Rozcestník >> Náboženství >> Ateistická společnost

Informace

Název: Ateistická společnost
Kategorie: Náboženství
Založil: sirStanley
Správci: sirStanley , Ondi
Založeno: 10.01.2020 11:58
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 2711687x
Příspěvků:
74280

Předmět diskuze: Ateistická společnost - “Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.” Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #54887

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.12.23 03:00:40 | #54887
Reakce na příspěvek #54881

Exodus 1
1Toto jsou jména synů Izraelových, kteří přišli do Egypta s Jákobem; každý přišel se svou rodinou:
2Rúben, Šimeón, Lévi a Juda,
3Isachar, Zabulón a Benjamín,
4Dan a Neftalí, Gád a Ašer.
5Všech, kdo vzešli z Jákobových beder, bylo sedmdesát. Josef už byl v Egyptě.
6Potom zemřel Josef a všichni jeho bratři i celé to pokolení.
7Ale Izraelci se rozplodili, až se to jimi hemžilo, převelice se rozmnožili a byli velice zdatní; byla jich plná země.
8V Egyptě však nastoupil nový král, který o Josefovi nevěděl.
9Ten řekl svému lidu: „Hle, izraelský lid je početnější a zdatnější než my.
10Musíme s ním nakládat moudře, aby se nerozmnožil. Kdyby došlo k válce, jistě by se připojil k těm, kdo nás nenávidí, bojoval by proti nám a odtáhl by ze země.“
11Ustanovili tedy nad ním dráby, aby jej ujařmovali robotou. Musel stavět faraónovi města pro sklady, Pitom a Raamses.
12Avšak jakkoli jej ujařmovali, množil se a rozmáhal dále, takže měli z Izraelců hrůzu.
13Proto začali Egypťané Izraelce surově zotročovat.
14Ztrpčovali jim život tvrdou otročinou při výrobě cihel a všelijakou prací na poli. Všechnu otročinu, kterou na ně uvalili, jim ještě ztěžovali surovostí.


 #54881 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.12.23 03:53:12 | #54889 (1)

Proč to sem dáváš? Komanč ti právě sdělil, že to neodpovídá ani dobovým záznamům, ani archeologickým nálezům. A tedy že to není věrohodný zdroj. Buď víš o něčem, co tuhle biblickou verzi potvrzuje (pak to sem dej), nebo jen slepě věříš a tvé citace ze zdroje, který nejde potvrdit, nepřinášejí k tématu žádné relevantní informace.


 #54887 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.12.23 03:56:52 | #54890 (2)
| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.12.23 16:08:05 | #54907 (3)

No právě. O pobytu Izraelců v Egyptě a jejich odchodu vypráví jen Bible, která vznikala zhruba o 500 let později. Slovo Izrael se poprvé vyskytuje až na tzv. Merenptahově stéle z konce 13. stol. př. n. l. A tam je krátká zmínka o kočovných a pasteveckých kmenech v Kanánu - to je i dnešní území Izraele. Izraelci ještě neměli městská sídla, ta pravděpodobně dobyli a ovládli později.
Někteří badatelé soudí, že mezi předky Izraelců patří podobné nomádské kmeny Šasu, které z oblasti Jordánska a Kanánu jako zajatce Egypťané přiváděli do své země.
Je poněkud zvláštní, že nejstarší egyptská zmínka o Izraelcích je až z doby po vládě Ramesse II., kdy mělo dojít k odchodu z Egypta a jiným biblickým událostem a vidí v nich jen málo významnou tlupu kočovníků.


 #54890 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
31.12.23 18:30:14 | #54908 (4)

Je třeba říci, že Bible je soubor mýtů a bájí, které ani nejsou příliš originální a často jsou převzaty ze starších vyprávění. Například vyprávění o potopě vychází ze sumerského eposu o Gilgamešovi, Mojžíšovo putování v košíku po řece je podobné akkadskému příběhu o Sargonovi apod. Uvedené mýty byly zapsány na hliněné destičky o dva tisíce let dřív, než Bible.


 #54907 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
01.01.24 02:13:55 | #54909 (5)

A co tím chtěl básník říci? Třeba máš pravdu. *16160*


 #54908