Pokud chceš být seriózní, tak nevkládej do náboženství něco, co v něm není, a netvrď o něm něco, co ono netvrdí. A nevkládej to ani do psychiatrie.
Pokud chceš být seriózní, tak nevkládej do náboženství něco, co v něm není, a netvrď o něm něco, co ono netvrdí. A nevkládej to ani do psychiatrie.
Náboženství nemají jen umírnění katolíci, umírnění evangelíci a
umírnění pravoslavní. Náboženství je doprovázeno rozmanitými
ideologiemi a specifickými rituály a některá náboženství jsou vyloženě
agresivní a nesnášenlivá. No a také se náboženské ideologie vyvíjejí,
zkrátka přizpůsobují se potřebám svých soudruhů.
Určitě mi dáš za pravdu, že katolík visitor77 praktikuje svou verzi
katolicismu, papež Franta také svou. Máme tu pochopitelně i podřády,
třeba jezuity, cisterciány, templáře, babtisty.
Zkus vyjmenovat veškeré variace křesťanských ideologií. Můžeš začít
třeba scientology, přejít na mormony, SJ, amiše .... no a to jsme dosud jen
u křesťanství.
Těch náboženství je spousta variací. Každý věřící v nadpřirozené
bytosti a nadpřirozené děje si z té rozmanitosti může vybrat to, které se
mu právě hodí.
V 70 letech vznikaly také různé komuny, třeba křesťanská Peoples Temple,
jejíž šéfem byl Jim Jones podporovaný soukromými zabijáky. Jak skončila
určitě víš.
Náboženství ohlupuje a zaslepuje duševně slabší soudruhy, kteří jdou
pak ve jménu své variace boha klidně vraždit nevinné lidi.
Jak by mohlo být na Zemi krásně, nebejt náboženství, ale co naplat, když
většina lidstva věří v reálnou existenci napřirozena a nechá se
nějakým náboženským vůdcem utáhnout na vařené nudli.
Pohlédni na našeho kolegu visitora77, také praktikující katolík, sebe
zvaný výkvět lidstva.
Duševně slabší soudruhy ohlupí a zaslepí kdejaká idea, třebas i
ateistická. Vraždit nevinné lidi se dá pod jakoukoli ideou, jak víme ze
zkušenosti. To není doména jen náboženství.
Bez náboženství by na světě nebylo krásněji. Spíše ne, protože
náboženství učí člověka překonávat jeho animalitu, učí ho být
člověkem. Ovšem náboženství je člověku vlastní tak jako třeba umění,
takže představa lidské společnosti bez náboženství je stejná jako
představa fotonu ve stavu klidu: nereálné.
náboženství učí člověka překonávat jeho animalitu,
učí ho být člověkem je prachsprostý kec.
Dalo by se napsat
kec3. Prostě lživá
propaganda náboženské mafie.
Je to naopak prachsprostá pravda. Přesně to je náplní náboženství. Onen epický boj dobra se zlem, jenž je obsahem každého náboženství, není nic jiného než boj humanity s animalitou v člověku.
ad soucet:
nevim, o jakou teologii sve tvrzeni o boji s animalitou opiras, ale dle
klasickeho theismu Buh neni zvire a my jsme stvoreni k jeho obrazu.. jinak mne
osobne v souvislosti s humanitou asi nejvic vytaci tvrzeni ve stylu "neverici
rezignuji na svou lidskost" - povazuji je za velmi nebezpecna
Nikoli Bůh, ale ďábel zastupuje animální stránku člověka. Dá se to rozpoznat z jeho charakteristik, že je spřízněn s chaosem, instinktivním/reflexním/neuváženým jednáním, pudovostí, žádostivostí, neuvědomělostí, neodpovědností...
Hesla typu "neverici rezignuji na svou lidskost" prohlašují ti, co rezignují na svou inteligenci.
ad soucet:
dabel je predevsim padly andel a jestli se nepletu, tak v Pismu je jako zvire
ztotoznen mozna jen jednou, a to jako had v jablecnem pribehu.. z ceho vychazis
co se te "animalni stranky cloveka" tyce?
Přece jsem to napsal, podle jeho charakteristik. A nemluvím jen o biblickém Satanovi, ale obecně o ďáblu či géniovi zla všech náboženství.
ale no!..ďabel je zlý anjel stvorený ako dobrý anjel Bohom, ktorý však v nebi odpadol od Boha, prestal Boha počúvať, rešpektovať, plniť služby Bohu - a tak sa konaním obrátil proti Bohu, a tak bol z neba zvrhnutý na ak zlý anjel, ktorý na zemi škodí, pokúša, aktivuje človeka k hriechu = odpútava človeka od vzťahu k Bohu, a tak i od jeho spásy..ďábel nie je Boh, je to rúhanie sa...
Ale sousloví "vztah k Bohu" v Bibli není :-)
To ani Ježíš neučí mějte k Bohu vztah :-)
No jo ale církevní učení jsou hold jiná :-).
Chápu že Vám to nelíbí ale někdo Vám to musí říct na plno jak to je a může se Vám to jevit i jako nenormální :-).
Kde se v něm vzala ta myšlenka na obrat? Předpokládal to Bůh? Měli bychom na to pohlížet podobně jako na roli Jidáše v Kristově příběhu, tedy jako na určitou plánovanou revoltu, která má ve výsledku hlubší poslání?