdum za
každých okolností, čili ateista nijak zabejčenej není a pokud poskytneš
důkazy boha, normálně je přijme a tím i boha
Takhle se chová ideální ateista, ale v praxi na takového nenarazíš.
Takoví jsou jenom tzv. skeptici co jsou v hnutí Sisyfos. Tady jsem na někoho takového ještě asi nenarazil.
Zkus přijít ještě na jednu možnost, proč jsi tu na žádného nenarazil :-)))
To bych musel fantazírovat. Tady všichni ateisté vystupují dogmaticky a naopak se snaží poučovat věřící o víře.
Připustit si, že nejsi schopen to poznat, není nic k fanatzírování :-)))))))))))))))
Já neměl na mysli zrovna ateistickou názorovou pozici, proti ní nic nemam, rozumim jí a uznávam jako oprávněnou (tak jako teistickou pozici), já narážel na to, že se tu někteří ateisté snaží poučovat a přesvědčovat věřící o tom, co je to víra, v co věřící věří a proč v to věří. Jejich výroky zní stejně jako výroky některých věřících (Visitor, Jonatán), když se vyjadřují o ateismu a ateistech - jsou stejně tak "mimo". Ovšem urputnost, s jakou se jedni nebo druzí drží svého náhledu/přesvědčení a vzdorují pokusům o osvětlení a korekci od zástupců onoho "druhého tábora", je vpravdě dogmatická. Racionální je nelpět na názoru/představě, to je přístup skepticismu.
Pravda je ale, že jsem při psaní zapomněl na tebe, takže neplatí, že všichni ateisté zde vystupují dogmaticky. Jenom většina.
Na dožadování se důkazů není a nikdy nebyl nic dogmatického .-))))
Problémem je, když je věřící požádán o důkaz toho, co tvrdí jako
konečnou pravdu, že "Bůh existuje". Což obnáší ta žádost - konkrétní
specifikaci Boha a důkazy jeh oexistence i kdyby jen v nepřímých
potvrzujících projevech (tím ovšem nejsou řeči o tom, že "tohle všechno
kolem nás nemohlo vzniknout samo" :-)))))) mohlo a i pokud to samo nevzniklo,
nemusel tomu pomáhat zrovna Bůh .-))))))
Já chápu, že pakliže věřící není schopen podat jednoznačný popis
Boha (v tom jste se hádali dokonce i sami mezi sebou, vy, věřící), nemůže
dodat ani důkazy jeho projevů do reality, i kdyby nějaké opravdu byly
:-))))
To si holt musíte nejprve ujasnit vy věřící mezi sebou ve vašem
dogmatickém zanícení vírou :-))))
My ateisté si to pak rádi vyslechneme a případně necháme předložit ty
důkazy, jestli je budete mít :-))))
Já to sice nikdy nedělal, ale nějak se nedivím, že kdejaký ateista vám
vmete do tváře vodníky a víly .-))))))))
Na dožadování se důkazů není a nikdy nebyl nic dogmatického.
já taky nic takového netvrdim.
Tak pak fakt nevím, co ti přijde dogmatické na většině místních ateistů .-))))
Dogmatismus (z řec. dogma - mínění, rozhodnutí, učení) je spíše pejorativní označení pro takový postoj či způsob myšlení, který určitým tvrzením přisuzuje absolutní platnost. Má-li zároveň k dispozici donucovací prostředky, může pokusy o kritiku těchto mínění zakazovat a trestat. Tak se dogmatismus chápe v politických a ideologických diskusích.
dogmatická je naopak v podstatě každá víra, každé náboženství
Vždyť jsem to přece Nekročárovi napsal dostatečně konkrétně a srozumitelně.
"Já neměl na mysli zrovna ateistickou názorovou pozici, proti ní nic nemam, rozumim jí a uznávam jako oprávněnou (tak jako teistickou pozici), já narážel na to, že se tu někteří ateisté snaží poučovat a přesvědčovat věřící o tom, co je to víra, v co věřící věří a proč v to věří. Jejich výroky zní stejně jako výroky některých věřících (Visitor, Jonatán), když se vyjadřují o ateismu a ateistech - jsou stejně tak "mimo". Ovšem urputnost, s jakou se jedni nebo druzí drží svého náhledu/přesvědčení a vzdorují pokusům o osvětlení a korekci od zástupců onoho "druhého tábora", je vpravdě dogmatická. Racionální je nelpět na názoru/představě, to je přístup skepticismu."
Jenže to je právě problém toho, že věřící nemají dlkaz, že věří
tomu, co tvrdí, proto to může být nazýváno pohádkou a víra. Ateista
nepotřebuje osvětlení, korekci - ateista chce důkaz existence boha. aby se
mohl stát věřícím .-)))
VISITOR, JONATAN - oba přesvědčují, že že bůh existuje, ale i oni zcela
bez důkazu. proto jsme psal, že dožadování se důkazů není dogmatismus
:-)))
Ty nám můžeš napsat svůj názor, jak vnímáš boha ty, v co věříš, že
je, atd atp. ale to nám ateistům nepomůže :-)))) protože chybí to
potvrzení realitou .......
A mimochodem, necroczar ti psal totéž - abys mu dal důvod v existenci boha a konvertuje
Já nemám nic takového v úmyslu, přimět někoho ke konverzi k víře. Nemám k tomu žádný důvod ani nutkání.
O to nejde, ikdo ti ten úmysl nepodsouvá, necroczar prostě jen napsal, za jakých okolností by konvertoval. A to píše ale v podstatě každý ateista, který se dožaduje důkazu - s důkazem boha by ateista prostě pžijal realitu, že bůh existtuje. což je současně důkaz, že ateismus není a nemůže být ideologie. pokud by ateista důkazy boha neuznal, už to nebude ateista, ale antiteista nebo jiný věřící v něco nevím co.
To se přece netýká nějakého důkazu, o tomhle já vůbec nemluvim a nic proti tomu nemam, vždyť jsem to osvětlil už v první části onoho souvětí. Mimochodem kdyby věřící měli nějaký důkaz o existenci Boha, tak už nebyli věřící, ale vědoucí. Takže dožadovat se od nich důkazu je stejné jako dožadovat se důkazu od člověka, co věří, že Sparta vyhraje nad Slávií.
Já jsem o těch důkazech psal jen proto, že jiný "dogmatismus" ve
výhradách a příspěvcích místních ateistů nevidím. Ono ani to nesedí.
Jak jsem poslal definici, dogmatismus je tvrzení, které je vydáváno bez
důkazu za automatickou pravdu.
A nemohu si pomoci, takové tvrzení tu jde jen ze strany věřících - ne
nadarmo je každé náboženství tu více, tu méně dogmatické.
Čili my vám nevysvětlujeme, co vnímáte, cítíte, v co věříte, ap. My
vám "vysvětlujeme" max to, že to rozhodně nemusí být Bůh, jak se
domníváte a jak v to věříte. To není totéž. Je naopak na vás abyste se
"zastavili" a zamysleli nad realitou a fakty, co je realita a co možná jen
vaše představa.
A samožejmě, pokud byste důkaz měli, už by to nebyla víra, ale vědění. Z toho ale současně plyne i to, že víra je v podstatě "nevědění". Tak by možná bylo dobré to tak brát :-)
S tou Spartou to je Sparťana bláhový sen , když teď se za dva týdny hraje na Edenu a v Edenu je vždy Bůh a ten fandí a pomáhá Slavii.
Náboženství, tedy jakákoliv ideologie je do určité míry klecí
intelektu postiženého jedince. Záleží na dávkách a závislosti na oné
ideologii.
Ateismus je svoboda intelektu. Si myslím.
Ateismus nerovná se láska k pravdě, láskou k pravdě je filozofie, když už. Ateismus jakožto ideologii jsme tu zažívali za vlády komunistů a i dneska je to tak u mnoha ateistů stále patrné. Všechno se může stát ideologií.
Ateismus nní ideologie :-)))
Komunismus ano, a součástí te ideologie byl ateismus :-)))
Pokud je to u někoho patrné, je na nich patrný komunismus, ne ateismus
:-)))
Já taky proboha neříkám, že je ideologie, nýbrž že se ideologií může stát (a taky se tak dělo a u mnoha jedinců stále děje). Ideologií se může stát jakákoli idea. I ta, že žádný Bůh neexistuje a po smrti nic není.
Ateismus se nemůže stát ideologií. Pokud by vznikl nějaký obecný komplex myšlenek a postulátů, už to nebude ateista, ale antiteista nebo ještě někdo jiný.
Ateista nevytváří žádné ideologie, protože ateismus spočívá jen v prosté nevíře v existenci boha. nemám sebemenší důvod a nutkání z toho stavě nějaký icelený soubor myšlenek včetně vyplývajících a nových pravidel, který ateista nesmí překročit, pokud chce zůstat ateistou.-
No co když si ateista vytvoří nějaké body bude je dodržovat,ale bude stále věřit v ateismus.To už opravdu není ateista?
Já nevím u buddhismu je třeba jsou body, které pomáhají kultivovat vnitřně nás samotný tak asi něco podobného,co bude vystihovat i postoj myšlení ateisty.O buddhismu třeba katolíci vytváří různé lži poněvadž nepochopili tu myšlenku te cesty a zajímavé že buddhisté nemají s nikým problém.
Ateismus je ten aspekt světonázoru dotyčného, že nevěří v existenci Boha (v tom konceptu, jak je předkládán teisty - tedy že "tvořil" a "stanovil" pravidla pro život člověka, tedy že mu je člověk zavázán a povinován .......
netuším, jaké body pro svou obecnou nevíru v existenci boha by si měl stanovovat?
Nevím třeba desatero jako buddhistovi je nerozumné se dohadovat kdo má lepší víru cestu,my vidíme pouze dobré zkutky,i cesta vedená dobrými zkutky přes neprimost vede k osvícení k tomu jednomu,u někoho dříve u někoho později.
dobré skutky.
a víš, že dobrý skutek prakticky vždy někde za rohem, kousek dál,
vytvoří zlý skutek?
To záleží jestli dobrý skutek chce být dobrým, když né stane se z něj špatný, někdy někdo pomoct ani nechce i když se to jeví z našeho úsudku.I úsměv je dobrý, když se usměješ dáš lidem dar,ale nesměj se zrovna nastvanemu člověku bude to pak brát jako provokaci.
Ale může přece. Že žádný Bůh neexistuje a po smrti nic není je čistě ateistická idea a ta se může stát ideologií, pokud jí zaobalim do stylu a filozofie života (přístupu k životu a ke světu, morálce apod.). Komunisti právě toto dělali.
Nemůže, mrkni na to, čemu se říká ideologie :-))))
Nikdo z ateistů to za celou dobu neudělal, protože to nepotřebuje a ani to
nejde. Ideologie lze vytvářet jen kolem podstaty, ve kterou věřím, ne ve
kterou nevěřím.
Musel bys předefinovat celý ateismus, aby nespočíval jen v nevíře v existenci Boha. Pokud zůstaneš u současné definice, která předurčuje naši debatu, nelze z ateismu udělat ideologii. To už by pak byl opravdu třeba antiteismus, tedy "ideologie", která už HLEDÁ DŮVODY, proč neexistuje a hlavně proč NEMÁ existovat ap.
nevím zda jsi měl na šlole Základy Marxismu - Leninismu. Já ano, protože jsem studovala v tý době. Dokonce mám z ML státnice. Každý rok byl celý studijní předmět jako historie dělnického hnutí, ML filosofie a dialektický materialismus, no a politická ekonomie:-) Státnici mám za jedna. Ale byly to hrozné blbosti. Tedy ten ateismus bych přiřadila k dialektickému materialismu.
že ateismus byl heuréka už si vzpomínám - vědecký světonázor! Měls ho taky? Chtěla jsem říct že se vyučoval.
už si to nepamatuji :-) měla jsem státnice v roce 1982 i s děckem v náručí. Tedy za dveřmi ho držela babička. Ale jak jsem skončila se státnicemi, hned se kojilo.
Tak ja zas mela z neho statnici s gypsem na ruce, prede mnou byl jeden s gypsem na noze , uz jsem ho nemusela mit, ale pro jistotu jsem si ho nasadila, komisi predsedal blboun v radiovce, aby vypadal jako proletariat.
hehe, já zase dělala 7 zkoušek v posledním ročníku s gigantickým břichem. Nikdo mě nenechal opakovat.
To chce mit kliku, byly i fesne , mlade vyucujici , co si vybraly ten obor.
To je šílený
Když nestrkujete kozy nebo prdel (na mužskou část komise), tak břicho nebo
gyps. proč mne to ani nenapadlo?
S tim prvne jmenovanym by to bylo asi moc neslo, zkousejici byli vesmes suchopari..zvlaste pak ti, co vyucovali vedecky komunismus..:-)
Ahoj, opět jste nezklamali a pobavili mne, jste prostě SUPER diskutující, mám vás všechny ráda. Já se vrátila ze slunečného, teplého jihu na zasněžené Valašsko a moje zádíčka řekla: "tytyty, teho trajdání, máčaní sa ve vodě a vyvalovaní sa v mokrých plavkách (líná se převléknout do suchých....) na větru, i když teplém a následném užívání si dopravních prostředků více či méně drncavých bylo DOST, fčil navštívíš svou NEJLEPŠÍ KAMARÁDKU (postel, abybylojasno) a budeš sa jí pár dní držet!!!" a nepustila mne ani k PC ( snad jenom si občas něco přečíst na mobilu a na ten blbě vidím) No ale zádíčka se už trochu umoudřila snad dovolí další kratší přesun směrem k jihu
To je mi líto. Z mokrých plavek jsou spíš problémy urologického typu. Záda, artróza, nebo "vyschlé" plotýnky spíš jen opotřebováním a věkem. Na ty by měl mít pohyb ve vodě regenativní, ne-li přímo omlazující účinek. Co snad takhle zkusit termální lázně? Znáš to, mají ve znaku staříka lámající svou berli.
Také jsem nad tím mudroval, jestli bych si tam neměl zajet.
Před dvaceti lety jsem byl na třítýdenní kůře v termálních lázních v Bad Deutsch Altenburgu. Leží to na pravém břehu Dunaje nedaleko soutoku s Moravou. Celkem jsem se tam nudil a jezdil na sobotu a na neděli domů. Na chodbě měli obrazy Hieronyma Bosche. Asi chtěli naznačit, že bude ještě hůř.
Jediné co bych považoval za přínosné byla pohybová terapie na suchu a ve vodě. Jinak tam byly masáže, bahenní zábaly, elektroforéza, dieta a možná ještě něco. Pár let předtím jsem ambulačně navštivoval i termální lázně ve Vídni, taky s masážemi, zábaly a bazénem s kyselinou sírovou. Opět před tím, ambulantně ultrazvukovou a krátkovlnou terapii (má to hloubkově prohřát klouby).
Nic z toho, subjektivně posouzeno, nezlepšilo problémy s rarmenem a se zádama.
Co mi fakt pomáhá, je horká vana doma, klidně na hodinu a elektricky vyhřívané dečky. Prostě teplo. Ultimativní odstranění problémů s pohybovým ústrojím nastane až pořádným prohřátím v krematoriu.
Tyvole vždyť je taková ateisticko-materialistická ideologie součástí naší historie. Ve škole nám jí vtloukali do hlavy. A i ateisté na individuální úrovni si můžou něco takového vytvořit. Jak píšu, každá idea se může proměnit v ideologii. V principu tomu nic nebrání.
Nevíra v existenci boha a v existenci pokračování života po smrti (jedno v jaké formě, zda jako duše anebo jako znovuvtělení zde na Zemi) vede k určitému náhledu na svět, je to světonázor. A každý světonázor se může stát ideologií.
Ateismus se v ideologii proměnit nemůže .-)))))
jj, idea se může proměnit v ideologii. nevíra v existenci boha ale není
idea :-))))
(Idea (řecké idea nebo eidos) znamená původně podobu, vzhled; v současné
češtině nejčastěji znamená:
představu, myšlenku;
nápad, záměr, projekt.)
Prostá nevíra v existenci Boha je prostě konečné faktum daného
jedince.
ateisticko-materialistická ideologie snad ani neexistuje, máš na to
nějaký odkaz? .-))))
existuje materialismus, ale to je také spíš filosofie než ideologie - tedy
řeší se jen něco "odosobněně", nejsou v tom přímo ukotvená pravidla pro
život společnosti, i když některá samozřejmě přirozeně vyplývají. ale
nikdo je nikomu nevnucuje. a ateismus rozhodně není podmínka
materialismu.
světonázor jo, protože samotný světonázor už má prvky ideologie -
stanovuje, jak chceš žít, jak si myslíš, že je nejlepší realizovat
život jedince i společnosti
ateismus nic nestanovuje. to jen říká, že dotyčný nevěří v existenci
boha
Nevíra v existenci Boha a v existenci pokračování života po smrti JE PŘEDSTAVA o světě (je to představa světa bez Boha a bez pokračování života po smrti), je to NÁHLED na svět a na život. Je to tudíž idea.
Ano mám, říkalo se tomu vědecký materialismus.
Komunismus je ideologie. Jako taková ve své zvrhlosti nemohla připustit koncept Boha, proto "bezbožná", ateistická. To šlo spíš o využití nebo zneužití ateismu, než o podstatu komunismu. I když i kdby si komunisti vetkli ateismus jako hlavní podstatu komunismu, furt ta ideologie bude ten komunismus, ne ateismus
Komunismus jako ideologie byla a je neustále zvrhlá je to jakýsi kopírování od toho to od tamtoho to,viz jak píšeš ateismus a i třeba Spartakiáda a jiné.
Ve státech řízených výhradně komunisty byl ateismus (nebo vědecký ateismus) zařazen jako nástroj na potlačení moci náboženských vůdců. Zkrátka komunistům šlo o vyšachování ideologické opozice, protože jim šlo o absolutní ideologickou moc nad poddanými. Paralelu známe z minulosti, když šlo katolíkům o absolutní ideologickou moc nad poddanými zákazem odlišných verzí náboženství a persekucí neoblomných vyhnání nekatolíků z Česka po porážce v bitvě na Bílé hoře.
„Ateismus jakožto ideologii jsme tu zažívali za vlády komunistů a i dneska je to tak u mnoha ateistů stále patrné.“
Pokud byl ateismus ideologií, byl jí tedy zřejmě i kulatozemismus nebo dvakrátdvarovnásečtyřismus. Což jsou všechno postoje, které se komunismus snažil vnucovat jako jediné správné.
Asi ne. To že nikdo neodpoorval, neznamenalo, že tomu všichni věří a považují to za správné
Ideologie je součte myšlenkový konstrukt světonázoru bez faktických
základů. Idée = myšlenka, nebo nápad logos = nauka.
V principu kráčí akorát o to jestli je ideologie pasována na státní
dokrínu a jak je tato doktrína na občanech vynucována.
Klec náboženství jsme před chvílí popsal : svázání pravidly, které nemají prokázaně reálný podklad. Neustálá nutnost se "rozhlížet a řešit", jestli neporušuješ pravidla, a pokud ano, cítit nutnost se kát, vyzpovídat, ap.
Rozumářská tvrdošíjnost - ta se může projevovat ale jen tak, že si budu stát na tom, že bůh není dokázaný. ale to není, takže to není tvrdošíjnost, to je jen respektování pravdy. a věřícím já boha neberu, žádnému věřícímu žádného jeho boha, i když má každý jiného. Tedy to není žádná klec, která by mi něco nařizovala nebo i jen doporučovala - možnost trvat na pravdě je přeci naopak projev svobody
Pokud člověk chce být lepší dělá to pro sebe a jak píšeš pravidla jsou dobrá, učí člověka vnímat sebe sama, jít do hloubky.
Většinou ti co s tím souhlasí a chtějí něco jiného, necítí se spokojení tím vším kolem sebe.
Jo, takže ti rozhodnou, že jsou ta pravidla dobrá pro ně. Nikoli, že jsou dobrá.
Ano asi tak u mě se líbí buddhismus jejich pravidla třeba.Ale je složité je dodržovat občas se i nepovede.
svázání pravidly, které nemají prokázaně reálný podklad. Neustálá nutnost se "rozhlížet a řešit", jestli neporušuješ pravidla, a pokud ano, cítit nutnost se kát, vyzpovídat, ap.
Tak to jsi ale popsal každého "slušného" člověka (až na to vyzpovídání se).
Rozumářská tvrdošíjnost je tvrdošíjné rozumaření - mnozí ateisté se totiž neustále snaží rozumovat nad věcmi, o nichž nemají dostatečný přehled, přičemž jakoukoli korekci svých názorů odmítají. Mnozí ateisté zaměňují rozum za rozumaření a mylně se domnívají, že jejich stanovisko stojí na rozumu. Přitom je snadné jim ukázat, že nestojí a že podléhají sebeklamu. Mnozí ateisté se opravdu chovají a vystupují jako dogmatičtí věřící.
To je otázka... Záleží asi na tom, jak budem ateismus definovat. Ale vzhledem k tomu, že ateisté se s jejich náhledem na svět neshodnou (karma, samsára), tak asi nebudou ateisté.
Definice ateismu je naprosto jednoduchá a zcela srozumitelná :
"Ateismus (z řeckého α, a záporná předpona + θέος, theos bůh),
bezbožnost, život bez Boha či bohů, se obvykle chápe v širokém smyslu
jako absence víry v Boha či duchovní bytosti nemateriální, nesvětské
povahy či podstaty.[1]"
Já osobně považuji buddhismus spíš za filosofii, takže nějaká karma, která a pokud není od Boha, mne vůbec v pohledu na uvedenou nauku nevzrušuje
No a idea karmy a neustálého znovuzrozování je ateistická anebo ne? Je v souladu s ateismem nebo není?
Pokud v tom nehraje roli Bůh, pak ateismu jako takovému nepřekáží, ale třeba to "znovuzrozování" odmítnu z jiných důvodů. Ale nikoli třeba určitou formu, stupeň, osudovosti
Já měl za to, že ateismus odmítá jakékoli duchovní koncepty, což idea znovuzrození nejspíš je (karma by nutně být asi nemusela, to by klidně mohl být nějaký materiální princip, něco na úrovni přírodních zákonů).
???
Ne, ateismus je POUZE nevíra v existenci Boha dle konceptu teistů.
"Ateismus (z řeckého α, a záporná předpona + θέος, theos bůh), bezbožnost, život bez Boha či bohů, se obvykle chápe v širokém smyslu jako absence víry v Boha či duchovní bytosti nemateriální, nesvětské povahy či podstaty.[1]"
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ateismus
Mimochodem :
"Přirozený – člověk vůbec nemá představu boha, nezná tento pojem;
podle některých etnologů byl ateismus (neexistence víry v boha) v lidské
společnosti prvotní."
No ale taky né teisté, poněvadž buddhismus Boha umí dát stranou však Buddha říká: Běžte a nevěřte co vám říkám a ověřte si má slova.Jezis říká:Kdo půjde mou cestou a bude věřit co říkám ten k Bohu se dostane.Tady máš dvě odlišné definice a však křesťan nechápe paradox věty Buddhy a jeden mi i řekl: Poněvadž Buddha nevěřil tomu co učí.No on věděl né věřil,proto to tak řekl, můžeš ukázat cestu,ale musíš na sobě pracovat.Krasna věta kterou řekl na semináři jeden pán, který učí o kvantové mechanice: Bůh pomáhá těm co si pomohou sami, další člověk co pochopil paradox věty Buddhy: Běžte a mou cestu si ověřte sami.Zde vidíš že lidé co věří v Boha nemohou pochopit tak komplexní učení Buddhy a proto zakoření raději u pohodlnosti jen věřit a ono to nějak dopadne.
No budhismus stojí na poznání, teismus na víře. Proto Budha apeloval na osobní zkušenost (daleko víc než křesťanství) a odmítal pouhou víru, poněvadž o víře jeho cesta není, v ní ona nemá žádný účinek (narozdíl od křesťanství, které se snaží pomocí jí, rituálů a symbolů "oslovit" duši/nitro člověka a onu proměnu tak iniciovat samovolně zevnitř). Obě jsou naprosto odlišné cesty i způsoby pojetí téhož.
Souhlasím, jen bych ještě doplnila že buddhismus vychází z toho že
člověk se pomění sám a vlastní silou dojde k osvícení.
V křesťanství se člověk nechává proměnit Kristem - Bohem, chápe a
uznává že spása je nad jeho síly a že si musí nechat pomoci. Osobně jsem
tomu říkala úkrok stranou, abych mohla vystoupit z otáčejícíh se kola, je
třeba ustoupit stranou a nechat se podepřít. Dejte mi pevný bod a pohnu
vesmírem :-) Něco v tom smyslu, prostě ustoupit stranou mimo vesmír a
opřít se o pevný bod. Pak se člověk dokáže podívat zvenku dovnitř.
chápe a uznává. nech jen to "uznává"
a opravdu je osvícení skrze buddhismus to samé jako to, kekterému tě
přivede ježíš a opravdu je obecně o co stát a opravdu je to osvícení
nebo totální zblbnutí člověka? .-)))))))))
tomu pevnému bodu nerozumím, ale to je asi jedno :-))))
prostě jsi musela vystoupit z kola, abys ho viděla zvenčí. co ti to ale
mělo přinést a přineslo, a proč, nevíme, takže nevíme ani jestli to
mělo nějaký význam jiný, než který sis k tomu přimyslela ty :-)))
je to jedno :-)jsem věřící a spokojená, necítím se omezovaná ničím. Naopak, jsem svobodnější a klidnější. Jako ateistka jsem měla pocit mnohem větší odpovědnosti za své činy a z toho plynuly( možná) až uzkosti či ustrašenost. Teď to beru sportovně :-)
Teď jsi to napsala hezky - to je to, co tu ateisté tvrdí celou dobu -
víra je berlička. Jka se zbavit odpovědnosti, úzkosti, ustrašenosti,
"stvořit" si výmluvu ..... v tom to má teista určitě lepší
ale pokud je pravý věřící, jen si vymění jedny "strachy" za jiné, i
když méně "fyzické" :-))))
Musí se strachovat, jestli plní pravidla boží klece.
což v realitě nebývá snadné
pokud se nestrachuje, buď je dokonalý a nebo to hraje na všechny strany :-)))))))))))
Nemusí, zas tak hrozné to není. Jdu akorát do kostela na mši v neděli, a teď před velikonocemi se jdu vyzpovídat. I když ještě nevím z čeho ale určitě se něco najde. Třeba že se málo modlím, nebo moc kecám :-) ale člověk opravdu nemá nějaké velké hříchy pokud je šťastný... má rodinu, děti, milujícího manžela. Proč by hřešil... tedy úmyslně. A mohu se vyzpovídat z vlastní blbosti. Což uznávám... a jsem klidná že chyby z blbosti (prostě neúmyslné) jsou mi odpuštěny Třeba kdybych řekla nějakou neomalenost a někoho nechtěne urazila. Jen blbě vtipkuji třeba jak někdo pajdá, a pak si všimnu že nemá nohu. Dříve by se zhroutila a teď ne. Teď se omluvím, a řeknu si že se jsem blbá a takovým je odpuštěno.
Ma to jeste jednu podstatnou vyhodu, kdyz jde do tuheho, kdyz jsem pred nejakou velmi ozehavou situaci, poprosim o podporu a skoro vzdy mam pocit, ze mi byl "nekdo" napomocny. Mozna se na dobry vysledek naprogramuji, mozna, ze mi ale ten "nekdo" pichne.
Já věřím že to dobře dopadne. Jinak bych do toho nešla. Bez víry, že to bude dobré, bych se nepustila do spousty věcí a stáhla kalhoty daleko před brodem :-) Od doby co jsem se nechala pokřtít jsem dokonce vtipná. To mi řekl manžel. že nikdy nevěřil že se mnou bude sranda. Anebo je to věkem, jak stárnu tak jsem víc v pohodě.
To mas jako s homeopatiky, neni v nich prakticky nic, analytickymi metodami se nepodarilo zjistit pritomnost nejake substance , presto nekterym lidem pomahaji, asi placebo ucinek. Vira je treba zalozena taky na placebo ucinku.
Taky jsem četl pár "studii" o homeopatikách.
Osobně nedám na ně dopustit.
V letě r. 1995 jsem chytil chřipku a měli jsme jet do Itálie.
V lékárně mi dali hmp lék Oscillococcinum - vyléčilo mě to za 24
hodin.
Od té doby se nim při chřipce léčila celá moje rodina - pokaždé
zabral.
To samé lidem, kterým jsem ho doporučil.
Takže nevím, co si mám o tom myslet.
Možno je to "práce" konkurence.
Věříš že je to lék a možná i proto ti pomáhá. i když je to "jen cukr". Pro tebe je to lék. žádný symbol. Myslím že v tom je rozdíl mezi symbolem a skutečností. že tomu věříš a osobně nedáš na ně dopustit. Je to tedy i subjektivní. ty osobně tomu věříš. Pak je to lék.
Kdybych byl sám tak OK - to bych bral.
Ale dával jsem to i dětem, doporučil dalším.
Trochu moc lidí, aby to bylo jenom placebo.
funguje to u dětí, u zvířat, u příbuzných... reagují na tebe, přenášíš na ně svojí víru.
Ja jsem vuci nim asi imunni, snad jedine mi sem tam pomaha Ignatia .Po tezkem urazu jsem zkousela kde co, vcetne homeopatik, reakce byla nulova, stejne nulove pusobila akapunktura. Pred nejakou dobou jsem ziskala bradavice, chodila jsem k dermatologovi kazdy tyden , bylo to otravne a i bolestive a vysledek se nedostavil. Pak me napadlo se zeptat v lekarne a tam mi doporucili homeopatickou tinkturu, kapla jsem si na jednu z nich asi dve kapky , celkove asi dvakrat a pres noc najednou vsechny zmizely a uz se nikdy neobejevily, pricinou bradavic jsou herpes viry. Myslim si, ze alternativni metody v pripade, ze jim clovek uveri, aktivuji samolecive sily.. jak je to ale treba u psu, kterym podavaji homeopatika , nevim, mozna zalezi, kdo jim je da a pes vyciti, jak to s nim mysli.
oscillococcinum dávají snad na úplně všechno :-))))
vzhledme k tomu, že naprostávětšina nemocí (nikoli úrazů) je psychosomatické podstaty, skutečně stačí věřit, že nějaký lék opravdu pomůže, i když je to voda :-)))
Věk dělá také divy. Třeba jenom manžel začal víc vnímat tvůj humor. Jo, když člověk chce něčeho dosáhnout, bez víry, že na to má, to dokáže málokdy.ale to nemá s várou v boha nic společného, to je snad jasné? já jedo od nejnovějších, možná se teprve dohrabu k podstatě
Tak jestliže má víra ozdravný charakter, pak to není berlička, nýbrž medikament. A to právě Ratka dobře vyjádřila.
Medikament je na nemoci, ne na "strach" :-)))))))))) Je to berlička :-)))) To ratka skutečně perfektně vyjádřila :-))))
Lékem (medikamentem) je všechno, co léčí, a je jedno, co to léčí - jestli tělo nebo duši.
Pokud je strach nemocí, tak pak i radost.
Ta se léčí čím, aby nebyla? :-))))
Permanentní negativní či problémový psychický stav je samozřejmě nemocí. Situace, kdy je všechno v pořádku, snad není nemocí.
jasně. ale my se bavili o strachu a to snad nemoc není, ne? ten snad má sem tam každý zdravý člověk. a podobné emoce, negativní, které ale nejsou nemocí, ale "utěšit" je lze i bez léků.
Strach jako takový ne, ale pokud je permanentní nebo téměř permanentní nebo pravidelně se opakující, tak to potom je chorobný stav. To platí o všech negativních emocích, i o stresu. Chorobnost spočívá v nadměrné míře výskytů či neadekvátnosti takové emoce.
No ale já se bavil o prostém strachu. Který mnozí ateisté prostě zvládnou i bez berličky jako něco nejen normálního, ale dokonce užitečného.
Ratka ale popsala situaci nějakého téměř permanentního stavu, kdy na ní "padala" odpovědnost a z toho pak pramenil strach a úzkost nebo něco takového. "Prostý" strach, tj. strach, který se objeví čas od času, zvládnou všichni bez berličky.
Strach z odpovědnosti je řesně ten strach, který nemusí mít patologické příčiny a člověk se té zodpovědnosti snaží zbavit. Zažíváme ho každý opakovaně během celého život. A nejspíš každý bychom se zodpovědnosti rádi zbavili.
Ratka to nepopsala jako strach z odpovědnosti, ale jako stav přehnaného pocitu odpovědnosti a z toho vyplývající celkem přirozenou reakci.
Přesný předěl, nebo hranice mezi normálním a nenormální neexistuje.
Podobně jako neexistuje mezi nemocí a mocí.
Asi jde o to, jak samostatně dokáže subjekt zvládat dennodenní rutinu a
své poninnosti. Nebo jinak vyjádřeno, nemocný člověk je odkázán na pomoc
jiných lidí.
Tak přesné předěly neexistují nikde v přírodě. Ale chorobnost je obecně chápána jako porušení nějaké funkce (ať už tělesné nebo psychické), tj. nesprávná funkčnost nějakého orgánu, mající za následek problémový stav. Tak bych to asi definoval. A je potom jenom naší konvencí, jak škálu míry těchto porušení budeme klasifikovat. V psychologii se třeba poruchy dělí na lehké (neurotické), kdy člověk ještě dokáže sám fungovat, jenom to má ztížené, a těžké (psychotické), kdy fungovat nedokáže (buďto permanentně anebo nárazově v různých chvílích/obdobích). Ale to my jsme si takto stanovili.
Ano, souhlas. Budhismus jde "přímo na věc" a obrací svou pozornost na lidské nitro, zatímco křesťanství používá psychické projekce (promítnutí psychického obsahu ven "do světa") a to samé co budhismus řeší pomocí objektů vnějšího světa. Každý ten způsob má své pro a proti a každý člověk si prostě musí vybrat, co mu víc vyhovuje.
Když si sjedeš kousek níž, zjistíš, že jsme tam jasně napsal, že
samozřejmě i já jako ateista jsme "v kleci pravidel demokracie". Samozřejmě
že se mohu kát, že jsme jel na 50ce 90.
Ale ta moje klec je, jsme také psal, asi 136x "menší" než ta klec
věřícího, který je samozřejmě i v té kleci demokracie.
Rozumní lidé si rádi nechávají vysvětlit názor druhého. Pokud ten
názor trpí jadernou absencí argumentu a dovolává se jen a pouze na jakési
neidentifikovatelné, nezměřitelné interní pocity věřícího, u kterých
dávno víme, že je mohou způsobit i jen drohy, ale i přebytky některých
hormonů, asi se na něj nemůžeě zlobit, že to ateista NEPOVAŽUJE ZA DŮKAZ
-))))))))))))))))
ŠKODA, ŽE NIKDO NIKDY ŽÁDNÉMU ATEISTOVI NEDOKÁZAL, ŽE JEHO POSTOJ
NESTOJÍ NA ROZUMU A ŽE SE JEDNÁ O SEBKLAM :-)))) TO BY MNE DOCELA ZAJÍMALO,
NĚJAKÝ PŘÍKLAD JE?
Jako dogmatický věřící se ateista nechová nikdy, pokud, tak záměrně, aby přiblížil věřícímu dogmatikovi jeho chování, nikoli z principu :-)))) to je vyloučené, to ateista nemá vůbec zapotřebí :-))))
No, jako "pobyt v kleci" jsi popsal věci, které provádí každý morálně uvědomělý ("slušný") člověk. To že se člověk snaží jednat nějak jako člověk správně a že se kaje za svoje morální prohřešky, to je přece normální - nebo alespoň by mělo být. To je obyčejná psychohygiena a přispívá to ke stavu psychické normality (to ti řekne každý psycholog), tj. je to naopak známkou toho, že je člověk psychicky v pořádku. Právě toto je jeden z faktorů vzniku vnitřní svobody a vyrovnanosti.
Oni právě ateisté ne vždy jsou rozumní, i když u sebe nic nerozumného nevidí. Tohle všechno se dá prokázat z jejich výpovědí. Celá řada tvrzení ateistů zde nestojí na rozumu, nýbrž pouze na přesvědčení a na přání, aby to tak bylo. I tady je patrný určitý dogmatismus.
Jistěže jsme to napsal já. A vyspecifikoval, že v určité kleci žijeme
každej (musíme dýchat, pít, jíst, vyměšovat - už to tě/každého docela
zásadně omezuje)
A každej se snaží chovat správně podle svého přesvědčení.
Teista pak ale i podle pravidel, které údajně stanovil Bůh, a to dokonce s
hrzobou trestu, až fatálního (peklo)
Klidně předkládej ateistické jen přesvědčení a nerozum :-)))))))